stema orasului .
A+A
home . primaria consiliul . informatii . afaceri . despre sibiu . turism
comunicate

INFORMATII PUBLICE

link Declaratii de avere
link Formulare online
link Acte necesare
link Anunturi publice
link Dispozitiile primarului
link

Buget si Executie
bugetara

link Rapoarte
link Somatii
link Angajari
link Stirile primariei
link TAXE si IMPOZITE
 

ARHIVA DE STIRI

Inapoi

Arhiva din: 05 2012

31 May, 2012

Mesajul primarului Klaus Iohannis cu ocazia zilei de 1 Iunie-Ziua Copilului

De copii de lângă noi ne bucurăm în fiecare zi însă, această dată - 1 iunie - este sărbătoarea lor. În egală măsură este o zi importantă şi pentru părinţii care îşi îndreaptă toate eforturile către copiii lor, pentru a primi cea mai bună educaţie şi pentru a avea un început bun în viaţă.

"La mulţi ani!" tuturor copiilor, de ziua lor.

link DETALII SUPLIMENTARE ...

30 May, 2012

Gratuităţi de 1 iunie

Municipalitatea va acorda şi anul acesta, cu ocazia zilei de 1 iunie, Ziua Copilului, o serie de gratuităţi pentru cei mai mici dintre sibieni.
 
În data de 1 iunie copii vor putea intra gratuit la Grădina Zoologică. Accesul gratuit al elevilor va fi posibil în baza carnetului de elev pe care trebuie să îl aibe asupra lor. În cazul grupurilor organizate, intrarea se va face în baza unui tabel alcătuit de instituţia de învăţământ.
 
Programul de vizitare al Grădinii Zoologice va fi extins, Grădina urmând să îşi primească oaspeţii zilnic, între orele 9-20, program extins pe perioada verii. Preţul unui bilet este de 3 lei pentru adulţi şi 2 lei pentru pensionari.
 

Şi societatea de transport public în comun Tursib le face un cadou celor mici. În 1 iunie, copii sub 14 ani vor circula gratuit cu mijloacele de transport în comun.

link DETALII SUPLIMENTARE ...

29 May, 2012

Cele cinci străzi din pachetul Ştrand - Turnişor intră în lucru

Primarul Klaus Iohannis a semnat marţi, 29 mai împreună cu Asocierea de firme Terra Building/ Vectra Service contractul pentru execuţia lucrărilor pe pachetul de străzi Ştrand - Turnişor.
 
Valoarea contractului semnat este de 1.491.939,81 euro, cu TVA inclus. Acesta prevede executarea lucrărilor de reabilitare pe cinci străzi situate în cartierul Turnişor şi cartierul Iosefin: strada Tudor Arghezi, strada Dobrogei, strada George Topârceanu, strada Gheorghe Asachi şi strada Gheorghe Şoima.
 
Pe toate cele cinci străzi sunt prevăzute lucrări de reabilitare a reţelelor de apă şi canalizare menajeră şi pluvială precum şi reabilitarea infrastructurii rutiere şi a trotuarelor. Acolo unde spaţiul permite vor fi amenajate locuri de parcare şi zone verzi.
 

Durata de execuţie a acestor lucrări este de 12 luni, iar perioada de garanţie pentru lucrările efectuate este de 4 ani.

link DETALII SUPLIMENTARE ...

28 May, 2012

Sibiu,oraş de trei stele Michelin

Sibiu este singurul oraş din România care a primit cotaţia maximă în Ghidul Michelin: 3 stele. Această reuşită a oraşului a fost marcată sâmbătă, 26 mai, chiar de directorul Michelin pentru România şi Balcani, dl. Eric Faidy care s-a aflat la Sibiu.

Într-o conferinţă de presă organizată de Michelin România şi editura Meteor Press în parteneriat cu Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Sibiu la sediul Primăriei Sibiu, directorul Michelin a subliniat faptul că acordarea celor trei stele Michelin pentru Sibiu a fost urmarea rezultatelor obţinute de oraşul nostru în urma aplicării celor nouă criterii de evaluare pe care evaluatorii Michelin le aplică oricărei locaţii din lume.

Într-un comunicat de presă, reprezentanţii Michelin afirmă că: "Sibiu este singurul oraş din România cotat de specialiştii Michelin la 3 stele, ceea ce înseamnă că „Mica Vienă” trebuie vizitată neapărat".


link DETALII SUPLIMENTARE ...

25 May, 2012

Festivalul Internaţional de Teatru începe pe 25 mai

Cel mai important festival de artele spectacolului din România își deschide cortina azi. Aflat la cea de-a XIX-a ediţie, Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu va avea loc în acest an în perioada 25 mai - 3 iunie, reunind peste 2500 de artiști din toate colţurile lumii.

Prima parte a zilei va fi dedicată conferinţei Credinţa sub semnul întrebării: pluralitate, diversitate şi nevoia de festivale internaţionale de teatru susţinută de John Freeman. Acesta va lansa, de asemenea, cartea Cele mai importante spectacole din lume: Teatrul lumii de la Peter Brook la Jocurile Olimpice din Sydney printre care se numără și mega - producţia FAUST în regia lui Silviu Purcărete.

Programul zilei de azi continuă la ora 14:00 cu spectacolul în tramvai Ispita Cioran în regia lui Gavriil Pinte. Sezonul stradal va debuta cu reprezentaţia artiștilor germani de la Audio Gruppe și parada italienilor de la International Show Parade.

Jose Soriano aduce la Sibiu pasiunea pașilor de flamenco într-un spectacol de dans emoţionant, la graniţa dintre tradiţional și modern. Latidos creează un concept inovator în care muzica ţigănească fuzionează cu jazzul latino, iar bătaia din picior și palme devine scânteia unei coregrafii pline de viaţă și dramatism, în care tangoul punctează momentele culminante. Coregraful spaniol va fi însoţit pe scena Sălii Thalia de șapte dansatori, precum și de doi chitariști, un pianist și un basist.

Silviu Purcărete aduce la Casa de Cultură a Sindicatelor spectacolul O furtună unde monştrii se transformă în fecioare şi nobilii cad la mila spiritelor năstruşnice, o uşă îşi schimbă locul, iar un dulap obişnuit se transformă într-o poartă către lumea de dincolo.

Distins cu premiile Herald Angel Award și Total Theatre Award în cadrul Festivalului Fringe de la Edinburgh, spectacolul Woyzek al celor de la Sadari Movement Laboratory (Sala de Sport a Colegiului Octavian Goga, ora 22:00) dezvoltă noi tehnici pentru a redescoperi şi resuscita piesa proto-expresionistă a lui Georg Buchner.

Cu siguranţă că cel mai așteptat spectacol de stradă de azi este cel al suedezilor de la Burnt Out Punks - Sindromul Stockholm 1.2, o combinaţie punk - rock de circ și teatru, dar mai ales foc ce oferă publicului o experienţă vizuală de neuitat. Seara se va încheia cu un spectaculos foc de artificii.

Programul oficial al celei de-a XIX-a ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu poate fi consultat online pe www.sibfest.ro, acesta urmând să fie actualizat în permanenţă.

Anul acesta organizatorii au pus în vânzare peste 20.000 de bilete. Biletele pot fi achiziţionate de la Agenţia Teatrală din Sibiu (bd. Nicolae Bălcescu nr. 17, de luni până vineri între orele 11:00 - 18:00, iar sâmbata între orele 11:00 - 15:00) sau în reţeaua Eventim (în Librăriile Humanitas și Cărturești, magazinele Germanos, Vodafone și Orange si online pe eventim.ro).




link DETALII SUPLIMENTARE ...

24 May, 2012

Primăria Sibiu premiată pentru merite deosebite în dezvoltarea locală

Primăria Municipiului Sibiu a fost premiată miercuri, 23 mai, în cadrul Târgului Internaţional de Investiţii de la Bucureşti pentru „merite deosebite în dezvoltarea locală” prin intermediul atragerii de fonduri structurale.

Propunerea acordării acestui premiu a venit chiar din partea ADR Centru, Primăriei Sibiu fiindu-i recunoscută reuşita în obţinerea de finanţări nerambursabile pentru proiecte cu o valoare totală de 128 de milioane de euro.

link DETALII SUPLIMENTARE ...

Viaductul Gara Mică se închide din 22 iunie

Comisia de circulaţie a aprobat amplasarea indicatoarelor pe care constructorul, asocierea Sinecon / Geiger Translvania / ConA / Wilhelm Geiger, le va monta la toate intrările în oraş pentru a semnaliza devierea traficului din zona viaductului Gara Mică.

Indicatoarele vor fi instalate până în data de 1 iunie în următoarele zone din oraş: intrarea în Sibiu dinspre Cristian, intersecţia Şoseaua Alba Iulia cu strada E.A. Bielz, intersecţia Şoselei Alba Iulia cu strada Autogării, pe strada Malului. Pentru a ajunge în zona ieşirii spre Mediaş, circulaţia va fi deviată spre centura ocolitoare a Sibiului. 

Strada Faurului se închide temporar traficului din 5 iunie. Contractul de lucrări pentru această stradă a fost semnat în 17 mai cu firma SC Sinecon SA, proiectul fiind parte a Planului Integrat de Dezvoltare Urbană, finanţat din fonduri structurale.

Strada va fi închisă traficului pe o perioadă de aproximativ 3 luni, perioadă în care constructorul va executa lucrări de refacere a structurii rutiere şi a îmbrăcăminţii carosabilului, vor fi reabilitate trotuarele şi vor fi amenajate locuri de parcare. Reţelele de  apă şi canalizare pluvială de pe această stradă vor fi de asemenea refăcute, iar sistemul de iluminat public va fi modernizat.

Rutele ocolitoare propuse de constructor sunt strada Turnului, cu variantele Victor Tordoşan şi R. Korsakov. În zona Pieţei Cibin vor fi de asemenea montate indicatoare care să dirijeze circulaţia spre strada Malului. Traficul care se îndreaptă spre Piaţa Mică va folosi exclusiv strada 9 mai.

Strada Lucian Blaga, tronsonul dintre strada Independenţei şi strada Berăriei intră în reparaţii. Acest tronson se va închide de joi, 24 mai, iar DPC va înlocui bordurile şi va turna un nou strat asfaltic. Strada va fi închisă aproximativ 2 luni, şoferii având ca variante ocolitoare străzile Gimnasticii şi C. Noica.



link DETALII SUPLIMENTARE ...

Cimitirul Municipal se extinde cu 2,8 hectare

În urma unei licitaţii organizate de firma BDO Business Restructing, care a avut loc vineri, 18 mai 2012, municipalitatea a achiziţionat 11 parcele de teren în vederea extinderii Cimitirului Municipal.

Cele 11 parcele de teren au o suprafaţă totală de 28.513 mp, preţul de achiziţie fiind de 25 euro/mp.

Această suprafaţă va intra în proprietatea municipalităţii şi va fi transmisă spre folosinţă Cimitirului Municipal.

Numărul de locuri de veci va creşte cu aproximativ 4.800 de locuri. Suprafaţa nou achiziţionată va fi utilizată de administraţia Cimitirului pentru a crea aproximativ 4.800 de locuri de veci simple. Pentru viabilizarea acestei zone serviciul public va amenaja aleile de acces şi reţelele de apă şi electricitate.

Cimitirul Municipal, înfiinţat în anul 1907. Suprafaţa totală a cimitirului este de 408.993 mp pe care există un număr de 80.900 locuri de veci. Din aceste locuri până la data de 1 mai 2012 s-au concesionat un număr de 77.553 locuri.
 
În 2011, Cimitirul Eroilor a intrat în administrarea municipalităţii, suprafaţa totală a acestuia fiind de 25.350 mp. În fiecare an, în data de 24 mai sunt comemoraţi cei 500 de eroi înhumaţi aici.

Municipalitatea a planificat şi pentru acest cimitir o serie de investiţii care presupun înlocuirea împrejmuirilor vechi şi degradate şi construirea unui gard nou din piatră naturală. Procedura de achiziţie publică a fost demarată deja pentru această investiţie, valoarea estimată a acesteia fiind de 100.500 lei.

Chiar şi înainte de preluarea efectivă a Cimitirului Eroilor, personalul Serviciului de Administrare a Cimitirului a întreţinut în mod periodic acest obiectiv, ocupându-se de reparaţiile monumentelor degradate, inventarul eroilor înhumaţi, salubrizarea şi sectorizarea cimitirului.


link DETALII SUPLIMENTARE ...

17 May, 2012

S-a semnat contractul de lucrări pentru reabilitarea străzii Faurului

Primarul Klaus Iohannis şi reprezentantul SC SINECON SA au semnat joi, 17 mai, contractul de execuţie a lucrărilor pentru proiectul "Modernizare strada Faurului".

Valoarea contractului este de 1.026.926, 43 lei, fără TVA. Lucrările prevăzute în contract sunt refacerea structurii rutiere şi a îmbrăcăminţii carosabilului, reabilitarea trotuarelor şi amenajarea de locuri de parcare. Reţelele de  apă şi canalizare pluvială de pe această stradă vor fi de asemenea refăcute. Îmbunătăţirea sistemului de iluminat public este prevăzută în contract, urmând să se folosească stâlpi care să fie potriviţi cu arhitectura centrului istoric.

Termenul de execuţie a acestor lucrări este de 18 luni, garanţia acordată de constructor fiind de 5 ani.

Proiectul "Modernizare strada Faurului" a fost depus de municipalitate în cadrul Programului Operaţional Regional 2007 - 2013, Axa Prioritară 1 „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere, Domeniul major de intervenţie 1.1 "Planuri integrate de dezvoltare urbană", Sub-domeniul "Poli de dezvoltare urbană".

Contractul de finanţare din fonduri structurale a fost semnat în august 2011. Proiectul "Modernizare strada Faurului"  are o valoare totală de 1.935.584,21 lei. Asistenţa financiară nerambursabilă este de 1.500.224,23 lei, contribuţia municipiului Sibiu este de 435.359,98 lei, din care 30.616,82 lei contribuţia proprie la cheltuielile eligibile şi 404.743,16 lei cheltuieli neeligibile.


link DETALII SUPLIMENTARE ...

Lacul din Grădina Zoologică va fi curăţat

Municipalitatea a contractat serviciile de curăţare a lacului din cadrul Grădinii Zoologice Sibiu, folosit pentru agrement, pentru plimbări cu barca sau hidrobicicleta.
 
De luni, 21 mai, firma SC Romwaclean Construct SRL va începe acţiunea de curăţare a acestui lac. Contractul de servicii prevede tăierea vegetaţiei de la suprafaţa apei, curăţarea luciului apei şi tăierea vegetaţiei subacvatice până la o adâncime de 2 metri.
 
Operaţiunile se vor face cu ajutorul unei drage submersibile şi plutitoare care extrage nămolul de pe fundul lacului. Se vor extrage şi rădăcinile de pe fundul lacului cu ajutorului unui utilaj numit graifer.
 

Valoarea totală a contractului este de  64.159,85 lei, fără TVA.. Lucrările vor fi executate în termen de 15 zile, pe o suprafaţă de 39.500 mp.

link DETALII SUPLIMENTARE ...

Încă un proiect din PIDU primeşte finanţare: Modernizare strada 9 Mai

Contractul de finanţare pentru proiectul „Modernizare Strada 9 Mai” a fost semnat miercuri, 16 mai, la ADR Centru, în Alba Iulia.  Acesta este cel de-al cincilea contract care primeşte finanţare din fonduri structurale în cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană depus de municipalitatea sibiană în cadrul Programului Operaţional Regional, Axa prioritară 1 - Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere, Domeniul de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană, Sub-domeniul ,,Poli de dezvoltare urbană”.
 
Valoarea totală a proiectului este de 7.284.266,86 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 5.457.546,56 lei. Contribuţia Municipiului Sibiu se ridică la 491.920,79 lei,  din care 111.378,50 lei reprezintă contribuţia proprie la cheltuielile eligibile şi 380.542,29 lei reprezintă cheltuieli neeligibile. Valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile este de 1.334.799,51 lei. Durata de implementare a proiectului este de 23 de luni.
 
Obiectul acestui proiect constă în modernizarea străzii 9 Mai. Lucrările prevăzute în cadrul proiectului în ceea ce priveşte drumul se referă la reabilitarea structurii carosabilului şi a trotuarelor, amenajarea de locuri de parcare şi amenajarea zonei de intersecţie denumită Straja Dragonilor. Lungimea străzii este de aproximativ 500 de metri, suprafaţa totală ce urmează a fi reabilitată fiind de 9.085 mp.
 
În cadrul proiectului sunt incluse şi lucrări la reţelele hidroedilitare: reţeaua de distribuţie de apă, reţeaua de transport de apă, reţeaua de canalizare menajeră (pe tronsonul dintre strada Ocnei şi strada Târgului) şi reţeaua de canalizare pluvială vor fi refăcute de către constructorul care urmează să fie contractat prin procedură de achiziţie publică.
 

Pentru reabilitarea completă a acestei străzi sunt prevăzute şi lucrări de reamenajare a iluminatului public. Sistemul de iluminare al străzii se va schimba, corpurile de iluminat urmând să fie aşezate pe stâlpi metalici, de acelaşi model cu cei din oraşul istoric.

link DETALII SUPLIMENTARE ...

Verificaţi valabilitatea cărţii dumneavoastră de identitate! Program prelungit pentru eliberarea de cărţi de identitate

Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor atrage atenţia cetăţenilor cu drept de vot că, pentru a-şi exercita dreptul constituţional de a vota la alegerile locale din data de 10 iunie 2012, trebuie să prezinte o carte de identitate în termen de valabilitate.
 
Sibienii sunt rugaţi să verifice din timp propriul act de identitate pentru a vedea dacă acesta este valabil. De asemenea, dacă documentul de identitate este deteriorat, acesta trebuie preschimbat, sibienii fiind invitaţi la ghişeele serviciului specializat pentru a parcurge procedura de schimbare a acestuia.
 
Program special de eliberare a cărţilor de identitate în perioada 5-10 iunie.
 
În săptămâna premergătoare alegerilor, pentru a acorda mai mult timp cetăţenilor care trebuie să îşi preschimbe documentul de identitate ca urmare a expirării, furtului, pierderii sau deteriorării acestuia, Serviciul de Evidenţă a Persoanelor va avea un program prelungit, după cum urmează:
 
• Marţi, 5 iunie, program prelungit: depunere de acte între orele10 şi 13 şi între orele 17 şi 17.30; eliberare de acte între orele 8.30 şi 10 şi între orele 17.30 şi 18.30
• Miercuri, 6 iunie, program prelungit: depunere de acte între orele10 şi 13 şi între orele 14 şi 17.30; eliberare de acte între orele 8.30 şi 10 şi între orele 17.30 şi 18.30
• Joi, 7 iunie, program obişnuit: depunere de acte între orele 8.30 şi 13 şi între orele 14 şi 15.30; eliberare de acte între orele 15.30 şi 16.30
• Vineri, 8 iunie, program prelungit: depunere de acte între orele 8.30 şi 13; eliberare de acte între orele 14 şi 16.30
• Sâmbătă, 9 iunie (în mod normal nelucrătoare): doar eliberări de acte între orele 8 şi 16
• Duminică, 10 iunie (în mod normal nelucrătoare): doar eliberări de acte între orele 8 şi 21
 
Municipalitatea va depune toate eforturile ca eliberarea noilor documente de identitate să se facă în cel mai scurt timp posibil, în 3-5 zile, pentru a permite persoanelor în cauză să îşi exercite dreptul constituţional.
 
În primele patru luni ale acestui an au fost eliberate 5.558 de cărţi de identitate, 302 cărţi de identitate provizorii şi au fost aplicate 1351 vize de flotant.
 

Actele necesare eliberării  actelor de identitate sunt prezentate la avizierele de la Sediul Serviciului de Evidenţă a Persoanelor precum şi pe site-ul oficial al Primăriei, www.sibiu.ro.

link DETALII SUPLIMENTARE ...

14 May, 2012

Contractul “Extinderea şi reabilitarea reţelelor de alimentare cu apă şi apă uzată din municipiul Sibiu şi comuna Şelimbăr” s-a semnat

Contractul "Extinderea şi reabilitarea reţelelor de alimentare cu apă şi apă uzată din municipiul Sibiu şi  comuna Şelimbăr" a fost semnat luni, 14 mai, la sediul Primăriei Sibiu, în prezenţa primarului Klaus Iohannis.
 
Acesta a fost semnat de directorul SC Apă Canal, dl. Mircea Niculescu şi reprezentantul constructorului care a câştigat contractul în urma procedurii de achiziţie publică: asocierea SC Hidroconstrucţia SA Bucureşti, SC Construcţii SA Sibiu şi SC Universal Business SRL Sibiu. Valoarea contractului este de 48.744.112,71 lei,  fără TVA, iar durata de execuţie este de 30 de luni.
 
"Contractul vizează în principal reabilitarea şi extinderea reţelelor de apă şi canalizare din municipiul Sibiu, lucrările ce urmează a fi executate având o valoare de aproximativ 44 de milioane de lei. Sunt prevăzute de asemenea lucrări pentru Şelimbăr şi Mohu care sunt foarte importante pentru populaţia acestor localităţi. Prin acest proiect SC Apă Canal va îmbunătăţi calitatea serviciilor oferite cetăţenilor ceea ce înseamnă un confort mai mare şi o eficienţă sporită a reţelelor" a declarat primarul Klaus Iohannis cu ocazia semnării acestui contract.
 
Obiectul contractului:
 

A. REŢEAUA DE ALIMENTARE CU APĂ
-Înlocuirea reţelelor de distribuţie a apei realizate din azbociment şi oţel pe o lungime de 3,66 km, ce deservesc aproximativ 7.500 de locuitori. Străzile pe care se va interveni sunt: Privighetorii, Calea Cisnădiei - Plugarilor, Aaron Pumnul, Gorăslău - Aleea Haiducului, Rahovei - Aleea Şelimbăr, Al. Roşiorilor şi O. Goga.
-Reabilitarea reţelelor de apă potabilă existente va fi realizată în două cartiere:
- în cartierul Valea Aurie vor fi înlocuite reţele cu o lungime de 3,23 km,  la care sunt racordaţi peste 5.500 de consumatori. Se va interveni pe străzille Agârbiciu, Calea Poplăcii, Cindrelului, Dobârca, Iazului, Poiana, Rozdeşti, Sibiel, Theodor Mihaly.
- în cartierul Vasile Aaron se vor înlocui reţele în lungime de 4,48 km ce deservesc aproximativ 11.900 consumatori. Se va interveni pe străzile Iezer, Şurianu, Oaşa, Negoveanu, Muncel, Onceşti, Aleea Valea Frumoasei, Ştefleşti şi Şoimului.
-Extinderea reţelelor de alimentare cu apă se va executa în cartierul Viile Sibiului (lungime de 2,83 km) şi în zona  Compa (lungime de aproximativ 1 km).

 


B. REŢEAUA DE CANALIZARE

În cadrul acestui contract se vor reabilita reţele de canalizare, cu o lungime de aproximativ 14,56 km, pentru o populaţie beneficiară de peste 10.200 consumatori.

 

Lucrările se vor desfăşura în următoarele cartiere:
 
- Lazaret: Toamnei, Diaconovici, E. Varga, Luceafărului, Arcului, Lupeni, Libertăţii, Lebedei, Abrud, Mureşului, Moara de Scoarţă, Călan, Anatole France, Solidarităţii ( nod de intersecţie).
- Terezian - Ţiglari: Lungă, Măgheranului, Cuptorului, Ţiglari - zona de blocuri.
- Ştrand : Gârlei - Fântânii, colector Transilvaniei - Cârlova - Maramureşului, colector O. Goga, colector Cristian - Cantemir - Bârsei.
- Hipodrom - Vasile Aaron: Aleea Biruinţei, Aleea Fraţii Buzeşti, Aleea Buia.
- zona Ştefan cel Mare: colector I. Creangă - Triajului - Ştefan cel Mare, subtraversare CF Coposu - Calea Guşteriţei, Gheţăriei, Fabricii, Şerbota.
 
-Extinderea reţelei de canalizare va viza introducerea de reţea de canalizare în sistem separativ pe o lungime de 4,24 km pentru o populaţie beneficiară de aproximativ 800 locuitori. Zonele vizate: Viile Sibiului, prelungirea Săcel, Carterul Veterani.
 
C. ADUCŢIUNE APĂ POTABILĂ COMUNA ŞELIMBĂR
 
D. STAŢIE DE POMPARE APE UZATE PENTRU COMUNA ŞELIMBĂR
 
E. ADUCŢIUNE ŞI REZERVOR DE ÎNMAGAZINARE APĂ POTABILĂ ÎN LOCALITATEA MOHU
 

Acesta este primul contract de lucrări din cadrul proiectului "Extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată în judeţele Sibiu şi Braşov" derulat de SC Apă Canal SA şi cofinanţat din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene în cadrul Axei Prioritare 1, prin Programul Operaţional Sectorial Mediu, valoarea totală a acestuia fiind de 421.453.177 lei, fără TVA. Din această sumă totală, finanţarea nerambursabilă din Fondul de Coeziune are o valoare de 322.483.325 lei, finanţarea nerambursabilă de la bugetul de stat are o valoare de 49.320.978 lei, contribuţia financiară de la bugetele locale în valoare de 7.587.845 lei iar contribuţia financiară a SC APĂ CANAL SA SIBIU, în calitate de Beneficiar, are o valoare de 42.061.029 lei.

link DETALII SUPLIMENTARE ...

10 May, 2012

CIT-urile trec la programul prelungit de vară

Centrul de Informaţii pentru Turişti funcţionează din data de 2 mai după un program prelungit, de vară, pentru că sezonul cald a început şi pentru că dorim să fim pregătiţi pentru turiştii care vizitează oraşul nostru.
 
Centrul de informaţii care funcţionează în sediul Primăriei din Piaţa Mare îi aşteaptă pe turişti cu materiale de informare în mai multe limbi, cu hărţi şi personal bine pregătit care poate să îi direcţioneze spre obiectivele de interes. Serviciul specializat din cadrul Primăriei Sibiu a produs în ultimele luni şapte noi broşuri în limba română, în cadrul proiectului Sibiu Baroc Update, acestea prezentând cele şapte trasee incluse în program. De asemenea turiştii primesc broşura "Sibiu. Tânăr din 1191", disponbilă electronic în şase limbi şi tipărit în trei limbi. Pliantul "Oraşul Breslelor", o scurtă prezentare a traseului breslelor, este disponibil de asemenea în engleză şi germană.
 
Pentru ca Centrul de Informare să fie mai uşor de găsit pentru turişti, municipalitatea a instalat simboluri de direcţionare (semnul "i") către acesta pe indicatoarele rutiere existente pe inelul centrului istoric. De asemenea, vor fi instalate semne de direcţionare pe străzile din interiorul centrul istoric pentru ca, în oricare zonă s-ar afla turistul, acesta să poată găsi cu uşurinţă Centrul de Infomare.
 
Numărul de turişti care solicită informaţii la Centrele de Informare Turistică administrate de municipalitate creşte odată cu intrarea în sezon. În primele două luni ale acestui an aproximativ 500 de turişti pe lună au intrat în centrele de informare. În martie au fost înregistraţi 1.000 de turişti, iar în aprilie numărul acestora a crescut până la 1.400. Odată cu începerea sezonului vacanţelor  acest număr îşi va continua creşterea. Anul trecut, în lunile iulie, august şi septembrie au fost înregistraţi aproape 11.000 de turişti.
 
În ceea ce priveşte naţionalitatatea turiştilor care solicită informaţii în aceste  centre, pe primele locuri se află turiştii români, germani, austrieci şi spanioli. Ca urmare a strategiei de promovare a programului Sibiu Baroc Update în cadrul târgurilor de turism din Bucureşti şi în uma bunei colaborări cu diverşi operatori turistici, numărul de turişti români care vin la Sibiu este într-o continuă creştere, de la 240 în luna ianuarie la 542 în luna aprilie a acestui an.
 
"Aceste cifre ne dau mai mult o imagine asupra tendinţei acestui domeniu, sosirile în centrele de informare turistică fiind doar o proiecţie a numărului de turişti care vizitează Sibiul. Totuşi, putem evalua în baza acestor cifre lunile cele mai bune din punct de vedere turistic şi putem evalua impactul campaniilor de promovare a oraşului la diverse târguri de profil studiind naţionalitatea turiştilor sosiţi în aceste centre" a declarat primarul Klaus Iohannis.
 

Şi în cazul turiştilor de naţionalitate germană s-a înregistrat o tendinţă de creştere, de la 161 în ianuarie la 388 în aprilie. Un element mai inedit este creşterea numărului de turişti spanioli, în acest sens broşura Sibiu.Tânăr din 1191 dovedindu-se foarte utilă.

link DETALII SUPLIMENTARE ...

Tursib continuă îmbunătăţirea serviciilor oferite pasagerilor

Tursib continuă planul de îmbunătăţire a serviciilor pe care le oferă pasagerilor, prin achiziţia de autobuze şi prin creşterea siguranţei călătorilor.
 
Creşterea capacităţii de transport. În anul 2012 Tursib a achiziţionat 4 autobuze articulate second-hand marca MAN de mare capacitate, fiecare dintre acestea având 164 de locuri. Costul unui astfel de autobuz a fost de 60.356 lei, fără TVA. În urma acestei achiziţii numărul total de locuri oferit de autobuzele Tursib se ridică la 9.375. Flota societăţii de transport în comun numără acum 95 de autobuze, din care 15 de mare capacitate. 
 
Creşterea numărului de călătorii efectuate. Numărul de titluri de călătorie (bilete sau abonamente) vândute în primul trimestru al anului 2012 a crescut cu aproximativ 9% faţă de primele trei luni ale anului 2011. Dacă în primul trimestru al lui 2011 au fost plătite 2.850.088 de astfel de titluri, în aceeaşi perioadă a lui 2012 numărul acestora a ajuns la 3.097.443.
 

În primele trei luni ale acestui an Tursib a vândut aproape 300.000 de bilete, 9.400 de abonamente la preţ întreg, aproape 3.000 de abonamente pentru elevi şi aprope 1800 de abonamente pentru studenţi. În prezent sunt active 20.000 de carduri pentru abonamente electronice.

 

Creşterea numărului de călători. Municipalitea a promovat în ultimii cinci ani transportul public ca o alternativă la transportul cu autovehiculul propriu. În acest context municipalitatea împreună cu Tursib s-au înscris în proiectul "PTx2 = 2025”.
 

La Congresul UITP de la Viena din iunie 2010 s-a adoptat strategia sectorială UITP numită PTx2=2025, care reprezintă alinierea la Directivele UE în ceea ce priveşte problemele urbane de mediu. "PTx2 = 2025” are ca obiectiv ca până în anul 2025 (luând ca perioadă de raportare anul 2009), să se dubleze numărul de pasageri transportaţi în sistemul de transport public în comun, ca alternativă la transportul cu maşina personală.

 

Conform studiilor prezentate în cadrul acestui program, peste 75% din populaţia Uniunii Europene locuieşte în zone urbane. Astfel, transportul urban reprezintă o componentă importantă a cererii de mobilitate.
 
Comparativ cu 2009, când Tursib a transportat pe parcursul întregului an 24,8 milioane de pasageri, în anul 2011 s-a înregistrat o creştere cu 32,96% a numărului de pasageri, acesta ajungând la 33 de milioane. În noiembrie 2009 Tursib-ul asigura aproximativ 73.000 de călătorii pe zi, iar în primul trimestru al anului 2012 numărul călătoriilor zilnice a ajuns la aproape 98.000.
 

Încă trei automate de tichete instalate în teren. În acest an Tursib a mai achiziţionat încă trei automate de tichete, acestea dovedindu-şi utilitatea. Unul este instalat în staţia LIDL de pe Şoseaua Alba Iulia, unul pe Calea Cisnădiei la intersecţia cu strada Gh. Dima şi unul urmează să fie montat în Gară, deoarece, la orele de vârf, s-a constatat necesitatea instalării a încă un astfel de aparat, pe lângă cel existent.
 
Copertine noi în staţii Tursib. În următoarea perioadă este planificată instalarea de noi copertine în trei staţii Tursib. În Piaţa Teatrului s-a dezafectat vechea structură a staţiei de autobuz odată cu eliberarea zonei de chioşcuri şi urmează să se fie instalată o copertină nouă, tip Euromedia. O copertină nouă va fi instalată în faţa pieţei agro-alimentare Vasile Aron şi pe Bulevardul Vasile Milea.
 
Creşterea siguranţei pasagerilor este o preocupare continuă a societăţii de transport public. În acest sens, Tursib a instalat deocamdată pe un număr de 10 autobuze camere de luat vederi. Astfel, societatea doreşte să descurajeze incidentele neplăcute pe mijloacele de transport în comun.
 

Tursib trece la programul de vară. Din 25 iunie, odată cu vacanţa de vară a elevilor şi studenţilor, societatea de transport public îşi va adapta orarele. Astfel pe traseul 5, 10 şi 14, rute folosite preponderent de elevi şi studenţi, va scădea sensibil numărul de curse. Restul orarelor şi rutelor vor rămâne neschimbate.

link DETALII SUPLIMENTARE ...

Strada Malului se închide temporar traficului. Pe bulevardul Victoriei şi pe strada Dealului urmează turnarea asfaltului

Strada Malului închisă temporar traficului. Pentru efectuarea racordului dintre noul pod peste Cibin şi străzile adiacente, constructorul contractat de municipalitate va închide strada Malului de marţi, 15 mai până în 31 mai. Tronsonul ce urmează să fie temporar închis traficului este cel dintre podul Peco de pe Şoseaua Alba Iulia şi strada I. Neculce. Menţionăm faptul că strada Râului se va redeschide traficului de săptămâna viitoare.
 
Strada Ceferiştilor se închide pentru lucrări. DPC va interveni pe această stradă cu lucrări de reparaţii care prevăd înlocuirea bordurilor, repararea trotuarelor şi turnarea unui nou strat asfaltic pe carosabil. Pentru executarea acestor lucrări, traficul pe această stradă va fi închis două luni, începând de luni 14 mai. Participanţii la trafic sunt rugaţi să folosească străzile adiacente ca rute ocolitoare până la redeschiderea străzii.
 
Şi pe strada C. Noica se lucrează pe tronsonul dintre strada Independenţei şi strada Berăriei. În prezent, DPC înlocuieşte bordurile, această operaţiune fiind realizată sub trafic. Începând de joi, 17 mai, acest tronson va fi închis circulaţiei pe o perioadă de patru săptămâni pentru a permite turnarea stratului de uzură.
 
Strada Teilor a intrat în lucru de luni, 7 mai. Dată fiind lungimea acestei străzi, constructorul a decis ca strada să fie împărţită în trei tronsoane în scopul reducerii discomfortului pentru participanţii la trafic. Primul tronson care a intrat în lucru este cel dintre strada Anina şi Moara de Scoarţă. Acest tronson va fi închis pe o perioadă de trei săptămâni. Strada face parte din pachetul finanţat din fonduri BERD, constructorul fiind asocierea Hidroconstrucţia/SC Universal Business.
 
Şi pe strada Reşiţa vor începe lucrările. În prima fază se va lucra la reţelele de utilităţi, circulaţia urmând să se desfăşoare pe o singură bandă, alternativ, pe tronsonul pe care se lucrează. Strada a fost împărţită în trei tronsoane, prima porţiune pe care vor începe lucrările de joi, 10 mai, fiind cea din zona blocurilor ANL din Reşiţa.
 
Pe strada Zidului lucrările de reparaţie continuă la trotuare şi se finalizează în aceste zile descărcarea arheologică.
 
Pe Bulevardul Victoriei şi pe strada Dealului lucrările se apropie de finalizare, DPC fiind pregătit să toarne primul strat de asfalt pe carosabil săptămâna viitoare. Ambele vor fi redate traficului în jurul datei de 20 mai.
 
Lucrările la carosabil s-au finalizat pe Bulevardul Vasile Milea, DPC lucrând în prezent la trotuare. Porţiunea Aleii Şelimbăr pe care s-au efectuat lucrări de reparaţii a fost şi această finalizată şi redată traficului.
 
Pe strada Oituz se lucrează pe tronsonul dintre strada Mărăşeşti şi sensul giratoriu cu Bulevardul Mihai Viteazu.
 
Pe Bulevardul Corneliu Coposu se lucrează la trotuare, pe porţiunea dintre Spitalul Judeţean şi sensul giratoriu cu strada Constituţiei, pe partea cu Spitalul.
 
Parcarea din zona Casei de Cultură a Sindicatelor a fost şi aceasta finalizată, DPC turnând aici un nou strat asfaltic.
 
Pe strada Europa Unită, stradă amenajată în perioada 2003 – 2004, au început lucrările de frezare a stratului asfaltic de suprafaţă, acesta necesitând reparaţii. Lucrările se execută pe tronsonul dintre Şoseaua Alba Iulia şi zona Marquardt.
 

DPC finalizează săptămâna viitoare refacerea marcajului pistelor de biciclete existente şi va începe marcarea noilor trasee, cu o lungime totală de 20 km. De asemenea, echipele DPC lucrează la crearea unei zone verzi şi lărgirea trotuarului în zona blocului ANL de pe strada Independenţei. Patru echipe lucrează la remedierea carosabilului în urma interveniţiilor la reţele pe străzile laterale din Calea Dumbrăvii, strada Uzinei, zona Vasile Aron, zona Valea Aurie şi Calea Poplăcii.

link DETALII SUPLIMENTARE ...

Sibiul este pregătit pentru vară

Ca în fiecare an, pe perioada sezonului cald, sibienii şi vizitatorii oraşului se vor bucura de parcurile şi zonele verzi amenajate şi îngrijite de lucrătorii Serviciului de Administrare a Parcurilor şi Zonelor Verzi.
 
În următoarele săptămâni se vor planta aproximativ 60.000 de plante anuale care le vor înlocui pe cele bienale. Plantarea acestora s-a finalizat deja în zona magazinului Dumbrava, în Parcul Tineretului şi în sensurile giratorii din oraş.
 
Serviciul specializat a început împodobirea stâlpilor de pe principalele artere ale oraşului, pentru aceasta fiind pregătite 6.500 de ghivece cu muşcate. Până în prezent aceste ghivece s-au instalat pe Bulevardul Vasile Milea şi pe Şoseaua Alba Iulia. Operaţiunea va continua şi în săptămânile viitoare până când toate arterele principale din oraş vor fi îmbodobite cu flori.
Contractele pentru întreţinerea locurilor de joacă şi a fântânilor arteziene din Sibiu s-au încheiat.
 
Municipalitatea a contractat şi în acest an două firme care să se ocupe de două servicii importante: întreţinerea şi reparaţia echipamentelor din locurile de joacă pentru copii şi a fântânilor arteziene din oraş.
 
Firma S.C.Total Solutions S.R.L. se va ocupa de reparaţia şi întreţinerea spaţiilor de joacă din următoarele locaţii: Parcul Sub Arini, Parcul Tineretului, strada Ştefan cel Mare, Valea Săpunului, Hipodrom CT1, Aleea Haiducului, Parcul Cristianului, B-dul Corneliu Coposu (2 locaţii), parcul din cartierul Ţiglari, str. Ion Neculce, parcul de pe str. Mirăslău, parcul din zona str.Lungă – str. Rusciorului, parcul din Piaţa Cluj, parcul de pe str. Onceşti, parcul de pe str. Haţegului, parcul Ţiţeica, parcul Interex, parcul din Ştrand II şi parcul de pe Valea Săpunului. Valoarea contractului este de 48.950,00 lei, cu valabilitate până la data de 30.10.2012.
 
 
Reparaţia, întreţinerea şi igienizarea fântânilor arteziene vor fi asigurate în acest an de către firma S.C. Electro-Con Impex S.R.L. Aceasta se va ocupa de întreţinerea următoarelor obiective: fântâna din sensul giratoriu de pe Bulevardul Mihai Viteazu, fântânile din parcurile Sub Arini, Terezian, Parcul Astra şi parcul din Piaţa Unirii, fântâna din faţa Cercului Militar, cea de pe Bulevardul C.Coposu, de pe strada Dealului şi cea de pe N.Bălcescu, precum şi cele situate în Piaţa Mare şi Piaţa Schiller. Valoarea contractului este de 27.230,00 lei şi este valabil până la data de 30.10.2012.
 

Lucrări de reparaţii s-au efectuat la fântâna din Parcul Tineretului, care a fost placată pe exterior, costul acestei lucrări fiind de 27.355 lei. Tot la acest obiectiv a fost înlocuită instalaţia electrică pentru care s-au plătit 65.170 lei.

link DETALII SUPLIMENTARE ...

09 May, 2012

Semnarea contractului de lucrări la centrul pentru copii cu handicap de pe Aleea Streiu

Municipalitatea a semnat miercuri, 9 mai, contractul pentru execuţia lucrărilor prevăzute în proiectul "Modernizare centru recuperare şi reabilitare copii cu handicap Aleea Streiu, nr. 8, Sibiu" cu firma SC Balor Cons SRL, ofertantul declarat câştigător în urma procedurii de licitaţie.
 
Valoarea contractului de execuţie a lucrărilor este de 1.081.973, 76 lei, fără TVA. Contractul prevede executarea următoarea tipurilor de lucrări la acest obiectiv:
 
- Lucrări de structură: reabilitarea structurii de rezistenţă
 
- Lucrări de arhitectură: reabilitarea zonei principale de acces, crearea de facilităţi pentru persoanele cu handicap, instalarea rampei de acces scări, scara de acces exterioară, amenajarea unui lift exterior, înlocuirea tuturor ferestrelor cu ferestre termoizolante, recompartimentarea interioară, reabilitarea şi reamenajarea grupurilor sanitare, reabilitarea tuturor podelelor ţinând cont de funcţiunile fiecărei încăperi, lucrări de hidroizolaţie şi izolaţie termică exterioară, instalarea unui sistem video de securitate, înlocuirea finisajelor interioare la pereţi cu vopsea lavabilă.

- Lucrări de instalaţii: instalarea unei centrale termice proprii, înlocuirea obiectelor sanitare, înlocuirea tablourilor electrice şi a cablajului electric vertical de distribuţie, înlocuirea sistemului de iluminat şi amenajarea unei instalaţii de aer condiţionat.
Termenul de execuţie a lucrărilor este de 9 luni.

Proiectul "Modernizare Centru Recuperare şi Reabilitare Copii cu Handicap Aleea Streiu, nr. 8, Sibiu" a fost depus de municipalitate în cadrul Programului Operaţional Regional 2007 -2013, Axa Prioritară 1 "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere, Domeniul major de intervenţie 1.1 "Planuri integrate de dezvoltare urbană", Sub-domeniul "Poli de dezvoltare urbană".
 

În data de 5 august 2011 a fost semnat Contractul de finanţare nr. 1918 între Ministerul Dezvoltarii Regionale şi Turismului, în calitate de Autoritate de Management, prin Agenţia pentru Dezvoltare Regională Centru în calitate de Organism Intermediar pentru Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional 2007 - 2013 şi Unitatea Administrativ Teritorială a Municipiului Sibiu, în calitate de beneficiar.

link DETALII SUPLIMENTARE ...

Municipalitatea a stabilit locurile speciale pentru afişajul electoral

Municipalitatea a stabilit locurile destinate afişajului electoral pe domeniul public pentru alegerile organizate pentru administraţia publică locală în anul 2012.
 
Este vorba de 20 de astfel de locuri, situate în diferite zone ale oraşului:
- Imobilul din Bulevardul Victoriei, nr. 2- 4,
- la Cazarma 90, pe aleea care coboară spre Teatrul Radu Stanca,
- la Şcoala cu Clasele I-VIII nr. 11 de pe strada Smârdan, nr. 5,
- la Grădiniţa cu program normal nr. 20 din Piaţa Iancu de Hunedoara, nr. 3-5,
- la Şcoala cu clasele I – VIII nr. 20 de pe strada Macaralei, nr. 1,
- la Şcoala cu clasele I – VIII nr. 1 din Ştrand, pe latura spre strada Haţegului, nr. 8,
- la Şcoala cu clasele I – VIII nr.25 de pe strada Sibiel, nr. 6,
- la Şcoala cu clasele I – VIII nr. 21 de pe strada Luptei, nr. 27,
- la Şcoala cu clasele I – VIII nr.23 din Ţiglari,
- la Şcoala cu clasele I – VIII nr.13 de pe strada Lungă, nr. 74,
- la Şcoala cu clasele I – VIII nr. 12 din Piaţa Cluj, nr. 1-3,
- la Piaţa Cibin, pe strada Turnului,
- la Piaţa agro-alimentară din cartierul Vasile Aron, în partea din faţă a halei
- în zona Pieţei Rahova,
- la Colegiul Naţional Pedagogic Andrei Şaguna de pe strada Aleea Turnu Roşu,
- la Colegiul Tehnic Energetic - pe strada Vasile Aron, în partea dinspre strada Semaforului,
- la SC Independenţa SA de pe strada Ocnei, nr. 33, pe latura dinspre strada Târgul Fânului,
- la Spitalul Judeţean, pe Bulevardul Corneliu Coposu, în zona sensului giratoriu,
- în Piaţa Gării, la nr. 8,
- pe Calea Dumbrăvii, în staţia Tursib din dreptul complexului financiar-bancar.
 
Afişajul electoral va fi permis şi în alte locuri în afara celor prevăzute mai sus, dar numai cu acordul proprietarilor, administratorilor sau al deţinătorilor spaţiului respectiv.
 

Afişajul electoral pe stâlpi, pe cofrete electrice, pe cutii regulatoare de gaz, pe porţi sau pe alte spaţii aferente domeniului public, în afara celor aprobate, se sancţionează cu amendă între 600 şi 1000 de lei.

link DETALII SUPLIMENTARE ...

03 May, 2012

Trei pui de tigru aduşi în Grădina Zoologică Sibiu

Grădina Zoologică Sibiu va prezenta din această lună vizitatorilor săi trei pui de tigru. Doi dintre aceştia au fost deja aduşi în Grădină din Târgu Mureş, puii având o vârstă de aproximativ 10 luni. Cel de-al treilea pui, cu aceeaşi vârstă, a fost adus de la grădina zoologică din Călăraşi. Astfel, în prezent Grădina are patru exemplare de tigru siberian.
 
"Am dispus aducerea celor trei tigri pentru că lucrările de sporire a siguranţei cuştilor au fost finalizate şi consider că acum se îndeplinesc condiţiile de siguranţă necesare în cazul animalelor mari, potenţial periculoase" a declarat primarul Klaus Iohannis.
 
Grădina mai are încă un nou locuitor. E vorba de un ied de muflon care s-a născut acum o săptămână în Grădina Zoologică Sibiu. Grădina are acum patru exemplare de muflon,  două femele şi doi masculi.
 
Grădina Zoologică din Sibiu are în prezent 186 de animale, din 48 de specii.
 
Lucrările de sporire a siguranţei cuştilor au fost finalizate. Municipalitatea a finalizat lucrările de sporire a siguranţei cuştilor în cazul animalelor potenţial periculoase: tigri, lei şi urşi. Lucrările au presupus dublarea cuştii existente cu o amenajare exterioară şi montarea de încuietori electrice, cu deschidere pe bază de cartelă. Pentru executarea cuştii exterioare au fost turnate fundaţiile şi s-a realizat împrejmuirea cu plasă din ţevi pline. Încuietorile electrice asigură închiderea automată a cuştii exterioare, deschiderea uşilor pentru cel aflat în interior făcându-se cu ajutorul cartelei magnetice. Costul lucrărilor a fost de aproximativ 43.400 lei.
 
Grădina Zoologică este pregătită pentru sezonul cald. Grădina Zoologică Sibiu a trecut din data de 1 aprilie la programul de vară, fiind deschisă vizitatorilor între orele 9 - 19, iar în lunile iunie şi iulie aceasta va fi deschisă până la ora 20.
 
Pentru a pregăti Grădina pentru un număr mai mare de vizitatori, conducerea grădinii a dispus instalarea a 60 de bănci, până în prezent fiind amplasate în teren 20 de bucăţi. De asemenea, în următoarele 2 săptămâni vor fi montate încă 40 de coşuri de gunoi pentru păstrarea curăţeniei în incinta Grădinii.
 
De asemenea, lacul urmează să fie curăţat, iar fântâna arteziană de pe lac a fost deja pornită. De asemenea, bărcile au fost recondiţionate: cele 12 bărci şi 9 hidrobiciclete stau acum la dispoziţia vizitatorilor pentru închiriere.
 

Odată cu temperaturile mai ridicate a fost amenajat un ţarc exterior pentru lemurieni, oferind animalelor mai mult spaţiu şi permiţând astfel vizitatorilor să îi vadă şi în aer liber.

link DETALII SUPLIMENTARE ...

Rutele ocolitoare pentru Viaductul Gara Mică

Constructorul contractat de municipalitate pentru reabilitarea viaductului Gara Mică - asocierea de firme Sinecon/Geiger Transilvania/CON-A/Wilhelm Geiger GmbH - a decis rutele ocolitoare pe perioada lucrărilor de reabilitare.

 
Acesta estimează că viaductul se va închide în luna iunie şi indică drept rută pentru deviere centura ocolitoare a Sibiului, aceasta asigurând accesul către zona comercială. Ruta ocolitoare va fi semnalizată prin montarea de indicatoare şi semne de ocolire pe principalele artere de trafic.
 
Această deviere a traficului se va aplica şi în cazul mijloacelor de transport în comun care vor folosi de asemenea centura ocolitoare pentru rutele de transport în comun. Traseele 1 şi 117 care înainte aveau capăt de linie peste viaduct vor avea capăt de linie în Terezian după închiderea viaductului. De asemenea, pentru a face legătura dintre oraş şi Viile Sibiului se va înfiinţa temporar un nou traseu cu numărul 19. Acest traseu va pleca din Terezian pe ruta strada Rusciorului - N. Teclu - Constituţiei - Ştefan cel Mare - H. Coandă - centura ocolitoare - Viile Sibiului şi retur.
 
Devierea traficului se va aplica pe o perioada de aproximativ 1 an, perioadă în care podul va fi închis pentru executarea de lucrări ce nu pot fi efectuate sub trafic. Carosabilul podului va fi decopertat, constructorul va lucra la plăcile podului, la îmbinarea acestora şi va lucra de asemenea la pilonii de suport ai podului pentru a-i întări.
 
Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis pentru data de 7 mai, în prima fază constructorul urmând să parcurgă organizarea de şantier şi etapele pregătitoare pentru începerea lucrărilor.
 

Contractul de lucrări are o valoare de 1.628.454,80 €, cu TVA inclus. Termenul de finalizare a lucrărilor este de 12 luni, iar termenul de garanţie este de 4 ani.

link DETALII SUPLIMENTARE ...

Teatrul de balet prezintă premiera "Don Quijote"

Teatrul de Balet Sibiu prezintă publicului o nouă premieră în data de 16 şi 17 mai, pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor.
 
Premiera este un spectacol plin de umor, coregraful acestuia fiind Mihai Babuşka. Mihai Babuşka vine cu o adaptare a coregrafiei lui Marius Petipa şi Alexander Gorski, cu un plus de culoare şi ritm, accentuând latura comică a vieţii din piaţa spaniolă tradiţională. Alături de el, lucrează ca asistent coregraf, prim-solista Operei Naţionale Române din Bucureşti, Corina Dumitrescu, iar din partea Teatrului de Balet Sibiu, Stela Cocârlea şi Ovidiu Dragoman.
 
Regia acestui spectacol este asigurată de directorul Casei de Cultură a Municipiului, Ovidiu Dragoman, care întregeşte echipa artistică a acestui grandios proiect.
 
Decorurile spectacolului au fost realizate de Alin Gavrilă,  iar costumele au fost create de Rodica Kabdebo.
 

Premiera „Don Quijote” va avea loc în zilele de 16 şi 17 mai, începând cu ora 19, la Casa de Cultură a Sindicatelor. Biletele se găsesc la Casa de Cultură a Sindicatelor (la Secretariat) de vineri 4 mai, între orele 10 şi 16 şi la intrare, în seara reprezentaţiei (în limita locurilor disponibile).

link DETALII SUPLIMENTARE ...

Patru festivaluri vor anima Sibiul în luna mai

Luna mai este cea care va deschide anul acesta seria festivalurilor în aer liber şi îi invităm atât  pe sibieni cât şi pe oaspeţii oraşului nostru să participe la aceste evenimente.
 
Sibiu Jazz Festival se va desfăşura în perioada 6-13 mai 2012 şi s-a remarcat prin longevitatea, consecvenţa şi numărul impresionant de celebrităţi ale genului care l-au onorat cu prezenţa.
 
Cea de-a 42 ediţie a Festivalului intitulată "De la Baroc la Jazz şi înapoi" oferă timp de opt zile concerte în Piaţa Mică (în perioada 6-10 mai)  şi la Sala Thalia (în zilele de 11 şi 12 mai).
 
Mai multe detalii puteţi găsi pe site-ul oficial al evenimentului www.sibiujazz.ro. Sibiu Jazz Festival este organizat de Fundaţia Sibiu Jazz Festival cu sprijinul municipalităţii sibiene.
 
Festivalul Internaţional de Teatru, ajuns la cea de-a XIX ediţie, va avea loc în perioada 25 mai - 3 iunie 2012 şi se desfăşoară sub genericul "Crize. Cultura face diferenţa."
 
FITS propune un program care aduce la Sibiu participanţi din 70 de ţări  şi prezintă 300 de evenimente ce se desfăşoară în 60 de spaţii de joc. Pe parcursul a zece zile se vor întâlni la Sibiu companii de renume din domeniul artelor spectacolului, regizori români şi străini, critici, operatori din turismul local şi regional, operatori culturali străini.
 
"Suntem aproape de începutul unei noi ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru şi vă invit să luaţi parte la manifestările incluse în program, acestea prezentând o îmbinare inedită a tuturor artelor spectacolului: muzică, teatru şi dans", a declarat primarul Klaus Iohannis.
 
Festivalul Huet. Urban Goes Baroc. În perioada 19-20 mai 2012 va avea loc în Piaţa Huet Festivalul intitulat "Huet. Urban Goes Baroc".
 
Festivalul se declară ca fiind o manifestre a vecinătăţilor, implicând toate instituţiile dar şi persoanele particulare care trăiesc în acest perimetru urban.
 
Timp de două zile Piaţa Huet se va transforma într-un spaţiu public atractiv şi  bine exploatat pentru asemenea activităţi. Organizatorii invită publicul la un Mare Bal Baroc care se va desfăşura în cinstea baronului Samuel von Brukenthal, în aula colegiului care îi poartă  numele. Participanţii sunt invitaţi să poarte costume de epocă sau elemente vestimentare cu trimitere la baroc. Ambianţa muzicală a balului va fi susţinută de orchestra Big Band Sibiu.
 
În aer liber, organizatorii pregătesc un spectacol de video-maping care va anima Piaţa în ambele seri, prin proiecţii pe clădiri. Pe lângă muzică, concerte, teatru şi dans, în cadrul festivalului se vor desfăşura conferinţe, prelegeri, expoziţii şi un tur ghidat pe tema Sibiului în epoca barocă.
 
"Suita Barocă" îşi va prezenta personajele. Proiectul intitulat "Suita" îşi va prezenta personajele în data de 18 mai 2012, la ora 21, în Piaţa Mare, alături de Loredana care va susţine un concert cu această ocazie.
 
Organizatorii vor prezenta aceste personaje publicului în debutul concertului susţinut de Loredana. Acesta este momentul de la care proiectul va demara propriu-zis, personajele amintite urmând să populeze spaţiile publice.
 
Pentru mai multe informaţii puteţi consulta site-ul oficial al evenimentului –www.suita.ro.
 

Alături de festivalurile în aer liber, un alt eveniment important care va avea loc în luna mai este Noaptea şi Ziua Muzeelor în Muzeul Naţional Brukenthal: Barocul. Evenimentul va avea loc în perioada 18-20 mai 2012, la Muzeul Brukenthal Sibiu şi va sublinia ambianţa deosebită a muzeului: vizitatorii muzeului vor fi însoţiţi de actori costumaţi în Baronul Samuel von Brukenthal şi pe Sophia Catherina von Brukenthal.

link DETALII SUPLIMENTARE ...

02 May, 2012

Listele conţinând persoanele cu drept de vot din municipiul Sibiu pot fi consultate la sediul Primăriei

Cetăţenii cu drept de vot (inclusiv cetăţenii Uniunii Europene) care au domiciliul sau reşedinţa în municipiul Sibiu pot să verifice înscrierea în listele electorale permanente şi complementare la sediul Primăriei Municipiului Sibiu, situat în Sibiu, str. Samuel Brukenthal nr. 2, camera 116, etaj I, de luni până vineri între orele 9 – 12, începând de miercuri, 2 mai 2012.

În cazul în care există persoane care nu se regăsesc înscrise pe listele electorale sau sunt înregistrate greşit, cetăţenii care au domiciliul sau reşedinţa în municipiul Sibiu pot formula în scris o sesizare, însoţită de copia unui document de identitate.
   
Cetăţenii Uniunii Europene cu drept de vot care au domiciliul sau reşedinţa în municipiul Sibiu şi nu se află în evidenţele Biroului pentru Imigrări Sibiu pot fi înscrişi, la cerere, de către primar în lista electorală complementară, pe baza unui document care le atestă identitatea şi a unui document care atestă adresa la care locuiesc. În cazul în care cetăţenii Uniunii Europene doresc radierea lor din listele electorale, aceştia pot solicita acest lucru printr-o cerere scrisă adresată primarului.

Cetăţenii cu drept de vot care şi-au stabilit cu cel puţin 3 luni înaintea scrutinului reşedinţa în municipiul Sibiu (până la data de 09 martie 2012),  pot fi înscrişi de către primar în lista electorală suplimentară, pe bază de cerere însoţită de actul de identitate.


link DETALII SUPLIMENTARE ...

Alege o luna si un an:
07 2014
06 2014
05 2014
04 2014
03 2014
02 2014
01 2014
12 2013
11 2013
10 2013
09 2013
08 2013
07 2013
06 2013
05 2013
04 2013
03 2013
02 2013
01 2013
12 2012
11 2012
10 2012
09 2012
08 2012
07 2012
06 2012
05 2012
04 2012
03 2012
02 2012
01 2012
12 2011
11 2011
10 2011
09 2011
08 2011
07 2011
06 2011
05 2011
04 2011
03 2011
02 2011
01 2011
12 2010
11 2010
10 2010
09 2010
08 2010
07 2010
06 2010
05 2010
04 2010
03 2010
02 2010
01 2010
12 2009
11 2009
10 2009
09 2009
08 2009
07 2009
06 2009
05 2009
04 2009
03 2009
02 2009
01 2009
12 2008
11 2008
10 2008
09 2008
08 2008
07 2008
06 2008
05 2008
04 2008
03 2008
02 2008
01 2008
12 2007
11 2007
10 2007
09 2007
08 2007
07 2007
06 2007
05 2007
04 2007
03 2007
02 2007
01 2007
12 2006
11 2006
10 2006
09 2006
08 2006
07 2006
.
© 2002 - 2010Primăria Municipiului Sibiu - Design by MB Solutions, All Rights Reserved!