Prin “actul cu care se face dovada adresei de domiciliu sau de reşedinţă” se înţelege

Categoria: Evidenţa persoanelor back

Prin "actul cu care se face dovada adresei de domiciliu sau de reşedinţă" se înţelege:


1. Extrasul de Carte Funciară de dată recentă (valabil 30 de zile) – numai dacă este înscrisă adresa administrativă a imobilului;
2. Contractul de vânzare-cumpărare a unui imobil tip locuinţă - încheiat în formă autentică;
3. Contractul de donaţie a unui imobil tip locuinţă – încheiat în formă autentică;
4. Contractul de schimb de locuinţe - încheiat în formă autentică;
5. Contractul de partaj voluntar, autentificat sau hotărârea judecătorească de partaj, definitivă;
6. Contractul de întreţinere sau de rentă viageră – încheiat în formă autentică;
7. Contractul de închiriere (locaţiune) a locuinţei:
- din fondul locativ de stat; în acest caz, solicitantul trebuie să figureze la rubrica „Titularul contractului de închiriere”, sau la rubrica „Persoane care locuiesc împreună cu titularul contractului de închiriere”;
- proprietate a unei persoane fizice, înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice;
- proprietate a unei persoane juridice cu nr. de înregistrare(accesoriu contractului de muncă se prezintă şi adeverinţă de salariat);
8. Contractul de comodat al unui imobil cu destinaţie de locuinţă, încheiat în formă autentică;
9. Certificatul de moştenitor care se referă la un imobil cu destinaţia de locuinţă;
10. Autorizaţia de construire a unui imobil tip locuinţă, însoţită de încheierea de întabulare sau procesul-verbal de recepţie a locuinţei sau extrasul de Carte Funciară;
11. Hotărârea judecătorească rămasă definitivă și executorie privind dobândirea locuinței;
12. Actul de adjudecare a unui imobil cu destinație de locuință;
13. Contractul de construire, însoţit de procesul-verbal de predare-primire a locuinţei, de recepţie preliminară, încheierea de întabulare sau extrasul de Carte Funciară;
14. Adeverinţa eliberată de primărie - mediul rural (valabilă 30 de zile), din care să rezulte ca solicitantul sau găzduitorul figurează înscris în Registrul agricol ca titular al unui imobil tip locuință. Pentru imobilele situate în mediul rural se prezintă obligatoriu Adeverință din Registrul Agricol.
15.Declaraţia pe propria răspundere a solicitantului, însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică, prin care se certifică existenţa unui imobil cu destinaţie de locuinţă şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizică ce nu poate prezenta acte încheiate în condiții de validitate privind spațiul locativ; declarația se completează numai în prezenţa funcționarului din ghișeu; ATENŢIE: Nu se aplică în situaţia în care proprietarul este în viaţă!
16. Titlul de proprietate privind un imobil cu destinație de locuință.

PRECIZĂRI: ACTUL DE PROPRIRETATE SE PREZINTĂ ÎN ORIGINAL.

În situația în care solicitantul nu este proprietarul spațiului de locuit, găzduitorul va prezenta actul de proprietate și va completa rubrica aferentă de pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, semnând în fața funcționarului din ghișeu. Declarația de primire în spaţiu poate fi dată şi în faţa notarului public din țară ori în fața polițistului din structurile teritoriale ale Poliției Române cu cel mult 90 de zile înainte de data depunerii cererii pentru eliberarea actului de identitate sau cel mult 6 luni înainte de această dată la misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din străinătate ori la autoritățile străine competente (tradusă şi legalizată). Declaraţia de primire în spaţiu se prezentă în original în momentul depunerii documentelor.

În cazul în care, în actul de spațiu figurează o persoană care are drept de uzufruct viager sau clauză de abitație viageră, este necesar consimțământul acelei persoane. Dacă imobilul a fost notificat în Cartea Funciară ca "Locuință a familiei" este necesar consimțământul proprietarilor pentru stabilirea domiciliului/reședinței unei terțe persoane în imobilul respectiv.

În cazul în care există neconcordanţe între adresa înscrisă în actul de spaţiu şi adresa actuală, este obligatoriu a se prezenta un "Certificat de nomenclatură stradală" eliberat de Serviciul Urbanism din cadrul Primăriei Mun. Sibiu, str. Samuel Brukenthal nr. 2.

Nu poate fi înscrisă în actul de identitate adresa de domiciliu sau reședință dacă în R.N.E.P. sunt înregistrate mai mult de 10 persoane la adresa respectivă. Excepție familia extinsă a proprietarului până la gradul patru inclusiv.

e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE ACTE:
Caută după cuvânt sau frază:
CĂUTARE ÎN CATEGORII:
  • Activităţi comerciale
  • Angajare
  • Arhitect Şef (Directia Amenajarea Teritoriului si Urbanism)
  • Asistenţă Socială
  • Autoritatea Tutelară
  • Autorizare STPL
  • Baze sportive
  • Cadastru
  • Cereri de locuinţe
  • Cultura, Sport si Turism
  • Managementul Integrat pentru Ecosisteme Urbane
  • Căminul de bătrâni
  • Directia Tehnica
  • Direcţia Fiscală  persoane juridice
  • Direcţia Fiscală persoane fizice
  • Domeniul public, Salubrizare, Protectia mediului
  • Evidenţa persoanelor
  • Fondul locativ
  • Informaţii de interes public
  • Patrimoniu
  • Protecţia mediului
  • Registrul Agricol
  • Salubrizare
  • Starea Civilă
  • Urbanism
  • Formulare Serviciul Comunicare