Servicii Publice subordonate
Direcția de Asistență Socială Sibiu Serviciul Public de Administrare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar de Stat Teatrul Național Radu Stanca Teatrul “GONG” Serviciul Public Baia Populară Sibiu Serviciul Public Managementul Integrat pentru Ecosisteme Urbane Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor al Municipiului Sibiu Poliţia Locală Sibiu Serviciul Public Salubrizare, Protecția Mediului și Administrarea Domeniului Public Direcţia Fiscală Locală Sibiu Spitalul Clinic de Pediatrie Serviciul Public Administrare Baze Sportive și de Agrement al Municipiului Sibiu Casa de Cultură a Municipiului Sibiu Serviciul Public pentru Administrarea Cimitirului Municipal Sibiu

Serviciul Public Salubrizare, Protecția Mediului și Administrarea Domeniului Public

Serviciul Public Salubrizare, Protecția Mediului și Administrarea Domeniului Public
CONDUCEREA:

Director: Marian Popa
Contabil Șef: Alina Maria Mocanu
CONTACT:

Adresa: SIBIU, PIAȚA MICĂ, NR. 22
Telefon: 004 0269 213302
Fax: 004 0269 213302
E-mail-uri: .(JavaScript must be enabled to view this email address)
.(JavaScript must be enabled to view this email address)
Site-uri: www.spadpp.sibiu.ro
www.mediu-salubrizare.sibiu.ro
PROGRAM DE LUCRU:

Program de Lucru cu Publicul:

Luni - Joi: 9:00 - 15:00
Vineri: 9:00 - 12:30

PROGRAM DE AUDIENȚE:
Miercuri: 12:00 - 13:30
Declaratii de avere 

DESCRIERE

   Serviciul Public Salubrizare, Protecția Mediului și Administrarea Domeniului Public se organizează şi funcţionează în subordinea Consiliului Local al Municipiului Sibiu.

 

   În realizarea obiectivului de activitate Serviciul Public Salubrizare, Protecția Mediului și Administrarea Domeniului Public are în principal următoarele atribuţii:

1. Organizează, coordonează şi verifică buna funcţionare a activităţilor edilitar­ gospodăreşti prin care se asigură administrarea , gestionarea şi exploatarea bunurilor din domeniul public al Municipiului Sibiu şi al Staţiunii Păltiniş;
2. Urmăreşte şi controlează în mod regulat îndeplinirea  atribuţiilor  specifice referitoare la activităţile şi îndatoririle privind:
a) administrarea domeniul public al Municipiului Sibiu şi al Staţiunii Păltiniş;
b) administrarea bunurilor imobile care au fost date în administrare prin Hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Sibiu;
3. Calculează şi încasează taxele pentru stabilirea taxei privind prevenirea şi stingerea incendiilor pentru deţinătorii de imobile din Staţiunea Păltiniş şi urmăreşte întocmirea dosarelor;
4. Asigură controlul cu privire la respectarea Hotărârilor Consiliului Local  al Municipiului Sibiu care reglementează norme privind: (i)  gospodărirea , păstrarea ordinii şi liniştii publice, comerţ şi transport în Municipiul Sibiu şi Staţiunea  Păltiniş;
(ii) condiţiile de acces şi circulaţie a autovehiculelor în zona centrală, istorică, a Municipiului Sibiu; (iii) metodologia privind aprobarea ocupării ocazionale a terenurilor aparţinând domeniului public sau privat al Municipiului Sibiu; (iv) activitatea privind organizarea şi funcţionarea teraselor sezoniere pe  domeniul public sau privat al Municipiului Sibiu; (V) desfăşurarea acţiunilor specifice în vederea depistării vehiculelor care se află abandonate sau fără  stăpân  pe domeniul public sau privat al Municipiului  Sibiu şi aducerea la îndeplinirea procedurilor legale în cazul acestor vehicule; (vi) activităţile de salubrizare desfăşurare pe raza Municipiului Sibiu şi a Staţiunii Păltiniş; (vii) precum şi alte norme ce privesc obiectul de activitate al serviciului;
5. Constată contravenţiile săvârşite ca urmare a nerespectării normelor de la punctul 4, precum şi a celorlalte reglementări legale incidente şi aplică sancţiunile contravenţionale; întocmeşte proceselor-verbale de constatare a contravenţiilor, comunică şi încasează  amenzile contravenţionale în acest domeniu;
6. Asigură desfăşurarea acţiunilor specifice depistării vehiculelor care se află abandonate sau fără stăpân pe domeniul public sau privat al Municipiului Sibiu şi aduce la îndeplinire procedurile legale în cazul acestor vehicule; constată contravenţiile săvârşite ca urmare a nerespectării normelor incidente şi aplică sancţiuni contravenţionale; întocmeşte procese-verbale de constatare a contravenţiilor, comunică şi încasează amenzile contravenţionale în acest domeniu ;
7. Eliberează avizele care permit circulaţia vehiculelor cu tracţiune animală şi în zona interzisă (în situaţii excepţionale) şi încasează taxele pentru eliberarea acestora ;
8. Eliberează abonamente, autorizaţii de parcare şi carduri pentru accesul autovehiculor şi asigură controlul acestora, precum şi pentru utilizarea staţiilor de încărcare vehicule electrice; încasează taxele pentru eliberarea acestora;
9. Asigură respectarea condiţiilor cuprinse în avizele eliberate de Comisia de avizare a cererilor de organizare a adunărilor publice şi participă la  lucrările acestei Comisii;
10. Administrează şi exploatează parcările care nu fac obiectul unor contracte de concesionare, închiriere sau asociere în  participaţiune;
11. Contractează, achiziţionează, urmăreşte execuţia şi montarea automatelor  de plată, a sistemelor de acces cu barieră sau piloni, a sistemelor de supraveghere cu camere video şi a indicatoarelor de parcare, de orientare sau  informare;
12. Propune tarifele pentru serviciile prestate şi le supune spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Sibiu, în condiţiile legii;
13. Administrează zonele pietonale din centrul istoric al Municipiului Sibiu; 14.Încasează taxele pentru ocuparea temporară a domeniului public al Municipiului
Sibiu, în condiţiile prevăzute de lege şi de hotărârile Consiliului Local al Municipiului Sibiu şi eliberează avizele emise în acest sens;
14. Încasează taxele pentru ocuparea temporară a domeniului public al Municipiului Sibiu, în condiţiile prevăzute de lege şi de hotărârile Consiliului Local al Municipiului Sibiu şi eliberează avizele emise în acest sens;
15. Asigură evidenţa garajelor amplasate pe terenurile proprietatea Municipiului Sibiu, urmăreşte şi actualizează evidenţa beneficiarilor acestora în colaborare cu Direcţia Fiscală Locală Sibiu;
16. Analizează şi propune aprobarea desfăşurării activităţilor de comer1 stradal, prestări servicii, etc. pe domeniul public al Municipiului Sibiu, în colaborare cu compartimentele din cadrul aparatului de specialitate al primarului precum şi instituţiile şi servicile publice aflate sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Sibiu;
17. Proiectează şi implementează  pistele de biciclete din Municipiul Sibiu;
18. Închiriază căsuţele şi a standurile de prezentare si vânzare amplasate de către serviciul public, pe domeniul public al Municipiului Sibiu;
19. Implementează şi gestionează staţiile de încărcare pentru vehicule electrice; 20.Participă la activităţile de asigurare a fluenţei circulaţiei rutiere şi pietonale, prin
montarea de stâlpi de delimitare şi de restricţionare a accesului pe trotuare, zone pietonale, în parcuri, parcări şi alte locaţii unde se impune;
21. Asigură montarea şi întreţinerea semnelor de circulaţie pe străzile şi drumurile publice;
22. Emite avizele de săpătură pentru lucrările efectuate pe domeniul public al Municipiului Sibiu şi asigură respectarea prevederilor „Regulamentului privind refacerea infrastructurii domeniului public şi privat al municipiului Sibiu" în forma aprobata prin Hotărâre de Consiliu Local al Municipiului Sibiu;
23. Ridică trotinetele electrice amplasate neregulamentar pe domeniul public conform
H.C.L. nr 229/2021 pentru aprobarea Regulamentului privind condiţiile de utilizare pe domeniul public al Municipiului Sibiu, a trotinetelor electrice închiriate prin intermediul unei platforme online, în regim self-service;
24. Administrează staţiile de încărcare vehicule electrice amplasate pe domeniul public al Municipiului Sibiu şi încasează tarifele aferent;
25. Gestionează sistemul automat de  închiriere biciclete  în regim self-service şi încasează tarifele aferente;
26. Asigură amplasarea mijloacelor publicitare cu ocazia evenimente lor organizate pe domeniul public şi privat al Municipiului Sibiu, care sunt avizate de către Comisia de Avizare a cererilor de organizare a Adunarilor Publice în Municipiul Sibiu;
27. Asigură implementarea şi monitorizarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană Durabilă a Municipiului Sibiu şi a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Sibiu în domeniul de competenţă ;
28. Organizează, coordonează  şi verifică buna funcţionare a activităţilor de salubrizare a domeniului public, precum şi  a dotărilor şi amenajărilor aferente serviciului de salubrizare;
29. Asigură aplicarea prevederilor legale privind colectarea selectivă a deşeurilor menajere, industriale sau de orice fel, reciclarea şi reintroducerea lor în circuitul productiv;
30. Urmăreşte implementarea proiectului de management integrat al deşeuri lor în municipiu;
31. Organizează, coordonează, verifică, monitorizează , urmăreşte respectarea obligaţiilor contractuale prevăzute în contractele încheiate pentru activităţile de salubrizare aşa cum sunt ele definite de Legea nr. 101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor, respectiv:
- colectarea separată şi transportul separat al deşeurilor menajere şi al deşeurilor similare provenind din activităţi comerciale din industrie şi instituţii, inclusiv fracţii colectate separat;
- operarea centrelor de colectare prin aport voluntar a deşeurilor de la persoanele fizice;
- sortarea deşeurilor de hârtie, carton, metal, plastic şi sticlă colectate separat din deşeurile municipale în staţii de sortare, inclusiv transportul reziduurilor rezultate din sortare la depozitele de deşeuri şi/sau la instalaţiile de valorificare  energetică;
- tratarea aerobă a biodeşeurilor colectate separat în instalaţii de compostare, inclusiv transportul reziduurilor la depozitele de deşeuri  şi/sau la  instalaţiile de valorificare  energetică;
- eliminarea, prin depozitare, a deşeurilor reziduale, a deşeurilor stradale, a deşeurilor de pământ şi pietre provenite de pe căile publice, a reziduurilor rezultate de la instalaţiile de tratare a deşeurilor municipale, precum şi a deşeurilor care nu pot fi valorificate provenite din activităţi de reamenajare şi reabilitare interioară şi/sau exterioară a locuinţelor la depozitele de deşeuri nepericuloase;
- măturatul, spălatul şi stropitul căilor publice din localitate, inclusiv colectarea şi transportul deşeurilor de pământ şi pietre provenite de pe căile publice la depozitele de deşeuri, precum şi a deşeurilor provenite din coşurile stradale la depozitele de deşeuri şi/sau la instalaţiile de tratare;
- curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile publice din localitate şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ;
- dezinsecţia , dezinfecţia şi deratizarea la obiectivele din domeniul public şi domeniul privat al unităţii administrativ-teritoriale.
32. Verifică respectarea de către operatorii serviciului de salubrizare a Regulamentului serviciului    de    salubrizare    pentru    Judeţul    Sibiu,    precum    şi    respectarea Regulamentului serviciului de salubrizare  al Municipiului Sibiu;
33. Urmăreşte şi coordonează activitatea de colectare a deşeurilor de echipamente electrice şi electronice de pe raza Municipiului Sibiu;
34. Urmăreşte şi coordonează activitatea de colectare a deşeurilor din activitatea de construcţii şi desfiinţări; urmăreşte ca pământul excedentar rezultat din săpături să fie depozitat la locurile stabilite prin avizele de specialitate ;
35. Verifică modul de organizare a şantierelor de construcţii-montaj de pe raza Municipiului Sibiu, respectarea avizelor şi autorizaţiilor în ce priveşte afectarea domeniului public şi a căilor de acces;
36. Emite avize privind amplasarea, dimensiona rea, realizarea şi exploatarea platformelor de colectare a deşeurilor pentru zonele de urbanizare prin care sunt reglementate funcţiuni de locuire, funcţiuni de servicii şi funcţiuni industriale din Municipiul Sibiu, în completarea documentaţiei necesare pentru  aprobarea Planurilor Urbanistice Zonale şi ulterior, la eliberarea certificatelor de urbanism şi la emiterea autorizaţiilor de construire;
37. Urmăreşte executarea lucrărilor şi prestărilor de servicii în domeniul său de responsabilitate, cantitativ  şi calitativ , în  conformitate cu  prevederile legale şi respectarea disciplinei contractuale;
38. Urmăreşte prevenirea şi limitarea impactului ce-l pot avea asupra mediului substanţele şi deşeurile de orice natură şi anunţă autorităţile teritoriale pentru protecţia mediului privind activităţile neconforme cu dispoziţiile legale;
39. Asigură respectarea prevederilor legale privind protecţia şi conservarea parcurilor şi rezervaţiilor naturale;
40. Urmăreşte respectarea legislaţiei în domeniul protecţiei mediului;
41. Răspunde de centralizarea unor date şi studii statistice, necesare unor raportări solicitate de Direcţia de Statistică, ministerele de resort sau alte autorităţi publice centrale;
42. Stabileşte şi propune Consiliului Local măsuri pentru refacerea şi protecţia mediului înconjurător în scopul creşterii calităţii vieţii;
43. Participă împreună cu Garda Naţională de Mediu, Sistemul de Gospodărire a Apelor Sibiu şi/sau alte instituţii/autorităţi competente la controalele periodice efectuate pe raza Municipiului Sibiu;
44. Verifică  şi decontează , după  caz,  lucrările/ serviciile/  produsele angajate în  sfera de competenţă;
45. Verifică situaţiile de lucrări şi facturile emise de operatorii serviciului de salubrizare şi asigură plata acestora;
46. Urmăreşte îndeplinirea contractelor/angajamentelor legale privind achiziţia de bunuri, servicii şi lucrări în domeniul său de responsabilitate, din punct de vedere al clauzelor contractuale;
47. Urmăreşte actualizarea la zi, prin personalul propriu/gestionari, a materialelor, obiectelor de inventar şi a mijloacelor fixe aflate pe domeniul public şi privat al Municipiului Sibiu;
48. Propune măsurile tehnice necesare pentru prevenirea şi limitarea urmărilor calamităţilor naturale, catastrofelor şi incendiilor; participă nemijlocit la acţiunile de limitare a urmărilor acestora;
49. Propune măsuri şi acţionează pentru îmbunătăţirea serviciului de salubrizare prestat cetăţenilor ;
50. Urmăreşte îmbunătăţirea şi modernizarea infrastructurii destinate activităţ ilor de salubrizare; face propuneri, urmăreşte realizarea proiectelor şi lucrărilor de investiţii în domeniu;
51. la măsuri şi organizează campanii pentru conştientizarea populaţiei în privinţa importanţei colectării selective, menţinerea curăţeniei şi protecţia mediului;
52. Actualizează periodic fişele de post ale personalului, conform legislaţiei în vigoare şi ale H.C.L. adoptate;
53. Operează în sistemul informatic M2N toate lucrările relevante efectuate privind salubrizarea Municipiului Sibiu, existenţa coşurilor de gunoi/iglu-uri/platforme şi menţionări de incidente;
54. Controlează modul de administrare şi întreţinere a bunurilor aparţinând domeniului public al Municipiului Sibiu care au fost încredinţate operatorilor  serviciului de salubrizare , ca făcând parte din infrastructura tehnico-edilitară destinată îndeplinirii serviciului;
55. Stabileşte necesarul de mijloace fixe şi obiecte de inventar necesare serviciului de salubrizare, ce urmează a fi amplasate pe domeniul public al U.A.T. Sibiu, precum şi necesarul de materiale, desfăşoară procedurile de achiziţie a acestora, le încredinţează operatorilor serviciului de salubrizare ş1 urmăreşte buna funcţionare/utilizar e a acestora;
56. Urmăreşte igienizarea malurilor cursurilor de apă de pe raza Municipiului Sibiu şi decolmatarea văilor locale şi a podeţelor pentru asigurarea scurgerii apelor mari şi evitarea producerii inundaţiilor, conform responsabilităţilor sale;
57. Rezolvă în termenul legal sesizările primite  de la cetăţenii Municipiului Sibiu referitoare la respectarea legislaţiei, realizarea activităţilor şi prestarea serviciilor în domeniul de competenţă ;
58. Întocmeşte studii, rapoarte, caiete  de  sarcini, lucrări de  sinteză , rapoarte de specialitate , note justificative , referate, note de fundamentare în domeniul său de competenţă şi participă la dezbaterile publice care au loc în domeniile aflate în sfera sa de responsabilitate;
59. Asigură fundamentarea propunerilor şi elaborarea documentelor pentru şedinţele Consiliului Local, în domeniul său de responsabilitate;
60. Întocmeşte raportările/informările necesare în domeniul său de responsabilitate şi le transmite autorităţilor competente.


e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCAUTARE SERVICII: