Birou Autoritate Tutelară

back
CONDUCEREA:

p. Şef Birou: Agârbiceanu Ancuța
CONTACT:

Adresă: Piața Mică, nr. 25 - La Parter
tel. (0040)-269-506606
fax. (0040)-269-208898
mail
Formulare necesare aferente acestui serviciu 

DESCRIERE

Biroul Autoritate Tutelară
 
1. La solicitarea instanţei de judecată ,intocmeşte lucrările necesare in cauzele privind tutela si curatela  pentru minori şi majori, în cazurile prevăzute de lege.
2. La solicitarea notarului public intocmeste referat privind numirea curatorului special care il asista sau reprezinta pe minor respectiv reprezinta persoana ocrotită la incheierea actelor de dispozitie sau în procedurile succesorale.
3. La solicitarea instanțelor, îndeplineste atributii referitoare la exercitarea tutelei cu privire la persoana ocrotită ( minorul sau majorul asupra căruia s-a instituit o măsură de ocrotire).
4. Intocmeste după caz și la nevoie, adrese către persoana desemnată potrivit Legii 140/2022, asistent al persoanei majore in vederea incheierii actelor juridice.
5. Verifică rapoartele intocmite anual/după caz de către persoanele desemnate asistenți ai persoanelor majore in vederea incheierii actelor juridice  și ia măsurile legale ce se impun.
6. Sesizează instanța de tutelă , in situația neîndeplinirii sarcinii legale a ocrotitorului sau reprezentantului legal al persoanei ocrotite  de a sesiza instanța de tutelă in vederea reevaluării măsurii ocrotirii, in termenele impuse de lege/stabilite de instanță , cu cel putin 6 luni inainte de data de expirare a duratei pentru care s-a dispus măsura ocrotirii .
7. La solicitarea instanței de tutela intocmește lucrările necesare /anchete sociale, in cauzele privind măsurile de ocrotire ale persoanei , in cazurile prevazute de lege.
8. La solicitarea instanței de tutela , numeste curator pentru persoana a cărei măsură de ocrotire se cere.
9. Intocmește raport de ancheta socială, la solicitarea procurorului, in cauzele privind instituirea măsurii de ocrotire a persoanei, consiliere judiciară/tutela specială.
10. Răspunde citațiilor notarului public în cazul moștenitorului minor sau al persoanei care beneficiază de consiliere judiciară sau tutela specială.
11. Întocmeşte pe baza investigaţiilor efectuate în teren, anchete psihosociale în dosarele aflate pe rolul instanţelor de judecată, privind divorţul, stabilirea locuinţei minorilor şi a autorităţii părinteşti cu privire la aceştia, stabilirea contribuţiei de întreţinere, tăgada paternităţii, stabilirea paternităţii, încuviinţarea purtării numelui, modificare măsuri luate faţă de un minor prin sentinţa judecătorească, etc.
12. Întocmeşte pe baza investigaţiilor efectuate în teren, raport de anchetă psihosocială, la solicitarea birourilor notariale, privind măsurile ce se vor lua față de copiii minori ca urmare a desface-rii căsătoriei prin divorţ cu minori.
13. La solicitarea persoanei vârstnice , cu domiciliul sau resedința pe raza municipiului Sibiu, acordă consiliere juridică gratuită in vederea incheierii contractelor de vanzare cumpărare sau donații ori in vederea constituirii de garanții mobiliare sau imobiliare, a bunurilor acesteia si acordă la cererea persoanei vârstnice sau din oficiu,asistență în vederea incheierii oricărui act translativ de proprietate, având ca obiect bunuri proprii, in scopul intreținerii și ingrijirii acesteia, cf. Legii 17/2000, cu completările și modificările ulterioare.
14. In cazul persoanei vârstnice care are domiciliul sau reședința pe raza municipiului Sibiu, intocmește ancheta socială, in termen legal, ca urmare a sesizărilor cu privire la neexecutarea obligației de întreținere și de îngrijire de către noul proprietar al actului juridic de instrăinare a bunurilor de către persoana vârstnică și solicită Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială sa realizeze in maxim trei zile de la solicitare , o investigație privind respectarea drepturilor persoanei vârstnice de către furnizorul de servicii sociale. In baza anchetei sociale și a rezultatului investigațiilor, inițiază demersurile necesare în vederea executării obligațiilor inscrise în actul juridic încheiat sau solicită instantei judecătoresti rezilierea contractului de întreținere în nume propriu și în interesul persoanei întreținute, pentru neîndeplinirea obligațiilor din contract și dacă este cazul, formulează plângere penală.
15. La solicitarea organului judiciar , asistă la audierea martorului minor în vârsta de până la 14 ani, potrivit prevederilor art .124 al.2 din Codul de Procedură Penală.
16. Verifica in teren si intocmeste anchete sociale privind completarea dosarului de acordare a indemnizatiei /stimulentului de inserție pentru cresterea și ingrijirea copilului in cazurile prevazute de lege.
17. Intocmește adrese în vederea soluționării unor sesizări,scrisori, etc, ale petiționarilor.
18. Acordă consultaţii de specialitate conform competenţelor.
19. În exercitarea atribuţiilor de serviciu colaborează atât cu personalul din cadrul structurii funcţionale din care face parte , cât şi cu celelalte compartimentele din aparatul de specialitate al primarului precum şi cu serviciile / instituțiile publice aflate sub autoritatea consiliului local.
20. Respectă procedurile specifice de lucru din cadrul structurii , precum și toate politicile și procedurile de lucru institutionale.
21. Ţine evidenţa problematicii din cadru biroului în registrul unic/registre specifice și in format electronic operând modificările ce se ivesc.
22. Îndeplinește și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, sau primite de la sefii ierarhici.
 
Cartografierea Datelor cu Caracter Personal.

e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE SERVICII: