DIRECŢIA STRATEGII, PROGRAME ȘI PROGNOZE

back
CONDUCEREA:

Director: -
CONTACT:

tel. (0040)-269-208800.
fax. (0040)-269-208811
       (0040)-269-208812.

DESCRIERE

Direcția Strategii, programe și prognoze


Serviciul Strategii, dezvoltare durabilă și marketing

Atribuții în domeniul strategii și dezvoltare durabilă:

1. Coordonarea elaborării proiectelor politicilor şi strategiilor, a programelor şi studiilor, analizelor şi statisticilor necesare realizării şi implementării politicilor publice.
2. Elaborarea, împreună cu instituţiile implicate a unor prognoze orientative şi programe de dezvoltare economico-socială locale. 
3. Propune coordonarea activității de actualizare a strategiilor de dezvoltare locală, în funcție de necesități.
4. Coordonarea și corelarea strategiilor de dezvoltare și a documentelor programatice.
5. Monitorizarea gradului de îndeplinire a strategiei de dezvoltare a municipiului, împreună cu factorii interesaţi, pe domenii specifice menţionate în cadrul strategiei.
6. Întocmirea de referate/rapoarte de specialitate în domeniul de activitate al serviciului pentru proiectele de hotărâri, în vederea promovării lor în Consiliul local.
7. Identificarea, selectarea şi procurarea surselor informaţionale privitoare la programele Uniunii Europene sau a altor surse interne/externe de finanţare nerambursabilă, precum şi monitorizarea acestor surse de finanţare nerambursabilă.
8. Iniţierea şi dezvoltarea unor contacte directe cu principalii finanţatori ai unor proiecte de dezvoltare locală; realizarea de parteneriate cu alte instituţii/organizaţii cu abilităţi în managementul strategic şi dezvoltării durabile.
9. Realizează răspunsuri la notificări, adrese, convocări şi încercări de conciliere în baza clauzelor contractuale, transmise de către prestatori/executanţi, în cadrul contractelor finanţate prin fonduri europene.
10. Elaborează propuneri și idei de proiecte de dezvoltare durabilă. 
11. Asigură identificarea surselor de finanțare și sprijin pentru derularea proiectelor de dezvoltare 
12. Contactează şi inițiază parteneriate cu potenţiali interesaţi în domeniiile de interes.
13. Acordarea de asistenţă potenţialilor beneficiari ai programelor specifice UE din rândul instituţiilor/serviciilor din subordinea consiliului local sau din cadrul aparatului de specialitate al primarului în pregătirea și accesarea unor proiecte finanţate (co-finanţate) din fonduri UE.
Atribuții în domeniul marketing-ului 
1. Studiază nevoile comunității exprimate de cetățeni prin mass media și prin mediul de comunicare electronic, sintetizează și transmite raportul către conducere și către departamentele specializate. Scopul este adaptarea acțiunilor instituției la cerințele publicului deservit – comunitatea.
2. În scopul studierii nevoilor comunității, organizează sesiuni de chestionare a comunității sau a unor segmente ale acesteia. 
3. Asigură transparența instituției pentru a crea o relație funcțională și deschisă cu comunitatea.
4. Organizează împreună cu departamentele specializate acțiuni menite să creeze legături mai strânse între administrația locală și comunitate - întruniri, consultări, dezbateri, evenimente de socializare.
5. Asigură dezvoltarea de proiecte împreună cu parteneri privați în folosul comunității.
6. Împreună cu fiecare departament, elaborează politici și reguli de comunicare cu cetățeanul pentru îmbunătățirea acestei relații și pentru creșterea gradului de încredere a cetățeanului în actul administrativ.

Biroul pentru proiecte cu finanțare internațională

1. Elaborează şi redactează aplicaţiile pentru proiecte în vederea atragerii de fonduri cu finanţare nerambursabilă.
2. Solicită celorlate compartimente documentaţiile necesare în vederea întocmirii cererilor de finanţare
3. Realizează evidenţa proiectelor derulate.
4. Identificarea, selectarea şi procurarea surselor informaţionale privitoare la programele Uniunii Europene sau a altor surse interne/externe de finanţare nerambursabilă, precum şi monitorizarea acestor surse de finanţare nerambursabilă;
5. Atragerea de finanţări nerambursabile şi managementul proiectelor accesate în calitate de aplicant principal;
6. Acordarea de asistenţă potenţialilor beneficiari ai programelor specifice UE din rândul instituţiilor/serviciilor din subordinea consiliului local sau din cadrul aparatului de specialitate al primarului în accesarea şi implementarea unor proiecte finanţate (co-finanţate) din fonduri UE;
7. Colaborarea, prin stabilirea de parteneriate, cu factori interesaţi în elaborarea de propuneri de finanţare din fonduri nerambursabile europene pentru proiecte de interes local, în concordanţă cu priorităţile de dezvoltare locală identificate;
8. Asigură derularea proiectelor în condițiile contractelor/ordinelor de finanțare nerambursabilă
9. Monitorizează îndeplinirea condițiilor de durabilitate pe toată durata contractelor de finanțare
10. Realizează răspunsuri la notificări, adrese, convocări şi încercări de conciliere în baza clauzelor contractuale, transmise de către prestatori/executanţi, în cadrul contractelor finanţate prin fonduri europene;

Compartiment Unitate de implementare a proiectelor

1. Calculează ratele, dobânzile şi comisioanele aferente împrumuturilor de la BERD şi DEXIA şi înaintează documentele justificative Serviciului Financiar-Contabil pentru plată.
2. Îndeplineşte atribuţiile de management de proiect, cum ar fi de exemplu: analiza, elaborarea, estimarea, administrarea şi controlul proiectelor BERD, achiziţiile pentru proiecte, gestionarea costurilor proiectelor şi orice alte activităţi necesare derulării în bune condiţii a proiectelor;
3. Implementează proiectele finanţate din surse externe, conform legislaţiei în vigoare cât şi conform prevederilor contractului  FIDIC.
4. Urmăreşte aplicarea procedurilor de achiziţie publică conform normelor şi regulilor BERD, întocmeşte documentaţiile de licitaţie şi participă la desfăşurarea procedurilor;
5. Întocmeşte şi verifică documentaţia necesară pentru tragerile din împrumuturile contractate de la BERD.
6. Urmăreşte derularea contractelor de cont escrow aferente împrumuturilor contractate de la BERD, respectiv depunerea la termen a sumelor necesare în contul bancar stabilit prin contract.
7. Ţine evidenţa contractelor de garantare a împrumuturilor externe, ţine evidenţa registrului datoriei publice.
8. Asigură şi răspunde de întocmirea raportărilor periodice (lunare, trimestriale) către MFP, BERD şi DEXIA pentru împrumuturile interne şi externe contractate direct şi garantate.
10.Întocmește și trimite la BERD toate situațiile solicitate conform contractelor.
11.Îndeplinește și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale consiliului local sau dispoziții ale primarului.

e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE SERVICII: