Compartiment Audit

back
CONDUCEREA:

Auditor intern: Marcu Sorin
CONTACT:

Adresă: Piața Mică, nr. 25 - La Etajul I
tel. (0040)-269- 506671
fax. (0040)-269-208811
mail

DESCRIERE

Compartiment Audit Intern

1. Elaborează Norme metodologice specifice Primăriei Municipiului Sibiu, cu avizul UCAAPI (DGFP a județului Sibiu, datorită delegării de atribuţii).
2. Elaborează proiectul planului multianual de audit intern  pe o perioadă de 3 ani şi pe baza acestuia, proiectul planului anual de audit intern, care vor fi supuse aprobării primarului municipiului Sibiu.
3. Efectuează activităţi de audit intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate.
4. Auditul intern se exercită asupra tuturor activităţilor desfășurate în cadrul Primăriei Municipiului Sibiu, inclusiv asupra activităţilor entităţilor subordonate, aflate în coordonarea sau sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Sibiu.
5. Compartimentul de audit intern auditează, cel puţin o dată la 3 ani, fără a se limita la acestea, următoarele:
a) activităţile financiare sau cu implicaţii financiare desfăşurate de Primăria Municipiului Sibiu, din momentul constituirii angajamentelor până la utilizarea fondurilor de către beneficiarii finali, inclusiv a fondurilor provenite din finanţare externă;
b) plățile asumate prin angajamente bugetare şi legale, inclusiv din fondurile comunitare;
c) administrarea patrimoniului,  precum şi vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din patrimoniul privat al Municipiului Sibiu;
d) concesionarea sau închirierea de bunuri din patrimoniul public al Municipiului Sibiu.
e) constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare şi stabilire a titlurilor de creanţă, precum şi a facilităţilor acordate la încasarea acestora;
f) alocarea creditelor bugetare;
g) sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia;
h) sistemul de luare a deciziilor;
i) sistemele de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme;
j) sistemele informatice;
k) evaluarea sistemului de control managerial.
6. Informează UCAAPI despre recomandările  neînsuşite de către conducătorul structurii auditate, precum şi despre consecinţele acestora.
7. Raportează periodic asupra constatărilor, concluziilor şi recomandărilor rezultate din activităţile sale de audit.
8. Elaborează raportul anual al activităţii de audit intern.
9. În cazul identificării unor neregularităţi sau posibile prejudicii, raportează imediat primarului  municipiului Sibiu.
10. Verifică respectarea normelor, instrucţiunilor,  precum şi a Codului privind conduita etică în cadrul Compartimentelor de audit intern, din entităţile publice subordonate, aflate în coordonare sau sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Sibiu şi poate iniţia măsurile corective necesare, în cooperare cu conducătorul entităţii publice în cauză.
11. În realizarea misiunilor de audit intern, auditorii îşi desfășoară activitatea pe baza de ordin de serviciu, emis de şeful compartimentului de audit intern, în care se va prevedea în mod explicit scopul, obiectivele, tipul şi durata auditului, precum şi nominalizarea auditorilor care efectuează misiunea de audit.
12. Misiunile de audit intern se finalizează cu întocmirea Raportului de audit intern, care va fi supus aprobării primarului  municipiului Sibiu.
13. Auditorii desfășoară, cu aprobarea primarului municipiului Sibiu, misiuni de audit ad-hoc, necuprinse în planul anual.      
14. Auditorii interni au acces la toate datele și informațiile, inclusiv la cele existente în format electronic, pe care le consideră  relevante pentru scopul și obiectivele precizate în Ordinul de serviciu.
15. Personalul de conducere și de execuție din structura auditată are obligația să ofere documentele și informațiile solicitate în termenele stabilite, precum și tot sprijinul necesar desfășurării în bune condiții a auditului.
16. Auditorii interni pot solicita date, informații, precum și copii ale documentelor, certificate pentru conformitate, de  la persoanele fizice și juridice, aflate în legătură cu structura auditată, iar acestea au obligația de a le pune la dispoziție la data solicitată. Totodată auditorii interni pot efectua la aceste persoane fizice și juridice orice fel de reverificări financiare și contabile legate de activitățile de control intern la care acestea au fost supuse, care vor fi utilizate pentru constatarea legalității și a regularității activității respective. 
17. În legătură cu atestarea auditorilor interni, prin Ordonanța  nr. 19/2017, de modificare a Legii nr. 672/2002, se prorogă termenul de atestare a acestora, până la data de 30.08.2023. 
18. Ori de câte ori în efectuarea auditului intern sunt necesare cunoştinţe de strictă specialitate, conducătorul Compartimentului de audit intern poate decide asupra oportunităţii solicitării primarului  municipiului Sibiu cu privire la contractarea de servicii de expertiză/consultanţă din afara instituţiei.
19. Compartimentul audit public intern se subordonează direct primarului  municipiului Sibiu,  cerinţă care se reflectă în organigrama aparatului de specialitate al primarului municipiului Sibiu.
20. Auditorii din cadrul Compartimentului de audit intern desfăşoară activităţi de asigurare, care reprezintă examinări obiective ale elementelor probante, efectuate în scopul de a furniza o evaluare independentă a proceselor de management al riscurilor,  de control şi de guvernanță, dar şi activităţi de consiliere menite să adauge valoare şi să îmbunătăţească procesele guvernanței, fără  să îşi asume  responsabilităţi manageriale.
21. Prezintă propuneri pentru introducerea  în bugetul de venituri şi cheltuieli al Municipiului Sibiu, a fondurilor necesare pentru dotarea şi buna funcţionare a Compartimentului de audit intern.
22. Îndeplinește  și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale consiliului local sau dispoziții ale primarului.

 
Cartografierea Datelor cu Caracter Personal.

e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE SERVICII: