PROCES - VERBAL încheiat astăzi, 10.04.2019 cu ocazia ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Sibiu

Secţiunea: procese back


Şedinţa începe la ora 10:00.

Consiliul Local al Municipiului Sibiu a fost convocat în scris în temeiul art. 39 alin. 2 şi alin. 3 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Din partea aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Sibiu participă: d-na primar Astrid-Cora Fodor, d-na viceprimar Corina Bokor, dl. viceprimar Răzvan-Codruț Pop, dl. secretar Dorin Ilie Nistor, d-na Ioana Leca, d-na Elena Buhoi, d-na Cornelia Andronic, d-na Monica Dancu, d-na Mirela Gligore, d-na Camelia Burlacu, d-na Nicoleta Slavu, d-ra Daniela Voina.

D-na primar Astrid Cora Fodor:
Doamnelor și domnilor consilieri, stimați invitați bine ați venit la ședința extraordinară a consiliului local care a fost convocată în temeiul art. 39 alin.2 şi alin.3. din Legea nr.215/2001. Din 22 de consilieri sunt prezenţi 20. În aceste condiții Consiliul Local este legal constituit și predau conducerea ședinței doamnei Maria Gârleanu.

(Absenți: d-na consilier Elena-Manuela Colceriu, dl. consilier Liviu Cotârlă).

D-na consilier Maria Gârleanu: 
Conform Regulamentului de funcţionare al Consiliului Local al Municipiului Sibiu se va intona imnul de stat. Se intonează imnul de stat.

A sosit ulterior la ședința de consiliu local și doamna consilier Elena-Manuela Colceriu. Numărul consilierilor prezenți se modifică de la 20 la 21 de consilieri prezenți.

D-na consilier Maria Gârleanu: 
Supun aprobării dumneavoastră proiectul ordinii de zi propus de doamna primar Astrid Cora Fodor. 
Cine este pentru? Împotrivă? Abţineri? 
Dl. secretar Dorin Ilie Nistor: Ordinea de zi  a fost aprobată .

D-na consilier Maria Gârleanu: 
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea bugetului local al Municipiului Sibiu pe anul 2019.
            - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
D-na primar Astrid Cora Fodor:
Am supus aprobării dumneavoastră un buget în valoare de 781,4 milioane lei. Acest buget include și excedentul care este resursa noastră financiară pentru a ne finanța proiectele noastre în curs de execuție și cele pe care le-ați văzut înșirate pe listele de investiții, o parte nu toate deoarece  nu ajunge pentru toate proiectele pe care le avem pe lista de investiții. Pentru că sunteți aici reprezentanți ai partidului de guvernământ și reprezentanți ai unui al mare partid mare și anume Partidul Național Liberalși vreau să discutăm niște aspecte care nu sunt în regulă și vreau să mă refer la impozitul pe venitul global.
Impozitul pe venitul global, eu mă refer la impozitul colectat la nivelul unității noastre administrativ teritoriale care bineînțles este identic la toate unitățile administrativ teritoriale. Până în anul 2017 din impozitul care s-a calculat la nivelul Municipiului Sibiu ni s-au repartizat 41,7% , o sumă mică având în vedere că sunt bani colectați din Municipiul Sibiu dar oricum o sumă care ne-a asigurat o anumită bunăstare. Din anul 2018 s-a redus impozitul pe venit de la 16% la 10%. Această reducere a dus la o scădere drastică a veniturilor la toate municipiile dar acum ne intersează Municipiul Sibiu.  Noi, Municipiul Sibiu datorită scăderii impozitului pe venit am pierdut în anul 2018:31,7 milioane lei la buget din impozitului pe venit. Cred că cunoașteți că s-au făcut zeci de demersuri de fiecare primărie individual, mă refer la Municipiu dar în special de către Asociația Municipiilor din România în global și rezultatul a fost într-un final după nenumărate discuții și întâlniri acest procent a crescut la 60%. Acum să nu ne imaginăm că ne-am  îmbogățit din acest procent pentru că odată cu creșterea procentului la 60% am preluat din obligațiile care le avea guvernul să plătească, acele alocații care se plătesc oamenilor cu dezabilității ceea ce înseamnă 21,7%. Dar oricum stăm mult mai bine adică stăm la nivelul anului 2018 deși la noi locurile de muncă au apărut mai multe știți foarte bine că sunt unități care s-au dezvoltat ceea ce înseamnă mai mult impozit pe venit dar faptul că stăm la nivelul anului 2018 este totuși un pas înainte. Problema mare este însă următoarea, acest impozit pe venit, cota defalcată de 60% nu este stabilită nici de Legea finanțelor publice, nici de Codul Fiscal pe care îl așteptăm de mulți ani să apară. În aceste condiții suntem la latitudinea fiecărui guvern indiferent care este, în pixul lui stă suma care ni se alocă în fiecare an,  că este 60%, că este 55 %, 54 %  sau 30% ceea ce este absolut anormal. Cred că suntem  singura țară în care se întâmplă așa ceva,  ca să poți să îți faci un buget trebuie să ai predictibilitate. Noi nu putem vorbi de strategii pe zece ani, pe care le întocmim neștiind pe ce sume contăm și în această situație  este bine să știți că ar trebui acolo, unde dumneavoastră vă întâlniți, să ridicați această problemă, ca procentul să fie cuprins în Legea care reglementează finanțele publice, fie că este cea actuală 273 sau se aprobă curând Codul fiscal dar acolo trebuie să avem un procent, acel procent, știi cum să te duci înainte, pe ce contezi, ce proiecte poți să demarezi, nu ne învârtim așa, și așteptăm să se întâmple  în ianuarie, să  ni se spună procentul pe anul viitor. A doua problemă este problema transparenței. Noi, ca unitate administrativ teritorial trebuie absolut orice informație să punem pe site-ul Primăriei. De ani de zile solicităm de la Ministerul Finanțelor, nu numai în ultima perioadă, precizez ca să nu se interpreteze că mă  îndrept în special împotriva guvernului Partidului Social Democrat, deci indiferent de guvern era aceeiși situație ceream să ni se comunice cifra impozitului colectat la nivelul Municipiului Sibiu ca să știm dacă procentul de 41% sau 43% sau 60% se calculează corect deoarece, de câțiva ani încoace acest mare contribuabil și contribuabil mijlociu se colectează la nivelul Ministerului Finanțelor Publice sau la nivelul Administrației din Brașov, niciodată nu ni s-a comunicat această cifră. Tot datorită demersurilor Asociației Municipiilor din România care au fost foarte insistenți și mă bucur că de data aceasta nu au cedat, ni s-a comunicat pentru prima dată care este suma colectată la nivelul Municipiului Sibiu, chiar ca să ne mirăm, și colectarea pe ultimii trei ani, surpriză, ne dă în 2019 ceea ce s-a colectat în 2018 și 2017, oricum suntem un pas înainte. Și aceasta ar trebui reglementată tot printr-o prevedere legală că, Ministerul Finanțelor este obligat pe site-ul său  să publice aceste cifre, administrațiile locale, comunitățile care creează aceste venituri au dreptul să știe  care sunt aceste sume. La fiecare sfârșit de trimestru să se publice aceste cifre pe site-ul ministerului astfel încât să știm pe ce sume contăm. Deci asta am vrut să vă spun, în rest  echipa tehnică dacă aveți întrebări este aici să vă răspundă.Eu sper că, veți transmite aceste  mesaje mai importante, nu sunt  importante pentr mine ca Primar, nu sunt importante pentru colegii mei de aici, sunt importante pentru toate comunitățile din România, nu se poate să administrezi o țară fără să știi ce venituri ai. Vă mulțumesc că m-ați ascultat și sper să le comunicați mai departe. 
D-na consilier Maria Gârleanu: 
    Dacă mai dorește cineva să ia cuvântul?
    Supun la vot, cine este pentru ? Împotrivă? Abțineri?
Dl. secretar Dorin Ilie Nistor: Proiectul a fost adoptat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr.143/2019 privind aprobarea bugetului local al Municipiului Sibiu pe anul 2019, cu unanimitate de voturi (21 pentru).

D-na consilier Maria Gârleanu: 
2.
Proiect de hotărâre privind transmiterea în administrarea Serviciului Public de Administrare a Domeniului Public și Privat al Municipiului Sibiu, a obiectivului de investiții Skate Park, cu teren aferent, proprietatea publică a Municipiului Sibiu, situat în Sibiu, zona Pieței Obor. 
              - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
     Dorește cineva  să ia cuvântul?
     Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Dl. secretar Dorin Ilie Nistor: Proiectul a fost adoptat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr.144/2019 privind transmiterea în administrarea Serviciului Public de Administrare a Domeniului Public și Privat al Municipiului Sibiu, a obiectivului de investiții Skate Park, cu teren aferent, proprietatea publică a Municipiului Sibiu, situat în Sibiu, zona Pieței Obor, cu unanimitate de voturi (21 pentru).

D-na consilier Maria Gârleanu:
Și cu aceasta ședința noastră de astăzi s-a încheiat.. 
D-na primar Astrid Cora Fodor:
Vrem să anunțăm și următoarea ședință cred că este în data de 17 aprilie, domnule secretar spuneți dumneavoastră că știți mai bine.                   
Dl. secretar Dorin Ilie Nistor:
Următoarea ședință va fi convocată în data de 17 aprilie 2019, este o zi de miercuri. Ședințele comisiilor de specialitate se vor ține luni în 15 aprilie începând cu ora 14. 

Şedinţa se încheie la ora 10:15
 
       
               Preşedinte de ședință,                                                                            Secretar,
                    Maria Gârleanu                                                                            Dorin Ilie Nistor

 

Proces - Verbal al sedinței extraordinare din data de 10.04.2019 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu (scanat în format pdf).



go top
e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE ÎN SECŢIUNE: