PROCES - VERBAL încheiat astăzi, 29.08.2019 cu ocazia şedinţei ordinare a Consiliului Local al Municipiului Sibiu

Secţiunea: procese back

Şedinţa începe la ora 14:00.
Ședința a fost convocată în scris în temeiul art.133 alin.1 şi 134 alin.1 lit.a din Codul Administrativ,
Din partea aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Sibiu și a serviciilor publice participă:d-na primar Astrid-Cora Fodor, d-na viceprimar Corina Bokor, dl.viceprimar Corneliu Tiberiu Drăgan, dl. secretar Dorin Ilie Nistor, d-na Ioana Leca, d-na Elena Buhoi, d-na Liliana Ordean, d-na Ioana Urdea, d-na Mirela Gligore, d-na Camelia Burlacu, d-na Mihaela Sabău, d-na Cornelia Andronic, d-na Carmen Ploia, d-na Diana Popp, dl. Gheorghe Adrian Aldea, d-na Alexandra Dincă, d-na Carmen Chiș, d-na Nicoleta Slavu, d-na Cristina Isaila.

D-na primar Astrid Cora Fodor:
Bună ziua.Doamnelor și domnilor consilieri, stimați invitați, bine ați venit la ședința ordinară a   
Consiliului Local. Din 23 de consilieri sunt prezenţi 22, unul lipsește motivat. Consiliul Local este  legal constituit și drept urmare predau conducerea ședinței doamnei consilier Monica Nartea.
Absenți de la ședință: dl consilier Zeno-Karl Pinter.

D-na consilier Monica Nartea: 
Mulțumesc. Stimată doamna primar, doamnelor și domnilor consilieri, doamnelor și domnilor invitaţi, vă mulțumesc pentru încrederea acordată. Conform Regulamentului de funcţionare al Consiliului Local al Municipiului Sibiu se va intona imnul de stat. 
Se intonează imnul de stat.

D-na consilier Monica Nartea:
În conformitate cu dispoziţiile art.138 alin.15 din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, îl rog pe domnul secretar Dorin Nistor să supună la vot procesele–verbale ale ședințelor Consiliului Local Sibiu din luna iulie 2019.

Dl. secretar Dorin  Ilie Nistor:
Mulțumesc.
Doamnelor și domnilor consilieri supun aprobării dumneavoastră procesul-verbal al ședintei extraordinare a Consiliului Local din data de 05.07.2019.
Cine este pentru? Împotrivă? Dacă sunt abțineri? Vă mulțumesc.
Al doilea proces-verbal este vorba de cel încheiat cu ocazia ședintei ordinare a Consiliului Local din data de 25.07.2019.
Cine este pentru? Împotrivă? Dacă sunt abțineri? Vă mulțumesc.
Ambele procese verbale au fost aprobate.

D-na consilier Monica Nartea: 
În continuare dau cuvântul doamnei primar Astrid Cora Fodor.

D-na primar Astrid Cora Fodor:
În conformitate cu prevederile art.135 alin.7 din Codul Administrativ supun aprobării dumneavoastră  Proiectul Ordinii de zi  propus pentru ședința de astăzi, inclusiv Ordinea de zi suplimentară.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Ordinea de zi a fost aprobată în unanimitate.
Mulțumesc.

D-na consilier Monica Nartea: 
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea unor măsuri pentru implementarea procesului de bugetare participativă la nivelul Municipiului Sibiu, sesiunea 2019.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot.
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate proiectul a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 303/2019 privind aprobarea unor măsuri pentru implementarea procesului de bugetare participativă la nivelul Municipiului Sibiu, sesiunea 2019, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

2. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Anexei nr.1 la HCL nr. 19/2019 modificată prin HCL nr. 166/2019 privind Rețeaua unităților de învățământ preuniversitar de stat autorizate/acreditate, cu personalitate juridică din Municipiul Sibiu, propuse să funcționeze în anul  școlar 2019-2020.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot acest proiect.
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
Acest proiect în unanimitate a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 304/2019 privind modificarea și completarea Anexei nr.1 la HCL nr. 19/2019 modificată prin HCL nr. 166/2019, privind Rețeaua unităților de învățământ preuniversitar de stat autorizate/acreditate, cu personalitate juridică din Municipiul Sibiu, propuse să funcţioneze în anul şcolar 2019-2020, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

3. Proiect de hotărâre privind confirmarea pentru anul scolar 2019/2020 a reprezentanților Consiliului Local al Municipiului Sibiu ca membrii ai consiliilor de administrație și ai comisiilor pentru evaluarea și asigurarea calității din unitățile de învățământ preuniversitar de stat și particulare acreditate /autorizate din Municipiul Sibiu.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Daca sunt întrebări?
Dacă nu,  supun la vot. 
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate acest proiect a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 305 privind confirmarea pentru anul şcolar 2019/2020 a reprezentanţilor Consiliului Local al Municipiului Sibiu ca membrii ai Consiliilor de administraţie şi ai Comisiilor pentru evaluarea şi asigurarea calităţii din unităţile de învăţământ preuniversitar de stat și particulare acreditate/autorizate din Municipiul Sibiu, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea transmiterii dreptului de folosintă gratuită în favoarea Clubului Sportiv Scolar Sibiu asupra a 8 săli de sport din incinta: Colegiului National Pedagogic "A. Saguna" - Sibiu, Aleea Turnu Rosu nr. 2, Liceului Teoretic "Constantin Noica" - Sibiu, str. Ostirii nr. 5, Colegiului National "O. Goga" - Sibiu, str. Mitropoliei nr. 34, Liceului Tehnologic de Industrie Alimentară "Terezianum" - Sibiu, str. Postăvarilor nr. 18, Scolii Gimnaziale nr.1 - Sibiu, str. Hațegului nr. 8,  Scolii Gimnaziale nr. 18 - Sibiu, str. Lungă nr. 65, Colegiului Tehnic Energetic - Sibiu, str. Electricienilor nr. 1, Scolii Gimnaziale nr. 25 - Sibiu, str. Sibiel nr. 6.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot și acest proiect.
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
Acest proiect a fost în unanimitate aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 306/2019 privind aprobarea transmiterii dreptului de folosinţă gratuită în favoarea Clubului Sportiv Şcolar Sibiu asupra a 8 săli de sport din incinta: Colegiului Național Pedagogic Andrei Șaguna - Sibiu, Aleea Turnu Roșu nr. 2 Liceului Teoretic "Constantin Noica" - Sibiu,  str. Oștirii nr. 5 Colegiului Național Octavian Goga - Sibiu, str. Mitropoliei nr. 34 Liceul Tehnologic de Industrie Alimentară "Terezianum" - Sibiu, str. Postavarilor nr.18 Școlii Gimnaziale nr. 1 - Sibiu, str. Hațegului, nr. 8 Școlii Gimnaziale nr. 18 - Sibiu, str. Lungă nr. 65  Colegiului Tehnic Energetic - Sibiu, str. Electricienilor nr. 1 Școlii Gimnaziale nr. 25 Sibiu - str. Sibiel nr. 6, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru 1 obiectiv de investiţii în unitățile de învățământ preuniversitar de stat din Municipiul Sibiu.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă aveți întrebări?
Dacă nu, supun la vot.
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate acest proiect a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 307/2019 Mediului, privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru 1 obiectiv de investiţii în unitățile de învățământ preuniversitar de stat din Municipiul Sibiu, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

6. Proiect de hotărâre privind transmiterea în administrarea Serviciului Public de Poliție Locală a sistemului de supraveghere video al Municipiului Sibiu.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor
Supun la vot.
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate și acest  proiect a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 308/2019 privind transmiterea în administrarea Serviciului Public de Poliție Locală a sistemului de supraveghere video al Municipiului Sibiu, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

7. Proiect de hotărâre privind preluarea în proprietatea municipiului Sibiu a imobilului-teren în suprafață de 48 mp, situat în Sibiu, str. Viilor FN, cu destinația "drum". 
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă aveți ceva de adăugat, întrebat?
Dacă nu, supun la vot.
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate acest proiect a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 309/2019 privind preluarea în proprietatea Municipiului Sibiu a  imobilului - teren în suprafaţă de 48 mp, situat în Sibiu, str. Viilor FN  cu destinația "drum", cu unanimitate de voturi (22 pentru).

8. Proiectul de hotărâre privind preluarea în proprietatea Municipiului Sibiu a unui imobil - teren, situat în Sibiu, str. Nicolae Branga nr. 4  cu destinația "drum".
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor       
Supun la vot. 
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
Acest proiect a fost aprobat în unanimitate.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 310/2019 privind preluarea în proprietatea  Municipiului Sibiu a imobilului - teren în suprafaţă de 19 mp, situat în Sibiu, str. Nicolae Branga nr. 4  cu destinația "drum", cu unanimitate de voturi (22 pentru).

9. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea H.C.L. nr. 300/2019 de aprobare a indicatorilor tehnico-economici la obiectivul de investiții "Realizare drum de legătură între Cartierul Ștrand și Cartierul Turnișor" - Faza SF, aprobarea coridorului de expropriere și a declanşării procedurii de expropriere pentru cauza de utilitate publică, de interes local în vederea realizării obiectivului.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor
Dacă sunt întrebări?

D-na primar Astrid Cora Fodor:
Eu doresc. Am o intervenție.
Stimați consilieri, proiectul supus astăzi aprobării dumneavoastră constituie de fapt prima etapă a procedurii de expropriere pentru utilitate publică de interes local.Dacă dumneavoastră aprobați acest proiect, noi vom trece la următoarea etapă. În primul rând, vom realiza documentația topo cadastrală, de unde vor rezulta suprafețele exacte care urmează să le expropriem de la fiecare proprietar.Concomitent, vom contracta un evaluator, care va stabili prețul corect, cel de piață, pentru metru pătrat de suprafață de teren. Cu aceste date, vom intra din nou în Consiliu Local, pentru aprobarea din partea dumneavoastră. De asemenea, vom intra cu același proiect de hotărâre, vom solicita și aprobarea valorii cu care va  fi despăgubit fiecare dintre cei 35 de proprietari, care sunt implicați în acest proces de expropriere.Având în vedere că este un proiect important, este un proiect strategic, cuprins în planul de mobilitate urbano durabilă, am rugat-o pe doamna administrator public Ioana Leca, să vă facă o scurtă prezentare, nu numai pentru dumneavoastră care cunoașteți proiectul, dar după cum știți, se transmite online. Poate cei interesați vor să afle mai multe, cu privire la ceea ce așteaptă.
Doamna Leca, vă rog frumos.

D-na Ioana Leca:
Bună ziua.
Proiectul vizează crearea unui drum de legătură între cartierele: Ștrand, Tilișca, Valea Aurie și cartierul Turnișor, inclusiv zona industrială Vest.Pe hartă, este un plan pentru reîncadrare în zonă.El este conectat la cartierul Ștrand, cu strada Dimitrie Cantemir-calea ferată, iar în zona Turnișor, podul peste râul Cibin, respectiv strada Rozmarinului.Proiectul de investiție este prevăzut în planul de mobilitate al Municipiului Sibiu, iar ca obiective principale, le constituie crearea unei legături directe între aceste cartiere:Valea Aurie, Tilișca, Ștrand și zona industrială Vest, decongestionarea traficului în zona străzilor Alba Iulia și Maramureșului, extinderea transportului public și a rețelei de piste de bicicliști, precum și reducerea timpilor de deplasare în oraș.Pentru o mai bună înțelegere a proiectului, am transpus un profil transversal din studiul de fezabilitate.Strada are o lungime de aproximativ 1,1 km.Vor fi create două benzi de circulație de 3,5 m fiecare, lățime ce permite inclusiv transportul în comun, să parcurgă acest traseu, piste de biciclete în dublu sens, pe zona de trotuar, deci nu pe zona de carosabil, cu o lățime de 2,5 m și de asemenea trotuare pe ambele parți și sistem de iluminat cu led, pentru asigurarea măsurilor de siguranță în trafic.Planul cu terenurile vizate de coridorul de expropriere sunt prevăzute în materialul dumneavoastră.Pe scurt, zona albastră este drumul de exploatare aflat în proprietatea municipiului Sibiu, cu roșu este marcat coridorul de expropriere pentru cele 35 de parcele, aproximativ 6000 mp, dar după documentațiile cadastrale nu stiu exact suprafețele.Cu galben sunt marcate cele 35 de parcele proprietate privată, cartierele Ștrand, încadrarea în zonă. Deci nu vorbim de o suprafață foarte mare de expropriere.Alte proiecte de  mobilitate aflate în implementate cu finanțare din bugetul local, ”nu ne referim decât la proiectele fianțate din Fonduri Europene”, pe lângă drumul de legătură între Ștrand și Turnișor de care am discutat mai înainte, un  proiect foarte important se referă la  reabilitarea și extinderea podului de pe Șoseaua Alba Iulia, fostul pod Peco.La momentul prezent suntem în faza de evaluare tehnico-financiară pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic.Proiectul vizează reabilitatarea integrală a podului, precum și extinderea cu o bandă de circulație, preluând traficul de pe strada Alba Iulia și direcționându-l pe strada Maramureșului.Un al treilea proiect aflat într-un stadiu avansat de implementare se referă la reconfigurarea carosabilului de pe strada Calea Cisnădiei, respectiv crearea a trei-patru benzi de circulație :între strada Rahovei și strada Siretului vor fi patru benzi de circulație, iar între strada Siretului și limitele administrative ale municipiului, trei benzi de circulație. Studiul de fezabilitate este finalizat, proiectul tehnic este finalizat, iar în perioada imediat următoare vom demara contractarea execuției lucrărilor, astfel încât în primăvară să începem efectiv lucrările. 

D-na consilier Monica Nartea: 
Mulțumesc.

Dl consilier Ioan Stroie:
Am o întrebare.La intrarea din Turnișor spre cartierul Ștrand există un pod, cu o stare destul de gravă.Legal, ce se întâmplă cu acel pod? Peste Cibin.Pe acolo va fi circulația, peste acel pod.

D-na primar Astrid Cora Fodor:
Podul de pe Rozmarinului.

D-na Ioana Leca:
Mă scuzați, nu am fost atentă.
Podul de pe Rozmarinului nu este parte integrantă, este complementar acestui proiect de investiții.
El este în faza de elaborare a Proiectului Tehnic, este în curs. Avem proiectantul, îl elaborează, iar apoi contractăm și lărgirea lui. Este foarte îngust.Nu permite circulația decât pe un sens, nu sunt piste de bicicliști.Și cu acest proiect suntem în etapa de proiectare, apoi contractăm lucrările, să mergem în paralel.

Dl consilier Ioan Stroie:
Cum putem să trecem pe acolo?

D-na primar Astrid Cora Fodor:
Domnul consilier, ați aprobat, știți că am avut în discuție proiectul.

Dl consilier Ioan Stroie:
Știu.

D-na primar Astrid Cora Fodor:
Deci dacă l-ați aprobat, noi îl punem în execuție.Am vrut să vă prezentăm că sunt proiecte corelate.
Aici nu sunt proiecte de sine stătătoare, care se implementează izolat, ci avem o gândire de ansamblu asupra mobilității în Sibiu.Sunt câteva proiecte, pentru că sunt și alte proiecte din fonduri europene care nu vi le-am prezentat, deoarece nu fac obiectul banilor din bugetul local.Deci sunt o serie întreagă de proiecte care rezolvă în mare parte problema mobilității în Sibiu, nu o rezolvă total, pentru că este imposibil.Ce vreau să mai adaug, este faptul că la podul de pe Alba Iulia, colega mea a omis să vă spună, în afară de banda care duce către strada Maramureșului, mai prevedem o lărgire a podului pentru piste de biciclete.Deci va fi practic un nou pod, să nu mai vorbim de reabilitare.Vom ajunge să  facem un nou pod.

D-na consilier Monica Nartea:
Mulțumesc frumos pentru aceste lămuriri și amănunte.
Supun la vot.
Cine este pentru acest proiect? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate proiectul a fost aprobat. 
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 311/2019 privind modificarea și completarea H.C.L. nr. 300/25.07.2019 de aprobare a indicatorilor tehnico-economici la obiectivul de investiții "Realizare drum de legătură între Cartierul Ștrand și Cartierul Turnișor"- Faza SF, aprobarea coridorului de expropriere și a declanşării procedurii de expropriere pentru cauza de utilitate publică, de interes local în vederea realizării obiectivului, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

10. Proiect de hotărâre privind aprobarea Actului adițional în vederea actualizării Contractului de Concesiune nr. 2/2000 modificat și completat ulterior prin acte adiționale, încheiat între Municipiul Sibiu în calitate de concedent și S.C. URBANA S.A în calitate de concesionar.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. 
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate proiectul a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 312/2019 privind aprobarea actului adițional în vederea actualizării Contractului de Concesiune nr. 2/2000 modificat și completat ulterior prin acte adiționale, încheiat între Municipiul Sibiu în calitate de concedent și S.C. URBANA S.A în calitate de concesionar, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

11. Proiect de hotărâre privind transmiterea în concesiunea S.C. URBANA S.A a cotei de teren proprietatea Statului Român, aferent  apartamentului nr. 1  proprietate privată, situat administrativ în Sibiu, str. Tribunei, nr. 35.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. 
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate acest proiect a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 313/2019 privind transmiterea în concesiunea S.C. URBANA S.A a cotei de 1/3 parte teren proprietatea Statului Român, aferent  spațiului cu altă destinație - ap. 1  proprietate privată, situat administrativ în  Sibiu, str. Tribunei, nr. 35, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

12.Proiect de hotărâre privind preluarea din concesiunea SC URBANA SA a imobilului-spațiu cu altă destinație decât aceea de locuință situat administrativ în Sibiu, str. Ștefan cel Mare, nr. 4 și transmiterea acestui imobil în administrarea Spitalului Clinic de Pediatrie Sibiu, cu destinația de birouri.
   - inițiator primar Astrid Cora Fodor
    Cine este pentru acest proiect? Împotrivă? Se abține cineva ?
    Cu o abținere, proiectul a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 314/2019 privind preluarea din concesiunea S.C. URBANA S.A a imobilului - spațiu cu altă destinație decât aceea de locuință proprietatea Municipiului Sibiu, situat administrativ în Sibiu, str. Ștefan cel Mare, nr. 4 și transmiterea acestui imobil în administrarea Spitalului Clinic de Pediatrie Sibiu, cu destinația de birouri, (21 voturi  pentru, o abținere- dl.viceprimar Corneliu Drăgan).

13. Proiect de hotărâre privind transmiterea în concesiunea S.C. Urbana SA, a investiţiilor efectuate în cursul anului 2018, la imobilele aflate în administrarea Serviciului Public pentru Administrarea Fondului Locativ aflat în proprietatea Municipiului Sibiu.
   - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot.
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate proiectul a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 315/2019 privind transmiterea în concesiunea S.C. URBANA S.A, a investiţiilor efectuate în cursul anului 2018, la imobilele aflate în administrarea Serviciului Public pentru Administrarea Fondului Locativ aflat în proprietatea Municipiului Sibiu, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

14. Proiect de hotărâre privind aprobarea liniilor prioritare și capitolelor de cheltuieli pentru subvenționarea de la bugetul local în anul 2020 a asociațiilor, fundațiilor și cultelor recunoscute în România, în baza Legii nr. 34/1998.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă aveți întrebări?
Supun la vot.
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate proiectul a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 316/2019 privind aprobarea liniilor prioritare şi capitolelor de cheltuieli pentru subvenţionarea de la bugetul local în anul 2020 a asociaţiilor, fundaţiilor și cultelor recunoscute în România în baza Legii nr. 34/1998, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

15. Proiect de hotărâre privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții "Canalizare pluvială str. Podului Sibiu".
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru acest proiect? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate proiectul a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 317/2019 privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii "Canalizare pluvială strada Podului Sibiu", cu unanimitate de voturi (22 pentru). 

16. Proiect de hotărâre privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții "Extindere corp școală și construire sală de sport la Școala Gimnazială Nicolae Iorga Sibiu".
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate proiectul a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 318/2019 privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii "Extindere corp școală și construire sală de sport la Școala Gimnazială Nicolae Iorga Sibiu" , cu unanimitate de voturi (22 pentru).  

17. Proiect de hotărâre privind aprobarea participării Municipiului Sibiu la Programul Termoficare implementat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă aveți întrebări?
Dacă nu supun la vot.
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
Proiectul a fost în unanimitate aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 319/2019 privind aprobarea participării Municipiului Sibiu la Programul Termoficare implementat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

18. Proiect de hotărâre privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru unele obiective de investiții din Municipiul Sibiu, faza PT.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot.
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate proiectul a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 320/2019 privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru unele obiective de investiţii din Municipiul Sibiu - Faza PT- , cu unanimitate de voturi (22 pentru).

19. Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii şi a organigramei aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Sibiu.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot.
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate proiectul a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 321/2019 privind aprobarea statului de funcţii şi organigramei aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Sibiu, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

20. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcții al Direcției de Asistență Socială Sibiu.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot.
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate proiectul a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 322/2019 privind  modificarea statului de funcţii al Direcției de Asistență Socială Sibiu, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

21. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei și a statului de funcții la Direcția Fiscală Locală Sibiu.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot.
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate proiectul a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 323/2019 privind aprobarea organigramei și a statului de funcţii al Direcţiei Fiscale Locale Sibiu, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

22. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare al Direcției Fiscale Locale Sibiu.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot.
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate proiectul a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 324/2019 privind modificarea și completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Direcţiei Fiscale Locale Sibiu, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

23. Proiect de hotărâre privind actualizarea componenței nominale a Comisiei Tehnice de Amenajarea Teritoriului și Urbanism.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă aveți întrebări?
Dacă nu, supun la vot.
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate proiectul a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 325/2019 privind actualizarea componenţei nominale a Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi Urbanism, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

24. Proiect de hotărâre privind completarea Comisiei de avizare a cererilor de organizare a adunărilor publice în Municipiul Sibiu.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot.
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate proiectul a fost aprobat. 
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 326/2019 privind completarea Comisiei de avizare a cererilor de organizare a adunărilor publice în Municipiului Sibiu, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

25. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții "Realizarea unui branșament nou de alimentare cu apă rece și reabilitarea canalizării apelor uzate în locația din str. Gh. Barițiu 1-3", la Spitalul de Pediatrie Sibiu.
    - initiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt nelămuriri, întrebări?
Dacă nu, supun la vot.
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate proiectul a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 327/2019 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii "Realizarea unui branșament nou de alimentare cu apa rece și reabilitarea canalizării apelor uzate in locatia din str. Gheorghe Baritiu nr 1-3" Sibiu, la Spitalul Clinic de Pediatrie Sibiu, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

26. Proiectul de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al SC URBANA SA pentru anul 2019.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate proiectul a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 328/2019 privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al SC URBANA SA pentru anul 2019, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

27. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului local.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor
Supun la vot.
Cine este pentru acest proiect? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate proiectul a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 329/2019 privind rectificarea bugetului local, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

Mai avem un alt proiect pe ordinea de zi suplimentară.
1S. Proiect de hotărâre privind aprobarea finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi sportive nonprofit de interes general, Agenda Sport - sesiunea 2/2019
    - initiator primar Astrid Cora Fodor
Dacă sunt întrebări?
Dacă nu, supun la vot.
Cine este pentru acest proiect? Împotrivă? Se abține cineva?
În unanimitate acest proiect a fost aprobat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 330/2019 privind aprobarea finanţărilor nerambursabile din fonduri publice allocate pentru activităţi sportive nonprofit de interes general, Agenda Sport, sesiunea 2/2019, cu unanimitate de voturi (22 pentru).

Am ajuns la ultimul punct.
                                           
Întrebări, interpelări.

Dacă cineva are ceva de adăugat. Poftiți domnul.

Dl consilier Ioan Stroie:
Am o mică problemă legată de evenimentele care au loc în parcul Sub Arini. Câțiva cetățeni s-au plâns de insuficiența toaletelor ecologice. Am înțeles că se folosesc și acele toalete de la Căsuța Bebelușului.Îngrijitoarea de acolo, am înțeles că are un program.Dacă se poate, pe perioada evenimentelor să prelungim programul de acolo și să creștem puțin numărul de toalete.Am înțeles că sunt cozi permanente.Nu știu câte sunt, nu am fost la evenimentele de acolo, dar să avem în vedere.

D-na primar Astrid Cora Fodor:
Bine domnul consilier. Vom avea în vedere.

Dl consilier Adrian Bibu:
Bună ziua d-na primar, buna ziua doamnelor si domnilor consilieri si invitati.
Astăzi doresc sa fac din nou trei propuneri de data aceasta pe teme de mediu:
1. Creșterea procentului de zone verzi în Sibiu și transformarea orașului într-unul mai prietenos cu mediul prin crearea unui grup de lucru compus din reprezentanți ai Primăriei și ai organizațiilor de profil.
2. Inițierea unui HCL pentru renunțarea la plastic de unică folosință în cadrul evenimentelor Primăriei și a instituțiilor din subordinea sa.
3. Aplicarea unui sistem plutitor de colectare a deșeurilor pe Cibin. 

Punctul 1. 
În primul rând doresc să salut două inițiative ale Primăriei:
- Faptul că locația pentru noul aqua park nu mai este Pădurea Dumbrava ci o zonă care nu necesită defrișări și 
- Inițiativa de a face un nou mare parc al orașului, o dorință a oricărui iubitor de natură și mișcare. 
Cu toate acestea insă, Sibiul trebuie să devină mai verde și îi mulțumesc d-lui Traian Deleanu pentru un articol foarte bun, din care aflăm că spațiul verde per locuitor în Sibiu este momentan la 13,5 mp fața de recomandările UE de 26 mp / locuitor, sau chiar cele ale Națiunilor Unite, de 50 mp / locuitor. Trebuie să nu uităm că parcurile, zonele verzi, copacii sunt cei care reglează umiditatea, temperatura și precipitațiile și găzduiesc o întreagă flora și fauna atât de necesară unui oraș sănătos. 
De aceea dorința mea este o analiză a spațiior urbane care pot fi făcute mai prietenoase cu mediul și a posibilităților de extindere a zonelor verzi. Există soluții simple cu efecte mari ca de exemplu renunțarea la pesticide, încurajarea taxiurilor cu mașini electrice, acoperișuri și pereți verzi, plantarea speciilor de copaci și flori care ajută menținerea populațiilor de insecte și păsări etc.
Recomand deci crearea unui grup de lucru care să includă voluntari din asociatiile de profil din oras, oameni pe care ii cunosc personal si care au multe idei bune pe partea aceasta.

Punctul 2 
Dacă tot am ajuns la asociații: în luna iulie am participat aici, în holul Primăriei la un eveniment pentru colectare selectivă organizat de Fund. Com. Sibiu, la care au participat ONG-iști, pasionați de reciclare și oameni din administrație. Mulțumesc din nou d-nei Primar pentru deschiderea arătată pentru astfel de inițiative. Am plecat de acolo cu o listă de idei ale participanților pe care am promis să o aduc în atenția dvs, și care se referă la colectarea selectivă, reciclare, reducerea plasticului de unică folosință. Iată câteva propuneri:
- Interzicerea tacâmurilor și a veselei de unică folosință din material plastic la evenimentele organizate sau cofinanțate de Primărie și în cadrul inistituțiilor din subordinea acesteia (există o decizie de acest gen data de CJ Sibiu pentru evenimentele lor și o inițiativă identică a Primăriei Brașov) și înlocuirea lor cu unele din material biodegradabil (din tărâțe spre exemplu).
- Această inițiativă ar trebui completată cu folosirea unor voluntari pentru a direcționa participanții să folosească corect pubelele de colectare selectivă în cadrul evenimentelor.
- Recomandarea către comercianții din piețele orașului de a folosi pungi biodegradabile și în timp interzicerea celor din plastic. 
- Verificarea colectării selective din piețe unde se produc cantități însemnate de deșeuri biodegradabile. 
De aici recomandarea mea ca impreuna sa initiem un HCL pentru interzicerea plasticului de unică folosință. 

Punctul 3 
A treia propunere pe care o fac are legătură tot cu deșeurile - de data asta cu cele care ajung prin cursurile noastre de apă în Delta Dunării și apoi în Marea Neagră. (ca să ne dăm seama de amploarea dezastrului vă voi spune că azi și în fieare zi se scurg prin Dunăre în mare 4,2 tone de plastic - (sursa informației este Administratia Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii.)
Astfel, propun aplicarea pe Cibin a modelului implementat la Cluj, pe Someș: un sistem plutitor de colectare a deșeurilor de pe apă: o țeavă corugată din polietilenă de înaltă densitate care directionează deșeurile spre două spații speciale de pe mal, de unde sunt ridicate de firma de salubritate a orașului. Sistemul a fost testat și îmbunătățit să facă fața la canapele, dulapuri, cotețe și alte asemenea.

Așadar propunerile mele sunt următoarele:
1. Creșterea procentului de zone verzi în Sibiu și transformarea orașului într-unul mai prietenos cu mediul prin crearea unui grup de lucru compus din reprezentanți ai Primăriei și ai organizațiilor de profil.
2. Inițierea unui HCL pentru renunțarea la plastic de unică folosință în cadrul evenimentelor Primăriei și a instituțiilor din subordinea sa.
3. Aplicarea unui sistem plutitor de colectare a deșeurilor pe Cibin. 
Atât.
Mulțumesc.

D-na consilier Monica Nartea: 
Mulțumesc, mulțumim și noi.

D-na primar Astrid Cora Fodor:
Vreau să răspund domnului consilier.
Domnul consilier, o parte din probleme deja sunt rezolvate.Vreau să le menționez pe scurt.Cred că vedeți și aici.Deja noi am trecut la înlocuirea plasticului în primăria Sibiu.Nu am facut-o prin Decizie, ci la nivelul Instituției noastre prin Notă Internă, care s-a transmis tuturor compartimentelor și care se respectă.În ce primește evenimentele organizate și finanțate de primăria Sibiu, problema este legată prin Ghidul care trebuie să îl respecte.Noul Ghid este aprobat de dumneavoastră, de Consiliul Local, dar atunci  nu ați fost în Consiliul Local. Scrie clar că nu au voie să se folosească decât materiale bio degradabile, dacă nu, nu vor mai fi finanțați și li se vor aplica o penalitate la decontare.Colegii mei monitorizează și au constatat că se respectă această prevedere.În ce privește pungile bio degradabile, discutasem cu dl.director Birț, ca în toate piețele care le gestionează, să se folosească numai pungi bio degradabile. Cred că au trecut șase săptămâni, este în curs de implementare.Nu știu dacă a reușit sau nu.În rest, cu prima propunere, o consider binevenită, vom constitui un astfel de grup de lucru.Dacă  aveți propuneri pentru 1, 2, 3 ONG-uri, care într-adevăr vor să se implice constructiv cum îmi place mie să spun, vă rog să le faceți și vom constitui un astfel de grup de lucru.Iar ultima propunere o consider excelentă, o analizăm și vedem, să o implementăm cât mai repede.

D-na consilier Monica Nartea: 
Mulțumim frumos doamnei primar și domnului consilier.
 În continuare avem două cereri de luări de cuvânt din public: dl. Roman Nicolae și d-na Popa Ana. Dacă sunteți de acord să le alocăm câte 2 minute fiecăruia dintre ei ? Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
Vă rog
Poftiți dl. Roman!

D-l Roman Nicolae:
Bună ziua d-na primar, d-na viceprimar, dl. viceprimar, doamnelor și domnilor consiglieri. Sunt președintele Asociației de Proprietari din strada Oncești - Valea Frumoasei. Acolo, în zona noastră,  avem mai multe probleme. Eu, personal, am făcut mai multe demersuri la Departamentele de Specialitate , dar ori nu am fost înțeleși, ori s-a considerat că nu sunt problemele importante.
În primul rând să încep cu marea problemă pe care o avem. După ce s-a reabilitat cartierul, în zona noastră, unde se construiește și o biserică,  este și o locație de gunoi  și locuri de joacă pentru copii. Pentru a ajunge în zona respectivă este nevoie de traversarea str.Oncești. Nu există o trecere de pietoni. Am solicitat de foarte multe ori. Copiii vin pe pantele din Valea Frumoasei și traversează strada, fiind pericol de accidente, ceea ce s-a și întâmplat. Eu am solicitat, am făcut mai multe demersuri, poate că, nu am fost noi înțeleși bine, dar este o  necesitate majoră. Se pot întâmpla multe. După ce s-a reabilitat cartierul, această stradă Oncești a devenit o arteră foarte circulată, deoarece conducătorii auto care vin dinspre  Șelimbăr spre Sibiu, decât să stea la semafor, prima scurtătură este pe str.Oncești. Vă spun, locuiesc în zonă, chiar cu fața către str.Oncești, circulă unele persone cu o viteză exagerată. Sigur, din demersurile mele s-a ajuns la concluzia că e suficient să se pună indicatoare la capătul străzii. Suntem foarte mulți, aproape majoritatea conducători auto. Nu știu câtă lume, intrând pe o arteră din asta se uită la semne, sau respectă, ceea ce, în general, nu se prea  respectă. Deci, este un pericol major pentru accidente deoarece este în zonă biserică, locație de gunoi, locuri de joacă pentru copii. De aceea, am solicitat în mai multe rânduri și am propus trecere de pietoni. Este una în capătul  către Oașa. Am și  localizat locul și sincer am stat și de vorbă și ce am cerut eu prima dată cu limitatoare de viteză, (nu sunt eu cel care decid), dar de o trecere de pietoni este nevoie. S-a făcut pe str.Șureanu, trecere de pietoni marcată cu culori, am văzut. A vrut cineva cu ceva timp în urmă, să facă o trecere de pietoni, dar nu am fost de accord. Eu mă consult cu populația, să facă o trecere de pietoni, iar în față și spate să se hașureze, să nu se parcheze mașini. Cartierul este foarte aglomerat, locurile de mașini nu sunt suficiente, desi s-au creat foarte multe. E suficient o trecere de pietoni marcată cu roșu, dacă nu se poate cu limitatoare de viteză încercăm colorat, iar în fața trecerii de pietoni o linie traversală groasă care să atenționeze  și un indicator cu trecere de pietoni. Deci, este o problemă de forță majoră. Eu văd cum se circulă, stiți și dumneavoastră. Am fost la Poliția Rutieră, am stat de vorbă și am făcut o adresă în care să monitorizeze. Nu știu dacă a dat rezultate sau nu, ce văd ….nu vă mai povestesc. Și de aceea solicit eu. Am aici o schema, am adresele cu număr de înregistrare depuse, cu răspunsuri. Nu suntem mulțumiți, că nu s-a realizat. Asta este primul punct.

Al doilea punct este în legătură cu toaletarea arborilor. Eu, în fiecare an, în consultarea cu populația zonei Valea Frumoasei-Oncești, de comun accord,  fac o adresă. O fac toamna. Eu nu fac în fiecare an în același loc, ci în funcție de fiecare arbore care crește, o fac pe parcurs. Am făcut o adresă către Serciviul Parcuri și Zone Verzi și  s-a făcut fotografie .La aceasă adresă s-a facut fotografie de dl Nițu și s-a aprobat. Pe parcurs, am văzut că nimeni nu se implică și am solicitat ca să primesc un răspuns, răspunsul fiind  că nu e nevoie. Sunt arbori care au crescut peste balcoanele oamenilor, pe geamuri, chiar e necesar.Cineva din serviciu a spus că se face toaletarea  la 2 ani, unii au spus că la 4 ani, alții că la 7 ani. În 7 ani crește un arbore cât blocul. Tot asa, problema nerezolvată, faptul că ….așteptăm.
Cu locația de gunoi care o avem în zona bisericii, noi cei din zonă suntem foarte expusi. Am văzut, se preconizează dupa cât se aruncă se plătește, ce-i în plus se plătește….. Circul foarte des pe acolo, întâlnesc fel și fel de grupuri care sunt cazați acolo, de multe ori am primit replici cu amenințări de la cei care îi cazează. Gunoaie nu mai aruncăm numai noi cei din asociații, ci vin cei din afară, pentru că locația este nesupravegheată și nu e amenajată. Suntem două asociații acolo. Solicităm ca locația să fie amenajată, să se supravegheze și să se găsească o metodă ca să fie benefică numai pentru cei din asociație, nu și cei din afară. Am mai solicitat pe parcursul timpului, că eu sunt de mult la Asociație,  să încercăm să punem o taxă pe animale de companie, deoarece produc gălăgie, mizerie. De acord, nu e cadru legal. Ceea ce s-a făcut mai recent, să se pună taxe de salubrizare pe apartamente unde nu locuiește nimeni, cu zero persoane, ca pentru o persoană (lumea mă întreabă) ce cadru legal este că nu locuiește nimeni? Vine lumea să spună că apartamentele nu sunt închiriate, au zero persoane, ei sunt plecați afară și plătesc taxe de salubrizare. Eu întreb, cum am propus să punem o taxă pe animale de companie, același lucru susțin și întreb:  ce cadru legal este?

D-na Primar:Astrid Cora Fodor:
O să primiți răspuns, în scris, la tot ce ați scris acolo. O să primiți răspuns în scris.

D-l Roman Nicolae:
Am lucrat foarte bine și am colaborat cu Serviciul Parcuri și Zone Verzi. Oamenii imi spun să întrețină o zonă verde minimă, pentru că dacă nu este cât de cât închisă cu un gard viu, cei cu câinii,  acolo merg. De ce nu se mai acordă asociațiilor, că nu solicitam mult: niște gard viu.
O întrebare am: audiențe la d-na Primar și d-na Viceprimar, când se fac și în ce condiții? Eu nu reușesc.
Eu, de vreo 2 ani de zile,  nu reușesc. Și, în final, mai am o problemă. Noi, Asociațiile de Proprietari, cel puțin din zona Oncești, Adunările Generale nu mai avem unde să le desfășurăm. Cu ani în urmă mai apelam la Școli, pentru două ore, le închiriam. Acum nu se mai poate, improvizăm și noi pe unde putem.

D-na consilier Monica Nartea: 
Mulțumim frumos!

D-l Roman Nicolae:
Vă mulțumesc că m-ați ascultat.
D-na consilier Monica Nartea : 
D-na Viceprimar vrea să vă răspundă.

D-na viceprimar Corina Bokor:
Permiteți-mi să vă răspund, doar scurt, pe partea de zone verzi. Cum a precizat și d-na Primar, veți primi răspuns la toate problemele ridicate. În ceea ce privește toaletarea arborilor,  în cazul în care ați făcut o adresă,  știu că,  în primăvară au fost executate lucrări în zona Vasile Aaron.

D-l Roman Nicolae:
Vorbesc strict de zona Oncești-Valea Frumoasei.

D-na viceprimar Corina Bokor:
În cazul în care nu au fost finalizate,  vom continua lucrările la toamnă. Legat de întreținerea zonelor verzi nu se mai distribuie gazon viu, fiindcă este un factor care produce disconfort, poluare. Știți că, deseori Serviciul Parcuri și Zone Verzi, a intervenit pentru a curăța zonele verzi.Este obligația Asociațiilor de Proprietari,  conform HCL 210/2001 de a întreține zonele verzi și de a se asigura să fie curățenie  în jurul blocului. În multe locuri, nu se întâmplă, din păcate,  acest lucru. Știți că ne confruntăm cu o lipsă de personal, deci nu am putea să asigurăm o toaletare a gardului viu în tot orașul, pentru că o mare parte dintre Asociații apelează tocmai pe motivul îmbătrânirii populației și a faptului că nu au persoane care să întrețină aceste locații. Legat de audiențe,  în fiecare joi puteți să vă înscrieți în audiențe la mine, începând cu ora 12. Într-adevăr, s-au suprapus în zilele de joi și cu alte ședințe sau cu imposibilitatea de a primii pe cineva în audiență. Astăzi am avut audiență, la fel și acum o săptămână. Vă rog să vă înscrieți în audiență.
D-l Roman Nicolae:
D-na viceprimar, de trei luni sunt înscris, tot mereu spuneți la d-na Spătari să fac petiții. Eu petiții și semnate de dumneavoastră, câte am facut. Sunt nemulțumit de răspuns. 
D-na viceprimar Corina Bokor:
În cazul în care am dat acest răspuns a fost tocmai din cauză că nu am putut să țin audiență. Și ca să nu las lumea să aștepte, să  nu primească niciun răspuns, se poate răspunde și în scris. 
Vă rog să vă înscrieți în audiență.
D-l Roman Nicolae:
De aceea sunt aici. Și referitor la gardul viu, asociația noastră are firmă de curățenie interioară-exterioară care întreține curățenia exterioară. Firma și-a procurat utilaje și toaletează gardul viu, bineînșeles se face contra cost, oamenii sunt mulțumiți, pentru un preț minim. Cei care cosesc în jur, văd că nu mai vin în zonele noastre.
D-na consilier Monica Nartea:
Mulțumim frumos! S-a înregistrat tot. Am văzut că d-na viceprimar și-a notat în amănunt, așa că veți vedea o schimbare. 

D-na Popa Ana:
Bună ziua doamna primar, bună ziua doamna și domnul viceprimar, bună ziua la domnii consilieri.
Mă numesc Popa Ana și locuiesc în strada Aleea Buzești, bl.2, ap.2. Aș vrea să spun că blocul acela, unde locuim noi e cel mai vitregit de soartă și cel mai dărăpănat bloc. Stricat… să zic așa. E și cel în poziția cea mai joasă. Toate apele care vin de la mansarda celor trei blocuri din jur, vin pe scocuri, nu intră în canale, se varsă direct pe pământ. Din pricina asta pivnița are mucegai, fiind foarte umedă,  cresc melci iar în jurul blocului cresc ciuperci și melci. Blocul are structura joasă. Am făcut o cerere către Primăria Sibiu, să ne ajute de la  Uniunea Europeană cu bani. Punem și noi și Primăria pentru a putea reabilita blocul.Acoperișul este stricat, curge la oameni apa. Suntem majoritatea pensionari și ne vedem de treabă. Din pricina umezelii de jos, în apartamentele de jos de la parter, iarna se face condens și se face mucegai. Nu se usuca deloc apa de jos. Canalizarea interioară a blocului este fisurată.Am adus un expert de la Apă - Canal și așa mi-a spus. Canalele de la colțurile blocului, cele patru canale sunt înfundate și trebuiesc remediate. Vrem să fim ajutați, majoritatea fiind pensioanari.
D-na consilier Monica Nartea: 
Am reținut ceea ce ne-ați spus.
D-na Popa Ana:
Mai vreau să spun ceva. Copacii de acolo nu au fost toaletați, noi nu avem soare, crescând mai mari decât blocul. Proprietarii nu știu care sunt firmele care au făcut mansardele, fiind informați  că așa ar fi normal ca cei care le-au  facut să fi rezolvat problema apelor. Se răspunde de la Primărie, am aici hârtiile, că nu știu care sunt firmele. Noi de unde să știm, să umblam după firmele care au făcut mansardele astea. Este strigător la cer.
D-na consilier Monica Nartea:
Proprietarii blocului trebuiau totuși să știe mai exact.

D-na Popa Ana:
Trotuarele din jurul blocului sunt mai sus decât blocul. Să se facă ceva acolo. În jurul blocului am spus că cresc ciuperci și melci.
D-na primar Astrid Cora Fodor:
Aveți o Asociație de Proprietari constituită?
D-na Popa Ana:
Am aici, doamna primar, hârtia.
D-na primar Astrid Cora Fodor:
Știți de ce vă întreb dacă aveți asociației de proprietari constituită? Deoarece noi am lansat câteva apeluri publice, pentru a vă înscrie într-un program de reabilitare a blocurilor din fonduri europene. Dacă v-ați fi înscris în acel program acum, deja  suntem în procedura de contractare, prin care reabilităm acele blocuri care s-au înscris în program.
Puteți să dați  detalii, ca lumea să știe despre ce vorbim. Vă rog, ori Alexandra Dincă, ori Ioana Leca explicați cum a fost, câte apeluri am lansat, ca să ne putem înscrie în acel program.
D-na Dinca Alexandra:
Axele de finanțare au fost deschise în perioada 2016 și 2017.Am făcut publice apeluri către blocurile de locuințe și Asociațiile de Proprietari. Obligatoriu solicitarea trebuie facută prin Asociația de Proprietari către noi. Din cele 11 dosare pe care le-am primit la momentul respective, 3 blocuri au primit acceptul proprietarilor  de care era nevoie, să intre în programul de reabilitare. Am depus proiectul pentru finanțare din fonduri europene, am semnat Contractul de finanțare și acum vom putea realiza lucrările pentru ele. La momentul prezent, din păcate, linia de finanțare din fonduri europene nu este deschisă.
D-na Popa Ana:
Doamna, noi avem aici, i-am dat d-nei primar hârtia. Noi am făcut hârtia asta la Primărie și am așteptat răspunsul. Sunt 2 scări la bloc.Asta e de la scara unde sunt eu. Noi am făcut asta de vreo luna și ceva.
D-na primar Astrid Cora Fodor:
Doamnă, noi vorbim din anul 2016 când s-au făcut acele apeluri și v-a explicat colega. S-au depus 11 dosare, dar daca nu toți locatarii sunt de acord, numai 3 puteau să fie pronunțate. Dumneavoastră atunci nu ați depus. Acum nu avem o linie de finanțare unde să depunem proiecte pentru reabilitarea blocurilor. Celelalte aspecte care le-ați adus în discuție le aveți și scrise, dacă nu, le-am notat oricum și este înregistrat. Lasați-le, că avem înregistrat tot ce ați spus dumneavoastră, le vom analiza și vedem ce depinde de Primărie, care se încadrează în atribuțiile și responsabilitățile noastre. 
De exemplu noi nu avem de unde să știm cu cine s-a mansardat blocul dumneavoastră. Este un bloc unde sunteți proprietari privati, ați avut niște negocieri, noi nu știm cine e constructorul.
D-na Popa Ana:
Blocul nostru nu este mansardat.
D-na primar Astrid Cora Fodor:
Mi-ați spus înainte de mansardă.
D-na Popa Ana:
Cele din jur.
D-na primar Astrid Cora Fodor:
A, nu al dumneavoastră?
D-na Popa Ana:
Nu al nostru.
D-na Popa Ana:
Și ce o să facem?
D-na primar Astrid Cora Fodor:
Oricum, noi putem rezolva doar cele care aparțin de noi. Vom vedea cele care sunt de competența noastră.
Veți primi un răspuns și vedem, ce putem și ce nu putem. O să vă scriem clar, ce aparține de noi și ce nu aparține de noi.

D-na Popa Ana:
Mulțumesc frumos!
D-na consilier Monica Nartea: 
În încheiere vă rog să faceți propuneri pentru un președinte de lucrări pentru luna viitoare.
Poftiți doamna Bokor.
D-na viceprimar Corina Bokor:
Propun ca ședința din luna septembrie să fie condusă de domnul consilier Gerold Hermann.
D-na consilier Monica Nartea:
Mulțumesc.
Dacă sunteți de acord ca domnul Hermann să fie președinte luna viitoare?
Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
Cu o abținere a fost aprobată.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 331/2019 privind alegerea preşedintelui de şedinţă pentru luna septembrie 2019, cu 21 voturi pentru şi o abţinere (dl. consilier Gerold Hermann).

D-na consilier Monica Nartea :
Mulțumesc frumos pentru participare.Vă doresc o după amiază plăcută.
                              
Şedinţa se încheie la ora 14:55.

 
       
               Preşedinte de ședință,                                                                    Secretar General,
                     Monica Nartea                                                                             Dorin Ilie Nistor

 

Proces - Verbal al sedinței ordinare din data de 29.08.2019 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu (scanat în format pdf).



go top
e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE ÎN SECŢIUNE: