Buletin informativ


a). Actele normative care reglementează organizarea și funcționarea autorității și instituției publice:

 Constituția României;
 OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ;
 Regulamentul nr. 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE;  
 Legea nr. 287/2009 privind Codul civil; 
 Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă; 
 Legea nr. 554/2004 contenciosului administrativ; 
 Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative; 
 Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții; 
 Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul; 
 Legea nr. 18/1991 fondului funciar; 
 Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997; 
 Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente; 
 Legea nr. 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România; 
 Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989; 
 Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii; 
 Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice;
 Legea nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale; 
 Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii; 
 Legea nr. 101/2016 privind remediile și căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziție publică, a contractelor sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, precum și pentru organizarea și funcționarea Consiliului National de Soluționare a Contestațiilor; 
 Legea nr. 383/2013 a apiculturii;
 Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea situației juridice a unor imobile cu destinația de locuințe, trecute în proprietatea statului; 
 Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public; 
 Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică; 
 Legea nr. 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor; 
 Legea nr. 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării terenurilor agricole situate în extravilan și de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăților ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu destinație agricolă și înființarea Agenției Domeniilor Statului; 
 Legea nr. 15/2003 privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuințe proprietate personală; 
 Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice; 
 Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale; 
 Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern; 
 Legea nr. 7/1996 a cadastrului și publicității imobiliare;
 OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor; 
 OG nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor; 
 OG nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor; 
 OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice; 
 HG nr. 401/2013 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România; 
 HG nr. 250/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989; 
 HG nr. 890/2005 pentru  aprobarea Regulamentului privind procedura de constituire, atribuțiile și funcționarea comisiilor pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, a modelului și modului de atribuire a titlurilor de proprietate, precum și punerea în posesie a proprietarilor; 
 HG nr. 896/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 15/2003 privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuințe proprietate personală; 
 HG nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice; 
 HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice; 
 HG nr. 20/1996 pentru stabilirea Normelor metodologice privind aplicarea Legii nr. 112/1995 pentru reglementarea situației juridice a unor imobile cu destinația de locuințe, trecute în proprietatea statului; 
 HG nr. 343/2017  pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora; 
 HG nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public; 
 HG nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici; 
 Ordinul nr. 233/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul și de elaborare și actualizare a documentațiilor de urbanism; 
 Ordinul nr. 839/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții;
 Ordinul nr. 700/2014 privind aprobarea Regulamentului de avizare, recepție și înscriere în evidențele de cadastru și carte funciară.

b). Structura organizatorică, atribuțiile departamentelor autorității sau instituției publice:

- Regulamentul intern pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Sibiu aprobat prin HCL nr. 527/15.12.2022:

  https://e-serviciielectronice.sibiu.ro/Registratura/DetaliuHCL?nr=527&an=2022

- Statul de funcții și organigrama pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului aprobate prin HCL nr. 30/27.01.2022 și HCL nr. 95/30.03.2022.

   https://e-serviciielectronice.sibiu.ro/Registratura/DetaliuHCL?nr=30&an=2022

   https://e-serviciielectronice.sibiu.ro/Registratura/DetaliuHCL?nr=95&an=2022

- HCL nr.155/28.04.2022, HCL nr. 253/23.06.2022, HCL nr. 343/25.08.2022 și HCL nr. 497/24.11.2022, aceste HCL-uri aproba doar modificarea statului de funcții:

   https://e-serviciielectronice.sibiu.ro/Registratura/DetaliuHCL?nr=155&an=2022
   https://e-serviciielectronice.sibiu.ro/Registratura/DetaliuHCL?nr=253&an=2022
   https://e-serviciielectronice.sibiu.ro/Registratura/DetaliuHCL?nr=343&an=2022
   https://e-serviciielectronice.sibiu.ro/Registratura/DetaliuHCL?nr=497&an=2022

c). Numele și prenumele persoanelor din conducerea instituției sau autorității publice:

Primar - Astrid Cora Fodor
 - telefon: 0269-208810; adresă e-mail: primar@sibiu.ro;

Viceprimar - Corina Bokor
 - telefon: 0269-208819; adresă e-mail: corina.bokor@sibiu.ro;

Viceprimar - Mihai Cercel Onițiu
 - telefon: 0269-208819; adresă e-mail: mihai.onitiu@sibiu.ro;

Secretar General - Dorin Ilie Nistor
- telefon: 0269-208815; adresă e-mail: dorin.nistor@sibiu.ro;

Administrator Public - Ioana Leca
- telefon: 0269-208850; adresă e-mail: ioana.leca@sibiu.ro;

Numele și prenumele funcționarilor responsabile cu difuzarea informațiilor publice: conform Dispoziției Primarului Municipiului Sibiu nr. 688/03.04.2020.

d). Coordonatele de contact ale autorității sau instituției publice:

    Primăria Municipiului Sibiu, Sibiu - Str. S.Brukenthal nr. 2-4
    Nr. telefon/fax: 0269-208.800 / 0269-208.811
    E-mail: psm@sibiu.ro; primarie@sibiu.ro;

    Programul de funcționare al instituției: Luni - Joi:  07:30 - 16:00
                                                                       Vineri:        07:30 - 13:30.

    Program cu publicul:

    Centrul de Informații pentru Cetățeni și Registratură:
    Luni și Miercuri:  08:00 - 17:00;
    Marți și Joi:          08:00 - 16:00;
    Vineri:                   08:00 - 14:30.

    Program cu publicul - audiențe:

    Direcția Urbanism și Amenajarea Teritoriului - Arhitect Șef:
    Marți:                    09:00 - 12:00;
    Joi:                       08:00 - 10:00.

    Direcția Patrimoniu și Cadastru:
    Luni:                     09:00 - 11:00;
    Miercuri:               13:00 - 15:00.

    Direcția Tehnică:
    Vineri:                   08:30 - 11:00.

    Serviciul Juridic și Registrul Agricol:
    Luni:                     13:00 - 15:00.

    Serviciul Administrație Locală, Coordonare Asociații de Proprietari:
    Marți:                    13:00 - 15:00;
    Miercuri:               09:00 - 11:00.

   Înscrierea în audiențe se face pe site-ul instituției: www.sibiu.ro - E-Administrație; Programări online - Programări audiențe.

e). Audiențe - Program de audiențe:

    - Primar Astrid Cora Fodor:                            Marți               - ora: 12:00.
    - Viceprimar Corina Bokor:                             Joi                   - ora 12:00.
    - Viceprimar Mihai Cercel Onițiu:
    - Secretar general Dorin Nistor:                      Luni                - ora: 10:00.
    - Administrator Public Ioana Leca:                  Miercuri          - ora: 14:00.

Înscrierea în audiențe se face pe site-ul instituției: www.sibiu.ro - E-Administrație;

f). Sursele financiare, bugetul și bilanțul contabil:

• https://www.sibiu.ro/index.php/primaria/buget - Bugetul local pe anul 2022,

• https://www.sibiu.ro/index.php/primaria/bilanturi - Bilanț privind execuția bugetului local - 2022.

g). Programele și strategiile proprii:

    1. Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană Durabilă (SIDU) a Municipiului Sibiu 2021-2030 aprobată prin HCL 466/2022;

    2. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a municxipiului Sibiu (PMUD) 2021-2030, aprobată prin HCL 465/2022;

    3. Strategia și Planul de atenuare și adaptare la schimbările Climatice în Municipiul Sibiu 2021-2030, aprobată prin HCL 464/2022;.

    4. Planul de renovare pe termen lung al stocului de clădiri publice din Municipiul Sibiu 2021-2050, aprobată prin HCL 50/2022.

h). Lista care cuprinde documentele de interes public conform Legii nr. 544/2001 - privind liberul acces la informaţiile de interes public:

    Anexa nr. 1 la HCL nr. 107/29.03.2023 privind actualizarea listelor care cuprind documentele de interes public și categoriile de documente produse și/sau gestionate conform Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.

i). Lista care cuprinde categoriile de documente produse și/sau gestionate conform Legii nr. 544/2001 - privind liberul acces la informaţiile de interes public:

   Anexa nr. 2 la HCL nr. 107/29.03.2023 privind actualizarea listelor care cuprind documentele de interes public și categoriile de documente produse și/sau gestionate conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.

j). Modalitățile de contestare a deciziei autorității sau instituției publice în situația în care persoana se consideră vătămată în privința dreptului de acces la informațiile de interes public solicitate.

Conform art.22 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public:

" (1) În cazul în care o persoană se consideră vătămată în drepturile sale, prevăzute în prezenta lege, aceasta poate face plângere la secția de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliază sau în a cărei rază teritorială se află sediul autorității ori al instituției publice. Plângerea se face în termen de 30 de zile de la data expirării termenului prevăzut la art. 7.
  (2) Instanța poate obliga autoritatea sau instituția publică să furnizeze informațiile de interes public solicitate și să plătească daune morale și/sau patrimoniale."

e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice