Direcţia Amenajarea Teritoriului şi Urbanism

back
CONDUCEREA:

ARHITECT ȘEF: Urdea Ioana
CONTACT:

Adresa Str. Samuel Brukenthal, nr. 2 - La Etajul II
tel. (0040)-269-208872
fax. (0040)-269-208811
mail
AUDIENȚE: Marți, interval orar 09:00 - 12:00.
                    Joi,     interval orar 08:00 - 10:00.

DESCRIERE

Direcția  Amenajarea Teritoriului și Urbanism

1. Stabilește și propune primarului măsuri pentru programe de organizare și dezvoltare urbanistică a municipiului Sibiu în conformitate cu P.U.G., elaborarea planului urbanistic general și realizarea programului de măsuri pentru aplicarea strategiei de amenajare și de dezvoltare a teritoriului prin obiective și opțiuni ale strategiei de dezvoltare a teritoriului orășenesc, domenii prioritare ale urbanismului, infrastructura de transport, telecomunicații, energie, zone protejate și construite, restructurarea și realizarea de activități economico-sociale, dezvoltarea și modernizarea orașului, îmbunătățirea nivelului de locuire, dotare și echipare.
2. Participă la toate acţiunile Consiliului Local al Municipiului Sibiu şi ale Primăriei Municipiului Sibiu care au drept scop dezvoltarea urbană şi amenajarea spaţiilor publice ale oraşului, precum şi amenajarea teritoriului administrativ al municipiului Sibiu.
3. Stabilește și propune primarului măsuri pentru elaborarea de proiecte de strategii de dezvoltare urbană şi teritorială, regulamente locale privind calitatea și utilizarea spațiului public, imaginea urbană, publicitate, și altele, şi le supune aprobării consiliului local.
4. Participă la elaborarea planurilor integrate de dezvoltare şi le avizează din punctul de vedere al conformităţii cu documentaţiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism legal aprobate.
5. Stabilește și propune primarului măsuri pentru proiectele de investiţii publice din punctul de vedere al conformităţii cu documentaţiile de amenajare a teritoriului şi de urbanism legal aprobate.
6. Asigură desfășurarea ședințelor Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism și asigură secretariatul acesteia.
7. Asigură și verifică din punct de vedere tehnic emiterea avizelor de oportunitate, certificatelor de urbanism, autorizaţiilor de construire şi autorizaţiilor pentru desfiinţarea construcţiilor pe baza documentaţiilor tehnice prevăzute de lege şi le prezintă spre semnare persoanelor competente, răspunzând de legalitatea acestora.
8. Urmăreşte executarea construcţiilor în conformitate cu autorizaţiile de construcţie; în cazul în care se constată nerespectarea autorizaţiei de construcţie sau executarea unor lucrări neautorizate propune de îndată măsurile prevăzute de lege.
9. Organizează şi conduce la zi evidenţa certificatelor de urbanism, autorizaţiilor de construcţie şi autorizaţiilor de demolare.
10. Organizează eliberarea certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor în termenele şi condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare, astfel încât să nu devină aplicabile dispoziţiile OUG nr. 27/2003 privind procedura aprobării tacite aprobată prin Legea nr. 486/2003; răspunde în condiţiile OUG nr. 27/2003.
11. Asigură şi răspunde de încasarea taxei de autorizare conform legii; la finalizarea construcţiilor, stabileşte şi răspunde de încasarea taxei de regularizare.
12. Asigură întocmirea şi menţinerea evidenţei terenurilor fără construcţii intravilan şi extravilan care fac parte din patrimoniul municipiului Sibiu, în colaborare cu Serviciul Patrimoniu.
13. Asigură întocmirea şi răspunde de realizarea documentelor de organizare şi dezvoltare urbanistică a municipiului Sibiu precum şi de amenajare a teritoriului, cu respectarea tradiţiei locale şi realizarea lor conform prevederilor legale.
14. Iniţiază proiecte pe teritoriul administrativ al municipiului Sibiu care se execută din bugetul local sau din alte fonduri publice ori prin parteneriat public–privat şi avizează toate proiectele întocmite de terţi pe teritoriul administrativ al municipiului Sibiu.
15. Asigură elaborarea proiectelor de urbanism şi arhitectură prin procedurile de încredinţare prevăzute de lege, în colaborare cu Direcţia investiții–Serviciul investiții și proceduri achiziţii publice, urmărirea proiectelor pe parcursul elaborării, recepţionarea lucrărilor de proiectare. Elaborează propuneri de organizare de concursuri de arhitectură pentru proiecte de importanţă deosebită.
16. Coordonează şi asigură informarea publică şi procesul de dezbatere şi consultare a publicului în vederea promovării documentaţiilor aflate în gestiunea sa.
17. Asigură execuţia proiectelor de urbanism şi arhitectură finanţate din bugetul local prin procedurile de încredinţare prevăzute de lege, în colaborare cu Direcţia Investiții–Serviciul Investiții și proceduri achiziţii publice, şi controlul urmăririi execuţiei pe şantier, recepţionarea lucrărilor de execuţie.
18. Stabileşte şi propune primarului măsuri pentru refacerea şi protecţia mediului înconjurător; asigură respectarea prevederilor legale privind protecţia, restaurarea, reabilitarea şi conservarea zonei istorice protejate, a monumentelor istorice şi de arhitectură, a parcurilor şi rezervaţiilor naturale, propune amenajarea de noi parcuri şi zone de agrement pe baza documentaţiilor de urbanism şi de amenajare a teritoriului pentru asigurarea condițiilor unui cadru construit coerent, armonios, sigur și sănătos pentru protecția valorilor mediului natural și antropic, pentru menținerea calității peisajului și a cerințelor privind asigurarea calității în construcții.
19. Colaborează cu celelalte direcţii pentru stabilirea necesarului de fonduri în vederea elaborării bugetului local.
20. Asigură elaborarea şi respectarea prevederilor planului urbanistic general al oraşului şi a regulamentului de urbanism şi aplicarea acestuia prin planurile de urbanism zonale şi de detaliu şi conformarea autorizaţiilor de construire sau de desfiinţare cu prevederile documentaţiilor de urbanism.
21. Asigură monitorizarea, urmărirea stării monumentelor de arhitectură şi a zonelor de rezervaţii şi zonelor protejate şi face propuneri pentru conservarea, repararea şi punerea lor în valoare.
22. Inventariază şi propune spre aprobare zonele în care trebuie luate măsuri de reabilitare urbană.
23. Supune aprobării consiliului local, Planul Urbanistic General şi Regulamentul Local de Urbanism al Municipiului Sibiu, precum şi celelalte documentaţii de urbanism elaborate în scopul dezvoltării urbanistice a oraşului şi a teritoriului administrativ.
24. Asigură participarea cu reprezentanţi la lucrările Comisiei de sistematizare a circulaţiei rutiere.
25. Asigură asistenţa de specialitate pentru verificarea la faţa locului a imobilelor coproprietare privată a municipiului care fac obiectul unor procese de sistare a stării de indiviziune.
26. Asigură participarea la Comisia de stabilitate a construcţiilor, ca urmare a efectelor calamităţilor naturale.
27. Conduce şi răspunde de organizarea evidenţei lucrărilor de construcţii din municipiu în vederea punerii la dispoziţie a rezultatelor acesteia, autorităţilor administraţiei publice centrale.
28. Îndeplinește  și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale consiliului local sau dispoziții ale primarului. 

Serviciul Urbanism şi Amenajarea Teritoriului

1. Propune proiectele de urbanism necesare şi oportune teritoriului administrativ al municipiului Sibiu.
2. Întocmeşte temele de proiectare pentru proiectele de urbanism.
3. Propune eliberarea de avize pentru certificatele de urbanism şi autorizaţiile de construire aflate în competenţa de emitere a Consiliului Judeţean, conform legii.
4. Asigură elaborarea proiectelor de urbanism prin procedurile de încredinţare prevăzute de lege, derularea acestora fiind asigurată de Serviciul Investiții și proceduri achiziţii publice din cadrul Direcţiei Investiții, sau în mod direct prin biroul de proiectare din cadrul Serviciului Public pentru Administrare Parcuri şi Zone Verzi.
5. Face propuneri în vederea organizării de concursuri pentru proiecte de urbanism de importanţă deosebită.
6. Elaborează caietele de sarcini pentru derularea procedurii de achiziție publică în domeniul servicii de urbanism - pentru elaborarea  documentațiilor de urbanism și  amenajare a teritoriului, inițiate de autoritățile administrației publice locale (PUG, PUZ, PUD);
7. Organizează consultarea cetăţenilor pentru avizarea şi aprobarea proiectelor de urbanism, prezentarea  proiectelor în comisiile de avizare, prezentarea lor în consiliul local al municipiului Sibiu; emite avizele prevăzute de lege pentru lucrările menţionate.
8. În conformitate cu legislația specifică în vigoare, gestionează  activitățile de informare și consultare a publicului pe tot parcursul procesului de elaborare a documentației de urbanism și amenajarea teritoriului, până la aprobarea acesteia; întocmește Raportul informării și consultării publicului pentru documentațiile de urbanism și de amenajare a teritoriului, inițiate de autoritățile administrației publice locale sau de investitori privați;
9. Prezintă, la cererea Consiliului Local al Municipiului Sibiu şi a primarului, rapoarte şi informări privind activitatea urbanistică şi de amenajare a teritoriului.
10. Informează consiliul local şi primarul despre măsurile ce se impun pentru materializarea proiectelor de urbanism.
11. Face propuneri pentru reabilitarea urbanistică a unor zone din municipiul Sibiu.
12. Organizează şi întocmeşte banca de date de urbanism şi amenajare a teritoriului în colaborare cu Serviciul Informatică.
13. Întocmeşte propunerile pentru atribuirea de denumiri străzilor de pe raza municipiului Sibiu.
14. Coordonează completarea/actualizarea Nomenclatorului Stradal cu propuneri de denumiri stradale și asigură emiterea de  certificate de nomenclatură stradală pentru imobilele din municipiul Sibiu.
15. Asigură, împreună cu Serviciul Patrimoniu şi cu Serviciul Informatică baza de date privind dreptul de proprietate asupra imobilelor, corelată cu baza de date de urbanism şi amenajare a teritoriului.
16. Elaborează certificate de urbanism.
17. Participă la şedinţele consiliului local unde prezintă materiale legate de urbanism şi amenajare a teritoriului ce se supun hotărârii acestuia.
18. Pregătește și organizează ședințele Comisiei Tehnice de Amenajarea Teritoriului si Urbanism și asigură secretariatul acesteia.
19. Analizează şi coordonează din punct de vedere tehnic elaborarea documentaţiilor de urbanism şi transmite date şi extrase elaboratorilor la solicitarea acestora, din documentațiile de urbanism și amenajarea teritoriului aprobate.
20. Asigură informarea cetăţenilor şi dă relaţii acestora cu privire la problemele de urbanism şi amenajare a teritoriului.
21. Centralizează date şi studii statistice necesare unor raportări solicitate de instituţiile judeţene abilitate sau de instituţii administrative naţionale.
22. Asigură participarea la Comisia de stabilitate a construcţiilor, ca urmare a efectelor calamităţilor naturale.
23. În vederea întocmirii sau modificării planurilor urbanistice generale sau a planurilor urbanistice zonale ale localităţilor, asigură elaborarea documentaţiei pentru delimitarea zonelor de protecţie a monumentelor istorice.
24. Îndeplinește  și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale consiliului local sau dispoziții ale primarului. 

Serviciul Autorizare Construcţii, Urmărire şi Planificare Oraş Istoric, Monumente

1. Elaborează autorizații de construire și ocazional certificate de urbanism pentru lucrări de construcţii, reconstruire, modificare, extindere, reparaţii, protejare, restaurare, reabilitare, conservare, căi de comunicaţii, dotări tehnico-edilitare, împrejmuiri, mobilier urban, amenajări spaţii verzi, parcuri, pasaje, excavări, exploatări de cariere, balastiere, construcţii provizorii de şantier, tabere de corturi, tabere de căsuţe şi alte lucrări indiferent de valoarea lor, pentru care legea cere eliberarea autorizaţiilor de construire, în cuprinsul intravilanului municipiului şi în teritoriul administrativ.
2. Aduce la cunoştinţa publicului autorizaţiile eliberate.
3. Eliberează certificate de notare în cartea funciară şi alte certificate de urbanism pentru care legea cere eliberarea acestor documente, inclusiv pentru schimbarea destinaţiei construcţiilor.
4. Propune măsurile legale necesare privind construcţiile executate fără autorizaţie sau cu nerespectarea autorizaţiilor de construire.
5. Asigură regularizarea taxelor de autorizare de construire, organizarea şi menţinerea evidenţelor privind taxele de autorizare de construire şi arhivarea acestora în corespondenţă cu dosarele de autorizare.
6. Primeşte şi verifică documentaţiile depuse de solicitanţi  (persoane fizice şi juridice) repartizate de şef Serviciu Urbanism și amenajarea teritoriului care privesc eliberarea certificatului de urbanism.
7. Primeşte şi verifică din punct de vedere urbanistic, tehnic şi juridic documentaţiile tehnice pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii, repartizate de şeful ierarhic superior; documentaţiile trebuie să corespundă tuturor normelor şi reglementărilor în vigoare ce guvernează activitatea de proiectare.
8. În cazul depunerii unei documentaţii tehnice incomplete sau care nu corespunde normelor şi reglementărilor în vigoare, aceasta se restituie solicitantului în cel mult 5 zile de la data înregistrării, cu motivaţia necesară şi solicitarea de documente în completare.
9. Completează autorizaţia de construire şi o prezintă spre semnare persoanelor competente.
10. Primeşte, verifică şi completează autorizaţiile de demolare, dezafectare ori dezmembrare (parţială sau totală) a construcţiilor şi instalaţiilor, după procedura stabilită la alineatul precedent.
11. Pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii în zonele asupra cărora s-a instituit potrivit legii regim de protecţie, se va respecta procedura instituită de art.7 din Legea nr. 50/1991 republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
12. Urmăreşte şi răspunde de existenţa proiectului tehnic pe şantier, executarea lucrărilor de construire conform autorizaţiei emise şi proiectului tehnic şi la termenele prevăzute de aceasta; în cazul existenţei neconformităţilor cu prevederile legale, propune de îndată măsurile de remediere şi de sancţionare  prevăzute în lege; până la finalizarea proiectului tehnic se va dispune sistarea lucrărilor de execuţie, dacă acestea au fost începute în absenţa documentaţiei respective.
13. La finalizarea lucrărilor întocmeşte procesele-verbale de recepţie a lucrărilor şi la solicitarea proprietarului construcţiei, certificatul pentru notarea construcţiilor în cartea funciară.
14. La finalizarea lucrărilor, dar nu mai târziu de 15 zile de la data expirării termenului de execuţie stabilit prin autorizaţie, va soma în scris proprietarul construcţiei pentru regularizarea taxei de autorizaţie, va urmări încasarea eventualelor diferenţe şi va ţine evidenţa acestora.
15. Conduce Registrul de evidenţă al autorizaţiilor de construire, care va cuprinde, pe lângă datele de identificare a autorizaţiei, datele pentru: prelungirile acordate, eliberarea unor noi autorizaţii pentru aceeaşi lucrare, procesul-verbal de recepţie al lucrării, valoarea calculată a taxei de autorizare, somaţiile pentru regularizarea taxelor de autorizare, valoarea calculată a regularizării taxei respective, dovada achitării integrale a taxei de autorizare (în format electronic).
16. Toate documentele primite, întocmite şi emise în procesul de certificare şi autorizare a construcţiei în cauză se arhivează la aceeaşi adresă a construcţiei din arhiva direcţiei, inclusiv documentele legate de taxa de autorizare sau copii ale acestora. 
17. Activitatea de soluţionare a sesizărilor privind cazurile de încălcare a disciplinei în construcţii va fi efectuată obligatoriu  în teren, direct de inspectorii de sector din cadrul Serviciului de autorizări şi disciplină în construcţii, de regulă, cu inspectorii din cadrul structurii responsabile cu disciplină în construcţii din cadrul Serviciului Public de Poliţie Locală al Municipiului Sibiu; 
18. Pune la dispoziţia structurii responsabile cu disciplina în construcţii documentele necesare îndeplinirii atribuţiilor acestuia.
19. Urmăreşte, cu sprijinul Serviciului juridic-contencios și registrul agricol, modul de soluţionare a proceselor-verbale de contravenţie, respectiv darea lor în debit sau rezoluţia instanţelor judiciare.
20. Centralizează date şi studii statistice necesare unor raportări solicitate de instituţiile judeţene abilitate sau de instituţii administrative naţionale.
21. Asigură informarea cetăţenilor şi dă relaţii acestora cu privire la problemele de autorizare şi disciplină în construcţii.
22. Eliberează certificate de nomenclatură stradală.
23. Rezolvă cererile de trecere în proprietate privată a terenurilor aferente locuinţelor, în conformitate cu legislația în vigoare.
24. Emite avize în vederea autorizării funcţionării agenţilor comerciali.
25. Urmăreşte realizarea obiectivelor cuprinse în “Cartea restaurării oraşului istoric”.
26. Răspunde de asigurarea măsurilor pentru păstrarea imaginii oraşului istoric şi protecţia monumentelor arhitectonice.
27. Propune măsurile pentru asigurarea în documentaţii a condiţiilor pentru locuire în zona protejată, – îmbunătăţirea pe termen lung a condiţiilor de viaţă a locatarilor.
28. Propune măsurile pentru asigurarea în documentaţii a condiţiilor de desfăşurare a comerţului cu amănuntul, prin:
a) lărgirea ariei străzilor comerciale
b) stabilirea criteriilor de  “calitate şi specializare” în vederea închirierii spaţiilor comerciale
29. Propune măsurile pentru asigurarea în documentaţii a condiţiilor de desfăşurare a activităţilor de prestări servicii şi meseriaşi, prin:
a) încurajarea meşteşugurilor tradiţionale nepoluante vizual, fonic şi chimic
b) amplasarea funcţiunilor pe verticală de-a lungul principalelor străzi comerciale (de jos în sus: comerţul, prestările de servicii şi locuinţe)
30. Propune măsurile pentru asigurarea în documentaţii a condiţiilor  de desfăşurare a activităţilor turistice şi culturale, prin:
a) îmbunătăţirea şi extinderea reţelei de prestări servicii existentă
b) sprijinirea artizanatului tradiţional şi meseriilor din domeniul artei
c) amenajarea de noi terase, spaţii de recreere şi odihnă
31. Propune măsurile pentru asigurarea în documentații a condițiilor pentru reabilitarea infrastructurii:
a) atragerea de noi surse de finanțare a investițiilor
b) identificarea și eliminarea spărturilor din conducte
c) refacerea fântânilor și drenurilor
32. Propune măsurile pentru asigurarea în documentaţii a condiţiilor pentru reducerea traficului rutier în centrul istoric, prin:
a) eliberarea centrului istoric de circulaţia de tranzit
b) amenajarea de noi parcări la intrarea în centrul istoric
c) amenajarea reţelei de drumuri pentru pietoni şi biciclişti
33. Propune măsurile pentru asigurarea în documentaţii a condiţiilor de amenajare a spaţiilor publice şi zone verzi, amenajarea pieţelor şi plantarea de arbori în concordanţă cu tradiţiile istorice ale oraşului.
34. Face propuneri pentru cooperarea cu organismele de specialitate și cu instituțiile publice cu responsabilități în domeniul protejării monumentelor istorice și asigură punerea în aplicare și respectarea deciziilor acestora.
35. Asigură protejarea monumentelor istorice clasate, aflate în domeniul public sau privat al municipiului Sibiu precum şi a celor abandonate sau aflate în litigiu, alocând resurse financiare în acest scop.
36. Cooperează cu ceilalţi proprietari sau administratori de monumente istorice.
37. Face propuneri pentru cuprinderea în programele de dezvoltare economico-socială şi urbanistică, respectiv de amenajare a teritoriului, obiective specifice privind protejarea monumentelor istorice; elaborează, actualizează şi aprobă documentaţiile de amenajare a teritoriului şi urbanism privind monumentele istorice sau zonele protejate care conţin monumente istorice.
38. Ia măsurile tehnice şi administrative necesare în vederea prevenirii degradării monumentelor istorice;
39. Răspunde de realizarea studiilor de fundamentare, delimitare şi instituire a zonelor de protecţie a monumentelor istorice. 
40. Colaborează cu Direcţia pentru cultură, culte şi patrimoniu cultural naţional judeţean, respectiv a municipiului Bucureşti, furnizând acesteia toate informaţiile actualizate din domeniul protejării monumentelor istorice.
41. Elaborează regulamentele de urbanism pentru zonele de protecţie a monumentelor istorice şi le aprobă numai pe baza şi în condiţiile avizului Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice sau al Comisiei regionale a monumentelor istorice, după caz.
42. Propune, în termen de 12 luni de la clasarea siturilor ca monumente istorice, fondurile bugetare necesare pentru elaborarea documentaţiilor de urbanism şi amenajare a teritoriului aferente;
43. Asigură elaborarea şi aprobă programe speciale de prevenire a degradării monumentelor istorice din municipiul Sibiu, cu respectarea avizului instituţiei abilitate potrivit legii.
44. La solicitarea Direcţiei județene pentru cultură, culte şi patrimoniu cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, împreună cu organele de poliţie, propune consiliului local interzicerea circulației vehiculelor grele şi transportul de materiale explozive în zona de protecţie a monumentelor istorice.
45. Colaborează cu compartimentele specializate ale altor autorităţi ale administraţiei publice locale, în cazul în care monumentele istorice şi zonele de protecţie ale acestora se află pe teritoriul mai multor unităţi administrativ-teritoriale.
46. Verifică existenţa tuturor avizelor de specialitate în domeniul monumentelor istorice şi conformitatea autorizaţiei cu prevederile acestora, precum şi îndeplinirea dispoziţiilor cuprinse în Obligaţia privind folosinţa monumentului istoric, conform prevederilor legale; asigură menţionarea în autorizaţie a tuturor condiţiilor conţinute în avize la autorizarea lucrărilor asupra monumentelor istorice şi asupra imobilelor situate în zona lor de protecţie, respectiv la eliberarea pentru acestea a autorizaţiei de funcţionare.
47. Ia măsuri pentru autorizarea cu prioritate a documentaţiilor tehnice care se referă la intervenţii asupra monumentelor istorice.
48. Dispune oprirea oricăror lucrări de construire sau de desfiinţare în situaţia descoperirii de vestigii arheologice, hotărăşte şi, după caz, organizează paza acestora şi anunţă  în cel mai scurt timp Direcţia județeană  pentru cultură, culte şi patrimoniu cultural naţional.
49. Asigură prin aparatul de specialitate şi în colaborare cu Direcţia judeţeană pentru cultură, culte şi patrimoniu cultural naţional, aplicarea însemnelor distinctive şi a siglelor de monumente istorice şi controlează întreţinerea lor de către proprietar;
50. Urmăreşte şi face propuneri primarului pentru asigurarea pazei şi protecţiei monumentelor istorice aflate în domeniul public şi privat al municipiului Sibiu, precum şi ale monumentelor istorice abandonate sau aflate în litigiu, semnalând de urgenţă Direcţiei judeţene pentru cultură, culte şi patrimoniu cultural naţional orice caz de nerespectare a legii.
51. Asigură efectuarea, împreună cu Serviciul protecţie civilă şi PSI, de acţiuni de prevenire şi stingere a incendiilor la monumente istorice.
52. Îndeplinește  și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale consiliului local sau dispoziții ale primarului. 

 
Cartografierea Datelor cu Caracter Personal.

e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE SERVICII: