Serviciul Informatică

back
CONDUCEREA:

Şef Serviciu: -
CONTACT:

Adresă Str. Samuel Brukenthal, nr. 2 - La Etajul II
tel. (0040)-269-208800
informatica

DESCRIERE

Serviciul Informatică

1. Elaborează strategia de informatizare a primăriei.
2. Stabilește obiectivele de informatizare pe domeniile de activitate, împreună cu factorii de decizie din fiecare direcție.
3. Inițiază și participă la elaborarea procedurilor informaționale și operaționale pe baza cărora se va dezvolta sistemul informatic.
4. Întocmește, împreună cu compartimentele de specialitate din primărie documentația necesară achiziționării de bunuri și servicii pentru dezvoltarea sistemului informatic.
5. Colaborează cu serviciile informatice ale societăților comerciale din subordinea consiliului local în vederea dezvoltării unitare a sistemelor informatice.
6. Urmărește apariția unor noi prevederi legale sau de reglementare în domeniul IT, le analizează, propune măsuri în vederea aplicării acestora.
7. Răspunde de derularea programelor de instruire în domeniul informaticii.
8. Acordă asistență personalului pe linia ridicării nivelului de cunoștințe privind operarea pe calculator.
9. Instruiește personalul, sau, după caz, propune efectuarea unor cursuri de pregătire în cadrul altor instituții, privind modul de utilizare a noilor aplicații instalate.
10. Îndeplinește  și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale consiliului local sau dispoziții ale primarului. 
11.Actualizează, după caz, regulamentul privind utilizarea infrastructurii subterane pentru comunicații electronice în municipiul Sibiu, obține avizele necesare și supune aprobării consiliului local modificările acestuia. 
12. Urmărește punerea în aplicare a regulamentului privind utilizarea infrastructurii subterane pentru comunicații electronice în municipiul Sibiu.

Compartiment Administrare infrastructură informatică:

1. Administrează şi supraveghează rețelele de calculatoare şi telecomunicații ale primăriei şi răspunde de buna lor funcționare.
2. Administrează şi supraveghează legăturile cu rețelele externe interconectate cu rețelele primăriei şi serviciilor publice din subordinea Consiliului Local al Municipiului Sibiu.
3. Administrează alocarea de timpi de comunicații și facilități de acces în rețele pentru telefoanele mobile şi cardurile de date.
4. Instalează, configurează, întreține, face backup-ul şi monitorizează serverele, routerele şi celelalte echipamente de comunicație de date şi voce din cadrul primăriei.
5. Administrează rețelele de comunicații voce ale primăriei menținând  în stare perfectă de funcționare serviciile de telefonie fixă şi mobilă ale primăriei.
6. Configurează serviciile de rețea pentru comunicații voce pentru primărie şi serviciile publice din subordinea consiliului local.
7. Întreține şi dezvoltă infrastructura de rețea VoIP  pentru primărie şi serviciile publice din subordinea consiliului local.
8. Configurează serviciile de rețea pe diferite sisteme pentru toate serviciile publice din subordinea Consiliului Local al Municipiului Sibiu.
9. Configurează şi monitorizează Firewal-urile, VPN-ul şi Vlan-urile primăriei.
10. Implementează şi monitorizează sistemul de Security policies pe echipamentele din rețea.
11. Răspunde de securitatea sistemului informatic integrat al primăriei.
12. Implementează politici de securitate bazate pe AD şi alte soluții de securitate.
13. Restricționează accesul în rețea a utilizatorilor la minimul necesar pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu.
14. Instalează, configurează şi monitorizează sistemul antivirus pe servere şi stațiile client.
15. Implementează o politică de securitate pe servere şi stații de lucru astfel încât să reducă la minim posibilitatea infectării acestora cu viruși, troieni etc. şi accesului neautorizat la informație.
16. Întreține infrastructura de rețea şi  serviciile de catalog.
17. Administrează serverele primăriei atribuind drepturi de acces la date şi în rețea.
18. Menține serverele şi stațiile de lucru la curent cu ultimele versiuni de software existente pentru prevenirea apariției unor probleme de securitate.
19. Asigură instalarea programelor necesare pe stații şi depanează eventuale probleme apărute.
20. Auditează funcționarea sistemelor de comunicare, servere, rețele, calitatea, eficiența de utilizare, creează rapoarte, documente, situații, studii, evaluări referitoare la funcționarea sistemului informatic.
21. Urmărește asigurarea compatibilității și interoperabilității sistemului informatic propriu cu sistemele informatice în exploatare și cu rețele informaționale de interes național sau local.
22. Ține evidența licențelor existente, a kit-urilor de instalare și a echipamentelor pe care sunt instalate.
23. Răspunde de buna funcționare a echipamentelor de transmisie şi înregistrare audio/video.
24. Configurează şi depanează sistemele audio/video.
25. Contribuie la dezvoltarea sistemului informatic şi de comunicații pentru activitatea de protecție civilă şi prevenire a calamităților.
26. Participă la programele, proiectele naționale şi internaționale în legătură cu dezvoltarea sistemelor informatice la care instituția este partener.
27. Urmărește, verifică și răspunde de buna derulare a contractelor de mentenanță și suport: hardware, servere și echipamente IT de rețea date/voce , Data Center ,  camere web și a altor contracte de achiziții de produse și servicii  în domeniul infrastructurii informatice, după caz.
28. Asigură continuitatea contractelor de mentenanță și suport hardware, servere și echipamente IT de rețea date/voce , Data Center ,  camere web și a altor contracte de achiziții de produse și servicii  în domeniul infrastructurii informatice, după caz , aflate în derulare.
29. Furnizează informații tehnice și financiare în vederea elaborării referatelor, notelor justificative, caietelor de sarcini, etc, pentru întocmirea documentațiilor necesare achizițiilor publice de servicii și produse în domeniul infrastructurii informatice.
30. Îndeplinește  și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale consiliului local sau dispoziții ale primarului. 

Compartiment GIS si documente digitale:

1. Participă la elaborarea hărții digitale a orașului. Implementează programe achiziționate de la terți, pentru următoarele grupuri de activități din cadrul primăriei:
a) activități legate de cadastru;
b) activități legate de implementarea hărților digitale;
c) activități legate de realizarea bazei de date geografice;
2. Participă la realizarea bazei de date geografice pe baza implementării GEOMEDIA în cadrul primăriei.
3. Instruiește personalul,  privind modul de utilizare a aplicațiilor GIS realizate în cadrul primăriei sau achiziționate de la terți.
4. Depanează eventualele blocaje ale programelor GIS elaborate în cadrul primăriei sau de către terți.
5. Actualizează informațiile din bazele de date care generează harta digitală a orașului.
6. Digitizează (trasarea sau desenarea de entități ale hărții într-un fișier folosind un dispozitiv special) și vectorizează (atribuirea punctelor, liniilor și suprafețelor de coordonate carteziene digitizate, direcții şi valori) planșe conținând P.U.Z.-uri, P.U.D.-uri, hărți etc.
7. Administrează și dezvoltă bazele de date geografice din primărie. 
8. Preia prin scanare documente de orice format fizic.
9. Prelucrează imaginile documentelor scanate pentru a obține o definiție cât mai clară a imaginii.
10. Salvează fișierele obținute prin scanare în Arhiva electronică a primăriei.
11. Urmărește, verifică și răspunde de buna derulare a contractelor de mentenanță și suport pentru GIS, și a altor contracte de achiziții, dezvoltare sau implementare GIS, după caz.
12. Asigură continuitatea contractelor de mentenanță și suport pentru GIS, aflate în derulare și a altor contracte de dezvoltare sau implementare software , după caz;
13. Furnizează informații tehnice și financiare în vederea elaborării referatelor, notelor justificative, caietelor de sarcini, etc, pentru întocmirea documentațiilor necesare achizițiilor publice de produse și servicii în domeniul GIS. 
14. Îndeplinește  și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale consiliului local sau dispoziții ale primarului. 

Compartiment administrare sisteme:
1. Administrează și configurează sistemele video existente în vederea satisfacerii nevoilor curente și viitoare ale municipalității.
2. Dezvoltă o strategie coerentă de integrare a sistemelor actuale cu necesitățile viitoare ale Primăriei Municipiului Sibiu. 
3. Configurează sistemele video din cadrul instituției.
4. Creează alerte, transmite incidente către serviciile externalizate si urmarește soluționarea lor; efectuează analize de trafic precum și alte operațiuni pentru buna funcționare a sistemelor video existente și viitoare ale municipalității.

Compartiment Call Center:

1. Asigură funcționarea programului de răspuns la sesizări într-un interval mărit.
2. Asigură suportul de tip Call Center la nivelul cetățenilor municipiului Sibiu, pentru toate aplicațiile dezvoltate de Primăria Municipiului Sibiu și serviciile publice subordonate Consiliului Local (SibiuBus, City Bike, City App, E-Administrație, etc).
3. Escaladează reclamațiile și sugestiile catre șeful serviciului în vederea repartizării către departamentele abilitate în rezolvarea lor.

 

Cartografierea Datelor cu Caracter Personal.

e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE SERVICII: