Serviciul Administrație Locală, Coordonare Asociații Proprietari

back
CONDUCEREA:

Şef serviciu: Slavu Nicoleta
CONTACT:

Adresă Str. Samuel Brukenthal, nr. 2 - La Etajul II
tel. (0040)-269- 208831
mail

DESCRIERE

Serviciul Administraţie Locală, Coordonare Asociaţii de Proprietari

1. Elaborează şi prezintă consiliului local spre aprobare, conform procedurii legale, statutul municipiului şi regulamentul de organizare şi funcţionare al consiliului local, precum şi propunerile de modificare şi completare ale acestora.
2. Întocmeşte şi conduce evidenţa tuturor documentelor prevăzute de lege (registre, liste electorale). Coordonează acţiunile ce revin autorităţilor publice locale pentru desfăşurarea alegerii preşedintelui României, parlamentului,  autorităţilor publice judeţene şi locale, pentru recensămintele populaţiei, pentru referendumuri sau alte forme de consultare a populaţiei.
3. Efectuează operaţiuni în Registrul Electoral Național prin persoanele împuternicite în acest sens, din cadrul serviciului.
4. Propune procedura de elaborare, verificare şi adoptare a hotărârilor consiliului local şi dispoziţiilor primarului, precum şi a altor acte administrative emise în numele consiliului local şi al primarului.
5. Asigură efectuarea lucrărilor de secretariat şi pregăteşte lucrările supuse dezbaterii consiliului local şi comisiilor de specialitate ale acestuia (respectarea procedurii de elaborare a proiectelor de hotărâri, multiplicarea şi difuzarea materialelor, procesele-verbale etc), prezentându-le secretarului municipiului.
6. Pune la dispoziţia membrilor consiliului local întreaga documentaţie legată de şedinţele de consiliu, precum şi actele normative care pot avea legătură cu activitatea consiliului local.
7. Asigură convocarea consiliului local şi a comisiilor de specialitate în şedinţele ordinare şi extraordinare.
8. Asigură redactarea, multiplicarea şi difuzarea materialelor ce se supun dezbaterii comisiilor de specialitate şi păstrează evidenţa şedinţelor pentru toate comisiile.
9. Asigură redactarea proiectelor de hotărâri şi redactează hotărârile consiliului local, cu respectarea condiţiilor de fond şi formă prevăzute de lege, conduce evidenţa lor, asigură difuzarea şi publicarea lor, conform legii.
10. Întocmeşte minutele şi procesele-verbale de şedinţă şi asigură păstrarea documentelor în condiţiile prevăzute de lege.
11. Comunică şi înaintează  în termenul prevăzut de lege, autorităţilor şi persoanelor interesate, actele emise de către consiliul local sau de către primar.
12. Întocmeşte listele privind prezenţa consilierilor locali la şedinţele de consiliu precum şi la cele ale comisiilor de specialitate.
13. Întocmeşte procedura legală privind transparenţa decizională în administraţia publică.
14. Organizează şi asigură desfăşurarea în bune condiţii a dezbaterilor publice ale unor proiecte de acte normative, dacă acest lucru a fost cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate publică.
15. Redactează dispoziţiile primarului, conduce evidenţa, asigură difuzarea lor şi publicitatea.
16. Asigură punerea în aplicare a dispoziţiilor legale privind activitatea de administraţie locală.
17. Întocmeşte rapoarte, referate şi informări privind activitatea de administraţie locală pentru consiliul local şi primar.
18. Păstrează evidenţa registrului cu ordinele de proprietate emise de Instituţia Prefectului Sibiu în condiţiile art. 36 din Legea nr. 18/1991, republicată. 
19. Comunică cetăţenilor ordinele prefectului judeţului privind trecerea în proprietatea privată a unor terenuri proprietate de stat, în condiţiile art. 36 din Legea nr.18/1991, republicată.
20. Asigură buna circulaţie a documentelor adresate consiliului local şi urmăreşte transmiterea adreselor de răspuns sau a actelor solicitate.
21. Îndeplineşte procedura de afişare a citaţiilor şi altor publicaţii, conform Codului de procedură civilă, a Codului de procedură penală precum şi a altor prevederi legale care instituie această procedură.
22. Difuzează actele provenite de la Guvern, Ministere, Instituţia Prefectului, Consiliul Judeţean etc. adresate instituției prin intermediul Serviciului Administrație locală, coordonare asociații de proprietari.
23. Asigură eliberarea extraselor sau copiilor de pe orice act din arhiva Consiliului Local Sibiu, în afara celor cu caracter secret, stabilit potrivit legii. 
24. Asigură arhivarea actelor consiliului local și a dispozițiilor primarului şi eliberează sub semnătura secretarului municipiului, copii de pe orice act din arhiva consiliului local, cu excepţia celor cu caracter secret, stabilit potrivit legii.
25. Sprijină și îndrumă asociațiile de proprietari în realizarea scopurilor și sarcinilor ce le revin în conformitate cu prevederile legale în vigoare. 
26. Ține evidența asociațiilor de proprietari transformate din asociații de locatari precum și a asociațiilor de proprietari nou înființate potrivit prevederilor legale.
27. Sprijină, îndrumă și consiliază deținătorii de proprietăți individuale/condominii sau spaţii cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă în scopul înfiinţării asociaţiilor de proprietari, în condiţiile legii.
28. Îndrumă asociațiile de proprietari pentru realizarea lucrărilor privind consolidarea şi modernizarea condominiului, a echipamentelor, instalaţiilor şi dotărilor aferente,  a reabilitării  termice în scopul creşterii performanţei energetice și reabilitării structural-arhitecturale a anvelopei condominiului pentru creşterea calităţii arhitectural-ambientale a acestuia, în condiţiile menţinerii aspectului armonios şi unitar al întregului condominiu, indiferent de natura intervenţiilor.  
29. Asigură sprijin și îndrumare pentru  organizarea adunării generale din cadrul asociațiilor de proprietari în condițiile legii pentru rezolvarea problemelor ivite în activitatea acestora.
30. Sprijină și îndrumă comitetele de inițiativă din cadrul asociațiilor de proprietari/chiriași, în vederea organizării adunării generale sau de noi alegeri, dacă este cazul, în situația în care comitetele executive sau președinții acestora nu își îndeplinesc obligațiile legale ce le revin potrivit prevederilor legale şi statutului. 
31. Întocmeşte răspunsuri la adresele formulate de asociaţiile de proprietari sau de membrii acestora, după ce verifică temeinicia şi legalitatea celor solicitate şi răspunde de trimiterea în termen a acestora.
32. Întocmeşte şi distribuie materiale informative de interes pentru asociaţia de proprietari prin care să contribuie la buna desfăşurare a activităţii acestora.
33. Organizează şi asigură exercitarea controlului financiar – contabil şi gestionar asupra activităţii asociaţiilor de proprietari, în condiţiile legii, iar în situaţia descoperirii unor fraude sau lipsuri în gestiune sesizează organele competente îndrumând totodată comitetul executiv al asociaţiei să folosească căile legale de a acţiona în justiţie persoanele vinovate.
34. Organizează examinarea persoanelor fizice pentru atestarea administratorilor de imobile, în baza unui regulament aprobat de consiliul local.
35. Asigură eliberarea atestatelor de administrator de imobil în urma evaluării capacităţii solicitantului de către comisia de atestare.
36. Constată şi aplică sancţiunile contravenţionale în domeniul asociaţiilor de proprietari, prin agenţi constatatori împuterniciţi ai primarului.
37. Îndeplinește  și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale consiliului local sau dispoziții ale primarului. 

Compartiment Administraţie Locală

1. Elaborează şi prezintă consiliului local spre aprobare, conform procedurii legale, statutul municipiului şi regulamentul de organizare şi funcţionare al consiliului local, precum şi propunerile de modificare şi completare ale acestora.
2. Întocmeşte şi conduce evidenţa tuturor documentelor prevăzute de lege (registre electorale). Coordonează acţiunile ce revin autorităţilor publice locale pentru desfăşurarea alegerii preşedintelui României, parlamentului, autorităţilor publice judeţene şi locale, pentru recensămintele populaţiei, pentru referendumuri sau alte forme de consultare a populaţiei.
3. Efectuează operaţiuni în Registrul Electoral Național prin persoanele, din cadrul serviciului, împuternicite în acest sens.
4. Propune procedura de elaborare, verificare şi adoptare a hotărârilor consiliului local şi dispoziţiilor primarului, precum şi a altor acte administrative emise în numele consiliului local şi al primarului.
5. Asigură efectuarea lucrărilor de secretariat şi pregăteşte lucrările supuse dezbaterii consiliului local şi comisiilor de specialitate ale acestuia (respectarea procedurii de elaborare a proiectelor de hotărâri, multiplicarea şi difuzarea materialelor, procesele verbale etc), prezentându-le secretarului municipiului.
6. Pune la dispoziţia membrilor consiliului local întreaga documentaţie legată de şedinţele de consiliu, precum şi actele normative care pot avea legătură cu activitatea consiliului local.
7. Asigură convocarea consiliului local şi a comisiilor de specialitate în şedinţele ordinare şi extraordinare.
8. Asigură redactarea, multiplicarea şi difuzarea materialelor ce se supun dezbaterii comisiilor de specialitate şi  păstrează evidenţa şedinţelor pentru toate comisiile.
9. Asigură redactarea proiectelor de hotărâri şi redactează hotărârile consiliului local, cu respectarea condiţiilor de fond şi formă prevăzute de lege, conduce evidenţa lor, asigură difuzarea şi publicarea lor, conform legii.
10. Întocmeşte minutele şi procesele-verbale de şedinţă şi asigură păstrarea documentelor în condiţiile prevăzute de lege.
11. Comunică şi înaintează în termenul prevăzut de lege, autorităţilor şi persoanelor interesate, actele emise de către consiliul local sau de către primar.
12. Întocmeşte listele privind prezenţa consilierilor locali la şedinţele de consiliu precum şi la cele ale comisiilor de specialitate.
13. Întocmeşte procedura legală privind transparenţa decizională în administraţia publică.
14. Organizează şi asigură desfăşurarea în bune condiţii a dezbaterilor publice ale unor proiecte de acte normative, dacă acest lucru a fost cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate publică.
15. Redactează dispoziţiile primarului, conduce evidenţa, asigură difuzarea lor şi publicitatea.
16. Asigură punerea în aplicare a dispoziţiilor legale privind activitatea de administraţie locală.
17. Întocmeşte rapoarte, referate şi informări privind activitatea de administraţie locală pentru consiliul local şi primar.
18. Păstrează evidenţa registrului cu ordinele de proprietate emise de Instituţia Prefectului Sibiu în condiţiile art. 36 din Legea nr. 18/1991, republicată. 
19. Comunică cetăţenilor ordinele prefectului judeţului privind trecerea în proprietatea privată a unor terenuri proprietate de stat, în condiţiile art. 36 din Legea nr.18/1991, republicată.
20. Asigură buna circulaţie a documentelor adresate consiliului local şi  urmăreşte transmiterea adreselor de răspuns sau a actelor solicitate.
21. Îndeplineşte procedura de afişare a citaţiilor şi altor publicaţii, conform Codului de procedură civilă, a Codului de procedură penală, precum şi a altor prevederi legale care instituie această procedură.
22. Difuzează actele provenite de la Guvern, Ministere, Instituţia Prefectului, Consiliul Judeţean etc. adresate instituției prin intermediul Serviciului Administrație locală, coordonare asociații de proprietari.
23. Asigură eliberarea extraselor sau copiilor de pe orice act din arhiva Consiliului Local Sibiu, în afara celor cu caracter secret, stabilit potrivit legii.
24. Asigură arhivarea actelor consiliului local şi a dispoziţiilor primarului și eliberează sub semnătura secretarului municipiului copii de pe orice act din arhiva Consiliului Local Sibiu, cu excepţia celor cu caracter secret, stabilit potrivit legii.
25. Îndeplinește  și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale consiliului local sau dispoziții ale primarului. 

Compartiment Coordonare asociaţii de Proprietari

1. Sprijină şi îndrumă asociaţiile de proprietari în realizarea scopurilor şi sarcinilor ce le revin în conformitate cu prevederile legale în vigoare.      
2. Ţine evidenţa asociaţiilor de proprietari transformate din asociații de locatari precum și a asociațiilor de proprietari nou înființate potrivit prevederilor legale.
3. Sprijină, îndrumă şi consiliază  deţinătorii de proprietăţi individuale/condominii sau spaţii cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă  în scopul înfiinţării asociaţiilor de proprietari, în condiţiile legii.
4. Îndrumă asociațiile de proprietari pentru realizarea lucrărilor privind consolidarea şi modernizarea condominiului, a echipamentelor, instalaţiilor şi dotărilor aferente,  a reabilitării  termice în scopul creşterii performanţei energetice și reabilitării structural-arhitecturale a anvelopei condominiului pentru creşterea calităţii arhitectural-ambientale a acestuia, în condiţiile menţinerii aspectului armonios şi unitar al întregului condominiu, indiferent de natura intervenţiilor.
5. Asigură sprijin și îndrumare pentru  organizarea adunării generale din cadrul asociațiilor de proprietari în condițiile legii pentru rezolvarea problemelor ivite în activitatea acestora.
6. Sprijină şi îndrumă comitetele de iniţiativă din cadrul asociaţiilor de proprietari/chiriaşi, în vederea organizării adunării generale sau de noi alegeri, dacă este cazul, în situaţia în care comitetele executive sau preşedinţii acestora nu îşi îndeplinesc obligaţiile legale ce le revin potrivit prevederilor legale şi statutului.
7. Întocmeşte răspunsuri la adresele formulate de asociaţiile de proprietari sau de membrii acestora, după ce verifică temeinicia şi legalitatea celor solicitate şi răspunde de trimiterea în termen a acestora.
8. Întocmeşte şi distribuie materiale informative de interes pentru asociaţia de proprietari prin care să contribuie la buna desfăşurare a activităţii acestora.
9. Organizează şi asigură exercitarea controlului financiar-contabil şi gestionar asupra activităţii asociaţiilor de proprietari, în condiţiile legii, iar în situaţia descoperirii unor fraude sau lipsuri în gestiune sesizează organele competente îndrumând totodată comitetul executiv al asociaţiei să folosească căile legale de a acţiona în justiţie persoanele vinovate.
10. Organizează examinarea persoanelor fizice pentru atestarea administratorilor de imobile, în baza unui regulament aprobat de consiliul local.
11. Asigură eliberarea atestatelor de administrator de imobil în urma evaluării capacităţii solicitantului de către comisia de atestare.
12. Constată şi aplică sancţiunile contravenţionale în domeniul asociaţiilor de proprietari, prin agenţi constatatori împuterniciţi ai primarului.
13. Îndeplinește  și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale consiliului local sau dispoziții ale primarului.

 
Cartografierea Datelor cu Caracter Personal.

e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE SERVICII: