Serviciul Financiar - Contabil

back
CONDUCEREA:

p. Şef serviciu: Vaida Ana-Maria
CONTACT:

Adresă Str. Samuel Brukenthal, nr. 2 - La Etajul I
tel. (0040)-269-208909
vaida

DESCRIERE

Serviciul Financiar - Contabil
 
1. Încadrează și răspunde de încadrarea corectă, conform clasificației  cuprinse în Catalogul privind clasificarea și duratele  normate de funcționare a mijloacelor fixe a activelor corporale și necorporale.  Stabilește toate elementele necesare înregistrării în contabilitatea  de gestiune şi financiară a  intrărilor de active fixe pe domeniul de activitate public sau privat,  pe poziţii bugetare aprobate, stabilind  gestiunea /locul de folosinţă, asigurând astfel controlul gestiunii mijloacelor fixe.
2. Contabilizează și înregistrează  în evidența contabila, cronologic și sistematic pe baza documentelor justificative ieşirea  prin casare, predare cu titlu gratuit, donaţie a activelor fixe. 
3. Verifică  înregistrarea corectă în contabilitatea imobilizărilor corporale a operaţiunilor de intrare/ieșire efectuate conform atribuțiilor  de către Direcția Patrimoniu  și Cadastru.
4. Contabilizează, pe baza procesului-verbal de reevaluare, rezultatul reevaluării activelor imobilizate. 
5. Înregistrează  în evidența contabilă activele fixe primite în folosință, luate cu chirie/leasing sau pe alte căi.
6. Generează  în sistemul informatic de contabilitate și verifică calculul amortizării activelor corporale și necorporale. 
7. Întocmește Situația activelor amortizabile și neamortizabile prin respectarea normelor  metodologice
8. Activele fixe în curs de execuție sunt evidențiate contabil, analitic pe obiective de investiții așa cum sunt prevăzute în fișele obiectivelor de investiții și aprobate prin bugetul de venituri și cheltuieli.
9. La finalizarea lucrărilor de investiții, pe baza procesului-verbal de recepţie prin care Direcția Patrimoniu și cadastru înregistrează obiectivul de investiţii în patrimoniul public, Serviciul Financiar contabil  înregistrează concomitent închiderea investiției în curs. 
10. Organizează și conduce pe tipuri de acțiuni și pe societăți comerciale evidența contabilă a acțiunilor deținute de consiliul local la diverse societăți. 
11. Asigură  înregistrarea  cronologică și sistematică, pe baza documentelor justificative  în evidența contabilă pe locuri de folosință  a bunurilor reprezentând  materiale, obiecte de inventar sau materiale date spre prelucrare, respectiv a operațiunilor de intrări și ieșiri/casări.
12. Înregistrează  în evidența contabilă  bunurile reprezentând obiectele de inventar primite în folosinţă , asigurând  controlul gestiunii acestora.
13. Asigură alimentarea conturilor de disponibil din mijloace bugetare așa cum sunt prevăzute  în buget , alimentarea conturilor de disponibil cu surse extrabugetare și înregistrarea acestor operațiuni cronologic și sistematic în evidența contabilă pe baza documentelor justificative.
14.  Organizează și conduce în mod distinct evidența contabilă a disponibilităților bănești constituite pentru finanțarea proiectelor (obiectivelor de investiții) conform contractelor de finanțare din fonduri externe nerambursabile. 
15. Asigură alimentarea plafonului de casierie cu numerar sau alte valori cu respectarea prevederilor legale privind Regulamentul operaţiunilor de casă; persoana din cadrul structurii organizatorice cu atribuții în acest sens ridică numerarul de la bancă, efectuează plățile autorizate și întocmește zilnic Registrul operațiunilor de casa. 
16. Asigură corespondența cu Trezoreria și băncile comerciale.
17. Întocmește documentația necesară deschiderii de conturi bancare, formularele cuprinzând specimenele de semnături.
18.  Depune la unitățile bancare instrumentele de încasare/plată și ridică zilnic extrasele de cont bancare în vederea înregistrării operațiunilor de încasări și plăți în evidența contabilă.
19.  Reevaluează lunar disponibilitățile în valută , iar diferențele de curs valutar sunt evidențiate în conturile contabile corespunzătoare.
20. Pe baza datelor înregistrate în conturile contabile, Serviciul Financiar-contabil întocmește, conform normelor elaborate de Ministerul Finanțelor Publice,  fluxurile de trezorerie.
21. Înregistrează în conturile contabile corespunzătoare pe baza documentelor justificative toate  datoriile și creanțele instituției , asigurând o evidență sintetică și analitică corectă și la zi.
22. Conform relațiilor contractuale și/sau stabilite prin hotărâri ale consiliului local, datoriile instituției sunt plătite, iar creanțele, încasate la termenele scadente prin utilizarea instrumentelor de plată/încasare. Înregistrează în evidența contabilă stingerea datoriilor/creanțelor pe baza extraselor de cont bancare sau în numerar după caz.
23. În exercitarea atribuțiilor sale privind evidența contabilă a decontărilor cu terții, Serviciul, întocmește facturile fiscale privind vânzările de terenuri, vânzările de spații comerciale.
24. Înregistrează facturile emise în conturile contabile corespunzătoare  și urmărește încasarea contravalorii lor la termenele scadente.
25. În baza documentelor justificative,  urmărește încasarea sumelor datorate de terți  privind participarea la licitațiile organizate de instituție.
26. Înregistrează și întocmeşte lunar situaţia sumelor încasate din sponsorizări și transmite structurii abilitate din cadrul instituției datele  în vederea rectificărilor bugetare, respectiv prin evidența contabilă se oferă informații privind disponibilul din fonduri cu destinație specială provenit din sponsorizări și respectarea destinației acestor sume stabilită prin contractele de sponsorizare.
27. În baza angajamentelor de plată sau a hotărârilor judecătorești, înregistrează  debitele/sumele datorate de persoanele fizice sau juridice; urmărește și înregistrează  încasarea acestora.
28. Face demersurile necesare în situațiile în care creanțele nu sunt încasate la termen, în vederea recuperării sumelor.
29. Întocmește ordinele de plata, efectuând operațiunile premergătoare: pregătirea pentru plata a facturilor, verificarea  existenței propunerii de angajare a unei cheltuieli, a angajamentului bugetar şi legal şi a documentelor justificative, obține vizele de legalitate, realitate,  regularitate pe toate documentele în vederea achitării datoriilor față de furnizori, personal, bugetul statului, alți creditori.
30. Întocmeşte lunar jurnalul de vânzări şi cumpărări, decontul de TVA și declarația informativă privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național, stabilind și înregistrând obligația de plată a taxei pe valoarea adăugată datorată bugetului de stat.
31. Întocmeşte  și transmite lunar situația plăților restante conform normelor metodologice către Ministerul Finanțelor Publice, precum și situația activelor și datoriilor instituțiilor publice.
32. Evidența sumelor datorate furnizorilor privind garanția de bună execuție este astfel organizată încât să permită, deblocarea acestora conform contractelor încheiate și a prevederilor legale în domeniu. Deblocarea acestor sume este efectuată de Serviciul Financiar-contabil cu avizul compartimentelor de specialitate din cadrul instituției.
33. Referitor la sumele colectate pentru bugetele locale (ex. taxa asupra mijloacelor de transport marfa cu masa totală maximă  autorizată de peste 12 tone) pe baza datelor din evidența contabilă, Serviciul repartizează sumele pe bugete și întocmește situația de plată.
34. Asigură evidența contabilă și analitică  a creditelor contractate de consiliul local,  respectiv a tragerilor precum și a dobânzilor  aferente datorate. Conform normelor contabile operațiunile financiar contabile legate de împrumuturi/garanții, dobânzi și alte costuri aferente împrumuturilor contractate sunt evidențiate și în conturi extrabilanțiere.
35. Conturile escrow , respectiv depozitele  colaterale care au ca și scop principal protejarea participanților la tranzacții comerciale sunt evidențiate contabil prin  constituirea la termenul  prevăzut în contracte. Retragerea, după caz, a acestora se înregistrează în evidența financiar - contabilă  pe baza extraselor de cont bancare. 
36. Cheltuielile sunt evidențiate contabil analitic și sintetic conform  clasificaţiei bugetare pe  capitole , articole, aliniate, dar și pe structura clasificației economice, cu respectarea planului de conturi. 
37. Serviciul Financiar-contabil,  prin persoanele desemnate pe baza dispoziției ordonatorului principal de credite, organizează, asigură şi răspunde de exercitarea, conform prevederilor legale a controlului financiar preventiv propriu pe toate documentele așa cum sunt aprobate prin cadrul general al operațiunilor supuse vizei, conform OG 119/1999 privind controlul intern și controlul financiar preventiv. 
38. În conformitate cu prevederile legale, asigură organizarea și efectuarea inventarierii ori de câte ori este necesar, dar cel puțin o dată pe an, a bunurilor materiale şi băneşti aflate în gestiunea Primăriei Municipiului Sibiu  şi a bunurilor din domeniul public al unităţii administrativ teritoriale, inclusiv a celor date în administrare sau concesiune.
39. În baza  procesului de inventariere înregistrează în evidența contabilă rezultatul inventarierii, respectiv plusurile sau minusurile stabilite între evidența contabilă scriptică și inventarul faptic.
40. Întocmește registrul inventar. 
41. Actualizează inventarului faptic în cazul în care inventarierea are loc pe parcursul anului prin adăugarea rulajelor intrărilor și scăderea rulajelor ieșirilor de la data inventarierii până la data încheierii exerciţiului financiar.
42. Operează importul, în sistemul informatic contabil, respectiv în fișele de cont corespunzătoare, a datelor  reprezentând colectarea veniturilor efectuate de Direcția Fiscală.
43. Verifică lunar corectitudinea tuturor înregistrărilor contabile în fișele de cont sintetice și analitice, rulajele și soldurile conturilor contabile.
44. Întocmește registrul jurnal.
45. Verifică execuţia de casă a bugetului, care se efectuează prin unităţile teritoriale ale trezoreriei statului, distinct pe:
a) veniturile bugetare încasate pe structura clasificaţiei bugetare;
b) efectuarea plăţilor dispuse de persoanele autorizate ale instituţiilor publice, în limita creditelor bugetare şi destinaţiilor aprobate; 
c) efectuarea operaţiunilor de încasări şi plăţi privind datoria publică internă şi externă rezultată din împrumuturi contractate sau garantate de stat, precum şi cele contractate sau garantate de autorităţile administraţiei publice locale, inclusiv a celor privind rambursarea ratelor la scadenţă şi plata dobânzilor, comisioanelor, spezelor şi altor costuri aferente;
d) efectuarea altor operaţiuni financiare  în contul autorităţilor administraţiei publice locale;
e) păstrarea disponibilităţilor reprezentând fonduri externe nerambursabile sau contravaloarea în lei a acestora, primite pe bază de acorduri şi înţelegeri guvernamentale şi de la organisme internaţionale, şi utilizarea acestora potrivit bugetelor aprobate;
f) alte operaţiuni financiare prevăzute de lege.
46. Efectuează la sfârșitul anului operațiunile contabile de închidere a execuției de casă.
47. Întocmește lunar Balanța  de verificare a conturilor,  utilizând sistemul informatic, conform Normelor metodologice ale Ministerului Finanțelor Publice.
48. Întocmește și transmite Bilanțul contabil cu toate anexele la darea de seamă:
a) contul de rezultat patrimonial;
b) conturile de execuție ale veniturilor și cheltuielilor;
c) situația disponibilului din mijloace cu destinație specială;
d) situația acțiunilor deținute de instituțiile publice în numele statului român la societăți  comerciale;
e) situația modificărilor în structura activelor nete/capital;
f) situația activelor fixe amortizabile și neamortizabile;
g) situația plăților efectuate și a sumelor declarate pentru cota-parte aferentă cheltuielilor finanțate din fonduri externe nerambursabile;
h) situația plăților restante;
i) situația încasărilor și plăților derulate prin conturi deschise la   instituții de credit;
j) analiza  asupra indicatorilor din bilanț, note explicative; 
k) situația monitorizării cheltuielilor de personal;
l) alte situații financiar-contabile solicitate în vederea raportărilor lunare, trimestriale sau anuale, conform Normelor metodologice emise de  Ministerul Finanțelor Publice, atât pentru activitatea proprie cât și prin centralizare la nivel de Unitate Administrativ Teritorială, cuprinzând toate serviciile publice din subordinea consiliului local.
49. Întocmește și raportează Situațiile financiare și în Sistemul Național de Raportare ForexeBug, conform Normelor specifice ale MFP, elaborate în acest sens. 
50. Întocmește și transmite situațiile statistice solicitate. 
51. Întocmește și depune lunar la Agenția Națională a Finanțelor Publice declarațiile fiscale referitoare la
a) obligațiile de plată ale instituției publice la bugetul de stat;
b) decontul privind taxa pe valoarea adăugată;
c) declarația informativă privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național
52. Depune lunar la Agenția Națională a Finanțelor Publice declarația fiscală referitoare la obligațiile de plată ale instituției publice privind contribuțiile sociale, impozitul pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate, alte declarații solicitate, întocmite de Serviciul Management și integritatea resurselor umane.
53. Participă la activităţi de protecţie civilă în situaţii speciale pe teritoriul municipiului Sibiu.
54. Are obligaţia să colaboreze , în exercitarea atribuţiilor de serviciu, cu compartimentele din cadrul aparatul  de  specialitate al primarului , cu instituţiile sau serviciile publice aflate sub autoritatea consiliului local , precum și  cu alți parteneri  în interacțiunea instituției publice cu mediul economico-social.
55. Îndeplinește  și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale consiliului local sau dispoziții ale primarului.
 
Cartografierea Datelor cu Caracter Personal.

e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE SERVICII: