Serviciul Juridic - Contencios şi Registrul Agricol

back
CONDUCEREA:

Şef serviciu: Patachi Andreea
CONTACT:

Adresă Str. Samuel Brukenthal, nr. 2 - La Etajul I
tel. (0040)-269-208833
mail
Acte necesare aferente acestui serviciu  

DESCRIERE

Serviciul Juridic, Contencios şi Registrul Agricol

1. Asigură asistenţa juridică  în toate cauzele şi la toate instanţele în care poate sta Municipiul Sibiu, Consiliul Local al Municipiului Sibiu sau Primarul Municipiului Sibiu.
2. Asigură asistenţa juridică a municipiului Sibiu, în faţa notarilor publici, pentru întocmirea actelor notariale şi a executorilor judecătoreşti.
3. La solicitarea autorităţii pe care o reprezintă, promovează acţiuni judecătoreşti şi uzează, de toate căile de atac conferite de lege, depunând toate diligenţele pentru câştigarea acestora.
4. Formulează întâmpinări şi cereri reconvenţionale, în cauzele în care municipiul Sibiu este pârât, inclusiv în soluţionarea litigiilor de contencios administrativ, pe care le susţine în faţa diferitelor instanţe judecătoreşti.
5. Răspunde de întocmirea şi depunerea la instanţa competentă  în termenele prevăzute de lege, a actelor procedurale pentru fiecare  dosar aflat pe rol.
6. Conduce evidenţa cauzelor, prin registrul de cauze şi condica de termene.
7. Răspunde solicitărilor instanţelor judecătoreşti de diferite grade, cu privire la comunicarea unor acte necesare în soluţionarea diferitelor litigii.
8. Verifică şi avizează sub aspectul legalităţii referatele şi celelalte acte care stau la baza emiterii dispoziţiilor primarului şi la baza proiectelor de hotărâri care se supun aprobării consiliului local.
9. Acordă consultanţă juridică pentru direcţiile şi compartimentele din cadrul aparatului de specialitate al primarului, precum şi pentru serviciile sau instituţiile publice de interes local care nu dispun de personal de specialitate.
10. Participă la şedinţele comisiilor pe domenii de specialitate, acordându-le consultanţă juridică, atunci când consilierii locali solicită acest lucru.
11. Participă la şedinţele consiliului local, la solicitarea primarului şi/sau a secretarului municipiului Sibiu.
12. Asigură secretariatul comisiilor organizate pentru aplicarea dispoziţiilor Legii nr. 10/2001 şi Legii nr. 550/2002.
13. Fundamentează prin referat motivat şi propune primarului emiterea dispoziţiilor privind retrocedarea în natură sau acordarea despăgubirilor legale  conform Legii nr. 10/2001.
14. Întocmeşte şi conduce evidenţa tuturor documentelor prevăzute de lege şi organizează acţiunile ce revin autorităţilor publice locale pentru desfăşurarea recensămintelor agricole.
15. Organizează şi conduce evidenţele necesare completării şi actualizării conform normelor legale a Registrului Agricol. 
16. Completează şi eliberează adeverinţele cu privire la Registrul Agricol.
17. Completează şi eliberează bilete de proprietate pentru deţinătorii de animale.
18. Completează şi eliberează certificatele de producător cu respectarea procedurii legale şi adeverinţe legate de terenuri agricole.
19. Eliberează adeverinţe pentru A.P.I.A. şi multiplică şi eliberează copii după registrele agricole necesare proprietarilor pentru A.P.I.A.
20. Ţine evidenţa contractelor de arendă, locaţiune, comodat.
21. Eliberează certificate de producător şi vizează trimestrial aceste certificate.
22. Primeşte şi examinează cererile depuse în baza Legilor nr. 18/1991, 167/1997, 1/2000 şi 247/2005.
23. Întocmeşte documentaţiile pentru comisia locală de fond funciar.
24. Întocmeşte dări de seamă statistice cu privire la modul de folosire a terenurilor agricole în gospodăriile individuale, efectivele de animale existente, producţiile, construcţiile gospodăreşti, maşini agricole şi alte date, conform formularisticii transmise de Direcţia judeţeană de statistică.
25. Verifică modul de folosire a terenurilor declarate la Registrul Agricol şi existenţa efectivelor de animale, colaborând în acest sens şi cu circumscripţiile sanitar veterinare.
26. Colaborează cu organele sanitar veterinare în prevenirea epidemiilor şi la combaterea bolilor apărute la animale.
27. Îndeplinește  și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale consiliului local sau dispoziții ale primarului. 

 

Biroul Juridic

Şef birou: Dogaru Ioana Alexandra

tel: (0040)-269-208967

1. Asigură asistență  juridică în cauzele și la toate instanțele în care poate sta Municipiul Sibiu, Consiliul Local sau Primarul Municipiului Sibiu, repartizate de către șeful de serviciu în materia drepturilor reale, Lege 10/2001, plângeri contravenționale, autoritate tutelară și izvorâte în materie de urbanism și amenajarea teritoriului.
2. Reprezintă Consiliul Local al Municipiului Sibiu, Municipiul Sibiu și Primarul Municipiului Sibiu în litigiile aflate pe rolul instanțelor judecătorești de diferite grade, în care acestea sunt parte, în materia drepturilor reale, Lege 10/2001, plângeri contravenționale, autoritate tutelară și izvorâte în materie de urbanism și amenajarea teritoriului.
3. Răspunde solicitărilor instanțelor judecătorești de diferite grade, cu privire la comunicarea unor acte necesare în soluționarea diferitelor litigii.
4. Analizează hotărârile pronunțate de instanțele judecătorești sub aspectul oportunității promovării căilor de atac și propune Primarului Municipiului Sibiu, prin referat fundamentat, nepromovarea acestora pentru motive circumscrise lipsei de interes, ș.a., având ca scop reducerea cheltuielilor de judecată, în dosarele pe care le instrumentează.
5. Comunică direcțiilor, serviciilor, compartimentelor din cadrul aparatului propriu de specialitate al primarului, în vederea executării, hotărârile judecătorești prin care sunt stabilite obligații în sarcina Municipiului Sibiu, Primarului Municipiului Sibiu sau Consiliului Local, raporate la dosarele pe care le gestionează.
6. Răspunde de întocmirea și depunerea la instanța competentă în termenele prevăzute de lege, a actelor procedurale pentru fiecare dosar aflat pe rol.
7. Conduce evidența cauzelor, prin registrul de cauze și condica de termene.
8. Acordă consultanță juridică birourilor, serviciilor și direcțiilor din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Sibiu.
9. Reprezintă în fața notarilor publici și a executorilor judecătorești Statul Român, Municipiul Sibiu, Primarului Municipiului Sibiu și Consiliului Local al Municipiului Sibiu pentru întocmirea actelor specifice.
10. Verifică și avizează sub aspectul legalității(în ipoteza delegării de competență) și nu al oportunității referatele și celelalte acte care stau la baza emiterii dispozițiilor de către primar, rapoartele care stau la baza proiectelor de hotărâri care se supun aprobării consiliului local, adresele și alte documente de la toate direcțiile și serviciile din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Sibiu.
11. Colaborează cu serviciile publice și societății comerciale din subordinea Consiliului Local al Municipiului Sibiu.
12. Asigură asistență juridică în cadrul proiectelor cu finanțare internațională în care Municipiul Sibiu este parte.
13. Fundamentează prin referat motivat și propune Primarului Municipiului Sibiu emiterea dispozițiilor privind retrocedarea în natură sau acordarea despăgubirilor legale conform Legii nr. 10/2001.
14. Asigură și urmărește executarea hotărârilor judecătorești susceptibile de executare pentru a evita plata cheltuielilor de executare silită, în dosarele pe care le gestionează
15. Își îndeplinește atribuțiile conform dispoziției de numire în cadrul comisiilor de specialitate.
16. Îndeplinește și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale consiliului local sau dispoziții ale primarului.
17. Asigură secretariatul comisiilor organizate pentru aplicarea dispozițiilor Legii nr. 10/2001 și Legii nr. 550/2002.
18. Fundamentează prin referat motivat și propune primarului emiterea dispozițiilor privind retrocedarea în natură sau acordarea despăgubirilor legale conform Legii nr. 10/2001.

 

Biroul Contencios, Administrativ

p. Şef birou: Șipot Bianca Raluca

tel: (0040)-269-208967

1. Asigură asistență în toate cauzele și la toate instanțele în care poate sta Municipiul Sibiu, Consiliul Local sau Primarul Municipiului Sibiu, cu excepția celor repartizate Biroului juridic de către șeful de serviciu.
2. Reprezintă Consiliul Local al Municipiului Sibiu, Municipiul Sibiu și Primarul Municipiului Sibiu în litigiile aflate pe rolul instanțelor judecătorești de diferite grade, în care acestea sunt parte, cu excepția celor repartizate Biroului juridic de către șeful de serviciu.
3. Răspunde solicitărilor instanțelor judecătorești de diferite grade, cu privire la comunicarea unor acte necesare în soluționarea diferitelor litigii.
4. La solicitarea autorității pe care o reprezintă, promovează acțiuni judecătorești și uzează de toate căile de atac conferite de lege, depunând toate diligențele pentru obținerea unor soluții favorabile.
5. Analizează hotărârile pronunțate de instanțele judecătorești sub aspectul oportunității promovării căilor de atac și propune Primarului Municipiului Sibiu, prin referat fundamentat, nepromovarea acestora pentru motive circumscrise lipsei de interes, ș.a., având ca scop reducerea cheltuielilor de judecată.
6. Formulează cereri de chemare în judecată, întâmpinări, cereri reconvenționale, cereri de chemare în garanție, etc. în cauzele în care Municipiul Sibiu, Primarul Municipiului Sibiu și Consiliul local sunt părți.
7. Comunică direcțiilor, serviciilor, compartimentelor din cadrul aparatului propriu de specialitate al primarului, în vederea executării, hotărârile judecătorești prin care sunt stabilite obligații în sarcina Municipiului Sibiu, Primarului Municipiului Sibiu sau Consiliului Local.
8. Răspunde de întocmirea și depunerea la instanța competentă în termenele prevăzute de lege, a actelor procedurale pentru fiecare dosar aflat pe rol.
9. Colaborează cu serviciile publice și societății comerciale din subordinea Consiliului Local al Municipiului Sibiu.
10. Asigură asistență juridică în cadrul proiectelor cu finanțare internațională în care Municipiul Sibiu este parte.
11. Asigură și urmărește executarea hotărârilor judecătorești susceptibile de executare pentru a evita plata cheltuielilor de executare silită.
12. Își îndeplinește atribuțiile conform dispoziției de numire în cadrul comisiilor de specialitate.
13. Îndeplinește și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale consiliului local sau dispoziții ale primarului.
14. Fundamentează prin referat motivat și propune adoptarea hotărârilor în temeiul Legii 18/1991.
15. Gestionează în întregime, din punct de vedere juridic, solicitările și litigiile izvorâte din problemele de fond funciar, colaborând cu serviciile/birourile cu atribuții în domeniul fondului funciar.

Cartografierea Datelor cu Caracter Personal - Serviciul Juridic - Contencios şi Registrul Agricol.

 

Compartiment Registrul Agricol

1. Organizează şi conduce evidenţele necesare completării şi ținerii la zi a Registrului Agricol,  conform normelor legale. 
2. Completează şi eliberează adeverințe/ bilete de proprietate pentru deţinătorii de animale și/ sau familii de albine.
3. Completează şi eliberează atestatele de producător și carnetele de comercializare a produselor agricole cu respectarea procedurilor legale.
4. Vizează anual carnetele de comercializare a produselor agricole.
5. Completează şi eliberează adeverinţe,  extrase/dovezi (conforme cu originalul)  cu privire la Registrul Agricol.
6. Eliberează adeverinţe pentru A.P.I.A., multiplică şi eliberează copii (conforme cu originalul) după registrele agricole necesare proprietarilor pentru A.P.I.A.
7. Operează în baza de date împreună cu Serviciul de Stare Civilă,  procedurile succesorale referitoare la evidențele din Registrul Agricol.
8. Întocmește dosarele pentru vânzarea terenurilor agricole extravilane la cererea persoanelor și instrumentează procedurile pentru dreptul de preemțiune conform Legii nr. 17/2014. Eliberează adeverințele de vânzare a terenurilor. 
9. Ține evidența  titlurilor de proprietate emise în baza legilor fondului funciar în Registrul special și le înmânează persoanelor îndreptățite conform dreptului comun.
10. Ţine evidenţa și păstrează  contractele de locaţiune/arendare/ comodat.
11. Actualizează arhiva Legii nr. 18/ 1991 a fondului funciar, cu actele nou apărute la dosarele constituite sau constituie dosare noi.
12. Instrumentează  toate cererile/adresele persoanelor și instituțiilor competente  în temeiul legilor de reconstituire/constituirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor care urmează a fi analizate și dezbătute de către Comisia Locală pentru Stabilirea Dreptului de Proprietate Privată asupra Terenurilor Sibiu.
13. Asigură  secretariatul  Comisiei Locale pentru Stabilirea Dreptului de Proprietate Privată asupra Terenurilor Sibiu.
14. Răspunde tuturor solicitărilor persoanelor, instituțiilor și instanţelor de judecată prezentând în copii conforme cu originalul toate documentele care au stat la baza constituirii sau reconstituirii dreptului de proprietate a Legii nr. 18/1991 a fondului funciar.
15. Întocmeşte dări de seamă statistice cu privire la modul de folosire a terenurilor agricole în gospodăriile individuale, efectivele de animale existente, producţiile, construcţiile gospodăreşti, maşini agricole şi alte date, conform formularisticii transmise de Direcţia Judeţeană de Statistică Sibiu și Direcția pentru Agricultură Județeană Sibiu.
16. Verifică modul de folosire a terenurilor declarate la Registrul Agricol şi situația efectivelor de animale, colaborând în acest sens şi cu circumscripţiile sanitar veterinare și asociații ale fermierilor de pe raza UAT Sibiu.
17. Colaborează cu organele sanitar veterinare în prevenirea epizootiilor şi la combaterea bolilor apărute la animale.
18. Participă la evaluarea pagubelor produse de animalele sălbatice pe raza UAT Sibiu și întocmește documentele conform procedurilor legale în vigoare. 
19. Operează modificări în Registrul Agricol pentru orice act prezentat (contract de vânzare-cumpărare, dezbateri succesorale sau orice act prin care se modifică proprietatea).
20. Participă la activităţi de protecţie civilă în situaţii speciale pe teritoriul Municipiului Sibiu.
21. În sistemul de operare GIS urmăreşte vizualizarea pe hartă a parcelelor prin aplicaţia „Registrul agricol”.
22. Verifică lunar factura și deconturile emise de către administratorul fondului forestier, conform angajamentelor şi contractului de administrare încheiat între Municipiul Sibiu (proprietar) şi Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva Direcţia Silvică Sibiu (administrator). 
23. Verifică prin deplasare în teren, întocmind proces-verbal (raport după caz) privind conformitatea devizelor (evidenţele contabile) întocmite de Direcţia Silvică Sibiu cu situaţia reală din teren, cu privire la:
a)  executarea marcării şi inventarierii arborilor destinaţi tăierilor, de către personalul silvic în conformitate cu prevederile amenajamentului silvic şi normele tehnice în vigoare şi existenţa actelor de punere în valoare;
b)  existenţa evidenţei proceselor verbale de contravenţie sau infracţiuni privind tăierile ilegale de arbori sau alte pagube ce se produc;
c)  respectarea măsurilor de prevenire şi stingere a incendiilor de pădure şi dotarea cu mijloace de primă intervenţie;
d)  efectuarea lucrărilor necesare pentru prevenirea şi combaterea bolilor şi dăunătorilor pădurilor, stabilite de personalul tehnic al Ocolului Silvic în baza lucrărilor de depistare, cercetare staţionară şi prognoză;
e)  efectuarea la termen de către Ocolul Silvic a inspecţiilor anuale de fond (de primăvară şi de toamnă) pentru constatarea eventualelor pagube produse în pădurea administrată şi documentele care atestă aceasta;
f)  în colaborare cu Direcţia Fiscală Sibiu se va verifica conformitatea devizelor cu situaţia reală din teren, prin întocmirea unui raport privind:volumul de masă lemnoasă recoltată anual şi valorificată precum şi resursele nelemnoase exploatate şi verificate;
g)  costurile lucrărilor de împădurire şi de ajutorare a regenerărilor naturale potrivit prevederilor amenajamentului silvic şi ale normelor tehnice specifice;
h)  costurile lucrărilor de îngrijire a arboretelor - degajări, curăţiri, rărituri, tăieri de igienă etc.
i)  costul lucrărilor de întreţinere şi reparare în permanenţă a drumurilor forestiere care deservesc pădurea dată în administrare;
j)  rezultatul financiar ce revine proprietarului pădurii în baza documentelor contabile ale activității desfășurate.
24. Propune periodic șefului Serviciului juridic contencios și registrul agricol actualizarea procedurilor operaționale și măsuri noi pentru eficientizarea activității compartimentului - Registrul agricol. 
25. Îndeplinește  și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale consiliului local sau dispoziții ale primarului.

 
Cartografierea Datelor cu Caracter Personal -  Compartiment Registrul Agricol.

 

Compartiment Guvernanță Corporativă

1. Solicită întreprinderilor publice aflate în subordinea Municipiului Sibiu și a  Consiliului Local al Municipiului Sibiu fundamentări,  situații, raportări și orice alte informații referitoare la activitatea întreprinderii publice, pentru analiză și verificare conform legislației în vigoare.
2. Raportează către Ministerul Finanțelor Publice informații privind activitatea întreprinderilor publice/societăților comerciale la care UATM este autoritatea publică tutelară prin formularul S1100 care cuprinde obligatoriu minimum datele înscrise în anexele nr.1-3 ale formularului:
a) anexa nr. 1 ”Monitorizarea aplicării prevederilor O.U.G. nr. 109/2011” cuprinde stadiul aplicării prevederilor O.U.G. nr. 109/2011 de către întreprinderile publice la care Municipiul Sibiu este autoritate publică tutelară și se va completa cu date realizate semestrial, aferente perioadei pentru care se face raportarea;
b) anexa nr.2 ” Auditarea situațiilor financiare anuale. Stadiul îndeplinirii indicatorilor-cheie de performanță din contractele de mandat” se va completa cu date realizate anual, aferente anului pentru care se face raportarea;
c) anexa nr.3 ” Lista administratorilor și a directorilor cu contract de mandat din cadrul întreprinderilor publice” și se va completa semestrial cu informații aferente perioadei pentru care se face raportarea.
3. Elaborează și propune Scrisoarea de așteptări la întreprinderile publice/societățile comerciale la care UATM Sibiu este acționar majoritar sau unic, după caz și să o publice pe pagina proprie de internet.
4. Elaborează și publică pe pagina de internet a Primăriei Municipiului Sibiu raportul anual privind activitatea întreprinderilor publice conform O.U.G. nr. 109 / 2011.
5. Notifică întreprinderile publice / societățile comerciale la care UATM Sibiu este acționar majoritar sau unic orice aspecte cu privire la neîndeplinirea unor prevederi conform O.U.G. nr. 109/2011 și a normelor de aplicare sau a oricărei legislații specifice în materie.
6. Verifică și analizează activitatea  întreprinderilor publice privind modul de implementare și  respectare a reglementărilor în vigoare privind guvernanța corporativă.
7. Îndrumă spre efectuarea  demersurilor privind buna desfășurare a guvernanței corporative și a documentației aferentă conform legislației în vigoare.
8. Analizează și verifică conformitatea Planului de administrare întocmit de administratorii/directorii întreprinderilor publice / societăților comerciale la care UATM Sibiu este acționar majoritar,  unic sau autoritate publică tutelară (atât componenta de administrare, cât și componenta de management) cu Scrisoarea de așteptări aprobată.
9. Analizează indicatorii de performanță financiari și nefinanciari propuși spre negociere de administratorii/directorii întreprinderilor publice / societăților comerciale la care UATM Sibiu este acționar majoritar/unic, autoritate publică tutelară, precum și orice alte documente privind guvernanța corporativă comunicate de către întreprinderea publică  la care UATM Sibiu este acționar majoritar/unic, autoritate publică tutelară. Propune mandatarea reprezentanţilor în adunarea generală a acţionarilor pentru negocierea şi aprobarea indicatorilor de performanţă financiari şi nefinanciari pentru consiliul de administraţie/director.
10. Monitorizează şi evaluează indicatorii de performanţă financiari şi nefinanciari anexaţi la contractul de mandat.
11. Efectuează sau supraveghează derularea procedurii de selecție pentru administratorii întreprinderilor publice / societăților comerciale la care UATM Sibiu este acționar majoritar/unic, autoritate publică tutelară . În urma derulării procedurii de selecție propune,  în numele unităţii administrativ-teritoriale acţionare, candidaţi pentru funcţiile de membri ai consiliului de administraţie, cu respectarea condiţiilor de calificare şi experienţă profesională şi selecţie prevăzute de legislație.
12. Solicită orice alte date, informații, clarificări, lămuriri, documentații solicitate la nivelul ierarhic superior în legătură cu întreprinderile publice la care UATM Sibiu este acționar majoritar/unic, autoritate publică tutelară.      
13. Administrează la nivel de autoritate și control raporturile dintre autoritatea publică tutelară/acționar majoritar și organele întreprinderii publice dintre consiliul de administrație, directori, acționari și alte persoane interesate.
14. Monitorizează şi evaluează prin reprezentanţii săi în adunarea generală a acţionarilor performanţa consiliului de administraţie, pentru a se asigura, în numele statului sau al unităţii administrativ-teritoriale acţionar, că sunt respectate principiile de eficienţă economică şi profitabilitate în funcţionarea societăţii.
15. Asigură transparenţa politicii de acţionariat a statului în cadrul societăţilor faţă de care exercită competenţele de autoritate publică tutelară.
16. Îndeplinește  și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale consiliului local sau dispoziții ale primarului.

 
Cartografierea Datelor cu Caracter Personal.

e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE SERVICII: