Serviciul Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni și Registratură

back
CONDUCEREA:

Şef serviciu: Spătari Georgeta
CONTACT:

Adresă Str. Samuel Brukenthal, nr. 2 - La Parter
tel. (0040)-269-208910.
      (0040)-269-208912.
      (0040)-269-208915.
      (0040)-269-208916.
      (0040)-269-208917.
cic
PROGRAM DE LUCRU:


Program cu publicul:

Luni: 8:00 - 17:00
Marți: 8:00 - 16:00
Miercuri: 8:00 - 17:00
Joi: 8:00 - 16:00
Vineri: 8:00 - 14:30,

parter - camera 8.

Alte documente aferente acestui serviciu 
DESCRIERE

Deschis în iunie 1997, Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni a apărut ca un răspuns firesc la necesitatea de a crea un alt cadru pentru relaţia funcţionar public - cetăţean, un cadru mai apropiat stadiului de dezvoltare al societăţii româneşti de astăzi. Funcţionând ca un compartiment în cadrul Primăriei Sibiu, Centrul este creat pentru a fi în exclusivitate în slujba cetăţeanului, pentru a rezolva în mod prompt, cu profesionalism, problemele acestuia.

Obiective :

- asigurarea accesului gratuit şi permanent la informaţie, atât din domeniul administraţiei locale cât şi din alte domenii de activitate;
- scurtarea timpului şi a efortului afectat de cetăţean rezolvării unei probleme personale sau comune unui grup;
- evitarea stress-ului cetăţeanului, generat de cele mai multe ori de imposibilitatea lui de a depista modalitatea de a obţine unele drepturi legale sau informaţii utile;
- crearea unor relaţii de colaborare cu alte instituţii publice.

Oferta :

- asigură informarea cetăţenilor asupra activităţii Consiliului Local al Municipiului Sibiu şi a Primăriei Municipiului Sibiu, preluând cereri, petiții, propuneri cu privire la planuri sau proiecte noi pe care instituția intenţionează să le dezvolte;
- oferă consultanță privind modalitatea de a obţine diverse documente, autorizații, avize, aprobări, care, potrivit legii, intră în competenţa Primăriei Municipiului Sibiu sau a Consiliului Local al Municipiului Sibiu, Centrul asigurând şi serviciile legate de prelucrarea acestor documente în vederea soluţionării, scutindu-l pe cetăţean de eforturi suplimentare;
- asigură întreaga activitate privind audienţele la conducerea instituției.

 
Atribuții :


Serviciul Centrul de informaţii pentru cetăţeni și registratură

1. Constituie baza de date prin preluarea de la direcțiile și serviciile din cadrul Primăriei, a tuturor informațiilor oferite de acestea, spre știința cetățenilor și prezentarea lor Serviciului Informatică pentru operare.
2. Oferă informații cetățenilor cu privire la gama actelor care se eliberează de către Primăria Municipiului Sibiu și la stadiul în care se află soluționarea unui act, a unui dosar depus în instituție, prin preluarea informației din Programul Infodoc. 
3. Solicită informații de la serviciile de specialitate ale primăriei, cu privire la modul de soluționare legală a problemelor ridicate de cetățeni.
4. Centrul de Informații pentru Cetățeni asigură și pune la dispoziția acestora:
a) documentații pentru obținerea avizelor, aprobărilor, documentelor în sfera de competență a Primăriei Municipiului Sibiu;
b) informații rapide privind activitatea Consiliului Local al Municipiului Sibiu;
c) alte informații despre viața publică a comunității (agenda manifestărilor culturale, sociale și sportive)
d) adrese ale instituțiilor de interes public;
e) elaborează și reactualizează fișe (fluturași) cu informații utile;
f) elaborează banca de date cu informații de interes public;
g) asigură accesul liber, democratic și transparența acțiunilor organizate de Consiliul Local și de Primărie, și accesul cetățenilor la informații publice. 
5. Sprijină, îndrumă și consiliază cetățenii care se prezintă la Centrul de Informații pentru Cetățeni și Registratură în vederea obținerii anumitor avize, acorduri, certificate, autorizații.
6. Asigură multiplicarea formularelor tipizate, prevăzute de lege și le pune la dispoziția cetățenilor. 
7. Verifică, înregistrează și predă secretarului general/direcțiilor și serviciilor de specialitate, cererile și documentele depuse de cetățeni. 
8. Asigură și răspunde de calculul și încasarea taxei de obținere a autorizației de construire/demolare, conform legii; întocmește fișa de calcul a sumei care trebuie achitată, suma fiind comunicată direct solicitantului, pentru plată.
9. Asigură eliberarea către cetățeni,  sub semnătură, a tuturor documentațiilor, autorizațiilor, avizelor, acordurilor, actelor, care au fost întocmite de serviciile de specialitate și semnate de conducerea instituției sau/și scanarea acestora, trimiterea la adresa de poștă electronică, indicată de cetățeni.
10. Organizează și conduce întreaga activitate privind audiențele la primar, viceprimari și secretarul general.
11. Întocmește și conduce evidența fișelor de audiență și asigură expedierea acestora direcțiilor și serviciilor cărora le-au fost repartizate, cauzele care au făcut obiectul audiențelor.
12. Solicită din partea direcțiilor și serviciilor primăriei orice informație cu privire la rezolvarea cererilor cetățenilor, care se prezintă pentru înscrierea în audiență și comunică acestora răspunsul primit.
13. Conduce evidența răspunsurilor primite la fișele de audiență și asigură expedierea lor. 
14. Asigură primirea, înregistrarea, evidențierea și rezolvarea petițiilor (conform O.G.nr.27/2002) care sunt adresate Primăriei Municipiului Sibiu, în termenul legal. 
15. Urmărește soluționarea și redactarea în termenul legal a răspunsului; răspunsul va fi întocmit în termen de maxim 30 zile de la data înregistrării petiției, indiferent dacă soluția este favorabilă sau nefavorabilă.
16. Expedierea răspunsului către petiționar se va face numai prin intermediul CICR care se va îngriji de clasare și arhivare; CICR – va transmite, în termen de 5 zile de la înregistrare, petițiile greșit îndreptate, autorităților și instituțiilor publice în ale căror atribuții intră rezolvarea problemelor semnalate în petiție; petițiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiționarului nu se iau în considerare și vor fi clasate prin grija CICR.
17. Semestrial va întocmi un raport cu privire la activitatea de soluționare a petițiilor. 
18. Are obligația de a răspunde în scris la solicitarea informațiilor de interes public (conform Legii nr.544/2001)  în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcție de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare și de urgență a solicitării. In cazul în care durata necesară pentru identificarea și difuzarea informației solicitate depășește 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiția înștiințării acestuia în scris despre acest fapt, în termen de 10 zile.
19. Motivează și comunică în termen de 5 zile de la primirea cererilor refuzul comunicării informațiilor de interes public solicitate.
20. Asigură accesul la informații și în format electronic, dacă sunt întrunite condițiile tehnice necesare, celor care solicită și vor să obțină informații de interes public.
21. Are obligația să precizeze, pentru informațiile solicitate verbal, condițiile și formele în care are loc accesul la informațiile de interes public și poate furniza pe loc informațiile solicitate.
22. Asigură respectarea programului minim aprobat pentru comunicarea informațiilor de interes public solicitate verbal, care este afișat la sediul instituției publice și care se desfășoară în mod obligatoriu în timpul funcționării instituției, incluzând și o zi pe săptămână, după programul de funcționare. 
23. Pune gratuit la dispoziție formularele tip de redactare a solicitării și de reclamație administrativă.
24. Ține evidența răspunsurilor și a chitanțelor remise de solicitanți privind plata costurilor de copiere a materialelor solicitate.
25. Organizează în cadrul punctului de informare-documentare al instituției accesul publicului la informațiile furnizate din oficiu.  
26. Centrul de Informații pentru Cetățeni și Registratură întocmește anual, până la sfârșitul lunii aprilie, următoarele rapoarte: raport periodic de activitate și  raport de evaluare a implementării Legii nr.544/2001 privind accesul la informațiile de interes public, care vor fi supuse spre aprobare Primarului, Consiliului Local al Municipiului Sibiu și apoi dat publicității; de asemenea, CICR are obligația de a publica și actualiza anual un Buletin informativ, care va fi publicat pe pagina proprie de internet.
27. Asigură preluarea e-mail-urilor care vin pe adresele oficiale ale Primăriei Municipiului Sibiu; acestea vor fi înregistrate și transmise secretarului general sau direcțiilor/serviciilor (după caz), spre competentă soluționare.
28. Asigură preluarea mesajelor/incidentelor primite prin intermediul Aplicației Sibiu City App și le transmite/distribuie, într-un termen foarte scurt, direcției/serviciului din cadrul Primăriei Municipiului Sibiu care are în competență soluționarea problemelor semnalate; mesajele/incidentele care nu sunt de competența primăriei, se transmit (prin e-mail) serviciilor publice aflate sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Sibiu sau societăților din subordinea Consiliului Local al Municipiului Sibiu, în competența căreia se află soluționarea incidentului, urmărind perioada de răspuns.
29. În cazul în care mesajul/incidentul primit prin intermediul aplicației Sibiu City App nu este identificat ca incident, acesta se înregistrează fie ca petiţie conform OG nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, fie ca solicitare de informaţie de interes public conform Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, stabilindu-se astfel termenul legal de formulare a răspunsului.
30. Atribuții realizate pe fluxul de lucru specific din Sistemul Informatic Integrat:
- Oferă informații actualizate cetățenilor referitoare la temele de transport în comun: greu, lent; stații taxi, parcări, lucrări din comisia de circulație, lucrări edilitare la artere și rețele, deszăpezire, salubritate stradală, parcuri, zone verzi, locuri de joacă, locuri pentru care s-a emis avize de tăiere și toaletare arbori, investiții în învățământ, asociații proprietari, patrimoniu, monumente, situația juridică a imobilelor sau autorizații de funcționare. Consultarea datelor se face în temele Construcții CIC, Lucrări edilitare CIC, Transport CIC, Zone verzi CIC, conform manualelor de utilizare.
31. Centrul de Informații pentru Cetățeni și Registratură exercită și alte atribuții stabilite prin lege sau alte acte normative, prin hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Sibiu sau dispoziții ale primarului, ori primite de la șefii ierarhici.

Atribuții privind activitatea de registratură: 

1. Păstrează ştampila “Primăria 2” şi o aplică doar pe semnătura celor din conducerea instituției.
2. Primeşte şi înregistrează corespondența adresată primăriei, atât prin intermediul serviciilor poştale cât şi cea depusă personal, de către instituţii publice, societăţi comerciale, alte persoane juridice sau fizice.
3. Înregistrează, prin aplicarea numărului de înregistrare pe document, corespondenţa care poartă pe plic menţiunea „personal”, „confidenţial”, adresată primarului, viceprimarilor, secretarului general sau altor persoane de conducere din cadrul Primăriei Municipiului Sibiu, depusă personal, prin curier sau prin poştă la compartimentul registratură, aceasta fiind considerată corespondenţă oficială.
4. Înregistrează, de îndată ce a fost primită, corespondenţa adresată instituţiei prin fax şi transmisă la compartimentul registratură de la cabinet primar/ viceprimar/ secretar general, pe bază de semnătură.
5. Prezintă toată corespondenţa înregistrată, spre repartizare, secretarului general sau, după caz, Primarului Municipiului Sibiu.
6. În paralel cu repartizarea de facto a corespondenţei, este îndeplinită şi procedura de repartizare electronică a acesteia, prin Programul Infodoc.
7. Înregistrează documente interne provenite de la serviciile publice aflate sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Sibiu şi de la direcţiile şi serviciile din cadrul Primăriei.
8. Preia zilnic mapele de corespondenţă de la cabinet primar/viceprimar/secretar general şi, după înregistrarea documentelor, le distribuie direcţiilor /serviciilor / compartimentelor; operează în Programul Infodoc circulaţia documentelor.
9. Distribuie, pe bază de semnătură, dispoziţiile primarului şi hotărârile Consiliului Local al Municipiului Sibiu sau alte documente depuse în cadrul compartimentului registratură, pentru comunicare către persoanele sau instituțiile interesate.
10. Înmânează corespondenţa (plicuri, invitaţii etc.) adresată consilierilor locali, serviciilor sau instituţiilor publice, societăţilor comerciale subordonate Consiliului Local al Municipiului Sibiu.
11. Preia zilnic presa (ziare/reviste) şi o distribuie abonaţilor din instituţie.
12. Cu privire la activitatea de curierat asigură îndeplinirea următoarelor atribuţii: 
a) întocmește documentele necesare pentru derularea procedurii în vederea achiziționării serviciilor poștale de distribuire a corespondenței și achiziționării directe a serviciilor de curierat rapid intern și internațional: referat de necesitate, notă justificativă și caiet de sarcini;
b) întocmeşte și ține evidența borderourilor de expediere a corespondenţei prin poştă.
c) asigură relația cu Oficiul poștal arondat în ceea ce privește ridicarea și predarea zilnică a corespondenţei (asigură închirierea căsuței poștale), pe bază de borderou; verifică și păstrează evidențele cu privire la aceasta;
d) gestionează cheltuielile de expediţie a corespondenţei şi a coletelor poştale, prin pre-verificarea facturilor;
e) urmăreşte respectarea clauzelor contractuale cu firma prestatoare de servicii poştale;
f) răspunde de verificarea şi respectarea condiţiilor din contractele încheiate cu prestatorul de servicii poştale.


Cartografierea Datelor cu Caracter Personal.

e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE SERVICII: