PROCES - VERBAL încheiat astăzi, 21.12.2022 cu ocazia ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Sibiu

Secţiunea: procese back


Şedinţa începe la ora 12:00. 

Consiliul Local al Municipiului Sibiu a fost convocat în scris, prin Dispoziția Primarului Municipiului Sibiu nr. 3659/19.12.2022, în temeiul art. 133 alin. 2 lit. a și art. 134 alin. 2 și 4 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ.

Dl Secretar General Dorin Nistor: Bună ziua! Doamna Primar, din numărul total de 23 de consilieri sunt prezenți 23 consilieri, iar conform convocării dumneavoastră, cvorumul cerut de lege este îndeplinit pentru desfășurarea ședinței. 

Dna primar Astrid Cora Fodor: Bună ziua doamnelor și domnilor consilieri, bine ați venit la ședința extraordinară a Consiliului Local. Această, ședință a fost convocată cu respectarea prevederilor privind Codul Administrativ și cu respectarea prevederilor Regulamentului Consiliului Local.
Din  23 de consilieri locali, sunt prezenți 23 consilieri. Întrucât Consiliul Local este legal constituit, declar ședința deschisă și predau conducerea acesteia domnului consilier Zeno Pinter. Înainte de a preda conducerea ședinței, doresc să salut prezența on line a doamnei președinte a Consiliului Județean Sibiu, doamna Daniela Câmpean, care acum cinci minute mi-a trimis un mesaj pe e-mail, că ar dori să participe la această ședință, pentru a susție cele două proiecte de astăzi, ce privesc ADI ECO. Doamna președinte, bine ați venit. 

Dl consilier Zeno Pinter: Mulțumesc. Bună ziua stimată doamnă primar, doamnelor și domnilor consilieri, stimați invitați. Vă mulțumesc pentru încrederea acordată. Conform Regulamentului de organizare și funcționare al Consiliului Local al Municipiului Sibiu se va intona imnul de stat.

Se intonează imnul de stat.

Dna primar Astrid Cora Fodor: Supun aprobării dumneavoastră Ordinea de zi și Ordinea de zi suplimentară.
Dl consilier Adrian Bibu: Vă rog să mă scuzați, am și eu o întrebare, doamna primar. În funcție de discuțiile pe care noi le vom avea pe cele două subiecte pentru care va interveni și doamna președinte, pentru că, noi vom hotărî dacă vom vota împotrivă sau dacă vom cere retragerea de pe Ordinea de zi. Se poate face și cum? Dacă noi votăm acum lista așa cum este? Asta ne poate spune domnul secretar. 
Dna primar Astrid Cora Fodor: Domnul secretar vă poate spune. Eu nu vă pot spune exact. Domnule secretar. 
Dl consilier Adrian Bibu: Mai repet încă o dată …..
Dl Secretar General Dorin Nistor: Am înțeles. Deci votul pentru cele două puncte, votul necesar pentru proiectul 1 și 2, înțeleg că la ele că vă referiți, atrage după sine aprobarea proiectului de hotărâre în sensul respingerii solicitării. 
Dl Consilier Adrian Bibu: Corect. Dar întrebarea mea este alta. Doamna președintă Câmpean înțeleg că este astăzi în această ședință tocmai pentru a susține punctul de vedere al Consiliului Județean. Și vă spun că punctul nostru de vedere, al grupului PNL va fi următorul : fie vom vota împotriva celor două proiecte, fie va exista și varianta să propunem retragerea de pe Ordinea de zi. Dar, întrebarea este dacă noi votăm acum Ordinea de zi, după,  mai putem veni cu această propunere?
Dl Secretar General Dorin Nistor: Da, domnule consilier, pot fi retrase doar cu acordul inițiatorului, în condițiile Codului Administrativ. Dacă inițiatorul își dă acordul, pot fi retrase, altfel nu și ele vor fi supuse la vot. 
Dl Consilier Adrian Bibu: Am înțeles.

Dna primar Astrid Cora Fodor: Deci, vreau pentru mine să mă lămuresc. Indiferent de moment, până la vot, pot fi retrase, să înțeleg. Vă rog să precizați.
Dl Secretar General Dorin Nistor: Da.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Bine mulțumesc. 
Dl consilier Zeno Pinter: Deci, nu s-a votat, încă o dată, supun la vot cine este pentru Ordinea de zi? Se abține cineva? Este cineva împotrivă?
Ordinea de zi a fost aprobată în unanimitate.
Dl Secretar General Dorin Nistor: Am notat.

Dl consilier Zeno Pinter: Continuăm, prin trecerea la Ordinea de zi.
Proiectul numărul 1 
1. Proiect de hotărâre privind actualizarea contractului de asociere pentru proiectele sistem de management integrat al deșeurilor județul Sibiu și investiții complementare sistemul de management integral al deșeurilor Județul Sibiu.
   - inițiator primar Astrit Cora Fodor 
Dacă sunt intervenții?

Dl Consilier Adrian Bibu: Eu acum, aici, cred că, doamna președinte Câmpean va trebui să intervină - zic eu. 
Dl consilier Zeno Pinter: Dacă dorește, evident.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Eu cred că, doamna președinte Câmpean poate vorbi și în nume propriu. Poftiți, doamna președinte. 

Dna Daniela Campean - presedinte CJ: Bună ziua. În primul rând mulțumesc că ați acceptat să particip la această ședință a Consiliului Local. Nu știam care este procedura, cum se intervine pe proiect și mă gândeam că, prima data,  intervine aparatul dumneavoastră de specialitate după care alte persoane din afara Consiliului Local. 
Dna primar Astrid Cora Fodor: Dar noi suntem politicoși, doamna președintă, vă dăm dumneavoastră ca invitat cuvântul. 
Dna Daniela Campean - presedinte CJ: Mulțumesc. Stimată doamna primar, domnilor consilieri. Am simțit nevoia să intervin în această ședință extraordinară a Consiliului Local, dată fiind importanța și impactul asupra întregului județ al acestui proiect pe care Consiliul Județean Sibiu îl propune primăriilor din județul Sibiu.
Aș începe cu un scurt istoric al proiectului. Vorbim despre proiectul de modernizare al sistemului județean de gestionare a deșeurilor. Noi avem, din fericire, un proiect funcțional demarat 
în urmă cu mai mulți ani de Consiliul Județean Sibiu. În țară au fost demarate 34 de astfel de proiecte. Funcționale, la acest moment în țară, sunt 3 proiecte :  la noi, la Covasna și la Argeș. Asta pentru că în județul Sibiu toate autoritățile au înțeles că, lucrând împreună, se poate ajunge la un rezultat bun și pentru asta suntem apreciați la nivel național. 
Ulterior, s-a pus în dezbatere planul național de gestionare a deșeurilor, unde știți că, Sibiul a avut intervenții susținute de toate grupurile politice și acest plan național a fost modificat și completat cu solicitările pe investiții, pe care și Sibiul le-a avut, respectiv acea stație de tratare a deșeurilor care ne ajută să modernizăm și să eficientizăm proiectul care acum este în sistemul ce îl avem în derulare. După ce s-a aprobat acel plan național de gestionare a deșeurilor, a urmat etapa următoare, cu planul județean de gestionare a deșeurilor. În cadrul planului județean de gestionare a deșeurilor au fost cuprinse toate investițiile pe care Consiliul Județean le propune prin acest proiect. Deci, acea stație de tratare, CAV-urile, toate echipamentele de colectare, stațiile de tratare. Da, deci absolut toată lista de investiții care este anexă la proiectul de modernizare pe care îl propunem acum, au fost cuprinse în planul județean de gestionare al deșeurilor și aprobată lista de investiții de toate UAT-urile care fac parte din ADI ECO. 
Ulterior, aprobării acestui plan județean de gestionare a deșeurilor care a fost făcut prin consultare cu toate UAT-urile și cu aprobarea tuturor UAT-urilor s-a demarat și acest proiect pentru a identifica și a folosi fonduri europene, pentru a pune în aplicare acest plan județean care, ne obligă la atingerea anumitor indicatori, care au atingere pe care o putem realiza doar dacă investițiile propuse prin plan se și realizează.
Până  acum, întâlnirile făcute pe planul județean de gestionare a deșeurilor, întâlnirile pe care le-am avut în mai multe rânduri pe acest proiect cu reprezentanții UAT-urilor, cu aparatul tehnic, pe grupuri de lucru, întâlnirile și dezbaterile publice care au avut loc pentru obținerea acordului de mediu pentru care vreau să fac o paranteză (decizia de emiterea acordului de mediu s-a luat la Agenția de Mediu în data de 17 decembrie) deci, avem inclusiv acordul de mediu pe acest proiect, au lăsat posibilitatea ca toate lucrurile care nu sunt lămurite pe acest proiect să se lămurească, să fie îmbunătățite toate, mă rog, propunerile pe care le-am avut la momentul la care am demarat acest proiect. În mod oficial, scris și asumat nu au fost emise niciun fel de observații.
Din contră, dacă la un moment dat discuțiile orale… au fost niște intervenții legate de acele pubele sau echipamente de colectare a deșeurilor, când s-a solicitat un punct de vedere scris, s-a răspuns pe email că nu sunt probleme.
La Agenția pentru Protecția Mediului, la etapa de dezbatere și pentru procedura de mediu au fost comunicate în scris atât în data de 09.11 cât și în 14.12, punctul de vedere al Consiliului Local al municipiului Sibiu prin care se precizează faptul că nu sunt observații. De aceea, la momentul la care eu am văzut aceste propuneri de proiecte de hotărâre am fost surprinsă să constat că propunerea este ca aceste proiecte, această solicitare a noastră să fie respinsă. Nu am știut până astăzi, nu cunoșteam această poziție a Consiliului Local, a Primăriei de respingere a acestui proiect. Am luat motivele pentru care se propune respingerea și le-am analizat pe rând pe fiecare, să văd unde s-au creat împotmolirile. Am constatat că, se vorbește de faptul că aceste investiții complementare nu sunt prezentate în cadrul proiectului SMIT și sunt prezentate doar investițiile care sunt deja făcute. Este o apreciere eronată, pentru că, în primele 3 anexe într-adevăr sunt investițiile actuale, pentru că SMIT este încă în perioada de sustenabilitate, SMITU 1. Însă, toate celelalte anexe, care au fost comunicate arată toate investițiile care se propun prin noul proiect. După care, există acea temere cu privire la faptul că este extrem de întârziată documentația. Aș vrea să includ ca un cadru general, că, prin programul acesta POIM mai multe consilii județene propun investiții pentru gestionarea deșeurilor, însă tocmai faptul că, investițiile de o astfel de natură creează discuții în comunitățile locale, este normală atitudinea cetățenilor simpli care nu pot să înțeleagă importanța unui astfel de proiect.
Noi, ca și autorități, avem obligația, spun eu, ca să privim per ansamblu situația și să analizăm foarte obiectiv, raportându-ne la toate obligațiile pe care statul român, noi ca și autorități, le avem în atingea anumiților indicatori și a nu duce infringementul acesta, care deja există pe deșeuri, să-l accentuăm.
Trebuie să avem în vedere faptul că, știți cu toții că a apărut și în spațiul public faptul că am implicat un teren pentru acea stație de tratarea mecanico-biologică a deșeurilor, am făcut demersuri cât am putut ca să încercăm să convingem comunitatea din Cristian că e nevoie, că nu deranjăm, atât de mult cât ar fi crezut ei. N-am reușit să-i convingem să facem acea stație acolo am identificat o altă locație, avem altă variantă.
De-a lungul timpului s-au modificat ghidurile, s-a modificat legislația, sunt lucruri foarte complexe. De aceea, la nivel național, singura autoritate care a reușit să depună proiect pe acest POIM, a fost Giurgiu, până la momentul ăsta și se riscă de către România să se să se piardă aceste fonduri pe POIM, tocmai pentru că datorită complexității proiectelor nu se ajunge efectiv să se depună proiectele și să se absoarbă acești bani. Ca și proiect, următorul cel mai înaintat este proiectul județului Sibiu, cu șanse de a fi finanțat parte. Ce nu se finanțează pe actualul program, să se ducă și să se preia pe următorul program, respectiv PDDU fostul, unii știu de POD, între timp s-a schimbat denumirea. În plus, ce vreau să vă spun este că orice risc de a nu fi dus acest proiect la capăt este asumat de Consiliul Județean Sibiu, pentru că Consiliul Județean este cel care implementează, nu UAT-urile din județul Sibiu. Așadar, riscul este asumat, al nostru și noi am și răspuns la adresa prin care Primăria Sibiu ne-a chestionat inclusiv cu privire la acest aspect, care sunt măsurile prin care noi înțelegem să prevenim acest risc.
La Consiliul Județean Sibiu există o practică, pe care am folosit-o în cazul aeroportului, cu succes. Și în cazul acelor proiecte, au fost probleme de atragere a banilor din POIM, am făcut acea achiziție cu clauză suspensivă, astfel încât la momentul la care am avut încheiat contractul de finanțare, care, nu din cauza noastră, nu s-a încheiat, imediat, în aceeași zi am încheiat și contractul cu cel care a fost desemnat constructor și lucrurile merg într-un ritm bun. La fel ne-am gândit și aici. În cazul CAV-urilor celelalte, echipamentele pot fi duse pe proiect pe programul următor și v-am spus și repet este un risc pe care Consiliul Județean și-l asumă și care nu conduce la nici o pierdere municipiului Sibiu sau altora.
După care, o altă problemă care a fost identificată în această chestiune este legată de CAV-ul, centrul de aport voluntar pe care noi îl propunem prin acest proiect. După cum știm toți cei care implementăm proiecte, documentațiile tehnice au un anumit parcurs, calculele se fac în timp. La momentul la care am inclus acest centru de aport voluntar în proiect a fost momentul în care a și fost predat de către municipiul Sibiu prin hotărâre de Consiliul Local, respectiv anul 2021. Toate calculele pe care le-am făcut pe proiect, pentru că proiectul ăsta, pe urmă trebuie să-și atingă niște indicatori, sunt făcute cu acest CAV. Ulterior a apărut PNRR-ul care a dat posibilitatea și UAT-urilor să facă centre de aport voluntar. Nu ne încurcă cu absolut nimic. De asta noi am și trimis UAT-urilor adresă prin care le-am spus că pot să depună fiecare și au mai fost în județ, Racovița, alții, Porumbacu, mai multe unități administrativ-teritoriale care au accesat aceste surse de finanțare pentru CAV-uri, acelea din complementare, în completarea și îmbunătățirea sistemului pe care noi îl propunem prin acest proiect de hotărâre. Nu se încurcă unul pe altul și nici nu putem noi să preluăm, că la un moment dat se face mențiunea în corespondența scrisă pe care o avem acum, în ultimele zile, se face mențiune că consiliul ar trebui să includă în calcul și aceste CAV-uri. Noi nu putem să includem acum în fază finală alte CAV-uri, ci mai cu seamă, nici n-o să putem noi să delegăm vreo operare a acestor CAV-uri, pentru că, delegarea operării putem să o facem pe bunurile care sunt investiții ale județului și nu pe cele care sunt ale UAT-urile care fac CAV-uri în plus față de cele pe care le facem noi prin sistem. Prin acest proiect își și asumă operarea lor, pentru că noi nu putem să facem lucrul acesta și să dăm peste cap toate calculele făcute pe acest proiect, care după cum v-am zis, studiu este final și nici nu avem legal mijloacele să facem aceste lucruri.
De menționat este faptul că, dacă la acest prim proiect de hotărâre discutăm doar de completarea contractului inițial cu investiții noi, cele care sunt depuse acum pe POIM, CAV plus recipiente, da, însă acestea sunt investiții care, repet au fost aprobate de toate UAT-urile și asumate la un moment dat. Nu putem să schimbăm așa pe parcurs poziția și să revenim asupra unor decizii luate și să punem în pericol un întreg proiect, pentru că dacă un singur UAT se opune la acest proiect, tot proiectul cade. Poate că pentru municipiul Sibiu nu contează acest lucru, dar dacă luăm în calcul întreg sistemul de gestionare la nivel de județ pe care și ceilalți ni le-am asumat, atunci când planul județean de gestionare a deșeurilor a fost aprobat, ulterior vom fi supuși la penalități cu toții și municipiul Sibiu și ceilalți din alte UAT-uri din județ. Sunt niște lucruri care au fost reglementate pas cu pas, ne-am asumat niște obligații, tot așa și acum nu cred că în ultimul ceas putem să facem pași înapoi și să respingem un proiect care va avea impact asupra tuturor și consecințe asupra tuturor. Asta pe partea de la primul fel de hotărâre.
După care la cel de-al doilea proiect de hotărâre, punem în atenția dumneavoastră aprobarea întregului SF pentru că toate calculele s-au făcut pe toată lista de investiții pe care cu toții ne-am asumat-o pe planul județean de gestionare al deșeurilor și acest SF trebuie aprobat integral, chiar dacă noi abordăm efectiv proiectul împărțit și mergem prima dată pe POIM pe CAV-uri și recipiente. Următoarea perioadă de programare pe PDD, pe programul PDD depunem stațiile de transfer și de tratare în stația de tratare mecanico-biologică și împreună, aceste investiții ne vor asigura rezultatele pe care noi ni le-am asumat prin acest plan de gestionare al deșeurilor.
Dacă sunt întrebări, eu vă rog să mi le adresați și acum sunt alături de mine și colega mea, doamna director Stoica, director la Direcția de Investiții care gestionează acest proiect este și doamna Iordănescu, directoarea ADI ECO. Suntem dispuși să răspundem la întrebările pe care le aveți de formulat. Dacă nu, eu cred că nu putem să ne jucăm cu proiectul ăsta în niciun fel. Dacă sunt întrebări în plus și considerați că este nevoie de încă o discuie, deși v-am spus, au fost mai multe discuții, au fost acorduri din partea primăriei pentru a se merge mai departe. A fost în 15 noiembrie o ultimă procedură, o dezbatere finală pe acest proiect, făcută pe ultima sută de metri la Agenția de Mediu, la care, din păcate, reprezentantul primăriei nu a fost prezent, ca să spună în ultimul ceas nu suntem de acord cu asta, haideți să vedem ce putem să modificăm. Din contră, v-am precizat, sunt două acorduri, două notificări scrise către Agenția de Mediu care spun că nu există observații. Așa că, dacă considerați că este nevoie de lămuriri în plus, vă propun o întâlnire on-line, cu Agenția de Mediu, încă o întâlnire, adică cât este nevoie și să reluăm această discuție și acest proiect, pentru că riscăm să luăm decizii care impactează și pun în pericol întreg sistemul județean de gestionare al deșeurilor. 
Dl consilier Zeno Pinter: Mulțumim, mulțumim doamna președintă. Dacă sunt intervenții, mă scuzați doamnă, da, doamna primar, vă rog. 
Dna primar Astrid Cora Fodor: Doamna președinte, eu mă bucur că puteți să zâmbiți. Eu am semnat cu foarte mare durere, n-aș fi avut nicio dorință să semnez acest proiect de hotărâre. Știm importanța acestor proiecte, însă noi am pornit o corespondență cu dumneavoastră cu mult timp în urmă, v-am anunțat că dorim să depunem proiecte pentru că vedeam că nu se întâmplă nimic. Practic ajungem la sfârșitul anului, suntem în luna decembrie și nu se ajunge la depunere de proiecte, decât niște răspunsuri destul de imperative, mai ales ultimul unde ne solicitați…nu dumneavoastră personal….., ni se solicită să retragem proiectul pentru CAV-ul mare, că nu este normal să fie două CAV-uri. Amândouă sunt pe dealul Gușteriței. Da, având în vedere că noi am depus, am și anunțat că depunem proiectele în scris. Am anunțat că depunem pentru CAV, vrem că depunem proiect pentru insulele ecologice, deci, nu este nicio surpriză. Primim un mail să punem pe ordinea de zi, dar, până în data de 22 decembrie, aceste proiecte. 
Serviciul nostru de specialitate este condus de cineva care chiar cunoaște problemele. Da, deci nu putem vorbi, că sunt persoane care vorbesc așa doar pur și simplu ce aud în târg,..., aceste proiecte sunt făcute de către specialiști (defecțiune tehnică) Dumneavoastră aduceți în discuție doar avizul de la mediu. Avizul de la mediu nu privește aceste aspecte care le aducem noi acolo. Se referă la probleme de mediu, din punct de vedere al impactului asupra mediului. Nu am avut nicio obiecție, că vorbim de impactul asupra mediului. Aici apar alte probleme. Deci, dacă colegii mai au întrebări, după aceasta tragem niște concluzii, ce vom face? Nu dorim, departe de dorința noastră să periclităm acest proiect, dar nici să fim ținuți așa în necunoștință de cauză până cu 3 sau 4 zile înainte, când ni se spune să promovăm un proiect. Dar, haideți să clarificăm. Nu este încă prea târziu. Dacă sunteți pregătiți să depunem proiectele, să clarificăm și vedem dacă e cazul, le retragem, mai purtăm discuții, ne mai prezentați și să încercăm să găsim o soluție, dar o soluție care este în interesul tuturor, inclusiv al Primăriei Municipiului Sibiu, pe care și eu și colegii mei aici prezenți o reprezintă și în folosul cetățeanului municipiului Sibiu. Deci, vă spun de acum,  că noi nu o să ne retragem proiectele. Noi nu putem risca să rămânem fără CAV. Știți că la 50.000 de locuitori ne trebuie un CAV. Noi avem CAV mic aprobat, ni se va aproba și CAV mare. Deci luați în considerare ca nu vom retrage nici  proiectul avut, nici pentru insulele ecologice. Deci în acest context discutăm. 
Dl consilier Zeno Pinter: Mulțumesc, doamna primar, dacă există alte intervenții din partea colegilor consilieri.

Dl consilier Adrian Bibu: Doamna președinte, nu vă auziți, ca să vă auziți, trebuie să vă deschideți microfonul.
Dl consilier Zeno Pinter: Deci mai dorește cineva să intervină dintre consilieri?
Dna Daniela Campean - presedinte CJ: Îmi cer scuze, vorbeam de una sigură. Deci,  foarte scurt, pentru că nu vreau să rețin atenția mai mult decât este cazul. Doamna primar, în nici un alineat din adresa pe care am trimis-o nu am cerut să se retragă CAV-ul mare, am specificat doar că noi am pornit înainte și că nu putem acum să îl retragem de pe proiectul nostru, dar cum am spus și înainte,  orice primărie este liberă să facă câte CAV-uri poate să ducă. Deci nu avem absolut nici o problemă, nu vrem să se retragă. N-am zis niciodată că trebuie să se retragă primăria de pe PNRR, din contră noi, am fost cei care am trimis tuturor primăriilor că au posibilitatea să facă CAV-uri pe PNRR, tocmai pentru că sunt chestiuni punctuale, mult mai repede se fac proiectele, mult mai repede se accesează de acolo.
Proiectul acesta este unul mare și complex, cum am zis iar, cu privire la discuțiile care au fost, tehnicul de la primărie a participat la nenumărate întâlniri cu tehnicul de aici, cu proiectanții, cu ADI ECO. Deci nu este o chestiune care a apărut acum de la un moment la altul, dar apreciez deschiderea dumneavoastră de a retrage aceste proiecte, de a avea o discuție. 
Vă rog să îmi propuneți o zi sau chiar și în cursul zilei de astăzi proiectanții noștri sunt pe poziții și pot să vină să dea lămuriri. În plus, dacă vor să participe și consilierii, o pot face online, să participe și consilierii, să pună și proiectanților întrebări. Deci, interesul nostru este să se aducă toate lămuririle de care este nevoie, pentru ca toată lumea să voteze în cunoștință de cauză și să înțeleagă care sunt efectele. Și la mediu doamna primar, să știți că s-a discutat de toate investițiile, punctual. Da, deci, nu numai pe acord, despre toate investițiile și pe întâlnirile care au fost la mediu. 

Dna primar Astrid Cora Fodor: Numai o clipă, da, într-adevăr, la multe întâlniri se discută toate problemele, dar problema care contează este impactul asupra mediului, deci restul să vorbesc vrute și nevrute este altă problemă. Ce ne-ați trimis a fost o circulară. Vă asigur că cunoșteam, cunoșteam foarte bine că se deschid aceste linii de finanțare, dovadă sunt adresele care vi le trimitem de atâta timp și cerem lămuriri. Deci nu era pentru noi nici o noutate. Oricum vă mulțumesc că ne-ați inclus pe acea listă, dar, vreau să precizez că noi știm când se pot depune proiecte, dar, e bine că trimiteți așa. În rest, eu cred că cea mai bună variantă ca să nu existe nelămuriri, ar fi să facem o întâlnire, dar nu numai între noi reprezentanții primăriei ci și cu consilierii care doresc. Ar fi bine ca să fie problemele lămurite. Atunci, eu aș retrage proiectele de pe Ordinea de zi, să facem această întâlnire și aspectele neclare să se clarifice, dar cu cărțile pe masă și deschis că nu ne taie nimeni capul. Vrem să știm care este realitatea. Este o lipsă de dialog și este o lipsă de informare corectă și o să vă arăt adresa în care scrie că……., dl Popa ar trebui să știe mai exact că lucrează cu adresele. Eu nu le am lângă mine. Dumneavoastră aveți lângă dumneavoastră, echipa. Poftiți, domnul Popa.

Dl director Marian Popa: În legătură cu adresa sau?
Dna primar Astrid Cora Fodor: Cu adresa, cu tot subiectul? Cred că ar fi cazul să ne întâlnim într-adevăr să mai facem o discuție și să fim pregătiți fiecare.
Dl director Marian Popa: Păi, punctul meu, punctul nostru de vedere al serviciului public și al primăriei a fost exprimat în cele două rapoarte. Îmi mențin punctul de vedere indiferent de argumentele pe care le-am auzit și spun răspicat că documentația elaborată este greșită în foarte multe aspecte, inclusiv proiectul de hotărâre. Al doilea proiect are niște indicatori tehnici greșiți, adică plecăm cu o rată de colectare selectivă în anul 2021 de 48% și după implementarea proiectului în anul 2025 o scădem la 42%. Trecând peste aspecte care țin efectiv de tehnicalitate……. acel procent de 48% este preluat din studiul de fezabilitate. Nu-mi dau seama de unde l-au scos, pentru că nu este real dar, dacă se decide scoaterea de pe Ordinea de zi putem discuta și să vedem ……. poate acum o să fim și ascultați, pentru că la una din penultimele ședințe de lucru, doamna consultant chiar se întreba că ce căutăm noi UAT-urile în sală, că-i încurcam, că ei trebuiau să termine repede și noi puneam întrebări incomode, dar… Nu are rost să continuăm.

Dna Daniela Campean - presedinte CJ: Da, dacă îmi permiteți, foarte scurt. Deci, eu cred că nu în termenii aceștia se poartă constructiv o discuție….. ce spunea în sală cineva, noi vorbim pe chestiuni scrise. Revenim, doamna primar, la acea adresă, o am în față. O să vă rog din suflet, că știu că nu putem să urmărim toți toate adresele care ne vin și mă rog, corespondența se poartă între cei de la tehnicul nostru, într-adevăr, o să vă rog să o citiți și să vedeți dacă undeva scrie, este menționat undeva, că noi cerem să se retragă de pe PNRR acel CAV și dacă este menționat, îmi cer public scuze în fața dumneavoastră și a tuturor. Deci în acea adresă nu scrie nicăieri așa ceva.
Dna Daniela Campean - presedinte CJ: Dumneavoastră ne cereți să mutăm noi și noi am zis că noi am decis prima dată acolo și avem în documentații. Dacă, considerați că există această nevoie, ar trebui să mutați dumneavoastră terenul, dar nu de amplasament, n-am zis să vă retrageți de pe PNRR sau să nu faceți acel CAV. Este o diferență de la cer la pământ, dar nu vreau să avem discuții din acestea și nici pe calcule tehnice pe care …..domnul Popa ați participat împreună cu tehnicul………, pentru că astea-s chestiuni care nu țin de noi. Tehnicul le face, nu cred că-i cazul să le dezbatem acum aici, doamna primar, cum și dumneavoastră ați zis. Eu cred că ar trebui acea întâlnire la care, ca și mine, văd că și dumneavoastră sunteți de acord. Ar trebui să participe și consilierii care, efectiv, votează și trebuie să știe ce își asumă și să se lămurească toată lumea cu privire la la toate aspectele. Departe de mine intenția de a vă propune să luați niște decizii fără să știți exact ce stau în spatele lor.

Dna primar Astrid Cora Fodor: Bine, deci, în aceste condiții propun retragerea proiectului, ambelor proiecte de pe Ordinea de zi. Dar, doamna președinte, până la întâlnire vă rog să verificați ceea ce invocă serviciul de specialitate referitor la necorelări, pentru că se mai pot corecta. Nu este prea târziu, cu aceste necorelări este penibil să ne prezentăm să solicităm fonduri europene. Deci, până la întâlnire, vedeți ce corectați din astea. Între timp și domnul Popa mai are timp să analizeze documentația pentru că a avut foarte puțin timp. Documentația este stufoasă, s-a concentrat pe anumite aspecte unde era vizibil că sunt date eronate și o să stabilim. Putem să stabilim împreună în funcție de consilieri, cum au și ei timp, că nu este numai vorba de timpul meu sau al dumneavoastră, că mi-aș dori tare mult să fie prezenți, ca să nu mai strigăm după aceea încă o dată pro sau contra, să-și tragă propriile concluzii și în funcție de asta, bineînțeles, depinde mult de serviciu, clar, serviciul de specialitate să își facă datoria pentru că la o adică răspunde. Eu mi-aș dori să găsim o soluție constructivă tocmai pentru a nu bloca pe alții, dar să găsim în termeni corecți da, și cu materialul să avem garanția că acest proiect va fi și aprobat. Să nu fie respins pentru niște greșeli de redactare sau de abordare și așa mai departe.

Dl consilier Zeno Pinter: Mulțumesc, doamna primar. Domnule secretar, proiectele au fost retrase.
Dna Daniela Campean - presedinte CJ: Cu tot dragul stăm la dispoziție, să stabilim întâlnirea cu ei sau vreți, ulterior acestei ședințe, să stabilim întânirea. 
Dl consilier Nicolae Stanciu: Dacă îmi permiteți, o scurtă intervenție. 
Dl consilier Zeno Pinter: Cum să nu. Poftiți.

Dl consilier Nicolae Stanciu: Bună ziua tuturor, în primul rând vreau să salut prezența doamnei președinte Daniela Câmpean la această ședință. Nu  credeam că o să mai am ocazia, cel puțin mandatul ăsta, să ne mai întâlnim într-o ședință publică și să dezbatem un proiect atât de important cum este acesta, al gestionării deșeurilor. Doamna primar, am vrut doar să subliniez că ceea ce susține și ceea ce am observat că și doamna președinte este de acord cu retragerea acestui proiect este un lucru foarte bun și vă spun de ce. Dumneavoastră ați invocat faptul că ați avut 4 zile la dispoziție. Noi, consilierii, am avut la dispoziție de ieri de la ora la 12, când am primit materialele până astăzi. Nu am avut nicio posibilitate de documentare. Nu am avut nicio posibilitate, la rândul nostru, să discutăm cu persoane abilitate în domeniu, care să ne pună informații la dispoziție, informațiile corecte. Și atunci, consider și susțin întru totul că retragerea de pe Ordinea de zi și organizarea unei dezbateri la care să participăm, să putem să adresăm toate întrebările celor care, de fapt, se ocupă de acest lucru și poate n-ar fi rău să participe și cei de la ADI ECO, pentru că la final și ei sunt cei care ar trebui să vegheze ca acest sistem integrat de management al deșeurilor trebuie să funcționeze în totalitatea sa și nu putem să facem pe aici pe colo, fiecare câte o piesă într-un agregat. Nu mai funcționează deloc eficient și atunci să avem posibilitatea la această întâlnire care să fie cât mai rapidă, să putem să verificăm și să vedem exact la ce concluzie ajungem, să știm ceea ce votăm. Vă mulțumesc frumos.
Dl consilier Zeno Pinter: Mulțumesc. Alte intervenții?

Dl consilier Paul Mezei: Întrebarea mea este, care este termenul limită de depunere, sfârșitul anului ca să știm și noi consilierii cum ne organizăm? Se poate trimite o informare pe e-mail cu perioada când ar trebui întâlnirea stabilită? 
Dna Daniela Campean - presedinte CJ: Da. La această întrebare pot să răspund eu permiteți-mi, pentru că am informații de ultimă oră. Astăzi s-a stabilit că termenul limită de depunere este 17 februarie, s-a prelungit termenul limită de depunere tocmai datorită faptului că proiectele n-au fost depuse, v-am zis, se riscă dezangajare acestor fonduri. N-au fost depuse proiecte și se așteaptă să depunem proiecte. Și atunci, nu putem să așteptăm până la data limită pentru că trebuie să facem AGA după aceea. Deci mai sunt pași de parcurs. De aceea eu aș vrea să intrăm într-un calendar cât mai eficient. Să ne întâlnim cât mai repede, ca să avem timp să lămurim totul, că poate va fi nevoie și de altele, vor fi nevoie și de alte lămuriri și să încercăm cât mai rapid să definitivăm documentele și să le depunem. 
Dl consilier Zeno Pinter: Mulțumim, mă auziți ?

Dna primar Astrid Cora Fodor: Scoatem agendele, da, să ne uităm la date, dar mă auziți?
28 decembrie cum vi se pare data? Mi se pare în regulă pentru o discție, ca să fie timp, dacă mai apar probleme, să se corecteze. 
Dl consilier Zeno Pinter: Ba da acum v-am auzit. Da. 
Dl consilier Adran Bibu: Da am auzit. 
Dna primar Astrid Cora Fodor: Deci, 28 decembrie dacă vi se pare un termen rezonabil, că dacă iar împingem până după Anul nou, sunt toți aglomerați cu întocmirea bugetelor. Sigur, mai sunt lucruri de corectat în documentațiile care le-au făcut consultanții dumneavoastră, presupun, după cum am văzut, să le avem pe toate și să fie timp să se corecteze ceea ce mai este de corectat.
Dna Daniela Campean - presedinte CJ: Pentru mine este super OK. Deci, eu particip.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Deci eu propun ca colegii care doresc să participe, vă rog frumos, stimați consilieri, exprimați-vă dorința, dacă doriți sau nu să participați. Cred că ar fi util. 
Dl consilier Zeno Pinter: Propun să se exprime prin vot cine este de acord cu această dată sau poate participa. Să ridice mâna. 
Dna primar Astrid Cora Fodor: Nu trebuie toți, dar să aveți toti reprezentanți. 
Dl consilier Zeno Pinter: Deci cine dorește să participe la această întâlnire în 28 decembrie… este miercuri? Da, de azi într-o săptămână, cred că sunt destui interesați. Mulțumim. 
Dna Daniela Campean - presedinte CJ: Doamna primar, dacă îmi permiteți, atunci pe 28 decembrie o să chemăm proiectantul, o să chemăm ADI ECO și Agenția de Mediu, da. 
Dna primar Astrid Cora Fodor: Și proiectantul…
Dna Daniela Campean - presedinte CJ: Dacă considerați că mai trebuie cineva să participe?
Dna primar Astrid Cora Fodor: Și poiectantul să-și facă timp să răspundă la întrebări, să nu fie nerăbdători să plece da, pentru că până atunci și echipa noastră are timp să se aplece așa serios asupra tuturor documentelor și să le lămurim. 
Dna Daniela Campean - presedinte CJ:  De toate astea ne asigurăm noi că așa va fi, e în regulă. 
Dl consilier Zeno Pinter: Da mulțumesc dacă mai sunt intrebări?
Dna primar Astrid Cora Fodor: Domnule președinte ora 11 nu știu cum vi se pare? Eu sunt la serviciu, pot să particip. Deci ora 11 rămâne pe 28, ora 11, da. 
Dl secretar general Dorin Nistor: Da de acord. 
Dna primar Astrid Cora Fodor: De acord. 
Dl consilier Adrian Bibu: Mulțumim.
Dna Daniela Campean - presedinte CJ: Bine OK mulțumim și spor la treabă. Eu trebuie să mă retrag. La revedere, la revedere mulțumim. Sărbători fericite! La revedere.
Dl consilier Zeno Pinter: Da sper că mă aud de data aceasta sau  mă auziți. Eu mă aud dacă m-auziți și dumneavoastră ar fi fantastic, mă auziți? 
Dl consilier Adrian Bibu: Da.
Dl consilier Zeno Pinter: Bine, dacă mai sunt discuții, dacă mai dorește vreun consilier să ia cuvântul, vă rog. Nu văd acum, momentan, mă văd doar pe mine. Așa, mai dorește cineva să ia cuvântul?  Deci în aceste condiții, domnule secretar, luăm la cunoștință că doamna primar a retras cele două subiecte, da. 
Dl secretar general Dorin Nistor: Domnule președinte, solicitați inițiatorului să spun expres că retrage de pe Ordinea de zi cele 2 proiecte. Vă rog frumos să pot scrie în procesul-verbal. Așa este procedura. 
Dl consilier Zeno Pinter: De aceea am și apelat la dumneavoastră. Doamna primar retrageți cele 2 proiecte de pe Ordinea de zi?

Dna primar Astrid Cora Fodor: Vai, nu se aude nimic vă spun. Da, retrag de pe Ordinea de zi cele 2 proiecte. Proiectul 1 și 2 îl retrag de pe Ordinea de zi.
Dl consilier Zeno Pinter: Ați auzit, domnule secretar.
Dl secretar general Dorin Nistor: Da domnule președinte, vă mulțumesc foarte mult.
Dl consilier Zeno Pinter: Bine, în aceste condiții, vă rog, cu permisiunea dumneavoastră, trecem la Ordinea de zi suplimentară.


Proiectul numărul  1
1S. Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziționării de către municipiul Sibiu a imobilului teren cu construcții situat în Sibiu Calea Dumbrării, FN, în suprafață de 27266 metri pătrați identificat în CF 13628 Sibiu, numărul cadastru 13628.
     - inițiator Primar Astrid Cora Fodor.

Dl consilier Zeno Pinter: Intervenții?
Dl consilier Adrin Bibu: Adrian Bibu.
Dl consilier Zeno Pinter: Vă rog.

Dl consilier Adrin Bibu: Îmi permiteți, domnule președinte, stimată doamnă primar, stimați colegi. Înainte de a trece la votul pentru acest proiect, vreau să mai menționez încă o dată, așa cum am menționat și în comunicatele de presă, că, încă din luna iunie, în ședința consiliului de administrație la care am fost prezent cu domnul viceprimar Alexandru Dumbravă, noi ne-am arătat deschiderea și chiar am propus acolo colegilor de la Tursib să achiziționăm acest teren pentru că colegii din consiliul de administrație spuneau că nu se vinde nicicum acest teren. Totodată, vreau să menționăm un lucru, că, și noi am depus ieri un proiect de hotărâre. Proiect de hotărâre în care v-am spus, este scris negru pe alb de acest parteneriat cu Universitatea ”Lucian Blaga„ și de faptul că ne dorim să cumpărăm acest teren pentru această școală duală. Totodată, noi am menționat în acest proiect că ne dorim și construirea unei creșe, respectiv a unui nou corp de clădire pentru grădinița 5 pentru că în zonă este nevoie de așa ceva, și vreau să subliniem toate aceste lucruri.
Încă ceva, vreau să mai precizăm, noi în adresa pe care am făcut-o ieri prin care cerem să se țină o ședință extraordinară sau să se introducă pe Ordinea de zi de astăzi acest subiect, am cerut totodată să fie prezenți directorul de la Tursib, respectiv președintele consiliului de administrație, pentru că, cred, bine ar fi, nu să fim neapărat numai consilierii, pentru că până la urmă suntem aleșii oamenilor. Dar, în special oamenii trebuie să știe ce se întâmplă cu aceste 9.000.000 de euro. Totodată, dacă doamna primar avea amabilitate, m-aș bucura, pentru că astea au fost întrebările noastre și în clipa în care ne-am abținut data trecută, dacă Primăria Sibiu cheltuie acești 9.000.000 de euro pe acest teren, proiecte precum Fabrica de Cultură, proiecte precum achiziția unei noi clădiri pentru Direcția de Sănătate Publică, astfel încât să facem un schimb, să extindem Spitalul de Pediatrie, pentru că știm prea bine că nu este spațiu acolo în parcul Astra. Alte proiecte pe care le mai are primăria vor fi afectate sau nu vor fi afectate, pentru că noi am ieșit totodată în fața oamenilor și am spus că ne dorim, cumpărarea acestui teren, că ne dorim achiziția asta pentru Spitalul de Pediatrie, ca să-l mutăm. 
Și altă chestiune care aș vrea să o subliniez este următoarea, știm cu toții că armata, din informațiile pe care le am, poate doamna primar mă contrazice, dar din informațiile mele și sunt surse credibile, armata își dorește să ne cedeze pe calea Poplăcii, aproape 237 de hectare de teren, 80 de hectare într-o primă fază, noi dăm astăzi 9.000.000 de euro pe acest teren pe Calea Dumbrăvii, pe 2,7 ha, ceea ce nu-i rău foarte bine, că oricum trebuia achiziționate. Dar întrebarea mea este pentru celelalte 237ha respectiv 80ha într-o primă fază, ce demersuri a făcut Primăria Sibiului, pentru că acolo s-ar putea dezvolta niște proiecte concrete pentru municipalitate. Vă mulțumesc. 
Dl consilier Zeno Pinter: Mulțumesc domnu Bibu. 

Dna primar Astrid Cora Fodor: Domnule consilier, mi-ați spus multe întrebări deodată, o să le iau așa, pe rând, da. Între altele ați adus în discuție dumneavoastră, le aduceți prin Facebook, prin comunicate nu mie direct, ați adus în discuție că nu știți ce se construiește pe acel teren. Vă aduc aminte că nu am în față, în 29.09.2022, în ședința consiliului Local, când am solicitat acordul de principiu pentru achiziția acestui teren, eu am declarat public, deci public, ședința consiliul local fiind transmisă on-line. N-am avut o discuție particulară, cu dumnavoastră, între 4 ochi, că acolo se va construi acest campus integral pentru învățământul dual. Deci asta se știa. În al doilea rând, legat de teren, achiziția terenului în sine,  indiferent ce se va face, se va face. 
Tot atunci am declarat un obiectiv de interes public, deci și dacă el stă un timp neconstruit până să se ia o decizie, că nu trebuie să luăm deciziile pentru obiective foarte importante în 24 de ore, aduce un plus valoare municipiului Sibiu, pentru că, noi în zon atât de centrală nu mai deținem nici un teren. Dacă deținem, undeva vreo100-200 de metri care nu se pot construi, deci este clar că aducem un plus valoare. Ați întrebat ce se întâmplă cu terenul de pe Calea Poblăcii?
Pe Calea Poplăcii, deocamdată, de ani de zile vorbim de acel teren, încă dinainte de 2014 cred că vorbim de el, tot vorbim. Deocamdată nu l-am văzut când vom avea terenul, în strategie, sunt destule proiecte, se pot stabili, poate chiar de către dumneavoastră, că sunteți candidatul principal la Primăria Sibiu, după câte știu, poate de când veți ocupa scaunul de primar, veți lua o decizie ce se va face pe acel teren. Eu nu-l văd intrând în proprietatea municipiului Sibiu în următoarea perioadă. Deci ce se va întâmpla acolo se va vedea. 
În rest, dumneavoastră, mai ales dumneavoastră, în calitate de membru a Comisiei de urbanism, știți foarte bine, presupun, cel puțin, că pe acest teren nu se poate construi nimic fără un PUZ. PUZ-ul trebuie aprobat de Consiliul Local. Până la aprobare de Consiliu Local se aprobă avizul de oportunitate. Deci, indiferent ce se va face pe acest teren, nu se poate face fără avizul Consiliului Local, că vor fi pe lângă acest campus, nici nu știm dacă va fi, pentru că se aprobă 10 în țară, nu știu dacă se va obține sau nu finanțare. Deci este un prim obiectiv care îl avem în vedere și cred că este o decizie foarte bună. Să nu uităm că Sibiul este o locație economică de prim rang, putem spune fără modestie, chiar dacă doamna Mureșan dă din cap, asta nu are importanță. Așa avem investitori mari și puternici și care apreciază această locație economică. 
La fiecare discuție care o port cu investitorii sunt câteva argumente care contează pentru a deschide aici o afacere și avem șanse mari și unde e nevoie de multă forță de muncă. În primul rând este importantă locația Sibiu, are locația geografică potrivită. În al doilea rând, are o administrație deschisă către investitori. În al treilea rând avem un aeroport care ajută. În al patrulea rând, nu neapărat, ordinea asta, așa cum mi le aduc eu aminte, este existența Universității Lucian Blaga. Să știți că existența universității este una cu dintre cele mai importante și mai ales dacă universitatea are și o secție de inginerie, care este performantă și care pregătește în viitor, forța de muncă de care au ei nevoie în aceste companii. Deci, sunt o serie întreagă de argumente care contează și pentru imaginea Sibiului economic, să aibă un astfel de centru pentru un consorțiu, cu mulți participanți. Până acum avem 13 pe listă care s-au înscris, se vor înscrie și alții, se pot înscrie pe parcurs, nu este o dată limită. Deci, din punctul ăsta de vedere cred că este o decizie bună, dar vă spun, nu știu dacă va fi finanțată sau nu. În final, după aceea se va vedea ce altă investiție publică se poate face acolo. Deci tot împreună, tot prin PUZ va trebui să stabilim. Oricum acum schimbarea care o dăm prin PUZ din teren de construcții, va fi instituții, servicii și educație, deci destul de amplă. Dar dacă prin PUZ avem 2,7 ha nu vom lăsa porțiune nefolosită. Totodată am discutat, că vom achiziționa și celălalt teren, dar după ce vedem cum stăm din punct de vedere financiar, tocmai pentru a nu ajunge a afecta alte investiții.
În  ce privește achiziția acelei fabrici de cultură. Banii vor fi pentru achiziția fabricii de cultură. În ce privește achiziția acelor spații unde acuma se află DSP nu este cea mai mare prioritate. După câte știu eu, Consiliul Județean are șanse foarte serioase să fie finanțată investiția noului spital. În aceste condiții se mută Spitalul de Pediatrie. Deci, nu este o prioritate să achiziționăm acum un spațiu pentru a muta DSP. Noi am investit mult și constant. Nu spun că n-ar fi bine ca întreaga clădire să devină proprietatea municipiului Sibiu, asta este clar, dar nu este prioritatea 0.
Dl consilier Zeno Pinter: Mulțumesc.

Dl consilier Adrin Bibu: Referitor la prezența colegilor de la Tursib care era bună cumva să prezinte un plan pentru cei 9.000.000 cu contribuție și a cetățenilor, desigur. 
Dna primar Astrid Cora Fodor: Da, Tursib, sigur își va prezenta planul. Adică ce e sigur, că cea mai mare parte a banilor vor fi investiți în noua autobază. Există un PUZ în lucru, ei au achiziționat, cred că 2 terenuri, a trebuit extinsă autobaza, însă extinderea este practic și a autobazei. Deci se extinde autobaza sunt terenuri vecine, este un obiectiv extrem de important. Gândiți-vă că se achiziționează autobuzele pentru zona metropolitană care deservesc inclusiv Sibiul. Să nu uităm când vorbim de zona metropolitană, nu putem exclude Sibiul, că autobuzele au un traseu așa și de-abia încap în actuala autobază. Autobuzele actuale, pentru că dacă vorbim de autobuze electrice sau pe gaz e nevoie și de stații de încărcare care ocupă un loc. Deci în principal se vor duce, da, bineînțeles nu toți banii, cu detalii despre bani vor veni Tursib. Sigur când își vor face bugetul, când vor știi că într-adevăr se finalizează această achiziție. Deci mai este timp pentru explicații. 
Dl consilier Adrin Bibu: Mulțumesc frumos. 
Dna primar Astrid Cora Fodor: Cu plăcere. 

Dl consilier Zeno Pinter: Pot să intervin? Da mulțumesc și eu da. Dacă mai sunt alte luări de cuvânt?
Dl consilier Nicolae Stanciu: Da. Dacă-mi permiteți o întrebare. 
Dl consilier Zeno Pinter: Vă rog. 
Dl consilier Nicolae Stanciu: Da. Mulțumesc frumos. Eu aș avea o întrebare, care vreau să o adresez domnului secretar. Dacă am lecturat bine proiectul de hotărâre față de proiectul de hotărâre  prezentat anterior la ședința de săptămâna trecută singura modificare este inserarea unui articol 2 în care se specifică de data aceast,  anume, titulatura aceasta de campus. Acest lucru se putea face printr-un amendament la momentul ședinței de atunci, astfel încât să nu mai fi pierdut 6 zile ca să ajungem de fapt la aceeași concluzie?
Dl consilier Zeno Pinter: Domnule secretar. 
Dl Secetar General Dorin Nistor: Am realizat un amendament și dacă era însușit, de inițiator putea fi votat împreună cu proiectul. 
Dl consilier Zeno Pinter: Mulțumesc. 

Dl consilier Ciprian Ghișe: Deci practic am pierdut câteva zile că pe 6 ianuarie este termenul de depunere. Nu?
Dl consilier Adrian Bibu: Nu am pierdut pentru că inițiatorul nu era prezent la ședință.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Numai puțin. Mă scuzați, domnule consilier că vă contrazic. În momentul când lipsește inițiatorul de drept îl înlocuiește viceprimarul, doamna Corina Bokor. Deci doamna viceprimar putea să accepte acest amendament.
Dl consilier Adrian Bibu: Mulțumesc, cu mențiunea că întrebările noastre au fost mult mai multe și doamna Bokor știe despre ce vorbim, pentru că am avut întâlnire înainte luni, cu mențiunea că doamna administrator public al municipiului știe de discuție și din păcate, până la ora 1 joi noi am luat această decizie. Noi nu am avut aceste răspunsuri. Mă bucur că în cele din urmă, iată, s-au reglat lucrurile și toată lumea e împăcată cu ce votează și să mergem înainte. Mulțumesc. 
Dna consilir Corna Bokor: Domnule consilier Bibu, vă rog să-mi permiteți o precizare pentru că ați adus în discuție faptul că ați purtat discuții cu mine și cu doamna administrator public Leca. Eu v-am comunicat în cadrul discuției avute că nu sunt schimbări față de discuțiile avute în toamnă și față de anunțul făcut public de către doamna primar în ședință de consiliu local. Deci am precizat că nu sunt alte schimbări. Deci aceeași intenție de a achiziționa acest teren pentru a dezvolta în viitor un proiect de interes public local, respectiv un campus pentru învățământul dual. Deci eu am fost foarte clară.
Dl consilier Adrian Bibu: Doamna viceprimar, cu tot respectul care vi-l port și chiar pentru că de atâți ani sunteți în administrație și consider că vă dedicați meseriei. Vă amintiți că nu am vrut să intrăm în foarte multe amănunte acum, dar am avut mai multe întrebări care le-am pus, că împreună cu colegii mei ni le-au pus unul, altul. La aceste întrebări, în biroul domnului viceprimar, că nu aveam răspuns la ele,  v-am rugat frumos dacă ne puteți răspunde și mi-ați spus că, la o parte mi-ați zis că nu știți ce să-mi răspundeți, doar presupuneți, fix așa mi-ați spus, că doamna Leca îmi poate da mai multe răspunsuri. Drept urmare, am rugat-o frumos pe doamna administrator public să avem o discuție. Nici dânsa nu știa toate răspunsurile, pentru că așa cum a spus și doamna primar, nu putem să avem o garanție că acolo se fac toate lucrurile astea. Dar, noi ca și grup PNL, ne doream să trecem negru pe alb în hotărârea de consiliu acest lucru și totodată am avut nevoie de niște răspunsuri legate de cele două terenuri, ce se întâmplă. Voiam, să știm ce se întâmplă cu Fabrica de Cultură? Da, eu nu vreau acum să creăm o tensiune, pentru că din punctul meu de vedere lucrurile sunt lămurite, cred că putem merge înainte. Cred că aceste 6 zile care au trecut nu vor afecta, sunt sigur de asta și atunci cred că n-are rost să mai jucăm așa un pin pong între noi. Repet, vă mulțumesc pentru răspunsuri, mă bucur că ne-am înțeles și cred că dacă și doamna primar e de acord și domnul președinte de ședință, din punctul meu de vedere putem trece. 
Dl consilier Zeno Pinter: Eu vă mulțumesc domnule dacă mai mai sunt și alte luări de cuvânt. 

Dna Administrator public Ioana Leca: Pentru că am fost menționată în acest acest discurs menționez că vreau să revin și să vă spun că toate informațiile vi le-am oferit, tot ce am avut ca și informații. La întrebarea se va construi un campus? V-am spus depinde de finanțare. Ghidul este publicat, linia, apelul este deschis, dacă se obține finanțare se realizează cu prioritate. Asta a fost răspunsul. Să obțineți garanții verbale, nu pot să însușesc niciun fel de astfel de garanție, fără a avea o minima garanție că toate lucrurile vor fi duse până la capăt, pentru că și ministrul educației mai trebuie să revizuiască puțin legislația. Aceasta este pe parcurs. Este singura întrebare la care nu am putut să vă dau un răspuns. Dacă da sau nu, dacă se realizează acum, urgent. Doamna primar a menționat încă de la bun început acest aspect.
Dl consilier Adrian Bibu: Cu mențiunea că și față de dumneavoastră am același respect pentru munca care o depuneți, da, știm prea bine. V-am mai adresat și alte întrebări care, la fel, pentru Teatrul „Radu Stanca„ , pentru Spitalul de Psihiatrie la care nu mi-ați putut da atunci răspunsuri și asta este unul dintre motive pentru care noi ne-am abținut. Trebuia să știm ce se întâmplă cu bugetul, dar repet, astăzi suntem lămuriți, lucrurile merg înainte și să ne facem treaba și de-acuma. Mulțumesc frumos. 
Dl consilier Zeno Pinter: Mulțumesc și eu.
Dl consilier Ciprian Ghișe: Dacă-mi permiteți, domnule președinte, cum am susținut și data trecută, susținem și de data aceasta. Considerăm că este foarte important să realizăm acest proiect, peste 21 milioane de euro care pot veni către Sibiu și este foarte important să nu ne mai jucăm și să votăm pentru achiziția acestui teren. Mulțumesc.

Dl consilier Zeno Pinter: Mulțumesc și eu. Dacă mai sunt alte intervenții, dați-mi voie doar în calitate și de profesor al Universității Lucian Blaga și în numele grupului Forumului de Democat al Germanilor, să-mi exprim satisfacția că, în sfârșit am ajuns să votăm acest subiect. Este extrem de important pentru învățământul universitar sibian, pentru investițiile sibiene… (probleme tehnice).
Dna primar Astrid Cora Fodor: Îmi cer scuze. Este o problemă. Nu este normal ca președintele de ședință să nu se audă. Ce spuneți domnule Pinter ? O să discut cu serviciul informatică, o să vedem, toată dotarea care o avem, de ultimă generație de ce nu funcționează? Nu este normal și o să vedem ce se întâmplă. Nu e ceva legat de sală… interferență….(probleme tehnice) .
Dl consilier Zeno Pinter: Am vorbit până acum, m-a înțeles cineva? Mă auziți nu, nu se aude. Îmi pare rău, dar totuși, acum mă aude cineva, mă auziți?
Dna primar Astrid Cora Fodor: Eu până când se clarifică acolo vreau să mai fac o precizare, când facem niște comparații și avem o anumită pregătire, e bine să facem comparațiile așa între orașe care sunt cam de aceeași mărime, de același statut, să ne vedem, să ne uităm la suprafața, la teritoriul care îl avem și atunci înțelegem mai bine anumite fenomene. Eu când m-am referit la dezvoltarea economică a Sibiului, mi-aduc aminte cum arăta Sibiul în anul 2000 și dacă n-ar fi venit acești investitori, de care unii zic… că n-are rost să discutăm ce zic unii despre ei… dacă n-ar fi venit acești investitori, noi am fi fost departe, foarte departe, pentru că impozitul pe venitul global, pe care îl încasăm din ceea ce se realizează aici, plus pe salariile decente care le plătesc, au făcut posibilă atragerea forței de muncă, au făcut posibilă dezvoltare a construcției de locuințe, care la rândul lor înseamnă impozite. Cred că acest mediu merită toată aprecierea noastră și să ne dorim să rămână în Sibiu, să nu plece și să vină și alții să se dezvolte. Domnulee președinte mulțumesc, poate puteți să închideți ședința. 
Dl consilier Zeno Pinter: Nu. Păi trebuie să votăm mai înainte de a închide ședința. Mă auziți, mă auziți……..
Dna primar Astrid Cora Fodor: Cred că trebuie să vă mutați din biroul ăla. 
Dl consilier Adrian Bibu: Puteți intra de pe telefon. 
Dl consilier Zeno Pinter: N-am deschis acolo, nu pot. De acolo pot să intervin de la masa cealaltă. Acum se aude?
Dl consilier Zeno Pinter: Acum mă auziți? 
Dl consilier Ciprian Ghișe: Puneți repeta acum. 
Dl consilier Zeno Pinter: Gata, renunț la discursul meu. Era vorba doar de Universitatea Lucian Blaga, căruia aparțin cu trup și suflet și mi-am exprimat doar satisfacția. Atât. 
Dl consilier Adrian Bibu: Domnule președinte, nu vă auzim
Dl consilier Zeno Pinter: Ce pot să fac…..Deci, numai când vorbesc despre Universitatea Lucian Blaga nu mă aud.
Dl consilier Adrian Bibu: Acum merge mai bine.

Dl consilier Zeno Pinter: Ok, da, o ședință lungă și complicată. Încă o dată îmi cer scuze. Am vrut doar să subliniez ca profesor la Universitatea Lucian Blaga, nu doar ca și consilier, satisfacția pentru deschiderea acestui proiect de importanță covârșitoare pentru învățământul superior sibian și pentru investitorii care vin în Sibiu. Dacă nu mai sunt alte intervenții, aș dori acum să supun la vot, atâta timp cât mă auziți.
Cine este pentru? Este cineva împotriva? Se abține cineva? Vă mulțumesc.
Domnule secretar, proiectul a fost adoptat în nanimitate. 
Dl Secretar General Dorin Nistor: Am notat, domnule președinte.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 542/2022 privind aprobarea achiziționării de către municipiul Sibiu a imobilului teren cu construcții situat în Sibiu Calea Dumbrării, FN, în suprafață de 27266 metri pătrați identificat în CF 13628 Sibiu, numărul cadastru 13628, cu 23 de voturi "pentru'.

Dl consilier Zeno Pinter: Proiectul numărul 2 al ordinii de zi suplimentare.
2S. Proiect de hotărâre privind aprobarea contractului de parteneriat pentru constituirea consorțiului PRODUAL - consorțiu  pentru învățământ dual.
    - inițiator primar Astrit Cora Fodor
Intervenții?

Dl consilier Adrian Bibu: Adrian Bibu. Întrebare scurtă. 
Dl consilier Zeno Pinter: Poftiți. 
Dl consilier Adrian Bibu: Dacă îmi permiteți. Am văzut ieri un comunicat de presă al domnului Sorin Radu, al domnului rector Sorin Radu, care spunea de acest proiect. Eu nu știam și presupun că e același consorțiu pe care noi îl votăm astăzi, care dânsul zicea că s-a făcut sau ceva de genul. Acum partenerii, să înțeleg că sunt deja stabiliți. Am înțeles de la doamna primar că mai pot intra și alți parteneri pe parcurs, ca să înțeleg, a fost o discuție. Există niște parteneri care au intrat, sau cum s-au stabilit aceste lucruri. 
Dna primar Astrid Cora Fodor: O să vă răspund eu într-o anumită măsură. Au fost mai multe întâlniri organizate de Universitatea ”Lucian Blaga”, unde au fost invitați reprezentanți, Inspectoratul Școlar a fost invitat, reprezentanții școlilor unde acum se desfășoară învățământ dual și ai industriei, marile companii care și acum sunt implicate în învățământul dual. Unii deja și-au exprimat, cum să vă spun, intenția fermă de a face parte din acest consorțiu și ei vor semna acest contract. Altele pot să apară. 
Până  acum sunt 13 unități, sunt unități, un centru regional, deci nu se referă numai la societăți sau școli din Sibiu. Din Sibiu avem în ce ne privește 2 universități :  Universitatea ”Lucian Blaga” și Academia Forțelor Tereste, deci amândouă au intrat. De la societăți comerciale avem SC Compa, Continental Automotive, Marquardt, Odu din Sibiu, din Mediaș Automecanica și din Alba Iulia Societatea Sorina. 
În ce privește unitățile de învățământ Avram Iancu, Henri Coandă, Școala Națională de Gaz, Liceul Tehnologic Auto Mecanica și Colegiul Tehnologic Energetic. Dintre școlile unde se desfășoară la ora actuală învățământ dual, cei care n-au luat încă o decizie definitivă este Liceul Independența. 
Dl consilier Adrian Bibu: Mulțumesc. 
Dna primar Astrid Cora Fodor: Dar după cum v-am spus, lista este deschisă. 
Dl consilier Adrian Bibu: Dacă îmi permiteți. Vreau să fac și o recomandare. După cum bine știți, probabil Consiliul Județean este implicat într-un proiect pe fonduri europene pentru această agenție de business care se dezvoltă la nivel de Sibiu, că a fost și un schimb de experiență cu agenția de business din Viena și, unul dintre punctele care au fost discutate acolo, a fost despre înființarea unei școli, cu învățământ  dual și atunci recomandarea mea ar fi că poate avem o discuție și convocăm și chemăm în acest consort și Consiliul Județean. Cred că ar fi bine, ținând cont de faptul că este implicat în acest proiect în care ne dorim atragerea de investitori la nivel de județ. 
Dna primar Astrid Cora Fodor: Da. Aici trebuie să vedem și care este ghidul, dacă ghidul permite. Eu nu pot să vă dau acum exact detalii, că sunt nominalizați partenerii care pot să facă parte, dar, dacă permite, nu aș vedea nici un impediment. 
Dl consilier Zeno Pinter: Alte intervenții? În acest caz supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Este cineva împotrivă ? Mulțumesc.
Domnul secretar, votul este unanim.
Dl Secretar General Dorin Nistor: Am notat, domnule președinte.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 543/2022, privind aprobarea contractului de parteneriat pentru constituirea consorțiului produal consorțiu de pentru învățământ dual, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Zeno Pinter: Dacă nu mai sunt alte intervenții. Vă doresc sarbători fericite, sănătate, bucurie pentru sărbătorile ce ne așteaptă și mai ales liniște. Toate cele bune.

Dna primar Astrid Cora Fodor: Numai o clipă, vă rog. O să vă trimitem tuturor consilierilor, cine dorește să participle la întâlnirea de miecuri cu Consiliul Județean și vă rog să ne confirmați, pentru a vă putea trimite link-ul de conectare, pe Zoom.
Dl Secretar General Dorin Nistor: Nu s-a stabilit încă.
Dl consilier Adrian Bibu: Discutăm atunci.
Dl consilier Stanciu Nicolae: Cred că ar fi cel mai bine să avem o întâlnire față în față.
Dna primar Astrid Cora Fodor: De acord. Atunci rămâne să ne întâlnim în data de 28 și rămâne să ne confirmați pe e-mail prezența dumneavoastră, pentru a ști cine va fi prezent la această întâlnire. Fiind sala mare, sala de consiliu, poate veni cine dorește. Și ședința de consiliu pe această temă o vom face, cel mai probabil la începutul lunii ianuarie. Bine, vă mulțumesc pentru participare. La revedere!

 

Şedinţa se încheie la ora 13:20.

 
       
               Preşedinte de ședință,                                                                    Contrasemnează
                        Zeno Pinter                                                                             Secretar General,
                                                                                                                           Dorin Ilie Nistor

 

 

Proces - Verbal al sedinței extraordinare din data de 21.12.2022 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu (PDF).



go top
e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE ÎN SECŢIUNE: