PROCES - VERBAL încheiat astăzi, 28.09.2023 cu ocazia şedinţei ordinare a Consiliului Local al Municipiului Sibiu

Secţiunea: procese back


Şedinţa începe la ora 14:00.

Consiliul Local al Municipiului Sibiu a fost convocat în scris, prin Dispoziția Primarului Municipiului Sibiu nr. 1670/2023, în temeiul art. 133 alin.1 și art. 134 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ.
Sunt prezenți în sala de ședințe: Administratorul Public al Municipiului Sibiu, dna Ioana Leca; Director Serviciul Public Școli dna Simona Pop; Arhitect Șef dna Ioana Urdea, Șef Serviciu Comunicare, dna Mirela Gligore, Director Direcția Economică, dl Dorian Dăncăneț, Șef Serviciu Administrație Locală, dna Nicoleta Slavu, Șef Serviciu Informatică dl Racz Cristian, Consilier Serviciul Informatică, dl. Florin Brădeanu.

Dl Secretar General Dorin Nistor: Bună ziua! Din numărul total de 22 de consilieri sunt prezenți 21 consilieri, iar conform convocării dumneavoastră, cvorumul cerut de lege este îndeplinit pentru desfășurarea ședinței. 

Dna Primar Astrid Cora Fodor: Bună ziua doamnelor, domnilor consilieri. Bine ați venit la ședința ordinară a Consiliului Local.
Această ședință a fost convocată cu respectarea prevederilor art. 133, alin. 1 și art. 134, alin. 1, lit. a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ și cu respectarea prevederilor Regulamentului Consiliului Local.
Din 22 de consilieri, sunt prezenți fizic 21 consilieri iar 1 consilier este conectat on-line și unul lipsește motivat.
Întrucât Consiliul Local este legal constituit, declar ședința deschisă și predau conducerea acesteia domnului consilier, Vlașcu Casian.
Domnule consilier, vă rog frumos preluați conducerea ședinței. Mult succes!

Dl consilier Vlașcu Casian: Mulțumesc doamna primar. Bună ziua, stimată doamnă primar, doamnelor și domnilor consilieri, stimați invitați. Vă mulțumesc pentru încrederea acordată.
Conform Regulamentului de organizare și funcționare al Consiliului Local al Municipiului Sibiu se va intona imnul de stat.

Se intonează imnul de stat.

Este conectat on line dl Paul Mezei și lipsește dl Fulea Ciprian.

Dl consilier Vlașcu Casian: În conformitate cu dispozițiile art.138, alin.15 din O.U.G. nr.  57/2019 privind Codul Administrativ, îl rog pe domnul secretar general Dorin Nistor să supună la vot procesul-verbal al ședinței Consiliului Local Sibiu din luna august 2023.
Dl Secretar General Dorin Nistor: Mulțumesc. Doamnelor și domnilor consilieri, supun aprobării dumneavoastră Procesul verbal al ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Sibiu din data de 30.08.2023.
Cine este pentru? Cine este împotrivă? Dacă sunt exprimate abțineri?
Procesul verbal a fost aprobat în unanimitate. Mulțumesc.

Dna primar Astrid Cora Fodor: Doamnelor și domnilor consilieri, în conformitate cu prevederile art. 135, alin. 7 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, supun aprobării dumneavoastră Proiectul Ordinii de zi propus pentru această ședință ordinară.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? Mulțumesc.
Ordinea de zi a fost aprobată în unanimitate.
Pe masa consilierilor a fost prezentată adresa SOMA nr. 3481/27-09-2023, înregistrată la Primăria Municipiului Sibiu cu nr.  69522/27-09-2023.

Dna primar Astrid Cora Fodor: Referitor la Ordinea de zi suplimentară, vreau să fac o precizare. La punctul 1 am primit o solicitare de la SOMA, să retragem de pe Ordinea de zi  fie întreg proiectul, fie anexa la proiect. La această întrebare ne va răspunde domnul Secretar și apoi voi continua eu. Domnule secretar putem retrage parțial proiectul sau trebuie să retragem tot?
Dl Secretar General Dorin Nistor: Doamna primar, am studiat și nu poate fi retras parțial de pe Ordinea de zi. Ceea ce recomand este de a fi retras integral de pe Ordinea de zi, în vederea reanalizării de către operator.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Operatorul cere să  reanalizeze acest proiect, pentru că nu este de acord cu calculul făcut de Serviciul de Salubrizare, vrea să reanalizeze acest calcul. Dar, în altă ordine de idei, ieri am primit trei e-mailuri de la domnul consilier Paul Mezei, care explică de ce apare necesitatea. El consideră și zic și că are dreptate, ca un grup de consilieri locali, să se implice în verificarea acestor calcule făcute de Serviciul de Salubrizare, dacă sunt corecte sau nu. Dacă doriți să vă implicați în acest proces, vă rog frumos -nu acum, după aceea vă manifestați dorința - vom organiza un astfel de grup de lucru ca fiecare să fie cu conștiința împăcată că ceea ce votează este corect. Din acest motiv supun aprobării dumneavoastră Ordinea de zi suplimentară, fără punctul nr. 1 pe care îl retrag de pe Ordinea de zi.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? Mulțumesc.
Dl Secretar General Dorin Nistor: Am notat, doamna primar.

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul unu.
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul local al municipiului Sibiu pentru anul 2024.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt întrebări? Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi pentru 
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 344/2023, privind aprobarea Planului de acțiune privind serviciile sociale administrate și finanțate din bugetul local al municipiului Sibiu pentru anul 2024, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul doi.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea subvenţiilor de la bugetul local pentru anul 2023, lunile octombrie - decembrie, asociaţiilor, fundațiilor și cultelor recunoscute în România, acreditate ca furnizori de servicii sociale potrivit legii, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială pe raza municipiului Sibiu, în baza Legii nr.  34/1998.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt luări de cuvânt? Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Este cineva împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 345/2023, privind aprobarea subvenţiilor de la bugetul local pentru anul 2023, lunile octombrie - decembrie, asociaţiilor, fundațiilor și cultelor recunoscute în România, acreditate ca furnizori de servicii sociale potrivit legii, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială pe raza municipiului Sibiu, în baza Legii nr.  34/1998, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul trei.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea liniilor prioritare și capitolelor de cheltuieli pentru subvenționarea de la bugetul local în anul 2024 a asociațiilor, fundațiilor și cultelor recunoscute în România, în baza Legii nr.  34/1998.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt întrebări? Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 346/2023, privind aprobarea liniilor prioritare și capitolelor de cheltuieli pentru subvenționarea de la bugetul local în anul 2024 a asociațiilor, fundațiilor și cultelor recunoscute în România, în baza Legii nr.  34/1998, cu 21 voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul patru.
4. Proiect de hotărâre privind modificarea Programului minimal al Teatrului pentru Copii și Tineret "GONG" Sibiu pe anul 2023.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt luări de cuvânt? Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi. 
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 347/2023, privind modificarea Programului minimal al Teatrului pentru Copii și Tineret "GONG" Sibiu pe anul 2023, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul cinci.
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Sibiu.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt luări de cuvânt? Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi. 
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 348/2023, privind aprobarea statului de funcţii al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Sibiu, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul șase.
6. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al Serviciului Public de Poliție Locală al Municipiului Sibiu.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt luări de cuvânt ? Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 349/2023, privind modificarea statului de funcţii al Serviciului Public de Poliție Locală al Municipiului Sibiu, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul șapte.
7. Proiect de hotărâre pentru transmiterea în administrarea Serviciului Public pentru Administrare Parcuri și Zone Verzi, Serviciului Public Management Salubrizare și Protecția Mediului și Serviciului Public de Administrare Baze Sportive și de Agrement al Municipiului Sibiu a investiției “Crearea unui parc în zona Cartierului Tilișca, Sibiu“.
   - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt luări de cuvânt? Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 350/2023, pentru transmiterea în administrarea Serviciului Public pentru Administrare Parcuri și Zone Verzi, Serviciului Public Management Salubrizare și Protecția Mediului și Serviciului Public de Administrare Baze Sportive și de Agrement al Municipiului Sibiu a investiției "Crearea unui parc în zona Cartierului Tilișca, Sibiu", cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul opt.
8. Proiect de hotărâre pentru suplimentarea valorii de inventar a unor imobile aflate în administrarea Serviciului Public de Administrare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar de Stat, cu valoarea investiţiilor efectuate la aceste imobile în anul 2023.
   - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt luări de cuvânt? Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?
Mulțumesc. Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 351/2023, pentru suplimentarea valorii de inventar a unor imobile aflate în administrarea Serviciului Public de Administrare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar de Stat, cu valoarea investiţiilor efectuate la aceste imobile în anul 2023, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul nouă.
9. Proiect de hotărâre privind preluarea în proprietatea Municipiului Sibiu a imobilului - teren în suprafață de 153 mp, situat în Sibiu, str. Fundătura Lânii nr. 18, cu destinația de drum.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt luări de cuvânt? Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 352/2023, privind preluarea în proprietatea Municipiului Sibiu a imobilului - teren în suprafață de 153 mp, situat în Sibiu, str. Fundătura Lânii nr. 18, cu destinația de drum, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul zece.
10. Proiect de hotărâre privind actualizarea datelor tehnice a zonei verzi aflate în administrarea Serviciului Public Pentru Administrare Parcuri și Zone Verzi, situată pe strada Calea Dumbrăvii, ca urmare a investiției "Modernizarea străzii Calea Dumbrăvii din Municipiul Sibiu".
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt luări de cuvânt? Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 353/2023, privind actualizarea datelor tehnice a zonei verzi aflate în administrarea Serviciului Public Pentru Administrare Parcuri și Zone Verzi, situată pe strada Calea Dumbrăvii, ca urmare a investiției "Modernizarea străzii Calea Dumbrăvii din Municipiul Sibiu", cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul unsprezece.
11. Proiect de hotărâre privind transmiterea în administrarea Serviciului Public de Administrare a Domeniului Public și Privat a investiției "Sistem automat de închiriere biciclete în regim self-service Sibiu BikeCity".
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt luări de cuvânt? Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 354/2023, privind transmiterea în administrarea Serviciului Public de Administrare a Domeniului Public și Privat a investiției "Sistem automat de închiriere biciclete în regim self-service Sibiu BikeCity", cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul doisprezece.
12. Proiect de hotărâre privind închirierea, fără licitație publică, a spaţiului cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, cu teren aferent, din Sibiu, str. 9 Mai, nr. 20, în favoarea Partidului Uniunea Salvați România, cu destinația de sediu pentru Filiala Județeană Sibiu.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Sunt interpelări? Supun spre aprobare. Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 355/2023,privind închirierea, fără licitație publică, a spaţiului cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, cu teren aferent, din Sibiu, str. 9 Mai, nr. 20, în favoarea Partidului Uniunea Salvați România, cu destinația de sediu pentru Filiala Județeană Sibiu, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul treisprezece.
13. Proiect de hotărâre privind aprobarea prețului de vânzare și vânzarea, prin licitație publică deschisă a imobilului, cu teren aferent, situat în Sibiu, str. E.A. Bieltz nr. 85, în suprafață de 13 mp.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Interpelări? Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 356/2023,privind aprobarea prețului de vânzare și vânzarea, prin licitație publică deschisă a imobilului, cu teren aferent, situat în Sibiu, str. E.A. Bieltz nr. 85, în suprafață de 13 mp, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul paisprezece.
14. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism "P.U.D. - Construire hypermarket cu regim de înălțime P+1Ep și construcții anexe interioare și exterioare, amenajări exterioare incintă, amenajare accese rutiere și pietonale și racorduri la drumurile publice, instalații interioare și rețele/lucrări tehnico-edilitare, amenajare împrejmuire teren, amplasare panouri publicitare, pilon și totem publicitar, branșamente utilități, deviere traseu rețele utilități, organizare de șantier", în Municipiul Sibiu, str. Henri Coandă, nr. 12.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor. 
Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi. 
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 357/2023, privind aprobarea documentației de urbanism "P.U.D. - Construire hypermarket cu regim de înălțime P+1Ep și construcții anexe interioare și exterioare, amenajări exterioare incintă, amenajare accese rutiere și pietonale și racorduri la drumurile publice, instalații interioare și rețele/lucrări tehnico-edilitare, amenajare împrejmuire teren, amplasare panouri publicitare, pilon și totem publicitar, branșamente utilități, deviere traseu rețele utilități, organizare de șantier", în Municipiul Sibiu, str. Henri Coandă, nr. 12, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul cincisprezece.
15. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism "P.U.D. - Modernizare și extindere construcție cu modificarea structurii de compartimentare existentă", în Municipiul Sibiu, str. Săcel nr. 9.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt luări de cuvânt? Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 358/2023, privind aprobarea documentației de urbanism "P.U.D. - Modernizare și extindere construcție cu modificarea structurii de compartimentare existentă",  în Municipiul Sibiu, str. Săcel nr. 9, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul șaisprezece.
16. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism "P.U.D. - Desființare construcții existente și construire imobil cu funcțiuni mixte", în Municipiul Sibiu, str. Calea Dumbrăvii nr. 149.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt luări de cuvânt? Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă? 
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu, nr. 359/2023, privind aprobarea documentației de urbanism "P.U.D. - Desființare construcții existente și construire imobil cu funcțiuni mixte", în Municipiul Sibiu, str. Calea Dumbrăvii nr. 149, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul șaptesprezece.
17. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism "P.U.Z. - Restructurarea zonei cu caracter terțiar (UEt) în zonă cu caracter industrial (UEi) pentru parcelele înscrise în CF nr. 115484 Sibiu și CF nr. 116290 Sibiu - Construire hală producție și anexe", în Municipiul Sibiu, str. Viticultorilor, F.N.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt luări de cuvânt? Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 360/2023, privind aprobarea documentației de urbanism "P.U.Z. - Restructurarea zonei cu caracter terțiar (UEt) în zonă cu caracter industrial (UEi) pentru parcelele înscrise în CF nr. 115484 Sibiu și CF nr. 116290 Sibiu - Construire hală producție și anexe", în Municipiul Sibiu, str. Viticultorilor, F.N., cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul optsprezece.
18. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism "P.U.D. - Modernizare, reabilitare și extindere pe verticală imobil existent, cu destinația locuință individuală și servicii aferente funcțiunii de locuit, refacere împrejmuire", în Municipiul Sibiu, str. Mărășești, nr. 10.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt luări de cuvânt? Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi. 
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 361/2023, privind aprobarea documentației de urbanism "P.U.D. - Modernizare, reabilitare și extindere pe verticală imobil existent, cu destinația locuință individuală și servicii aferente funcțiunii de locuit, refacere împrejmuire", în Municipiul Sibiu, str. Mărășești, nr. 10, cu 21 voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul nouăsprezece.
19. Proiect de hotărâre privind completarea HCL nr. 159/2014 pentru aprobarea domeniilor serviciilor publice şi a locurilor în care contravenienţii precum şi persoanele condamnate vor presta munca în folosul comunităţii.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt luări de cuvânt? Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 362/2023, privind completarea HCL nr. 159/2014 pentru aprobarea domeniilor serviciilor publice şi a locurilor în care contravenienţii precum şi persoanele condamnate vor presta munca în folosul comunităţii, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul douăzeci.
20. Proiect de hotărâre privind aprobarea închirierii imobilului din Sibiu, str. P-ța Huet, nr. 5 în care funcţionează Colegiul Naţional "Samuel Von Brukenthal" Sibiu.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.

Dl Secretar general Dorin Nistor: Pentru a păstra solemnitatea ședinței, vă rog să vă opriți telefoanele mobile. Vă mulțumesc.

Dl consilier Vlașcu Casian: Dacă sunt întrebări? Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 363/2023, privind aprobarea închirierii imobilului din Sibiu, str. P-ța Huet, nr. 5 în care funcţionează Colegiul Naţional "Samuel Von Brukenthal" Sibiu, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul douăzeci și unu.
21. Proiect de hotărâre privind aprobarea transmiterii dreptului de folosinţă gratuită în favoarea Clubului Sportiv Şcolar "Şoimii" Sibiu asupra sălilor de sport din incinta Şcolii Gimnaziale nr. 25 - Sibiu str. Sibiel nr. 6 și Școlii Gimnaziale "Ioan Slavici" - Sibiu, str. Macaralei nr. 1.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt luări de cuvânt? Supun spre aprobare. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 364/2023, privind aprobarea transmiterii dreptului de folosinţă gratuită în favoarea Clubului Sportiv Şcolar "Şoimii" Sibiu asupra sălilor de sport din incinta Şcolii Gimnaziale nr. 25 - Sibiu str. Sibiel nr. 6 și Școlii Gimnaziale "Ioan Slavici" - Sibiu, str. Macaralei nr. 1, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul douăzeci și doi.
22. Proiect de hotărâre privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici la obiectivul de investiții "Modernizare strada Trifoiului din Municipiul Sibiu".
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun spre aprobare. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 365/2023, privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici la obiectivul de investiții "Modernizare strada Trifoiului din Municipiul Sibiu", cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul douăzeci și trei.
23. Proiect de privind modificarea H.C.L. nr. 463/2019 pentru aprobarea proiectului și a cheltuielilor legate de proiect pentru investiția "Spațiu multifuncțional de recreere, sport și educație activă în cartierul Gușterița".
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun spre aprobare. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 366/2023, privind modificarea H.C.L. nr. 463/2019 pentru aprobarea proiectului și a cheltuielilor legate de proiect pentru investiția "Spațiu multifuncțional de recreere, sport și educație activă în cartierul Gușterița", cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul douăzeci și patru.
24. Proiect de hotărâre hotărâre privind modificarea acordului de parteneriat încheiat cu Direcția de Asistență Socială Sibiu, aprobat prin H.C.L. nr. 391/2018 pentru investiția "Spațiu multifuncțional de recreere, sport și educație activă în cartierul Gușterița".
     - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun spre aprobare. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 367/2023, hotărâre privind modificarea acordului de parteneriat încheiat cu Direcția de Asistență Socială Sibiu, aprobat prin H.C.L. nr.  391/2018 pentru investiția "Spațiu multifuncțional de recreere, sport și educație activă în cartierul Gușterița", cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul douăzeci și cinci.
25. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului local
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt luări de cuvânt? Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu 19 voturi pentru două abțineri (dl Stanciu Cătălin, dl Popa Alexandru).
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 368/2023, privind rectificarea bugetului local, cu 19 voturi "pentru" și două abțineri (dl Stanciu Cătălin, dl Popa Alexandru).

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul douăzeci și șase.
26. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli aferent anului 2023 pentru SC TURSIB SA.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt luări de cuvânt? Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu, nr. 369/2023, privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli aferent anului 2023 pentru SC TURSIB SA, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul douăzeci și șapte.
27. Proiect de hotărâre pentru modificarea modelului de cerere aprobată prin anexa nr. 2 la H.C.L. nr. 384/2011.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 370/2023, pentru modificarea modelului de cerere aprobată prin anexa nr. 2 la H.C.L. nr. 384/2011, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul douăzeci și opt.
28. Proiect de hotărâre privind aprobarea listei de repartizare a locuințelor din fondul locativ al Municipiului Sibiu pentru cazurile sociale.
    - inițiator: consilierii locali, membrii ai Comisiei Sociale.
Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 371/2023, privind aprobarea listei de repartizare a locuințelor din fondul locativ al Municipiului Sibiu pentru cazurile sociale, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul douăzeci și nouă.
29. Proiect de hotărâre privind aprobarea listei de priorități în vederea repartizării de locuințe din fondul locativ al Municipiului Sibiu pentru cazurile sociale.
    - inițiator: consilierii locali, membrii ai Comisiei Sociale.
Dacă sunt interpelări? Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi 
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 372/2023, privind aprobarea listei de priorități în vederea repartizării de locuințe din fondul locativ al Municipiului Sibiu pentru cazurile sociale, cu 21 voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul treizeci.
30. Proiect de hotărâre privind aprobarea schimbului de locuințe sociale între locuința situată în Sibiu, P-ța Aurarilor, [Date cu caracter personal] și locuința situată în Sibiu, str. Henri Coandă, [Date cu caracter personal].
    - inițiator consilierii locali, membrii ai Comisiei Sociale
Dacă sunt luări de cuvânt? Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă? 
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 373/2023, privind aprobarea schimbului de locuințe sociale între locuința situată în Sibiu, P-ța Aurarilor, [Date cu caracter personal] și locuința situată în Sibiu, str. Henri Coandă, [Date cu caracter personal], cu 21 de voturi "pentru".



PROIECT ORDINE DE ZI SUPLIMENTARĂ 
- şedinţa ordinară din data de 28.09.2023 - 


Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul unu.
1S. Proiect de hotărâre privind solicitarea operatorului S.C. Soma S.R.L. de modificare a tarifelor pentru activitățile de salubrizare stradală și deszăpezire prestate de către operatorul Soma S.R.L. în Municipiul Sibiu și Stațiunea Păltiniș, precum și pentru aprobarea Actului adițional nr.  3 la Contractul de achiziție publică de servicii nr. 188/08.12.2021
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Proiectul de hotărâre a fost retras de pe Ordinea de Zi de către inițiator.

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul doi.
2S. Proiect de hotărâre pentru actualizarea indicatorilor tehnico-economici și a descrierii sumare a investiției aprobate prin HCL Sibiu nr.  64/2022 pentru obiectivul de investiții "Reabilitare Grădinița cu PP nr. 29 în vederea îmbunătățirii eficienței energetice" - Faza PT, în Sibiu, str. Negoveanu, nr. 29.
     - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 374/2023, pentru actualizarea indicatorilor tehnico-economici și a descrierii sumare a investiției aprobate prin HCL Sibiu nr.  64/2022 pentru obiectivul de investiții "Reabilitare Grădinița cu PP nr. 29 în vederea îmbunătățirii eficienței energetice" - Faza PT, în Sibiu, str. Negoveanu, nr. 29, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul trei.
3S. Proiect de hotărâre pentru actualizarea documentației tehnico-economice, indicatorilor tehnico-economici și a descrierii sumare a investiției aprobate prin HCL Sibiu nr. 206/2021 pentru obiectivul de investiții "Constructie nouă cu destinație creșă si grădiniță la Școala Gimnazială nr. 12 Sibiu", faza PT, în Sibiu, str. P-ța Cluj nr. 1.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă? 
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 375/2023, pentru actualizarea documentației tehnico-economice, indicatorilor tehnico-economici și a descrierii sumare a investiției aprobate prin HCL Sibiu nr.  206/2021 pentru obiectivul de investiții "Constructie nouă cu destinație creșă si grădiniță la Școala Gimnazială nr. 12 Sibiu", faza PT, în Sibiu, str. P-ța Cluj nr. 1, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul patru.
4S. Proiect de hotărâre pentru aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții "Reabilitare Școala Gimnazială I.L.Caragiale în vederea îmbunătățirii eficienței energetice", în Sibiu, str. V. Alecsandri, nr. 10.
     - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 376/2023, pentru aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții "Reabilitare Școala Gimnazială I.L.Caragiale în vederea îmbunătățirii eficienței energetice", în Sibiu, str. V. Alecsandri, nr. 10, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul cinci.
5S. Proiect de hotărâre pentru aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții "Reabilitarea Grădiniței cu PP nr. 15 în vederea îmbunătățirii eficienței energetice", în Sibiu, str. Gladiolelor, nr. 13A.
     - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă? 
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 377/2023, pentru aprobarea documentației tehnico-economice și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții "Reabilitarea Grădiniței cu PP nr. 15 în vederea îmbunătățirii eficienței energetice", în Sibiu, str. Gladiolelor, nr. 13A, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Proiectul numărul șase.
6S. Proiect de hotărâre privind aprobarea procedurii pentru acordarea unor ajutoare de urgenţă, familiilor sau persoanelor care se află în situaţii de necesitate apărute ca urmare a unor incendii/explozii în locuințele acestora, care pot duce la apariţia sau sporirea riscului de excluziune socială.
     - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt interpelări?
Vă rog, domnule consilier

Dl consilier Cătălin Stanciu: Domnule președinte, stimați colegi, sunt cu întrutotul de acord cu acest proiect de hotărâre, l-am citit, l-am și dezbătut astăzi la Comisia Socială, însă între timp, aș dori să adresez o rugăminte doamnei primar, pentru a se lua în calcul sau eventual administrația să verifice în ce măsură este posibilă, această expertiză pe care urmează să o aprobăm și care va fi întocmită. Există posibilitatea să scoată în evidență că acel bloc de locuințe, posibil să fie mai grav avariat decât pare la prima vedere, iar pentru cei care teoretic ar trebui să se mute înapoi în aceste locuințe, în condiții de siguranță, s-ar putea ca datorită și venirii iernii, sau a ceea ce va însemna vremea în perioada următoare de timp, lucrări de consolidare sau de intervenție la respectivul bloc să poată dura mai mult decât poate estima expertiza. În primul rând acolo este pe de o parte drama familiei care și a pierdut membrii, pentru care din păcate noi nu avem nici o putere să intervenim, decât să fim alături de dânșii, iar pe de cealaltă parte, este această dramă sau pagubă materială care s-a creat pentru cei care au locuințe în acest bloc.
Propunerea și ideea pe care vreau să o ridic doamna primar, este prin societatea Urbana care are un portofoliu de locuințe, probabil nu toate ocupate la momentul actual în procent de 100%, după cum am văzut și datorită activității colegilor din Comisia Socială fie se schimbă anumite locuințele între ele, fie unele se eliberează, altele se ocupă.
În cazul în care această expertiză arată că acolo va fi nevoie de o intervenție pe o durată mai lungă de timp, primăria să analizeze în ce măsură Urbana, din fondul locativ propriu, pe o perioadă dinainte stabilită, cu asociația de locatari, cu cetățenii, să pună la dispoziție spații de locuit, desigur celor care doresc să apeleze la astfel de servicii și nu au altă posibilitate, nu au rude, nu au al doilea imobil, ca ei pe perioada efectuării lucrărilor să poată să se mute în aceste imobile. Desigur fiecare în propriul apartament, au lucruri proprii fiecare. Noi să punem la dispoziție aceste spații ca oamenii să știe că le au la dispoziție în caz că lucrările vor dura mai mult, de vreo lună, două sau poate vor dura toată iarna. Vă mulțumesc.
Dna Primar Astrid Cora Fodor: Domnul consilier, noi am luat în calcul acest aspect, dar într-adevăr l-am formulat generic, că le punem la dispoziție temporar spații de locuit. Dumneavoastră poate doriți să fim mai expliciți la ce ne referim. Eu discutasem cu doamna președinte a Comisiei Sociale să facă o inventariere, doamna le cunoaște, dar să ni le și prezinte, acele spații care la ora actuală nu sunt ocupate. E drept poate frustrăm acum pe aceia care aveau drept la locuințe sociale, dar oricum sunt de necesitate, că am votat un astfel de proiect de hotărâre, să vedem ce astfel de spații avem și pentru cazul în care într-adevăr este nevoie de o intervenție, le vom pune la dispoziție aceste locuințe. Dacă nu sunt suficiente, vom vota din nou în consiliul local și vom aproba, vă vom solicita aprobarea închirierii de la pensiuni a încă unor spații. La ora actuală, locatarii nu s-au arătat interesați să le asigurăm locuință, exceptând un caz al unei persoane vârstnice care a fost de acord să meargă la Căminul de Persoane Vârstnice și mai trebuie clarificată situația a trei tineri care sunt angajații unei unități militare, primesc bani pentru chirie, dar deocamdată nu au unde să se ducă. Pentru aceia am avut în vedere, dacă doresc le punem la dispoziție locuința din Piața Gării, unde pot sta, că este mai mare. Lucrurile sunt sub control, dacă doriți putem să facem o precizare, să aducem o completare dar să prevedem în prima fază un termen limită și dacă este cazul va trebui să fie prelungit. Dar nu putem să punem un termen infinit. Să zicem un termen de șase luni, un an, dar maxim un an să-l prevedem. Domnul secretar, completați-mă dacă am greșit, vă rog.
Dl Secretar General Dorin Nistor: Domnule consilier, dacă propunerea dumneavoastră se formulează ca amendament, asigurarea de spațiu locativ pe o perioadă limitată de un an de zile, în caz de nevoie, pe durata desfășurării lucrărilor.
Dl consilier Cătălin Stanciu: Exact. Urma să supunem la vot acordarea acestui sprijin financiar, în primul rând pentru expertiză, dar și pentru familie. Expertiza ne va spune dacă se va întinde pe o perioadă mai lungă de timp sau nu, un lucru pe care nu avem cum să-l anticipăm. Dar în cazul în care această expertiză va arăta că acolo este nevoie de o intervenție mai amplă, mai consistentă și durata de executare a unei astfel de lucrări la un bloc care acuma, când se apropie sezonul rece, unde se știe că devine tot mai complicat în domeniul construcțiilor pe perioada iernii, cetățenii să știe că primăria analizează și că din fondul locativ de care dispune va avea de grijă ca în clipa în care există solicitări în acest sens ca pe perioada finalizării lucrărilor care se vor stabilii într-un interval de timp, cetățenii care doresc să apeleze vor avea această posibilitate, adică nu trebuie să-și caute în alte părți să se agite că vor avea cheltuieli și alte cele. Nu. Facem prin fondul locativ propriu acest efort, care este corect din punctul meu de vedere.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Eu înțeleg că sunt două aspecte introduse de către domnul consilier. Noi avem aici o formulare generică, că le asigurăm. După mine foarte clară, cheltuieli de cazare în regim de urgență , pe perioadă determinată a persoanelor rămase temporar fără locuință din motive neimputabile. Deci, este o prevedere generală. Dumneavoastră subliniați două aspecte: o dată să ne referim la acest caz, în caz că expertiza arată că vor trebui făcute lucrări să precizăm și a doua să-i cazăm prioritar în spațiile, locuințele libere de la Urbana pentru a nu angaja cheltuieli suplimentare pentru Consiliul Local. Am înțeles bine, domnule consilier?
Dl consilier Cătălin Stanciu: Da.
Dna primar Astrid Cora Fodor: În sensul ăsta trebuie formulat un amendament. Eu mi-l însușesc, trebuie numai formulat și supus aprobării Consiliului Local.

Dna consilier Sara Konnerth: Dacă îmi permiteți.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Da. Poftiți.
Dna consilier Sara Konnerth: Am vorbit ieri cu doamna directoare de la DAS, de la Direcția de Asistență Socială, ca să-i îndrume să facă cereri, aceste cereri pentru locuințe de necesitate, nu sunt identice cu cele pentru locuințe sociale. În această situație nu punem condiția ca oamenii să nu aibă proprietate, cum este la locuințe sociale. Este un alt fel de cerere, pentru locuință de necesitate, după cum spune și doamna primar și ne vom ocupa chiar săptămâna care urmează, împreună cu membrii Comisiei Sociale, dacă oamenii depun la timp această cerere, urgent se va rezolva problema, că avem posibilități.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Am considerat că este o problemă socială, motiv pentru care am discutat cu doamna președinte, pentru că știu că în general se ocupă doar de repartiția locuințelor, dar este o problemă socială și Comisia Socială poate să aibă și cu totul alte atribuții, pentru că ea este o comisie socială. În cazul de față ne aflăm într-o situație în care este nevoie de intervenția Comisiei Sociale.
Dl secretar general Dorin Nistor: Amendamentul se va formula astfel: Se asigura din fondul locativ al SC Urbana SA locuințe, pe durata lucrărilor de consolidare a imobilului, dar nu mai mult de un de zile. Cu prioritate locuințele vor fi asigurate din fondul locativ de stat, administrat de SC Urbana SA. Este bine așa?
Dna primar Astrid Cora Fodor: Domnul consilier sunteți de acord cu amendamentul formulat?
Dl consilier Cătălin Stanciu: Da.
Dl consilier Vlașcu Casian: Mai sunt alte întrebări? Doamna primar vă însușiți acest amendament?
Dna primar Astrid Cora Fodor: Și eu îmi însușesc acest amendament. Ați menționat că cu prioritate, că poate nu avem suficiente locuințe libere și va trebui să vedem unde îi cazăm, poate în pensiuni sau unde mai găsim, deși din câte am înțeles mulți au unde să stea. O parte dintre cei de acolo, au declarat că au unde să stea în această perioadă, dar situația se poate schimba. Este în regulă mi l-am însușit.

Dl consilier Vlașcu Casian: Mai sunt alte întrebări?
Daca nu cu amendament supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă? 
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 378/2023 privind aprobarea procedurii pentru acordarea unor ajutoare de urgenţă, familiilor sau persoanelor care se află în situaţii de necesitate apărute ca urmare a unor incendii/explozii în locuințele acestora, care pot duce la apariţia sau sporirea riscului de excluziune socială, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Vlașcu Casian: Stimați colegi, întrucât proiectele înscrise pe Ordinea de Zi, s-au epuizat, vă rog să faceți propuneri pentru președintele ședinței din luna octombrie. Apoi vom trece la punctul întrebări și interpelări

Dna consilier Zeno Pinter: Grupul FDGR, propune ca ședința din luna octombrie să fie condusă de domnul consilier Paul Mezei.
Dl consilier Vlașcu Casian: Supun la vot propunerea. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Propunerea a fost aprobată cu 20  voturi pentru și o abținere dl Paul Mezei.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 379/2023,privind alegerea președintelui ședinței din luna octotmbrie, cu 20 voturi "pentru" și o abținere (domnul Paul Mezei).

36. Întrebări. Interpelări.

Dl consilier Vlașcu Casian: La punctul întrebări, interpelări, dacă sunt intervenții din partea colegilor consilieri?

Dna consilier Diana Mureșan: Eu, dacă îmi permiteți?
Dl consilier Vlașcu Casian: Poftiți.
Dna consilier Diana Mureșan: Stimați colegi, stimată doamna primar, vreau în primul rând să felicit primăria, aparatul primarului și pe dumneavoastră, că în ultima perioadă avem foarte multe proiecte care au în vedere reabilitarea grădinițelor școlilor, pentru creșterea, îmbunătățirea eficienței energetice. Vreau să aduc în atenția dumneavoastră o problemă, pe care sigur o cunoașteți, dar am o întrebare referitor la problema aceasta. Avem anumite grădinițe, care își desfășoară activitate în anumite spații care nu sunt proprietatea primăriei și e foarte bine că facem reabilitarea clădirilor care țin de primărie, dar se ajunge la anumite discrepanțe între o anumită grădiniță, școală unde se pot face și unde nu se poate face pentru că sunt alți proprietari și nu se pot face investiții. Există un plan de a găsi soluții de a investi bani și în spațiile unde își desfășoară activitatea grădinițele și nu sunt proprietatea primăriei, avem niște soluții, se lucrează la niște soluții?
Dna primar Astrid Cora Fodor: La ora actuală nu lucrăm la niște soluții, că nu s-au interesat să concesioneze aceste spații. Așa este domnule secretar, că aceasta este baza legală pentru a putea face investiții. Discuții s-au purtat în acest sens cu proprietarii, la inițiativa lor de la Colegiul Samuel Brukenthal, Liceul Agricol și de la Liceul de Artă, care s-au arătat interesați. Deocamdată suntem într-o fază incipientă a discuțiilor, de a concesiona aceste clădiri Primăriei Municipiului Sibiu, fără costuri iar contra costurilor să le reabilităm.
Noi am propus să facă acele expertize pe care le prevede legea în sarcina proprietarului. Ați văzut că am avut și niște hotărâri ale consiliului local în acest sens. Dar la acele 2-3 grădinițe, deocamdată nu ne-am pus problema, dar este o problemă care poate fi luată în analiză.
Dna consilier Diana Mureșan: Mulțumesc.

Dl consilier Vlașcu Casian: Mai are cineva întrebări?
Dl consilier Ciprian Ghișe: Eu.
Dl consilier Vlașcu Casian: Vă rog.
Dl consilier Ciprian Ghișe: Stimată doamnă primar, domnule președinte, stimați colegi și colege consilieri, distinși invitați. Eu doar am o întrebare, pentru că nu-i așa, este sezonul majorărilor, atât la nivel național, dar pare că și la nivel local sunt o grămadă de majorări, mai mult sau mai puțin corecte. Pentru că au avut loc așa discuți aprinse legate de proiectul pe care l-am votat sâmbătă, cu mobilizarea unei părți din consiliul local, pentru a ne întâlnii, a viza și a da un vot pe solicitarea de mandatare a reprezentantului Municipiului Sibiu în AGA ADI Eco și pentru că au iești așa de multe discuții și am văzut inclusiv o bucată de transparentizare și mulțumim doamna primar pentru asta. Transparentizarea modului de desfășurare a adunărilor generale ADI Eco. Dacă îmi permiteți , pentru că suntem aici, în cadrul ședinței și pentru că au avut loc atâtea discuții, cred că este normal să aflăm și deznodământul a ceea ce s-a întâmplat, având în vedere că AGA ADI Eco a avut loc astăzi la ora 12 și aș vrea să o rog, dacă se poate, pe doamna viceprimar Bokor, care este reprezentatul nostru. Cred că ea a fost în cadrul AGA, dacă ne poate spune deznodământul a ceea ce s-a întâmplat și dacă ADI Eco a ținut cont de votul din consiliul local al UAT-ului care este cel mi afectat de aceste majorări, respectiv 66% din cantitatea dusă la sortare și 80% din cantitatea dusă la compostare, dacă sunt noutăți, ca să le știm cu toții, nu trebuie să așteptăm să fie încărcate pe site-ul ADI Eco, care de mult nu se mai actualizează deciziile și hotărârile și de asta rugămintea era dacă tot suntem cu toții aici, dacă putem ști la prima mână deznodământul din AGA ADI Eco de astăzi de la ora 12. Mulțumesc. Am discutat ceva în cadrul comisiei dar nu toate detaliile. Mulțumesc frumos.
Dna consilier Corina Bokor: Astăzi, la ora 12 a avut loc adunarea ADI Eco. Din datele pe care le-am reținut au fost prezenți 28 de membri din 44, cvorumul a fost asigurat, era necesar din 44, jumătate plus unu, deci 23, a fost asigurat cvorumul prin 28 prezenți. Au fost trecute în revistă toate UAT-urile care și-au exprimat votul pentru respectiv împotrivă, cum a fost cazul municipiului Sibiu sau care nu au avut HCL, vot tacit, iar rezultatul este din 28 de membrii prezenți, 16 și au exprimat votul pentru. Deci votul a fost aprobat cu votul majorității membrilor prezenți care și au exprimat votul pentru. Deci 16 pentru 12 împotrivă.
Dl consilier Ciprian Ghișe: Aici au fost puse și părerile tacite?
Dna consilier Corina Bokor: Au fost adunate doar voturile celor prezenți, inclusiv cele 2 sau 3 voturi tacite. Voturile celor ce nu au fost prezenți nu au fost luate în calcul.
Dl consilier Ciprian Ghișe: Am înțeles. Păi da, că de exemplu au fost unii care nu au supus la vot, de exemplu Șelimbăr. Astăzi , la ora 11 , era pus pe Ordinea de Zi suplimentară, 
Dna consilier Corina Bokor: Da, s-a prezentat și acest aspect, faptul că Șelimbărul a avut HCL după cele 30 de zile, a fost luată hotărârea Consiliului Local, împotrivă cu HCL, fiind după termenul de 30 de zile, s-a considerat vot tacit.
Dl consilier Ciprian Ghișe: Deci, și la Șelimbăr a fost vot tacit. Am înțeles. Până la urmă am avut dreptate că votul nostru și angajamentul și implicarea de a spune lucrurilor... și de a da aviz și vot pentru asta, până la urmă am avut dreptate că a fost degeaba. Deci tot ce a făcut noi s-a întâmplat degeaba, pentru că ADI Eco a decis. Deci votul unei majorități, este o minoritate de cheltuială, cam așa ar venii. Cei care nu sunt afectați, pentru că nu compostează, nu sortează, au hotărât ca 175.000 locuitori, pentru Sibiu, vreo 4.3 milioane de lei, ne afectează la anul din cauza asta. Adică poate UAT-uri care încă nu au pubele maro, au hotărât pentru noi. Da... este trist că este așa, dar vă mulțumesc doamna viceprimar și se pare că și doamna primar a avut dreptate, când a spus că degeaba... Mulțumesc și....
Dna primar Astrid Cora Fodor: Nu se pare. Am avut dreptate. Voi pregătii dosarele cu ceea ce am susținut, ca atunci când este nevoie se iau în calcul și voturile celor absenți, acum nu a fost nevoie. Deci domnul Popa lucrează la pregătirea dosarelor. ADI Eco lucrează după un statut. Acesta este statutul după care lucrează, cred că acolo este problema, la statutul ADI Eco. Ei au statutul și îl pun în aplicare, deci de asta este important, când constitui o astfel de asociație, să fie asigurat printr-un act normativ, să nu rămână la latitudinea celor care fac statutul și dacă sunt majoritari, fac statutul cum le convine. Nu-i acuz pe cei de la ADI Eco că nu respectă statutul. Este respectat.
Dna consilier Corina Bokor: Eu personal, consider că nici legislația nu este corectă, pentru că se poate întâmpla un accident, iar reprezentatul nu poate fi prezent în ADI Eco. Este hotărâre împotrivă și fiind este absent se consideră tacit, deci nu este prezent este vot pentru, chiar dacă tu ți-ai exprimat votul împotrivă.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Avantajul legislației, este că nu pot decide ceilalți pentru care am constituit noi acum această asociație, împreună cu PNL, de fapt ei au venit cu inițiativa, dar am lucrat împreună la actele de constituire și problema este că nu pot decide ceilalți ce se întâmplă în municipiul Sibiu. Dacă municipiul Sibiu votează împotrivă nu poate fi afectat, este un mare pas înainte.
Dl consilier Vlașcu Casian: Spune-ți domnule Stanciu

Dl consilier Cătălin Stanciu: Doar o întrebare am, tot pentru doamna viceprimar. Cele două argumente, care au stat la baza respingerii de majorare, și anume cele două erori constatate de aparatul dumneavoastră, au fost dezbătute în cadrul Adunării Generale sau nici măcar nu s-au dezbătut? Adică, dacă primăria a constatat aceste erori și din acest motiv a votat nefavorabil, teoretic, după cum am spus și atunci la ședința on-line, o greșală existentă, este o greșală general valabilă pentru toți membrii din asociație, nu poate fi valabilă numai pentru municipiul Sibiu. Aceste erori au fost dezbătute sau s-a votat direct?
Dna consilier Corina Bokor: Nu au fost dezbătute. S-a trecut direct la vot.

Dl consilier Vlașcu Casian: Mai sunt alte întrebări?
Dacă nu o să trecem la întrebări, interpelări din partea publicului. Am aici o listă cu persoanele înscrise. Domnul Bîrsan Emanuel Bogdan, vă rog să poftiți.

Dl Bîrsan Emanuel Bogdan: Bună ziua! Vă mulțumesc că mi-ați acordat șansa de a lua cuvântul. Și eu tot despre școli vreau să vorbesc și vă supun în atenție cazul de la Liceul Onisifor Ghibu, situația pe scurt este așa: acolo sunt 33 de clase, 5 primare, 4 gimnaziale și 24 de clase de liceu. Dintre acestea 33, 30 își desfășoară activitatea, începând cu ora 8 și sunt clasele 5-7, care își desfășoară activitatea de după masă. Nu știu câți dintre dumneavoastră știu că este destul de greu cu orarul de după masă, având în vedere situația de acolo că sunt numai 3 clase. Undeva în octombrie 2020 a apărut prima dată ideea extinderii spațiilor. De atunci m-am conversat pe e-mail cu doamna Ana Maria Schiau, căreia i-am pus diferite întrebări vis a vis de stadiile în care se află proiectul și ultimul răspuns a fost că ghidul de consultare pentru axa pe care se va depune proiectul pentru fonduri europene, nu este încă publicat și nu se poate face absolut nimic. 
Sunt imediat trei ani de zile, de când s-a demarat acest proiect, poate aveți în vedere o soluție alternativă, poate niște containere, având în vedere că sunt necesare doar trei spații, săli de clasă ca toată lumea să meargă dimineața. Nu am idee care ar putea fi implicarea financiară pentru a construi măcar 3 săli de clase, dar poate aveți în vedere. Știu că este ceva de reabilitare termică, o să fie, dar poate că o să vă gândiți și la poate…a nu mai aștepta fondurile europene. Pentru mine, bătălia este pierdută, dar războiul nu, adică copii mei sunt în clasa a V-a, copiii mei, în 3 ani de zile nu cred că vor mai merge de dimineață la școală.
Dna primar Astrid Cora Fodor: O să vă răspund eu, așa pe scurt. O să vă dăm și un răspuns scris ulterior. Am să vă răspund pe scurt, domnule Bîrsan. În ultimii 10 ani, noi am creat 2080 de locuri noi în școli. Dar nimeni nu a făcut lumea într-o zi, nici noi nu putem face mai mult. În anul viitor voi da în funcțiune încă 150 de locuri, contractul este semnat și se va lucra.
Proiectul pentru școala Ghibu, se va depune săptămâna viitoare, pentru că între timp și noi am așteptat ca și dumneavoastră, să se deschidă liniile de finanțate. S-au deschis liniile de finanțare și le vom depune spre finanțare la ADR Centru. Nu avem numai proiectul pentru școala Ghibu, este și pentru celelalte școli ce le avem.
Avem încă proiecte pregătite pentru 1680 de locuri în școli, din care 500 se vor face din bugetul propriu, iar restul le vom depune. Unul este depus pe PNRR și este deja aprobat, două intră acuma săptămâna viitoare pe ADR și celălalt se va face din bugetul local, pentru că nu ajung fondurile de la ADR și pentru acest proiect. Mai mult decât atât, cât am alocat nu putem aloca doar în direcția școlilor. 
Vă dau dreptate, știți că durează mult. Poate copilul dumneavoastră...știți că întâi e evaluarea, ADR-ul, încheierea contractului de finanțare, după aceea contractului de execuție lucrări. Nu am obiceiul să promit degeaba. Nu. Nu va fi gata într-un an, dar când va fi gata, va fi o școală ultramodernă, cu toate dotările necesare, deci toate aceste școli în care am intervenit, nu am făcut doar o extindere. Puteți să le vizitați, să le vedeți cum arată, deci este lucru bine făcut.
Dl Emanuel Bogdan Bîrsan: Am înțeles.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Mai mult nu putem să facem.
Dl Emanuel Bogdan Bîrsan: Am înțeles, vă mulțumesc.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Cu drag și eu vă mulțumesc.

Dl consilier Vlașcu Casian: Următorul pe listă este domnul Răduinea Marian, vă rog. 
(domnul Răduinea, dorește să înregistreze ședința consiliului local cu aparat propriu.)
Dl Aldea Adrian: Vă rog, nu aveți voie să filmați.
Dl Răduinea Marian: Ședința este publică până mă văd și eu acolo pe ecran.
Dl Aldea Adrian: Este menționat în Regulamentul Consiliului Local
Dl Răduinea Marian: Eu nu a luat la cunoștință despre un asemenea regulament. Unde este acel regulament? De ce nu am dreptul să filmez, atâta timp cât eu sunt filmat?
Dna primar Astrid Cora Fodor: Filmarea se transmite on line vă puteți vedea și acolo.
Dl Răduinea Marian: Eu am mai avut niște probleme cu on-line-ul și au dispărut acele filmări.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Eu vă garantez că nu va dispărea nimic de pe filmare.
Dl Răduinea Marian: Această înregistrare intenționez să o trimit la DNA. În timpul prezenței mele aici, este o Ordonanță emisă de un procuror DNA. Domnul Aldea vă rog luați loc. Doamna primar, eu nu am venit să fac circ, nu mă confundați cu alte personaje. Eu nu fac circ. Eu îmi cunosc foarte bine drepturile.
Eu am venit să prezint o problemă, și solicit ca această prezentare a mea să fie înregistrată, inclusiv de mine, că văd că este înregistrată conform legii.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Este înregistrată conform legii.
Dl Răduinea Marian: Astea cu regulamente interioare, că nu ai voie să filmezi, eu nu am văzut să fim într-o zonă de restricție conform 585. Nu există la ușă așa ceva. Nu suntem într-o zonă cu secrete de serviciu.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Domnul Răduinea, filmați.
Dl Răduinea Marian: Și atunci de ce trebuia discuția asta. Eu nu am venit să fac circ.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Poftiți filmați

Dl Răduinea Marian: Mulțumesc. Motivul prezenței mele aici, este de a vă aduce la cunoștință, că o Ordonanță emisă de DNA Alba, în cursul săptămânii trecute, care privește posibile fapte de corupție comise de un serviciu din cadrul primăriei, respectiv SPADPP. Este posibil ca și printre dumneavoastră să fie membrii care au acel permis de parcare, tichet " în exercițiul funcțiunii". Conform constatării DNA Alba, acel tichet este emis ilegal. Sesizare trimisă la Parchetul Alba s-a făcut pentru infracțiunile de abuz în serviciu, față de șeful serviciului dumneavoastră și față de șeful IPJ. Procurorul de la Alba, de la DNA a constatat că nu sunt întrunite elementele unei infracțiuni de abuz în serviciu, în schimb o să vă pun la dispoziție aceste documente, am făcut mai multe copii, care conțin Ordonanța despre care vorbesc, iar la finalul acesteia, s-a dispus clasarea pentru abuz în serviciu și disjungerea pentru fapte de fals.
Deci, vă puteți uita acolo, disjungere, la final, în favoarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Sibiu pentru fapte de fals material în înscrisuri, fals sub semnătură privată etc. De ce s-a dispus clasarea pentru abuz, pentru că nu se încalcă o lege. Infracțiunea de abuz în serviciu a fost dezincriminată că altfel cred că erau aliniați pe acolo pe la DNA.
În schimb avem alte fapte, de fals, prejudiciu adus primăriei Sibiu, Sibiului, trebuie constatat de către dumneavoastră, de către Consiliul Local. Consiliul Local trebuie să se constituie parte civilă și parte vătămată, de asta am venit aici.
Pe scurt, cât este un tichet de parcare? Știți? Cât e un tichet de parcare sau un abonament în zona A?
Consilieri: 150 lei.
Dl Răduinea Marian: Bun. Acel abonament, tichet "în exercițiul funcțiunii", dacă stăm și calculăm 150 lei pe lună ori 1800 lei pe an și să zicem că sunt 1600 de tichete, prejudiciul ajunge la peste 2.800.000 lei. Cine trebuie să constate, doamna primar? Nu dumneavoastră trebuie să dispuneți control la acel serviciu? Dacă vă uitați acolo, în cuprinsul ordonanței este cuprins inclusiv prefectul acuzat de fals. Prefectul a solicitat 2 permise de parcare în exercițiul funcțiunii, în mod ilegal. Nu avea dreptul pentru mașinile personale. Vedeți iarăși explicația textului de lege din HCL nr.  337 din 2018, unde spune că aceste tichete se emit strict pentru mașinile instituțiilor.
V-am anexat, în partea de final, niște printuri, cu imagini pe care le regăsiți dumneavoastră la domeniul public, unde apar persoane fizice, care au solicitat asemenea tichete și li s-au eliberat tichetele. Deci, ca să închei discuția, nu am venit să fac circ, am venit doar să vă aduc la cunoștință. Apropo, pe acele liste am văzut pe lângă persoane fizice și PNL. Eu nu am venit să fac politică, dar PNL a solicitat tichete de parcare în exercițiul funcțiunii, dar nu văd USR, PSD sau alte partide. Păi numai PNL lucrează cu primăria? Sau alții nu au nevoie, respectă legea. În fine.
Ce solicit eu și care este motivul prezenței mele aici? Să vă sesizați cu privire la aceste fapte, posibile fapte penale de la domeniul public și în urma controlului pe care îl veți face, să sesizați parchetul și să dispuneți și măsuri disciplinare în consecință, că așa se procedează. Răspunderea este de mai multe feluri: penală, disciplinară, administrativă etc. Am explicat asta pentru că aici sunt și membrii ai consiliului local, care nu au cunoștințe juridice și nu am avut cum să distribui chiar tuturor documentele. Cam atât. Restul aș dori să îmi comunicați în termenul legal de 30 de zile măsurile, pentru că altfel, tot așa vă aduc la cunoștință că omisiunea sesizării este o faptă penală. Domnule Bibu, dacă aveți ceva să-mi adresați spuneți-mi, că văd că vociferați acolo. Știți bine că dumneavoastră sunteți într-o asemenea situație cu folosirea mașinii de serviciu. Tot eu am constatat. Tot la parchet e și aia. Dacă aveți ceva de zis să îmi ziceți, că știți că eu accept orice provocare.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Domnul Răduinea, haideți să vă răspund pe scurt, pentru că ați zis că nu ați venit să faceți circ. O să vă răspund pe scurt și după aceea vă va răspunde în scris și domnul secretar.
Dl Răduinea Marian: Mulțumesc.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Până la ora actuală, noi nu am primit această Ordonanță, în momentul în care o vom primi, vă garantez că o vom analiza și vom face pașii care vor trebui făcuți.
Dl Răduinea Marian: Doamna primar, nu o să o primiți. 
Dna primar Astrid Cora Fodor: De ce?
Dl Răduinea Marian: Pentru că nu sunteți parte. Vedeți că nu cunoașteți legea, de asta am venit eu aici, dumneavoastră nu sunteți parte. O va primi șeful de la SPADPP, care el o să vă aducă Ordonanța.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Să știți sigur că ne va aduce la cunoștință, pentru că situația este de așa natură încât va trebui să mi-o aducă. Când va ajunge la domeniul public și vom intra în posesia ei, orice document ce intră acolo va fi înregistrat, noi putem vedea asta prin sistemul nostru informatic, dacă a sosit un document și va fi analizată.
Dl Răduinea Marian: Doamna primar, acel document nu ajunge la primărie.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Ajunge la domeniul public, noi avem un sistem informatic prin care putem vizualiza tot ce intra acolo.
Dl Răduinea Marian: Bun. A doua problemă vis a vis de această Ordonanță. La final am anexat niște printuri cu imaginile dumneavoastră din evidențe. Asta ca să nu mai așteptați sosirea rezoluției.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Trebuie să așteptăm sosirea rezoluției.
Dl Răduinea Marian: Eu de asta am venit să vă solicit și vă rog să consemnați domnule secretar, am venit să solicit un control, separat de această documentație, Ordonanță de la Parchet. Se poate face acel control și să-mi comunicați și rezultatul cu privire la aceste tichete, separat de asta. În afară de astea constatate de parchet, mai sunt, sunt foarte multe.
Secretar General Dorin Nistor: Domnul Răduinea. Am luat la cunoștință, este totul public. Atunci când va fi comunicată Serviciului Public de Administrare a Domeniului Public și Privat, Ordonanța, o sa avem instant cunoștință despre ea, vom lua măsurile necesare și bineînțeles celelalte recomandări care le-ați făcut de a porni controale, le vom analiza și dacă sunt justificate sigur se vor dispune. O să fiți și dumneavoastră informat în scris, în 30 de zile, cum le-ați cerut.
Dl Răduinea Marian: O sa vă trimit și în scris, că de povești sunt sătul.
Secretar General Dorin Nistor: Nu sunt povești, sunteți în fața unei instituții.
Dl Răduinea Marian: Sunt în fața unor reprezentanți ai instituției, care trebuiau să facă controlul ăsta de mult.
Secretar General Dorin Nistor: Domnul Răduinea, vă mulțumim, am luat la cunoștință, sunteți înregistrat, sunteți în fața unei instituții. Vă mulțumesc.

Dl consilier Vlașcu Casian: Dăm cuvântul la următorul înscris, domnul Giurgiu Ioan.
Dl Giurgiu Ioan: Bună ziua! Și vă mulțumesc că m-ați primit. Doamna primar, îmi cer mii de scuze că vă luptați cu o persoană care crește trei copii. V-am explicat situația mea. Am ajuns să fac și greva foamei, v-am explicat despre abuzurile pe care le face Poliția Locală de doi ani de zile, dându-mi amendă… ca distrug… pe domeniul public al primăriei Sibiu, că nu e OK... am trimis o grămadă de e-mailuri, la care nu am primit nici un răspuns. Eu într-adevăr mă lupt cu societatea asta și cu statul român, să îmi cresc familia. Trei copii, care sunt cu medie peste 9.50, crescând dintr-un salariu de până în 2500 lei. Bătând la toate ușile, de doi ani de zile, că te ajută statul, nu mă ajută cu nimic decât cu bursa, alocație de 270 lei, v-am explicat. 
Vă argumentez și cu Poliția Locală imediat. Este foarte greu, închipuiți-vă că sunt trei copii care vor să meargă la olimpiadă, care trebuie să facă drumuri, care trebuie să fie îmbrăcați, pentru că știți foarte bine problemele din școli care sunt, dacă nu sunt, nu vreau să le zic. Știu că dumneavoastră aveți mai multe probleme, dar eu am o problemă foarte mare, alaltăieri iarăși a venit Poliția Locală, că filmează, că ...sunt peste 40 de amenzi date de poliția locală care vine și "domnul Giurgiu ce faci? Păi lucrez". Am serviciu, am contract de muncă, două contracte de muncă ca să îmi pot întreține familia. V-am povestit că stau cu trei copiii și soția într-o cameră de 24 mp. Nu am cerut vile, piscine și toate alea, am cerut măcar să fiu lăsat în pace. Nu am nici măcar pretenția de a  fi băgat în seamă. Am zis să mă lăsați în pace.
Am ajuns la capătul puterilor. Ce să mai fac? Am probe și procese verbale de la mediu, de la ARR, de la toate instituțiile, că e curat, cum se lucrează, nu e service acolo,  mai ridic o capotă, mai una alta, că nu am ce face. Stau în locuință cu tata, care v-am povestit, este un tată... vă povestesc și acum. E un tată de la care nu am primit niciodată o înghețată de la el, am 50 de ani doamna primar, nu am nici o treabă cu el. Trebuie să am grijă să nu-i dea foc la casă, în fine. V-am cerut 1 mp, în spatele blocului să pun lucrurile la copii, un loc mort de fapt, unde ați făcut o alee pietonală, ați instalat iluminatul care nu duce nicăieri. Ați zis, dacă vă aduceți aminte, domnul Giurgiu acolo vrem să facem parcări, tocmai ați luat parcările. Credeți-mă din suflet că în loc să faceți parcări, cu domnul Bunea, că vrea să facă trecere pe acolo...nu se poate face absolut nimic. Nu se poate face nimic. Vreau să îmi demonstrați și dumneavoastră, dacă se poate trece dintr-un capăt în altul. Asta cu iluminatul este în spatele blocului. În fața blocului, pe Aleea Șteaza nr.  5, "îți bagi degetul în ochi", nu este iluminat. În spate la fel. Am iară un document de la domnul Gherghel, de la administrația de aici și vă dau și numărul, în care s-a prescris în spatele blocului. Nu m-ați luat în seamă. Doamna Bokor, vă mulțumesc din suflet de cuvântul care mi l-ați zis "unul mumă și altul ciumă, nu se poate domnul Giurgiu, aveți dreptate". Numărul 6309/2021, că de atunci mă lupt cu Poliția Locală, care îmi trimite într-una, ba de la mediu ba... Am procesele pe care o să vi le pun pe site-ul primăriei, care nu sunt justificate, o grămadă de sesizări. V-am cerut frumos... acel om care face sesizări, chiar nu pățește nimica? Ăla nu are de crescut pe nimeni, nu are, nu are nimic de făcut, decât să dea telefoane. Eu să suport toate nebuniile aste, toate astea... că ridic o capotă, că mai fac una alta, e normal, că este o țară în care se trăiește greu, cu 3000 lei, cu trei copii, cu medii peste 9,50, vă repet...nu vreau să vă mai zic, că trebuia să fac și deplasări, și nu pot... Puneți-vă în situația mea, de ce am intrat în greva foamei, de ce fac atâtea lupte? Pentru trei copii, nu fac pentru mine, fac pentru trei copii. Nici măcar o instituție a statului nu a luat legătura cu mine, bă ce ați făcut cu copiii aceia, au 18 ani, să întrebe măi ce ai făcut cu copiii aceia, unde sunt? Nimeni nu a luat nici o măsură, nici măcar acuma, când... unde sunt copiii, cum cresc copiii, nimeni... neglijență totală. Eu am recunoscut, doamna primar, lucrez în fața blocului. V-am și chemat, ați venit, mi-ați promis, v-ați ținut de cuvânt… atâta cu iluminatul. Iluminatul pentru cine, doamna primar?
Dna primar Astrid Cora Fodor: Dați-mi voie. 
Dl Giurgiu Ioan: Da.
Dna primar Astrid Cora Fodor: O să vă întrerup un pic, să prezentăm, începând de la data la care au început problemele cu dumneavoastră, primele imagini și ceea ce se întâmplă acum. Vi le prezint pe ecran. (se vizualizează slide-uri cu situația domnului Giurgiu).
Vedeți, prima sesizare a venit în 2021, aici avem blocul despre care vorbim; aici avem locul folosit ca atelier, unde vă desfășurați activitatea; așa arăta în spatele blocului.
Dl Giurgiu Ioan: Nu nu.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Ba da. Asta era și când am venit eu, nu știu dacă este făcut de dumneavoastră, am vrut să vă arăt cum arată. Când am venit eu personal cu echipa să vedem cum putem îmbunătăți situația, așa am găsit. Nu am venit să punem noi chestiile alea acolo, așa a fost. Aici este locația unde reparați mașini. Mie mi-ați invocat că aveți autorizație. Autorizația spune că le reparați la domiciliul clientului. Ați renunțat la PFA-ul care vă permitea să faceți reparații la domiciliul clientului, nu mai există acel PFA la ora actuală.
Trebuie să menționez că nu totul este al dumneavoastră.
Dl Giurgiu Ioan: Așa.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Ale dumneavoastră erau acele dulapuri masă.. restul sunt alți doi locatari, care și-au ridicat garduri de sârmă (se văd imagini). Venind acolo pe teren, după reclamațiile ce au venit la adresa dumneavoastră, s-au constatat și alte anomalii care se întâmplă în spatele blocului. 
Am venit acolo, am discutat și au venit câțiva locatari care au venit acolo și ne-au rugat să amenajăm o zonă verde acolo, în care de la ședința trecută până acum, ați văzut a crescut și iarba, s-a amenajat o aleea, s-au montat stâlpi de iluminat. Ceea ce ni s-a cerut. Ați fost lângă mine și ați spus "foarte bine doamna primar". Mai avem de demolat, într-adevăr nu putem merge mai departe, pentru că mai există un balcon care s-a făcut fără aprobări, fără acte, cu care la ora actuală suntem în litigiu. Avem un nou termen stabilit, pentru luna octombrie. În funcție de ce va decide instanța, noi vedem mai departe. Noi, ne-am făcut partea ce am putut să o facem, mai departe. Aici, cu locuința socială, domnul nu a discutat, așa că o lăsăm. Poliția Locală a fost zilele trecute prin cartier, pentru că au făcut o inventariere  a unor ... din nou ați venit cu sesizări a unor balcoane sau nu mai știu exact ce, ridicate ilegal pe acolo. Au văzut că dumneavoastră lucrați la o mașină. În înregistrarea Poliției Locale, dumneavoastră ați spus că este mașina dumneavoastră. Au verificat și a reieșit că este mașina unei terțe persoane. De aici reiese că dumneavoastră în continuare lucrați la mașini, provocând gălăgie. Asta este problema, gălăgia care o provocați acolo și cum țineți spațiul ală în întreținere, așa nu se poate. Spuneți și dumneavoastră.
Dl Giurgiu Ioan: Nu provoc gălăgie, asta este o aberație. Și mașina aceea, chiar alaltăieri când mi-a dat Poliția Locală amendă, o să o contest.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Foarte bine, aveți această cale.
Dl Giurgiu Ioan: De ce nu a pozat mai mult. Am eu mai multe filmări, unde sunt luat peste picior și își bat joc de mine. De doi ani de zile. 
Dna primar Astrid Cora Fodor: Asta nu e corect.
Dl Giurgiu Ioan: Cum aveți dumneavoastră filmări, am și eu filmări de mai demult. Sesizările acestea sunt făcute nefondat, pentru că în momentul în care vii de 40 de ori, în 2 ani de zile fără nici o amendă. Din pricina asta zic ...ba că ai aia, ba că nu ai aia... ăia sunt vecinii, care au mașini. Și eu mai vreau să vă spun ceva. Având două contracte de muncă, acuma numai unu, nu mai am timp să stau așa mult, dar trebuie să supraviețuiesc. Ajutați-mă sau găsiți o modalitate să supraviețuiesc, nu vreau să mă îmbogățesc, pentru că sunt controlat în toate cardurile, peste tot. M-au căutat de așa ceva nu am văzut, de zici că aș fi un interlop, nici măcar și cresc trei copii. Pentru ce mă lupt? Mie îmi convine? Gândiți-vă un pic, care este nebunul ăla să lucreze în fața blocului, având contract la Mercedes, peste tot, dar nu s-a putut mai mult. Nu m-au dat afară, că sunt mai dus, cum spune poliția locală, că-s nebun. Un nebun nu crește trei copii.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Ați spus că aveți probleme cu locuința. Ați fost la Comisia Socială, s-a făcut o anchetă socială, rezultatul îl avem pe videoproiector (arată imagini pe videoproiector). Doamna Konnerth este aici, președinta Comisiei Sociale, membrii comisiei sunt în sală, acolo intră alții cu responsabilitatea lor. Vedeți ce scrie, nu trebuie să vă citesc eu.
Dl Giurgiu Ioan: Vreau să vă întreb, cât timp credeți că pot să stau așa? 
Dna primar Astrid Cora Fodor: Ați văzut că ați depus cererea în 2022.
Dl Giurgiu Ioan: Eu am depus cerere de acum 20 de ani și mi s-au închis toate ușile. Am umblat și atunci în primărie, să pot să beneficiez de ceva, ca să pot să mă mut și eu ca omul, să pot să stau și eu cu soția. De 20 de ani nu pot să stau cu soția, că stau cu copii. Cum a zis și domnul, de dimineață, de după masă, nu știi cum îi duci pe copii, nu știi când îi iei de la școală, doamna primar pentru că nu se știe, acuma sună hai după mine. Pentru că nu poți să-i lași singuri. Analizați un pic mai în amănunțit. Și acel om care face reclamații, mi-ați și zis cine poate face atâtea reclamații, pentru ce? Muncesc și eu, fac și eu ceva. Vă întreb și eu, unde ajungeam dacă nu făceam ceva, dacă nu ieșeam în fața blocului de 20 de ani, unde ajungeau acești copii?  De ce nu luați în considerare chestiile astea, problemele aste, unde ajungeau? Ajungeau să învețe, ajungeau să stea cu mine, cu mama sa? Unde stăteau oare? Pe străzi, că statul...
Dna primar Astrid Cora Fodor: Doamna președinte, de ce au primit un punctaj așa mic, vă rog explicați-i.
Dna consilier Sara Konnerth: Adevărul este că, am avea nevoie de încă 100 de locuințe sociale, ca să rezolvăm toate problemele. Prioritate au la noi, cazurile sociale care au o problemă socială deosebită. Nu sunt capabili să muncească, fiind bolnavi, au un copil cu handicap sau provin din orfelinat, deci nu au părinți la care să stea, nu pot sta cu părinții cum stați dumneavoastră și de aceea sunteți pe poziția 80 conform punctajului. Eu aș vrea să dau la toată lumea, să știți.
Dl Giurgiu Ioan: Știu.
Dna consilier Sara Konnerth: Și chiar am discutat cu doamna primar, dacă nu am putea construi, să rezolvăm problema. Că noi anul trecut am avut 130 de cereri, am rezolvat 30, celelalte 100 au rămas, s-au transmis pentru anul acesta, iar acum avem 130 de cereri, nu le putem rezolva toate, dumneavoastră aveți copii sănătoși, domnule Giurgiu...
Dl Giurgiu Ioan: A, deci ar trebui să-i îmbolnăvesc ca să primesc locuință?
Dna consilier Sara Konnerth: Dumneavoastră sunteți mai departe pe listă față de cei din față. Nu am ce face, că nu am suficiente locuințe, nu că nu vreau să vă dau. Dacă toate familiile care au copii așa de sănătoși ca ai dumneavoastră.
Dl Giurgiu Ioan: Să-i trimit la lucru?
Dna consilier Sara Konnerth: Nu avem suficiente locuințe sociale. Dacă cel mare are 18 ani, se poate înscrie de pe acum pentru o locuință ANL și în câțiva ani, când se termină o să primească o locuință. Dar socialele sunt probleme de oameni foarte bolnavi.
Dl Giurgiu Ioan: Am înțeles. Și în situația asta ce să fac?
Dna consilier Sara Konnerth: Să respectați legea domnule Giurgiu.
Dl Giurgiu Ioan: Respectând legea, o să mor de foame.
Dna consilier Sara Konnerth: Nu este adevărat.
Dl Giurgiu Ioan: Și ce să fac?
Dna consilier Sara Konnerth: Toți ne străduim să vă ajutăm.
Dl Giurgiu Ioan: Credeți-mă că mă străduiesc, cred că nu știu care din sala asta, ca părinte, se străduiește mai mult ca mine. Era să ajung și din cauza Tursib-ului la pușcărie. Să vă mai zic și asta?
Dna consilier sara Konnerth: Ziceți.
Dl Giurgiu Ioan: Căutați dumneavoastră.
Dna consilier sara Konnerth: Înseamnă că iar ați făcut ceva ilegal.
Dl Giurgiu Ioan: Am spus că ceva ilegal?
Dna consilier sara Konnerth: Păi dacă ați spus că era să ajungeți la pușcărie?
Dl Giurgiu Ioan: Am fost angajat, acum trei luni de zile.

Dl consilier Vlașcu Casian: Vă mulțumim domnule Giurgiu. Dacă mai sun și alte interpelări? Dacă nu, ședința de astăzi s-a încheiat. Vă urez o zi bună. Mulțumesc.


Şedinţa se încheie la ora 15.20.


 
       
               Preşedinte de ședință,                                                             Contrasemnează,
                      Vlașcu Casian                                                                    Secretar General   
                                                                                                                   Dorin Ilie Nistor                                                             

 

 

Proces - Verbal al sedinței ordinare din data de 28.09.2023 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu (PDF).



go top
e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE ÎN SECŢIUNE: