PROCES - VERBAL încheiat astăzi, 07.11.2023 cu ocazia ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Sibiu

Secţiunea: procese back


Şedinţa începe la ora 13:00.

Consiliul Local al Municipiului Sibiu a fost convocat în scris prin Dispoziția nr. 1911/25.10.2023, în temeiul art. 133 alin. 2 și 3, art. 134, art. 196 alin. 1 lit. b, art. 243 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ.

Dna primar Astrid Cora Fodor: Bună ziua! Bine ați venit la ședința Consiliului Local. Vă mulțumesc, că ați dat curs acestei invitații. Pentru astăzi a fost convocat Consiliul Local al Municipiului Sibiu în ședință extraordinară.
Din 23 de consilieri sunt prezenți 22, respectiv 21 de consilieri locali sunt prezenți fizic și un consilier este conectat on-line (dl Vlașcu Casian).
Dl consilier Pinter Zeno Karl a lipsit inițial, până după adoptarea HCL 423/2023, dar, ulterior, a fost prezent.
Întrucât Consiliul Local este legal constituit, declar ședința deschisă și predau conducerea acesteia domnului președinte, consilier Emil Taslovanu. Domnule președinte vă rog preluați conducerea ședinței.
Dl consilier Emil Taslovanu: Bună ziua! Vă mulțumesc pentru încrederea acordată. Conform regulamentului de organizare și funcționare al Consiliului Local al Municipiului Sibiu se va intona imnul de stat al României.
 
Se intonează imnul de stat.

Dna primar Astrid Cora Fodor: Doamnelor și domnilor consilieri, supun aprobării dumneavoastră Proiectul Ordinii de zi propus pentru această ședință extraordinară.
Cine este pentru? Cine este împotrivă? Se abține cineva?
Ordinea de zi a fost aprobată cu unanimitate, domnule secretar.

Dl Secretar General Dorin Ilie Nistor: Mulțumesc, doamna primar. Am notat.

Dl consilier Emil Taslovanu: Proiectul numărul unu.
1. Proiect de hotărâre privind alegerea viceprimarului Municipiului Sibiu.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Conform art. 152 alin.2 din Codul Adminsitrativ, viceprimarul este ales prin vot secret, cu majoritate absolută, din rândul membrilor Consiliului Local. Vă rog să faceți propuneri.
Dl consilier Adrian Bibu: Grupul PNL îl propune pe domnul Mihai Onițiu pentru funcția de viceprimar. Mulțumesc.
Dna consilier Diana Mureșan: Și noi avem o propunere. Grupul USR, îl propune pe domnul consilier Ionuț Ghișe. Și aș avea și o propunere, vreau să dăm posibilitatea celor care sunt propuși pentru a ocupa această funcție să ia cuvântul înainte să trecem la vot. Mulțumesc.
Dl consilier Emil Taslovanu: Mai sunt alte propuneri? Vă rog domnul Ghișe.

Dl consilier Ionuț Ghișe: Bună ziua! Stimată doamna primar, domnul președinte, stimați colegi și colege consilieri, stimați invitați. Cred că sunt în asentimentul tuturor dintre dumneavoastră, când spun că suntem aici, în Consiliul Local, pentu a munci pentru orașul Sibiu și pentru sibieni. Acesta este motivul pentru care, noi, grupul USR, am avut propunerea aceasta pentru postul de viceprimar din această convingere. De asta am intrat în politică, ca să facem bine pentru cetățeni și să încercăm să ieșim din zona de confort a vieții noastre private și să facem lucruri bune, acolo unde suntem. 
Nu are rost să vorbim despre povestea.. situația care ne-a adus aici și a lăsat Sibiul cu un singur viceprimar. Nu are rost să reluăm, a făcut destul rău Sibiului prin tot ce a fost și nu are rost să mai reluăm. Știm că funcția de viceprimar, este o funcție cu răspundere, o funcție executivă, nu este o funcție de protocol, de aceea noi nu suntem de acord ca această funcție să fie ocupată de cineva care nu s-a implicat în activitatea curentă a consiliului în ultimii 3 ani, altfel, decât prin vot.
Îl cunoaștem cu toții pe colegul Mihai Onițiu. Chiar m-a întrebat cineva, de curând, despre activitatea dânsului. Știm despre el că este un băiat bun, un om cumsecade și.... cam atât am putut spune despre activitatea sa din ultimii 3 ani și credeți-mă, am încercat să mă străduiesc.
Mă adresez în special colegilor din FDGR, colegilor din PSD, dar și colegilor din PNL, care mă cunosc, știu că m-am implicat foarte mult în activitatea consiliului, știți că ne-am mai întâlnit în diverse ședințe, grupuri de lucru, în plen și au fost momente în care am colaborat și poate am reușit să îmbunătățim - fie prin comisii, fie prin consiliu - să îmbunătățim anumite propuneri, indiferent din partea cui au venit sau cine le-a propus. Eu mă bazez astăzi pe înțelepciunea dumneavoastră, dragi colegi și pe respectul pe care îl aveți față de sibieni, față de primăria Sibiu, față de municipiu.
Sper să votați cu demnitatea funcției pe care o aveți și cu mândria de a decide dumneavoastră singuri votul, care este un vot secret și nu a vota pe baza unor înțelegeri sau aranjamente politice care sunt sau nu sunt de actualitate sau nu vor mai fi. Eu vă mulțumesc, mă bazez pe votul vostru și vă promit că voi fi dedicat în continuare activității din consiliul local și din acest oraș, indiferent de rezultatul votului de astăzi. Vă mulțumesc.

Dl consilier Adrian Bibu: Eu mi-aș permite să intervin, doar o secundă. Așa cum domnul Ghișe a spus, într-adevăr, echipa PNL, nu este o echipă a vorbelor. Este o echipă a faptelor, motiv pentru care am și făcut Zona Metropolitană, am făcut transportul, am făcut Agenda pe Sănătate, am făcut foarte multe lucruri pentru Sibiu în acest mandat. Și să știți că toate aceste lucruri, chiar dacă de multe ori vorbește liderul de grup Adrian Bibu, Adrian Bibu nu le-a făcut singur, le-a făcut cu această echipă din stânga lui și cu echipa de la PNL pentru că, noi, acolo avem niște comisii și aceste comisii, fie că sunt ele pe sănătate, pe cultură, pe urbanism, nu a venit singur Adrian Bibu cu aceste idei, ci oamenii aceștia din stânga mea au venit cu toate aceste idei și cred că cu ideile lor și cu disciplina pe care o avem și negocierile pe care le-am avut de fiecare dată, am reușit să obținem niște lucrui pentru Sibiu. Cam atât am avut eu să vă spun și cred că Mihai, este unul dintre cei mai buni oameni pe care-i are PNL, chiar dacă nu este un om care intră imediat în față să vorbească, este un om care muncește foarte mult, vine cu inițiative și multe dintre proiectele depuse astăzi sunt și proiectele lui Mihai și ale echipei pe care eu o conduc în cadrul PNL. Mulțumesc mult.
Dl secretar general Dorin Nistor: În momentul de față se distribuie către dumneavoastră buletinele de vot pentru alegerea viceprimarului municipiului Sibiu. Votul se desfășoară în mod secret, în cabinele de vot amplasate în spatele sălii, în spatele dumneavoastră, respectiv în față. Marcarea opțiunii dumneavoastră se face în numele candidatului prin marcare cu un X în căsuța liberă. Sunt nule voturile care au mai mult decât un marcaj asupra candidatului sau cele pentru care nu s-a exprimat nici o opțiune. La sfârșitul votului, vă rog să-l introduceți în urna aflată în imediata apropiere a cabinelor de vot. La sfârșitul exprimării votului de către consiliul local, comisia de validare, compusă din: doamna Dăncilă Simona Corina, domnul Guib Alexander Wolfgang, domnul Popa Alexandru, domnul Apostoiu Raul Andrei, sunt invitați alături de mine, într-o cameră alăturată, pentru a număra voturile și a consemna Procesul Verbal, privind rezultatul votului pentru proiectul numărul unu aflat pe Ordinea de Zi. Vă mulțumesc.
Dl consilier Emil Taslovanu: Dragi consilieri, vă invităm la vot.

Se desfășoară procesul de vot. 
Comisia de numărare și validare a votului se retrage pentru consemnarea rezultatului.

Între timp am primit și Procesul Verbal încheiat astăzi 07-11-2023 privind constatarea rezultatului votului secret exprimat de consilieri locali ai municipiului Sibiu în vederea alegerii viceprimarului.
Astfel, astăzi, 07-11-2023, comisia de validare aleasă de Consiliul Local al municipiului Sibiu în ședința din data de 10-11-2020, prin Hotărârea Consiliului Local nr. 379/2020, modificată prin hotărârea nr. 296/2021 a procedat la numărarea voturilor exercitate în mod secret.
În conformitate cu prevederile art. 152, alin.2 din OUG 57/2019 privind Codul Administrativ,votul exprimat de către Consilierii Locali din Consiliul Local al Municipiului Sibiu, pentru alegerea Viceprimarului Municipiului Sibiu, comisia constată următoarele: s-a exprimat un număr total de 21 de voturi dintre care două voturi exprimate au fost nule. Astfel domnul consilier Mihai Onițiu Cercel a obținut un număr de 15 voturi, iar domnul consilier Ionuț Ciprian Ghișe a obținut un număr de 4 voturi. Ca urmare, comisia constată că domnul Mihai Onițiu Cercel a obținut cel mai mare număr de voturi valabil exprimate, fiind respectată majoritatea prevăzută de art 152, alin 2 din OUG 57/2019 privind Codul Administrativ.

Domnule consilier felicitări!
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu 15 voturi pentru. 
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 423/2023, privind alegerea viceprimarului Municipiului Sibiu, cu 15 de voturi ”pentru”.

Trecem la punctul nr. 2.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Programului de circulaţie al transportului public de călători în Municipiul Sibiu, în perioada noiembrie-decembrie 2023
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt luări de cuvânt? Vă rog domnule consilier Guib.

Dl consilier Guib Alexander: Stimată doamna primar, stimați colegi și stimate colege consilieri, stimată audiență, doresc să fac câteva precizări legate de acest proiect de hotărâre, care face referire la modificarea a 8 trasee din Municipiul Sibiu, timp de 2 luni. Această situație de a limita cheltuielile de personal la Tursib este determinată de legea bugetului de stat pe anul 2023, care pune limite stricte pentru aceste cheltuieli indiferent de posibilitățile financiare ale societății Tursib.
Cheltuielile totale de personal, pentru anul 2023, au fost determinate prin raportare la cheltuielile de personal din anul 2022, la care s-au adăugat doar majorările permise de această lege. Situația acesta nu este determinată de lipsa de fonduri sau de performațele Tursibului ci este o consecință a respectării legii bugetului. Această propunere de hotărâre a consiliului local, prevede o reducere temporară, pentru 2 luni, a programului de transport, doar pentru anumite trasee, nu pentru toate traseele municipiului Sibiu.
De exemplu, traseele profesionale către zonele industriale și cele speciale pentru elevi, precum și alte 7 trasee din oraș, nu vor suferi modificări. Din cele 32 de trasee operate de Tursib, doar 8 trasee sunt propuse a fi modificate în aceste 2 luni. 
Dacă această propunere nu este aprobată, toți cetățenii Municipiului Sibiu, vor avea de suferit, deoarece Tursibul nu va putea să desfășoare toate cursele și nici semi cursele planificate și vor apărea întârzieri semnificative. De aceea, este mai corect și mai transparent față de cetățeni, să cunoască din timp programul, care poate fi respectta de Tursib, cu șoferii existenți, atât cel afișat în stațiile de autobuz cât și cel de pe site-ul Tursib și în aplicația mobilă de transport. 
Din aceste considerente grupul FDGR, va vota pentru aprobarea acestui proiect de hotărâre. Mulțumesc domnule președinte.
Dl consilier Emil Taslovanu: Mulțumesc. Vă rog doamna consilier.
Dna consilier Diana Mureșan: Grupul consilierilor USR a propus la ultima ședință ordinară din luna octombrie amânarea și am avut și un motiv pentru care am propus această amânare, în ideea de a oferii conducerii Tursib, un răgaz de a veni, pe lângă soluția asta punctuală, cu un plan mai amplu prin care să se rezolve de fapt problemele de substanță care există în Tursib. A avut loc și o întâlnire de lucru, vinerea trecută, în care am discutat despre aceste probleme - cei care au fost prezenți, știu despre ce vorbesc acum - din păcate nu am primit nici un plan mai complex, prin care să se rezolve problemele acestea de substanță și nu doar pe termen de 2 luni, pe termen de 6 luni/un an.
De asemenea, repet ce am spus și în ședința ordinară din luna octombrie, acest proiect este în detrimentul cetățenilor, iar, în urma discuțiilor de la Tursib, avute vineri, nu am primit nici o garanție, că aplicând noi această reducere de program nu vom ajunge la sfârșitul anului în situația în care, tot nu ne încadrăm în bugetul de salarii care este gândit pentru anul 2023, deci nu avem absolut nici o garanție. În consecință, vreau să adaug că, consecința pentru care suntem în situația asta este de fapt un management defectuos la Tursib și asta ar trebui să recunoaștem cu toții, căci asta este de fapt situația. În consecință, consilierii USR, vor vota împotrivă.
Dl consilier Emil Taslovanu: Mulțumesc. Vă rog domnul consilier Bibu.
Dl consilier Adrian Bibu: Eu consider că situația în care suntem astăzi, în continuare… - nu pot să vorbesc nici de managementul Tursib, pentru că nu știu ce este acolo, în amănunt - ci consider că este o lipsă de dialog între noi ca și parteneri astăzi, din nou. Și atunci, consider că, pe viitor, astfel de proiecte trebuie discutate înainte, cu timp și analizate și după aceea să luăm deciziile care trebuie luate. Astăzi, pentru că consider că nu am avut un dialog corect și din timp, din punctul nostru de vedere și noi suntem împotriva reducerii curselor și împreună poate vom găsi soluții pe viitor. Mulțumesc. 
Dl consilier Emil Taslovanu: Mai dorește cineva să adauge ceva? Avem aici, două persone care s-au înscris pentru a lua cuvântul, îl invit pe domnul Teodosescu Eduard. Vă rog, domnule.
Dl Teodesescu Eduard: Stimată domna primar stimați domni consilier locali. În primul rând vreau să vă mulțumesc pentru votul acordat șoferilor de Tursib. Eu vă mulțumesc în numele tuturor, că ați făcut ceva normal. L-am ascultat pe domnul consilier, nu puteți spune așa ceva, că, în momentul de față, dacă s-ar reduce planul de transport…tocmai de aceea vă spun că timpii de așteptare în stații vor fi și mai mari. Numai să vă dau exempul traseul 1, v-am spus și data trecută, avem 13 mașini, de dimineața până seara. Dacă se vota noul plan de transport, rămâneau 4 mașini de bază. Cum puteți spune așa ceva, că timpii de așteptare în stație a călătorilor sunt mai mari? Tocmai de aceea, trebuie să ne gândim cu toții, la persoanele cu dizabiltăți, personele în vârstă, muncitorii, călătorii care plătesc bilete și abonament, de ce să plătească incompetența Tursibului?  
Doamna director economic nu v-a spus dar, vreau să vă spun că nu a cerut rectificare bugetară pentru autobuzele CNG-uri, și pentru cele electrice. Dânsa a făcut planul de transport, pentru șoferii necesari, dar în momentul de față nu-i avem. Și de aceea, vă rog frumos ca, în momentul de față, să facem o rectificare bugetară pentru plata orelor suplimentare.
Dacă îmi permiteți să vă spun, viața unui șofer la Tursib: se trezește dimineața la ora 3.30, cei care stăm în orașul Sibiu, avem șoferi care fac naveta și de la 50-60km. Venim la Tursib la 4.30, la garaj, ne căutăm autobuzul prin curte, știți și dumneavoastră condițiile de parcare din autobază..... e un haos total. Dacă eu, dimineața, trebuie să mă încadrez pe traseu la 5.10, sunt 4-5 mașini în fața mea, în coloană, trebuie să mut 2-3 mașini, colegii mei, nu numai eu, în general, trebuie să mutăm alte mașini, ca să putem porni la drum. Trebuie să dai cu spatele ....sunt stâlpi acolo, alte autobuze....... nimeni nu face nimic, e o harababură curată. Credeți-mă am tot solicitat să facem parcări, să facem parcări…de multe ori… știți …am mai și pălit autobuzele, nu din vina noastră, din vina indiferenței dumnealor.
Mi se părea ca, în momentul de față, să vină conducerea societății și să ceară clemență în fața dumneavoastră, să-i ajutați și .....dumnealor pleacă. Domnul director general Torneanu și-a dat demisia, doamna director economic pleacă, doamna de la personal este în preaviz, doamna contabil șef a plecat. Cu ce suntem noi vinovați pentru incompetența dumnealor? Cu cine să mai stăm de vorbă?
Ați văzut și dumneavoastră, au participat până la urmă la ședință, și am vrut să o întreb pe doamna directoare, dânsa este secretara Consiliului de Administrație, aș fi curios și eu, dacă vreodată, cele 5 persoane au participat la ședința Consiliului de Administrație? Niciodată nu au participat. Vin să își ia banii, semnează procesele verbale, iau 3000 lei net, salariu.
Parcul auto, în momentul de față este praf, doamna directoare spunea data trecută că avem economii la piesele auto. Cum poți să spui așa ceva, că ai economii la piesele auto, când tu…pe parcul nostru, toate mașinile sunt praf. Acum știți și dumneavoastră, autobuzele vechi, cele mari, care au peste 1.000.000 km, le-au tras în fosta bază Tursib.
Dl consilier Emil Taslovanu: Domnul Teodosescu, noi vă ascultăm, dar timpul dumneavoastră a trecut, vă mai las un minut.
Dl Teodosescu Eduard: Două secunde, dacă îmi permiteți. Dimineața, un șofer când se prezintă la lucru, uitați câte avem pe capul nostru : trebuie să verificăm sistemul de lumini și semnalizări, sistemul de frânare, sistemul de direcție, sistemul de reglare și suspensie, sistemul de închidere-deschidere a ușilor, sistem de validare bilete, sisteme de afișare traseu, borne de acumulatori, curățenia în autobuz. Astea trebuie toate verificate. Aici am o copie a Foii de Parcurs, toate acestea trebuie verificate.
În momentul de față, la Tursib, suntem singurii care nu avem pauză de masă, stimați consilieri. Nu avem pauză de masă și tot suntem criticați de călători pentru că mâncăm în autobuz un sandwich, nu avem timp, nu avem unde să ne facem necesitățile. Suntem singura categorie de muncitori, care nu beneficiem de pauză de masă, suntem singura categorie care avem dosare penale, incluziv eu am dosar penal; pentru că am staționat în stație, știți…în Gușterița, sub pod, am staționat acolo, sub pod, a intrat în mine un băiat, Dumenzeu să-l ierte și a murit pe loc. Puneți-vă în situația noastră? Știți cum e traficul în Sibiu, îți taie calea..... pui frână, îți cad călătorii în autobuz; stau cu telefoanele în mână și cad jos...... poliția e pe noi........dosare penale, permise suspendate. Conducerea noastră v-a spus așa ceva? Nu au spus la nimeni.
Dl consilier Emil Taslovanu: Vă mulțumim că ne-ați spus.
Dl Teodosescu Eduard: Tocmai de aceea am venit. Vrem și noi să fim respectați, pentru munca depusă în folosul cetățeanului sibian, pentru asta vrem salarii decente. Pentru cazul în care nu vom fi respectați pentru munca depusă, vom pleca. Am aici liste cu 120 de semnături de la șoferi, care, dacă nu se va face nimic, de la anul își vor da demisiile în lanț. Uitați listele, stimată doamna primar, aceștia își vor da demisiile în lanț. Își vor depune preavizul, pentru că nu mai suportăm mizeria și bătaia de joc la care am fost supuși ani și ani de zile.
Ieri, am fost la domnul prefect în audiență. Domnul director îi spune domnului prefect că avem 9000 de ore. Da, cum poți să spui așa ceva? În momentul de față avem 19.000 de ore suplimentare. Nu se poate așa ceva. V-am spus și data trecută, nu venim la muncă de capul nostru, am fost solicitați. 
Dl consilier Emil Taslovanu: Vă mulțumim pentru intervenție.
Dl Teodosescu Eduard: Vă mulțumesc și eu.
Dl consilier Emil Taslovanu: Supun la vot.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul a fost respins cu 8 voturi pentru 13 împotrivă și 2 abțineri.

Dl Teodosescu Eduard: Ieri, am făcut și o adresă, către Curtea de Contui a României, către domnul președinte al Curții de Conturi Sibiu, către dumneavoastră stimată doamna Primar, și către dumneavoastră stimat Consiliu Local, prin care se poate rezolva problema de la Tursib. Dar problema este, vedeți și dumenavoastră, domnii din Consiliul de Administrație, niciodată nu ne-au chemat să ne spună situațiile. Domnii din Consiliul de Administrație ...nu știu unde sunt în momentul de față… știți foarte bine, domnul președinte este în Statele Unite, stă la plajă și noi stăm și suportăm și copiii noștri așteaptă de Sfintele Sărbători ......ne cer mâncare, îmbrăcăminte… Puneți-vă în situația noastră, avem colegi cu copii mici, avem un coleg aici prezent, are 5.000 lei rata la bancă, are 2 copii. Vă rugăm frumos, să luați în serios problema. Dacă nu, de săptămâna viitoare vom face proteste, vom face grevă, am susținere de la toți colegii, de la federații, de la toate blocurile sindicale, m-au sunat și mi-au spus că mă susțin în toate aceste demersuri. Vă mulțumesc.
Dl consilier Emil Taslovanu: Cu aceasta ședința s-a încheiat. La revedere.

Dna primar Astrid Cora Fodor: Și eu vă mulțumesc pentru participare. Vă doresc o zi bună!

 

Şedinţa se încheie la ora 13:35.
 
       
               Preşedinte de ședință,                                                                     Contrasemnează,
                   
 Emil Taslovanu                                                                            Secretar General   
                                                                                                                            Dorin Ilie Nistor                                                             

 

 

Proces - Verbal al sedinței extraordinare din data de 07.11.2023 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu (PDF).



go top
e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE ÎN SECŢIUNE: