PROCES - VERBAL încheiat astăzi, 27.12.2023 cu ocazia ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Sibiu

Secţiunea: procese back


Şedinţa începe la ora 14:00.

Consiliul Local al Municipiului Sibiu a fost convocat în scris, prin Dispoziția Primarului Municipiului Sibiu nr. 3203/2023, în temeiul art. 133 alin.1 și art. 134 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ.
Sunt prezenți în sala de ședințe: Administratorul Public al Municipiului Sibiu - dna Ioana Leca;  Director Direcția Economică - dl Dorian Dăncăneț, Șef Serviciu Administrație Locală - dna Nicoleta Slavu, Șef Serviciu Informatică - dl Racz Cristian, Consilier Serviciul Informatică, dl. Florin Brădean.

Dna Primar Astrid Cora Fodor: Bună ziua doamnelor, domnilor consilieri. Bine ați venit la ședința ordinară a Consiliului Local.
Această ședință a fost convocată cu respectarea prevederilor art. 133, alin. 1,  art. 134, alin. 1, lit. a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ și cu respectarea prevederilor Regulamentului Consiliului Local.
Din 23 de consilieri, sunt prezenți fizic 20 consilieri, 1 consilier este conectat on-line (dna consilier Munteanu Monica Adriana) iar ceilalți doi lipsesc motivat (dl Pinter Zeno Karl și dl Stanciu Cătălin Dorian Nicolae).
Întrucât Consiliul Local este legal constituit, declar ședința deschisă și predau conducerea acesteia domnului consilier, Paul Kutesch. Domnule consilier, aveți cuvântul mulțumesc.

Dl consilier Paul Kuttesch: Mulțumesc doamna primar. Bună ziua, stimată doamnă primar, doamnelor și domnilor consilieri, stimați invitați. Vă mulțumesc pentru încrederea acordată.
Conform Regulamentului de organizare și funcționare al Consiliului Local al Municipiului Sibiu se va intona imnul de stat.

Se intonează imnul de stat.

Dl consilier Paul Kuttesch: În conformitate cu dispozițiile art. 138, alin. 15 din O.U.G. nr.  57/2019 privind Codul Administrativ, îl rog pe domnul secretar general Dorin Nistor să supună la vot procesele verbale ale ședințelor Consiliului Local Sibiu din luna noiembrie 2023.
Dl Secretar General Dorin Nistor: Mulțumesc. Doamnelor și domnilor consilieri, supun aprobării dumneavoastră Procesul verbal al ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Sibiu din data de 07.11.2023. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Procesul verbal a fost aprobat. Mulțumesc.
De asemenea supun aprobării dumneavoastră Procesul verbal al ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Sibiu din data de 28.11.2023. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Procesul verbal a fost aprobat. Mulțumesc

Dna primar Astrid Cora Fodor: Doamnelor și domnilor consilieri, în conformitate cu prevederile art. 135, alin. 7 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, supun aprobării dumneavoastră Proiectul Ordinii de zi propus pentru această ședință ordinară, inclusiv Ordinea de zi suplimentară. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? Mulțumesc.
Ordinea de zi a fost aprobată în unanimitate.
Dna consilier Sara Konerth: Vă rog, am o intervenție dna primar. În numele Comisiei Sociale, vreau să retrag de pe ordinea de zi proiectul nr. 47.
Dna primar Astrid Cora Fodor: deci supun la vot proiectul ordinii de zi fără proiectul 47.
Cine este pentru? Cine este împotrivă? Se abține cineva? Mulțumesc.

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul unu.
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea închirierii imobilului din Sibiu str. Crișanei nr. 22 în care funcționează Grădinița cu program normal nr. 4 Sibiu.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 478/2023, privind aprobarea închirierii imobilului din Sibiu str. Crișanei nr. 22 în care funcționează Grădinița cu program normal nr. 4 Sibiu, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul doi.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea prelungirii închirierii imobilului situat în Sibiu, str. Reconstrucției, nr. 21, ap.1, în care funcționează Grădinița cu program normal nr. 2 Sibiu.
   - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 479/2023, privind aprobarea prelungirii închirierii imobilului situat în Sibiu, str. Reconstrucției, nr. 21, ap. 1, în care funcționează Grădinița cu program normal nr. 2 Sibiu, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul trei.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea transmiterii dreptului de folosinţă gratuită în favoarea Clubului Sportiv Şcolar Sibiu asupra a 2 săli de sport din incinta: Colegiului Național "Octavian Goga" - Sibiu, str. Mitropoliei nr. 34 și Școlii Gimnaziale "Nicolae Iorga" - Sibiu, str. Nicolae Iorga nr. 56 Sibiu.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 480/2023, privind aprobarea transmiterii dreptului de folosinţă gratuită în favoarea Clubului Sportiv Şcolar Sibiu asupra a 2 săli de sport din incinta: Colegiului Național "Octavian Goga" - Sibiu, str. Mitropoliei nr. 34 și Școlii Gimnaziale "Nicolae Iorga" - Sibiu, str. Nicolae Iorga nr. 56 Sibiu, cu 21 voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul patru.
4. Proiect de hotărâre privind stabilirea taxei speciale pentru amplasare de terase pe domeniul public sau privat al Municipiului Sibiu si a posibilității de extindere a acestora pentru anul 2024.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
    Comisia de buget a avizat nefavorabil proiectul, astfel: 2 voturi pentru, un vot împotrivă, două abțineri. Cine este pentru?

Dl consilier Ionuț Ghișe: Numai puțin dl. președinte vreau să...
Dl consilier Adrian Bibu: Vă rog dle Ghișe, ziceți, după care intervin și eu.
Dl consilier Ionuț Ghișe: Stimată doamnă primar, domnule președinte, stimați colegi consilieri și distinși invitați, avem la vot un proiect care a stârnit numeroase polemici în oraș în rândul patronilor din Horeca, al angajaților lor, dar și în rândul sibienilor care își plătesc taxele corect și care nu acceptă discriminări de acest tip. Am văzut în mass media, în presă doar, că PNL se opune acestei majorări de taxe, cum se spune, ceea ce ne surprinde, având în vedere că PNL este în acest moment partidul care a majorat taxele în toată țara pentru persoane fizice și pentru întreprinzători. Asta ne face să ne gândim că este vorba de altfel de interese pe care le susțin, pentru colegii de la PNL Sibiu. Îi rugăm un singur lucru - să fie solidari în cadrul parteneriatului pe care îl au cu FDGR și să-și asume această revenire la taxa specială de amplasare, că așa ar fi corect și ar fi consecvenți cu politica de partid la nivel național. Susținem o taxă de ocupare a domeniului public evident, dar credem că ea  nu trebuie să fie egală pentru micii artizani care vând mărțișoare și pentru comercianții care vând de milioane de lei. Îi invităm de asemenea pe întreprinzătorii din Horeca la discuții, pentru a găsi cele mai bune soluții pentru dezvoltarea acestui segment; nu credem că viitorul lor stă în cei 2 lei de care se teme PNL. Noi, consilierii USR ne abținem de la acest proiect de hotărâre (de la vot) pentru că suntem de părere că trebuie reglementată mai clar ocuparea domeniului public inclusiv prin eliminarea tuturor construcțiilor care au urâțit în ultima vreme centrul acestui oraș. Vă mulțumim. 
Dl consilier Adrian Bibu: Stimată dna. primar, stimați colegi, grupul PNL propune o taxă specială la acest punct, deci, cu următorul amendament, de un leu, astfel încât după aceea să putem face o analiză, ce înseamnă acest leu care îl punem în plus și totodată să vedem cum am putea investi în promovarea Sibiului pentru că din luna ianuarie, februarie și martie sunt probleme pe partea de turiști. Și atunci cred că ar fi bine să analizăm dacă nu, din această taxă- pentru că asta își doresc și cei din Horeca în urma discuțiilor pe care noi le-am avut cu ei și am înțeles că au făcut adresă să vină și la dvs. - că o parte din acești bani să-i reinvestim în promovarea turismului la nivel de municipiu Sibiu prin AJTS sau direct prin Primărie. Să vedem niște evenimente care totodată le putem organiza în luna ianuarie, februarie, martie, pentru atragerea de turiști și atunci propun să menținem taxa, că menținem, să punem o taxă de un leu. Să facem o analiză și după aceea să vedem ce facem cu acești doi lei. Mulțumesc.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Aș adăuga și eu ceva. De fapt, menținem taxa de un leu de anul trecut. Personal, n-am nimic împotrivă, dar vreau să fac niște precizări, ca dvs., consilierii locali, să fiți în cunoștință de cauză ce ne așteaptă. Vreau să mă refer la proiectul legii de buget care a fost adoptată de ambele camere și se află la promulgare la domnul președinte. Dacă coroborăm prevederile legii de buget cu OG nr. 115, care prevede - impozitul datorat de persoane fizice pe veniturile din pensii, din dobânzi, din jocuri de noroc și din dividende, încasat la bugetul de stat, începând cu 1 ianuarie 2024 se reține integral la același buget și nu se redistribuie.
Direcția economică a făcut un calcul - ce impact înseamnă asta pentru bugetul nostru local. Precizez că impactul cel mai puternic vine de la impozitul pe pensii. Asta înseamnă un minus la venituri între 80 și 110 milioane de lei, nu le putem estima. Deci, mai mult decât ne este excedentul în acest an.
Din start, prin ceea ce a hotărât Guvernul, ne pune în această situație. Guvern din care noi nu facem parte - PNL și PSD face parte.
Mai departe - noi, în 2021, și nu înainte de alegeri, cum este la modă în întreaga Românie, am propus o serie întreagă de reduceri de taxe pentru a ajuta mai ales acest sector. Aici mă refer la acele cote adiționale, care toate au fost reduse la jumătate; am fost unul din puținele orașe care a făcut asta și pe care nu le-am ridicat în 2021, 2022, 2023 și în 2024, fără cote adiționale.
La impozitul pe clădirile nerezidențiale, spații comerciale, de producție, de agrement ale persoanelor fizice, avem un impozit de 0,5%. Deci, impozitele care se plătesc sunt minimale. Noi am zis să facem totul treptat. 
Din ceea ce v-am spus până acum beneficiază toată Horeca. Când vorbim de terase, vorbim de cei care stau în inima Sibiului, care au o serie întreagă de avantaje deja prin locația lor. O  să vă dau câteva exemple.
Am luat bilanțurile unora dintre aceste societăți comerciale. M-am bucurat foarte mult, dar am avut un șoc ce profituri se înregistrează de către aceste societăți cu ajutorul nostru. Avem societăți comerciale care au un spațiu interior de 10-15, de 30 mp – unele din ele... un pic mai mare decât o toaletă .....- și ocupă spații pe domeniu public de 60-70- 130 mp, dar mergem cu taxa de un leu. De acord, v-am spus n-am nimic împotrivă, dar vom trage linie și vom analiza pe toți, ce se întâmplă, când depun bilanțul, o să vedeți ce cifre iasă la bilanț. Nu știu dacă e corectă această atitudine față de ceilalți. Că Horeca nu înseamnă numai cei care au terase - și când vorbesc de cei care au terase care își desfășoară activitatea în niște condiții cu totul speciale -  nu mă refer la Bălcescu, unde situația este altfel, mă refer la Piața Mare și Piața Mică. În ce privește aspectul teraselor, dl. consilier (Ghișe) într-adevăr este necesară o schimbare și fundamentare printr-un regulament, care într-adevăr trebuie discutat cu Horeca, trebuie analizat cu arhitecți, deci nu noi, care nu suntem neapărat de specialitate. Și vreau să mai adaug ceva, în cursul anului a fost la mine într-o audiență vicepreședintele asociației Horeca, care s-a înființat. Îl cunoaștem cu toții, persoană foarte vocală și care fost împreună cu un avocat și care m-a felicitat că am făcut această creștere treptat și că e foarte bine că am început cu un leu și vom intra în 2024 cu 2 lei. Bineînțeles, când a văzut mișcarea politică - cine nu profită de ea, că suntem cu an înainte de alegeri - e greu ca un partid politic să decidă să crească taxele, tocmai de aia am și subliniat când noi le-am scăzut, nu le-am scăzut în 2019 sau în 2020 când a fost, când noi am propus, Forumul. Reducerea am făcut - o în 2021, deci decizia vă aparține. Niciun fel de problemă, eu sunt de acord că dacă într-adevăr nu adoptăm acum o taxă, intrăm în taxa de ocupare a domeniului public și care oricum este 2 lei și ar fi o mârșăvie să zicem ”lasă să pice proiectul” că intrăm la 2 lei. Așa că eu însușesc propunerea domnului consilier Bibu, dar vreau să știți ceea ce ați votat și vreau să vă spun că suntem responsabili. O să găsim și actul normativ unde apare acea frază că nu asigurăm veniturile la veniturile necesare nivelului funcționării acestui municipiu. Din tot ce v-am înșirat, reduceri din impactul pe care ni l-a prevăzut guvernul prin legea bugetului mai este o șansă să schimbe O.G. nr.  115. Dacă o schimbă, situația s-ar putea să fie alta. Să știți cu toții ce ne așteaptă, că dorințe să facem una și alta sunt multe, dar noi avem proiecte începute, proiecte care nu ne putem permite să le stocăm, să le oprim, da, și vom vedea care o fi situația. Deci dl. consilier ne-am însușit propunerea. 
Dl consilier Adrian Bibu: Dacă îmi permiteți dna. primar. Ideea nu este că PNL rezolvă la 1 leu și FDGR  a vrut la 2 lei, nu asta e ideea. Ideea este și apelul meu la dvs. a fost acela de a avea un dialog și de a găsi soluții că poate oamenii spun: domnule, plătim 2.50 lei cu mențiunea ca 50 de lei sau 60 de bani să-i direcționăm către publicitate și cred că, dacă stăm cu toții la masă ca de fiecare dată, vom găsi soluția. Asta este mesajul, eu am înțeles și mesajul dvs. Eu nu vreau să-l transform în politic, pentru că putem cădea toți în extrema asta, fiind an electoral în 2024, nu. Ideea e să găsim împreună soluții care, poate cu toții - poate nu le vedem noi de aici -poate colegii din Horeca, reprezentanții lor, le-au văzut și sunt convins că dacă ele sunt bune le vom aproba. Atâta. Și atunci, dacă cădem de acord să lăsăm un leu în continuare, să avem o discuție cu oamenii aceștia și dacă în urma discuției (se rezolva) e minunat. Mulțumesc. 
Dna primar Astrid Cora Fodor: Eu sunt de acord. Să ținem cont și de cei de la HORECA care au ca spații foarte mari închiriate interioare care într-adevăr costă sau sunt proprietatea lor -atunci deja au o situație mai avantajoasă față de cei care au spații de 10, de 30 de metri pătrați -, vă pot da exemple, dar mă abțin, vreau să fiu elegantă. Pentru că sunt cei care.... cunoaștem ca și dvs... unde vă petreceți, că mai beți o cafea acolo, mai purtați o discuție cu unul și cu altul și care au 30 sau 10 sau 50 și ocupă 100-130 de metri pătrați.  Deci și eu aș vrea să am un business cu un leu pe metru pătrat în buricul târgului și să închiriez, scuzați-mi expresia, un spațiu mai mare decât (......) nu vreau să folosesc cuvântul, care nu e elegant. Mulțumesc. 
Dl consilier Adrian Bibu: Eu cred că prin dialog se vor rezolva toate. Mulțumesc.
Dl consilier Paul Kuttesch: Supunem la vot cu amendamentul însușit de inițiator. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Dna primar Astrid Cora Fodor: O vom face după ce vedem bilanțurile, da, ca să avem și noi argumente să le arătăm ce bine funcționează afacerile în zona centrală. 
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu 16  voturi pentru și 5 abțineri.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 481/2023, privind stabilirea taxei speciale pentru amplasare de terase pe domeniul public sau privat al Municipiului Sibiu si a posibilității de extindere a acestora pentru anul 2024, cu 16 voturi "pentru" și 5 abțineri (dna consilier Diana Mureșan, dl consilier Ghișe Ionuț Ciprian, dl consilier Plesciuc Ioan, dl. Consilier Apotoiu Raul Andrei, dl consilier Popa Alexandru).

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul cinci.
5. Proiect de hotărâre privind stabilirea taxei speciale pentru amplasarea de mobilier în vederea desfãșurării activitãții de comerț stradal alimentar pentru anul 2024.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi. 
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 482/2023, privind stabilirea taxei speciale pentru amplasarea de mobilier în vederea desfãșurării activitãții de comerț stradal alimentar pentru anul 2024, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul șase.
6. Proiect de hotărâre privind atestarea apartenenţei la domeniul privat al Municipiului Sibiu a imobilului teren, situat în Sibiu, zona străzii Ecaterina Varga.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 483/2023, privind atestarea apartenenţei la domeniul privat al Municipiului Sibiu a imobilului teren, situat  în Sibiu, zona străzii Ecaterina Varga, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul șapte.
7. Proiect de hotărâre privind aprobarea cererii Consiliului Local al Municipiului Sibiu pentru trecerea imobilelor constând în teren neproductiv în suprafață de 5.150 mp, drum în suprafață de 4.730 mp, respectiv drum în suprafață de 5.696 mp, aparținând domeniului public al Județului Sibiu, situate în extravilanul Municipiului Sibiu, Dealul Gușteriței, din proprietatea publică a Județului Sibiu în proprietatea publică a Municipiului Sibiu
   - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt luări de cuvânt? Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu 20 de voturi și o abținere.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 484/2023, privind aprobarea cererii Consiliului Local al Municipiului Sibiu pentru trecerea imobilelor constând în teren neproductiv în suprafață de 5.150 mp, drum în suprafață de 4.730 mp, respectiv drum în suprafață de 5.696 mp, aparținând domeniului public al Județului Sibiu, situate în extravilanul Municipiului Sibiu, Dealul Gușteriței, din proprietatea publică a Județului Sibiu în proprietatea publică a Municipiului Sibiu, cu 20 de voturi "pentru" și o abținere  (dl consilier Bibu Adrian)

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul opt.
8. Proiect de hotărâre privind transmiterea în administrarea Serviciului Public de Administrare a Domeniului Public și Privat a investiției "Stații de încărcare electrice".
   - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 485/2023, privind transmiterea în administrarea Serviciului Public de Administrare a Domeniului Public și Privat a investiției "Stații de încărcare electrice", cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul nouă.
9. Proiect de hotărâre privind vânzarea fără licitație publică a imobilului - teren de construcții situat în Sibiu, Cartierul Tineretului, [Date cu caracter personal], în favoarea d-lui Andronic Marian Constantin.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 486/2023, privind vânzarea fără licitație publică a imobilului - teren de construcții situat în Sibiu, Cartierul Tineretului, [Date cu caracter personal], în favoarea d-lui Andronic Marian Constantin, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul zece.
10. Proiect de hotărâre privind vânzarea fără licitație publică a imobilului - teren de construcții situat în Sibiu, Cartierul Tineretului, [Date cu caracter personal], în favoarea d-lui Stănilă Eugen Claudiu
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 487/2023, privind vânzarea fără licitație publică a imobilului - teren de construcții situat în Sibiu, Cartierul Tineretului, [Date cu caracter personal], în favoarea d-lui Stănilă Eugen Claudiu, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul unsprezece.
11. Proiect de hotărâre privind  vânzarea fără licitație publică a imobilului - teren de construcții situat în Sibiu, Cartierul Tineretului, [Date cu caracter personal], în favoarea d-lui Ușurelu Gabriel
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 488/2023, privind vânzarea fără licitație publică a imobilului - teren de construcții situat în Sibiu, Cartierul Tineretului, [Date cu caracter personal], în favoarea d-lui Ușurelu Gabriel, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul doisprezece.
12. Proiect de hotărâre privind aprobarea, pentru anul 2024, a volumului, modului de valorificare şi metodologiei de calcul a preţului de referinţă  al masei lemnoase, provenită din fondul forestier, proprietatea publică a Municipiului Sibiu
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 489/2023, privind aprobarea, pentru anul 2024, a volumului, modului de valorificare şi metodologiei de calcul a preţului de referinţă  al masei lemnoase, provenită din fondul forestier, proprietatea publică a Municipiului Sibiu, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul treisprezece.
13. Proiect de hotărâre privind preluarea în proprietatea Municipiului Sibiu a imobilelor - terenuri în suprafață totală de 4993 mp, situate în Sibiu, str. Ogorului FN, cu destinația de drum.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 490/2023, privind preluarea în proprietatea Municipiului Sibiu a  imobilelor - terenuri în suprafață totală de 4993 mp, situate în Sibiu, str. Ogorului FN, cu destinația de drum, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul paisprezece.
14. Proiect de hotărâre privind actualizarea valorii de inventar a spațiului cu altă destinație decât aceea de locuință situat în Sibiu, Piața Mică nr. 24, ca urmare a reevaluării acestuia
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi. 
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 491/2023, privind actualizarea valorii de inventar a spațiului cu altă destinație decât aceea de locuință situat în Sibiu, Piața Mică nr. 24, ca urmare a reevaluării acestuia, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul cincisprezece.
15. Proiect de hotărâre privind actualizarea valorilor de inventar ale bunurilor, proprietatea Municipiului Sibiu, aflate în concesiunea S.C. URBANA S.A, care fac obiectul contractelor nr.55/2012 si nr.1/2017, ca urmare a reevaluării acestora.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 492/2023, privind actualizarea valorilor de inventar ale bunurilor, proprietatea Municipiului Sibiu, aflate în concesiunea S.C. URBANA S.A, care fac obiectul contractelor nr.55/2012 si nr.1/2017, ca urmare a reevaluării acestora, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul șaisprezece.
16. Proiect de hotărâre privind actualizarea valorii bunurilor cuprinse în Lista bunurilor din domeniul public al Municipiului Sibiu concesionate către S.C. Piețe Sibiu SA prin Contractul de delegare a gestiunii prin concesiune a serviciului de utilitate publică de întreținere și exploatare a piețelor agroalimentare și târgurilor din Municipiul Sibiu nr. 133097/104/29.10.2010, modificat și completat ulterior, ca urmare a reevaluării acestora.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu, nr. 493/2023, privind privind actualizarea valorii bunurilor cuprinse în Lista bunurilor din domeniul public al Municipiului Sibiu concesionate către S.C. Piețe Sibiu SA prin Contractul de delegare a gestiunii prin concesiune a serviciului de utilitate publică de întreținere și exploatare a piețelor agroalimentare și târgurilor din Municipiul Sibiu nr. 133097/104/29.10.2010, modificat și completat ulterior, ca urmare a reevaluării acestora, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul șaptesprezece.
17. Proiect de hotărâre privind preluarea în proprietatea  Municipiului Sibiu a cotei de 3/16 din imobilul - teren în suprafaţă de 780 mp, situat în Sibiu, str. Nicolae Branga și a cotei de 3/6 din imobilul teren în suprafață din acte de 467 mp suprafață măsurată 476 mp situat în zona străzii G-ral Ioniță Dăscălescu cu destinația de “drum”.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 494/2023, privind preluarea în proprietatea  Municipiului Sibiu a cotei de 3/16 din imobilul - teren în suprafaţă de 780 mp, situat în Sibiu, str. Nicolae Branga și a cotei de 3/6 din imobilul teren în suprafață din acte de 467 mp suprafață măsurată 476 mp situat în zona străzii G-ral Ioniță Dăscălescu cu destinația de “drum”, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul optsprezece.
18. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației cadastrale de apartamentare a construcției situată în Sibiu, str. Ștefan cel Mare, nr. 17.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 495/2023, privind  aprobarea documentației cadastrale de apartamentare a construcției situată în Sibiu, str. Ștefan cel Mare, nr. 17, cu 21 voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul nouăsprezece.
19. Proiect de hotărâre privind aprobarea Actului adițional nr. 4 la Contractul nr. 9 din 29.01.2020 având ca obiect delegarea gestiunii serviciului de iluminat public din Municipiul Sibiu și Stațiunea Păltiniș.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 496/2023, privind aprobarea Actului adițional nr. 4 la Contractul nr. 9 din 29.01.2020 având ca obiect delegarea gestiunii serviciului de iluminat public din Municipiul Sibiu și Stațiunea Păltiniș, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul douăzeci.
20. Proiect de hotărâre privind aprobarea investițiilor propuse pentru finanțare în anul 2024 din contul IID al S.C. Apă-Canal S.A., constituit în baza OUG nr. 198/2005
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 497/2023, privind aprobarea investițiilor propuse pentru finanțare în anul 2024 din contul IID al S.C. Apă-Canal S.A., constituit în baza OUG nr. 198/2005, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul douăzeci și unu.
21. Proiect de hotărâre privind mandatarea reprezentantului Municipiului Sibiu în Adunarea Generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ECO Sibiu să voteze pentru aprobarea încheierii Actului adițional nr.11 la Contractul de delegare prin concesiune a gestiunii activității de colectare și transport al deșeurilor municipale din Zona 1 Sibiu nr. 277/05.08.2016.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 498/2023, privind mandatarea reprezentantului Municipiului Sibiu în Adunarea Generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară ECO Sibiu să voteze pentru aprobarea încheierii Actului adițional nr.11 la Contractul de delegare prin concesiune a gestiunii activității de colectare și transport al deșeurilor municipale din Zona 1 Sibiu nr. 277/05.08.2016, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul douăzeci și doi.
22. Proiect de hotărâre privind modificarea HCL nr. 160/2023 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale, precum și a taxelor speciale, pentru anul 2024
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 499/2023, privind modificarea HCL nr. 160/2023 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale, precum și a taxelor speciale, pentru anul 2024, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul douăzeci și trei.
23. Proiect de privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții "Reabilitare Aleea de legătură Zona Calea Cisnădiei spre Aleea Eroilor etapa II" la Cimitirul Municipal Sibiu.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 500/2023, privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții "Reabilitare Aleea de legătură Zona Calea Cisnădiei spre Aleea Eroilor etapa II" la Cimitirul Municipal Sibiu, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul douăzeci și patru.
24. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului "Reabilitare imobil Maria Tereza - strada Gladiolelor nr. 4 și nr. 6 Sibiu" și a cheltuielilor legate de proiect
     - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 501/2023, privind aprobarea proiectului "Reabilitare imobil Maria Tereza - strada Gladiolelor nr. 4 și nr. 6 Sibiu" și a cheltuielilor legate de proiect, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul douăzeci și cinci.
25. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului "Reabilitare Grădinița cu program prelungit nr. 36 în vederea îmbunătățirii eficienței energetice" și a cheltuielilor legate de proiect. 
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 502/2023, privind aprobarea proiectului "Reabilitare Grădinița cu program prelungit nr. 36 în vederea îmbunătățirii eficienței energetice" și a cheltuielilor legate de proiect, cu 21 voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul douăzeci și șase.
26. Proiect de hotărâre privind aprobarea subvenţiilor de la bugetul local pentru anul 2024, asociaţiilor, fundațiilor și cultelor recunoscute în România, acreditate ca furnizori de servicii sociale potrivit legii, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială pe raza Municipiului Sibiu, în baza Legii nr. 34/1998
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu, nr. 503/2023, privind aprobarea subvenţiilor de la bugetul local pentru anul 2024, asociaţiilor, fundațiilor și cultelor recunoscute în România, acreditate ca furnizori de servicii sociale potrivit legii, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială pe raza Municipiului Sibiu, în baza Legii nr. 34/1998, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul douăzeci și șapte.
27. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism "P.U.Z. - Construire locuințe și dotări aferente și compatibile, CUT - 1,05 și regim maxim de înălțime S/D+P+2E+M/Er", în Municipiul Sibiu, Zona str. G-ral Grigore Baștan, F.N.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 504/2023, privind aprobarea documentației de urbanism "P.U.Z. - Construire locuințe și dotări aferente și compatibile, CUT - 1,05 și regim maxim de înălțime S/D+P+2E+M/Er", în Municipiul Sibiu, Zona str. G-ral Grigore Baștan, F.N.), cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul douăzeci și opt.
28. Proiect de hotărâre privind  aprobarea modificării anexei nr. I la HCL nr. 310/2023.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 505/2023, privind aprobarea modificării anexei nr. I la HCL nr. 310/2023, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul douăzeci și nouă.
29. Proiect de hotărâre privind aprobarea execuţiei bugetelor secţiunii de funcţionare și a secţiunii de dezvoltare pentru trimestrul IV 2023.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu 20 de voturi.
Dl secretar  general Dorin Nistor:  s-a înregistrat o abținere.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 506/2023, privind aprobarea execuţiei bugetelor secţiunii de funcţionare și a secţiunii de dezvoltare pentru trimestrul IV 2023, cu 20 voturi "pentru" și o abținere. (dl consilier Popa Alexandru).

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul treizeci.
30. Proiect de hotărâre privind utilizarea excedentului bugetar cumulat la finele anului 2023 pentru acoperirea temporară a golurilor de casă până la aprobarea bugetului local pentru anul 2024.
     - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?

Dna primar Astrid Cora Fodor: Deci după cum vedeți, excedentul estimat e nu este de șaizeci de milioane și pierderea minimă estimată este de optzeci de milioane.
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 507/2023, privind utilizarea excedentului bugetar cumulat la finele anului 2023 pentru acoperirea temporară a golurilor de casă până la aprobarea bugetului local pentru anul 2024, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul treizeci și unu. 
31. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare și a Regulamentului Intern la Spitalul Clinic de Pediatrie Sibiu începând cu data de 01.01.2024.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 508/2023, privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare și a Regulamentului Intern la Spitalul Clinic de Pediatrie Sibiu începând cu data de 01.01.2024, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul treizeci și doi.
32. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcţii al Direcției Fiscale Locale Sibiu.
    -   inițiator primar Astrid Cora Fodor
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 509/2023, privind modificarea statului de funcţii al Direcției Fiscale Locale Sibiu, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul treizeci și trei.
33. Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Sibiu
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 510/2023, privind aprobarea statului de funcţii al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Sibiu, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul treizeci și patru.
34. Proiect de hotărâre privind aprobarea organigramei, statului de funcţii și Regulamentului de organizare și funcționare pentru Serviciul Public de Poliție Locală Sibiu.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?

Dl consilier Adrian Bibu: Dacă îmi permiteți, la punctul 34, 35 și 37 grupul PNL se va abține pentru a analiza mai bine un pic situația și ce se schimbă acolo pentru că mai avem timp până în  luna iunie, nu mai suntem presați. Mulțumesc.
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu 12 voturi pentru și 9 abțineri.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 511/2023, privind aprobarea organigramei, statului de funcţii și Regulamentului de organizare și funcționare pentru Serviciul Public de Poliție Locală Sibiu, cu 12 voturi "pentru" și 9 abțineri (dl consilier Adrian Bibu, dl consilier Onițiu Mihai-Cercel, dna consilier Munteanu Monica Adriana, dna consilier Dăncilă Corina Simona, dl consilier Fulea Ciprian Gheorghe, dl consilier Drăgan Corneliu Tiberiu, dl consilier Taslovanu Emil Marian, dl consilier Curtman Emanuel, dl consilier Vlașcu Adrian Casian)

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul treizeci și cinci.
35. Proiect de hotărâre privind modificarea organigramei, statului de funcţii și Regulamentului de organizare și funcționare pentru Casa de Cultură a Municipiului Sibiu.
    - inițiator: primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu 12 voturi pentru și 9 abțineri.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 512/2023, privind modificarea organigramei, statului de funcţii și Regulamentului de organizare și funcționare pentru Casa de Cultură a Municipiului Sibiu, cu 12 voturi "pentru" și 9 abțineri (dl consilier Adrian Bibu, dl consilier Onițiu Mihai-Cercel, dna consilier Munteanu Monica Adriana, dna consilier Dăncilă Corina Simona, dl consilier Fulea Ciprian Gheorghe, dl consilier Drăgan Corneliu Tiberiu, dl consilier Taslovanu Emil Marian, dl consilier Curtman Emanuel, dl consilier Vlașcu Adrian Casian).


Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul treizeci și șase.
36. Proiect de hotărâre privind suplimentarea unui post contractual vacant la Serviciul Public Management Salubrizare și Protecția Mediului concomitent cu reducerea unui post contractual vacant la Serviciul Public Baia Populară Sibiu, cu încadrarea în numărul total de posturi aprobate pe anul 2023 pentru UAT - Municipiul Sibiu.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 513/2023, privind suplimentarea unui post contractual vacant la Serviciul Public Management Salubrizare și Protecția Mediului concomitent cu reducerea unui post contractual vacant la Serviciul Public Baia Populară Sibiu, cu încadrarea în numărul total de posturi aprobate pe anul 2023 pentru UAT - Municipiul Sibiu, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul treizeci și șapte.
37. Proiect de hotărâre privind aprobarea transferului de activitate și personal al Serviciului public pentru administrare a domeniului public și privat al Municipiului Sibiu către Serviciul public de management salubrizare și protecția mediului și modificarea denumirii serviciului în Serviciul Public Salubrizare, protecția mediului și administrarea domeniului public.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
  Comisia de buget a avizat favorabil proiectul cu următorul amendament: completare articolului 10 astfel: conturile de venituri și de disponibil ale serviciului public de administrare a domeniului public și privat Sibiu nu se vor închide la data de 31.12.2023 ci după preluarea conturilor de către Serviciul public salubrizare protecția mediului și administrare a domeniului public dar nu mai târziu de data de 31.01.2024. Sumele încasate în această perioadă se vor vira la bugetul local.
Supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă?  Se abține cineva?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu 12 voturi pentru și 9 abțineri.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 514/2023, privind aprobarea transferului de activitate și personal al Serviciului public pentru administrare a domeniului public și privat al Municipiului Sibiu către Serviciul public de management salubrizare și protecția mediului și modificarea denumirii serviciului în Serviciul Public Salubrizare, protecția mediului și administrarea domeniului public, cu 12 voturi "pentru" și 9 abțineri. (dl consilier Adrian Bibu, dl consilier Onițiu Mihai-Cercel, dna consilier Munteanu Monica Adriana, dna consilier Dăncilă Corina Simona, dl consilier Fulea Ciprian Gheorghe, dl consilier Drăgan Corneliu Tiberiu, dl consilier Taslovanu Emil Marian, dl consilier Curtman Emanuel, dl consilier Vlașcu Adrian Casian)

Dna primar Astrid Cora Fodor: Dacă îmi dați voie, vreau să fac o precizare, acum că s-a votat. Într-adevăr s-a amânat  punerea în practică a acestei legislații privind comasarea serviciilor, adică procesul trebuie terminat până la 30 iunie 2024. Noi, am făcut un Memorandum la Ministerul dezvoltării, am discutat și cu ministrul dezvoltării, am discutat cu mai mulți miniștri, șanse sunt zero să ni se aprobe Memorandumul. În aceste condiții, am început să reorganizăm  acele servicii unde într-adevăr este nevoie să consolidăm managementul. La Serviciul de gestionare a domeniului public este nevoie de o consolidare a managementului. Dacă vorbim de administrarea domeniului public să se înțeleagă: domeniul public - 90% din el este administrat de Direcția Patrimoniu, deci ceea ce face acest Serviciu public e că administrează parcările cu plată, administrează terasele și administrează acele chioșcuri pe care le avem în Dumbrava, în Piața Mică. Deci asta cam înseamnă aici administrarea domeniului public. Bine, între timp i s-au mai dat - fiind prea mult personal pentru această activitate, care nu e atât de complexă -  i    s-a mai dat să gestioneze serviciul Sibiu Bikecity și mai are niște lucruri mărunte de gestionat. S-a ridicat  problema că de ce nu absoarbe Serviciul public domeniul public un  alt Serviciu  Dar domeniul public la noi este altfel conceput, deci nu se poate realiza acest lucru. Domeniul public este administrat de Direcția Patrimoniu în cea mai mare parte și o altă parte de Serviciul public spații verzi. Deci, în aceste condiții, este un Serviciu salubrizare și mediu, care este unul din cele mai dificile servicii. Mulți dintre dumneavoastră știu despre ce vorbesc, mai ales cei care au tangență cu AdiEco, unde e o legislație stufoasă în continuă schimbare, o legislație pe care dacă nu o pricepi și n-ai tangență cu ea nu poți s-o aplici. Deci ne-am orientat pe acel serviciu care are capacitatea managerială să conducă mai departe acest Serviciu și să preia și Serviciul de administrare a domeniului public, cu  toate acele câteva activități care le are.... inspectorii pot fi toți cumulați, cine inspectează dacă se ridică gunoiul poate inspecta și Ss-au plătit taxele pentru parcare. Adică am început să facem reorganizări începând de acolo unde am constatat că e o situație deja de criză. Treptat, le vom face și la celelalte Servicii astfel încât procesul să se termine până în 30 iunie, dacă nu se va schimba ceva. Dar noi tot mai mizăm că poate se mai schimbă că nu peste tot este nevoie de această comasare. Sunt servicii care funcționează foarte bine singure cu management foarte performant, ne-am orientat după cum v-am spus, spre Serviciile care au un management deficitar. Nu numai directorul dar și directorul economic și toată echipa, dacă e performantă să preia, să-i tragă după ei pe ceilalți  cam asta a fost ideea comasării. Atât am vrut numai să adaug ca să știe și cei care au votat ce a stat la baza acestei decizii. Nu ne-a fost ușor, am considerat că suntem bine organizați că suntem unele din primăriile care are cele mai multe servicii publice, adică au fost formate pe specialități, ați văzut și Serviciul de gestionare a câinilor fără stăpâni, este un serviciu cu 10 persoane. Dar de ce să angajăm 50 când poate funcționa cu 20, cu 10 sau 11 nu știu exact câți au. Dar asta este viața, ne adaptăm la ceea ce dispun guvernanții și încercăm să facem cel mai bine dintr-o situație proastă.

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul treizeci și opt.
38. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de măsuri cu orizont de timp anul 2032 pentru reducerea graduală a sumelor necesare acoperirii diferenței dintre prețul de producere, transport, distribuție și furnizare a energiei termice livrate populației și prețul local al energiei termice facturate populației întocmit la SC URBANA SA.
     - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 515/2023, privind aprobarea Planului de măsuri cu orizont de timp anul 2032 pentru reducerea graduală a sumelor necesare acoperirii diferenței dintre prețul de producere, transport, distribuție și furnizare a energiei termice livrate populației și prețul local al energiei termice facturate populației întocmit la SC URBANA SA, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul treizeci și nouă.
39. Proiect de hotărâre privind avizarea Studiului de fundamentare, Studiului de oportunitate, a Strategiei de contractare și a documentației de atribuire a "Contractului de delegare prin concesiune a gestiunii activităților de sortare a deșeurilor municipale reciclabile și tratare aerobă a deșeurilor biodegradabile", precum și mandatarea reprezentantului Municipiului Sibiu în A.G.A. ADI ECO Sibiu să voteze cu privire la aprobarea acestor documente.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 516/2023, privind avizarea Studiului de fundamentare, Studiului de oportunitate, a Strategiei de contractare și a documentației de atribuire a „Contractului de delegare prin concesiune a gestiunii activităților de sortare a deșeurilor municipale reciclabile și tratare aerobă a deșeurilor biodegradabile”, precum și mandatarea reprezentantului Municipiului Sibiu în A.G.A. ADI ECO Sibiu să voteze cu privire la aprobarea acestor documente, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul patruzeci.
40. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea contractului nr. 19/2019 de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători prin curse regulate în Municipiul Sibiu  
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 517/2023, privind modificarea și completarea contractului nr. 19/2019 de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători prin curse regulate în Municipiul Sibiu, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul patruzeci și unu.
41. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli întocmit de SC TURSIB SA pentru anul 2023.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Comisia de buget a vizat favorabil proiectul cu modificarea cuprinsă în raportul numărul 92583/27.12.2023, întocmit de Direcția Economică.

Dl consilier Ionut Ghise: dacă îmi permiteți...
Dl consilier Paul Kuttesch: Dacă sunt luări de cuvânt?
Dl consilier Ionut Ghise: Da, mulțumesc domnule președinte. Ce vreau să spun, este că încheiem anul cu un succes în ceea ce privește chestiunea Tursibului și aș vrea să mulțumesc atât colegilor de aici din primărie cât și conducerii Tursib că au reușit să găsească cea mai bună cale pentru a rezolva problemele de acolo, cel puțin pentru moment. Ne bucurăm că s-a ales soluția rectificării bugetului așa cum și USR a propus încă de la finalul lunii octombrie în zilele în care s-a constituit grupul de lucru pe analiza reducerii programului de transport știți cu toții că au fost discuții mari atunci două lucruri am câștigat  noi sibienii și orașul Sibiu în ultima lună din punct de vedere al transportului public am reușit să nu afectăm programul de circulație nici numărul de autobuze din trafic și credem că este un succes pentru cetățenii Sibiului și un succes la care și USR a contribuit și am reușit noi să găsim soluții, s-au reușit să se găsească soluții pentru ca șoferii și angajații Tursib să-și primească drepturile bănești cuvenite iar asta înseamnă că vom avea șoferi mulțumiți, nu vom avea greve sau alte opriri de activitate sau au și autobuzele vor circula normal,  acesta fiind de asemenea un punct la care și noi am contribuit. Prin activitatea noastră a demonstrat că se poate și fără soluții extreme și vreau doar să-i asigur pe sibieni că vom face în continuare eforturi pentru a le oferi și noi cele mai bune servicii publice atât cât ține de noi consilierii USR.  Vă mulțumesc frumos. 
Dna primar Astrid Cora Fodor: Dați-mi voie să spun ceva,  da, chiar doresc să vă mulțumesc că v-ați implicat în acest demers. Este așa cum spuneți dvs. v-ați implicat și ați ajutat prin implicarea dvs. la rezolvarea problemelor.
Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?  
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 518/2023, privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli întocmit de SC TURSIB SA pentru anul 2023, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul patruzeci și doi.
42. Proiect de hotărâre privind completarea contractului nr. 19/2019 de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători prin curse regulate în Municipiul Sibiu.
    - inițiator: Grupul de consilieri locali PNL.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 519/2023, privind completarea contractului nr. 19/2019 de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători prin  curse regulate în Municipiul Sibiu, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul patruzeci și trei.
43. Proiect de hotărâre privind aprobarea înființării a 5 stații de autobuz pe traseul 22  efectuat de SC TURSIB SA între Sibiu și Păltiniș.
    - inițiator Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt luări de cuvânt? Supun la vot. Cine este pentru? Se abține cineva? Împotrivă?

Dl consilier Raul Apostoiu: Stimată doamnă primar, stimați colegi consilieri, referitor la acest proiect de înființare a celor 5 stații Tursib pe traseul 22 Păltiniș, grupul consilierilor USR propune înființarea a încă 2 stații de oprire: una de urcare și una de coborâre în zona Tropinii Noi. Acesta este cel mai îndepărtat cartier al Sibiului situat la aproximativ 9 kilometri de centru și care se dezvoltă urbanistic la limita administrativă cu localitatea Rășinari dar care nu este conectat în prezent la niciun traseu de transport public dinspre oraș unde nu există nicio stație Tursib cea mai apropiată fiind la muzeul Astra la  aproximativ 4 kilometri distanță, motiv pentru care locuitorii acestui cartier sunt nevoiți să utilizeze mașinile personale pentru deplasare generând trafic suplimentare în oraș. Profit de interpelarea mea pentru a reveni cu o solicitare mai veche a consilierilor USR privind înființarea unei stații în zona Cartierul Arhitecților. Discuția a fost  continuată de colegul meu Ionuț Ghișe, în luna aprilie din acest an cu fostul director Tusib, iar acum, am înțeles de la actuala conducere că propunerea noastră se află deja în analiză la comisia pentru circulație, locația propusă pentru înființare fiind în zona actualului magazin Kaufland din cartierul Arhitecților. Noi am prezentat actualei conduceri și reprezentanților consiliului de administrație Tursib propunerea prezentată și am găsit deschidere din partea dânșilor motiv pentru care le mulțumesc pentru  implementarea lor, dar am dori să le transmitem și oficial în cadrul acestei ședințe. Vă mulțumesc.

Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 520/2023, privind aprobarea înființării a 5 stații de autobuz pe traseul 22 efectuat de SC TURSIB SA între Sibiu și Păltiniș, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul patruzeci și patru.
44. Proiect de hotărâre pentru aprobarea proiectului "Construcție nouă cu destinație creșă și grădiniță la Școala Gimnazială nr. 12 Sibiu" și a cheltuielilor legate de proiect
    - inițiator Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 521/2023, pentru aprobarea proiectului "Construcție nouă cu destinație creșă și grădiniță la Școala Gimnazială nr. 12 Sibiu" și a cheltuielilor legate de proiect, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul patruzeci și cinci.
45. Proiect de hotărâre privind modificarea tarifelor practicate în cadrul Serviciului Public Baia Populară Sibiu
    - inițiator Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu  unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 522/2023, privind privind modificarea tarifelor practicate în cadrul Serviciului Public Baia Populară Sibiu, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul patruzeci și șase.
46. Proiect de hotărâre privind aprobarea listei de repartizare a locuințelor din fondul locativ al Municipiului Sibiu pentru cazurile sociale
    - inițiator: consilierii locali, membrii ai Comisiei Sociale.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 523/2023, privind aprobarea listei de repartizare a locuințelor din fondul locativ al Municipiului Sibiu pentru cazurile sociale, cu 21 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Trecem la proiectul de ordine de zi suplimentară.

1S. Proiect de hotărâre pentru validarea Dispoziției numărul 3270/22.12.2023, emisă de primarul municipiului Sibiu privind rectificarea bugetului local al municipiului Sibiu.
    - inițiator: primar Astrid Cora Fodor.
Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat 20 de voturi pentru și o abținere.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 524/2023, privind validarea Dispoziției numărul 3270/22.12.2023, emisă de primarul municipiului Sibiu privind rectificarea bugetului local al municipiului Sibiu, cu 20 de voturi "pentru" și 1 abținere (dl consilier Popa Alexandru).

Dna primar Astrid Cora Fodor: Dl. președinte dacă îmi dați voie, la proiectul 22, eu n-am fost atentă și am zis că doresc să fac o observație, ce observație  vreau să fac: în primul rând pentru cei care ne urmăresc online, pentru cetățeni dar și pentru dvs. că nu cred că vă duceți retroactiv să vedeți ce am făcut noi cu taxele și impozitele locale ce deja am început să discut despre ele. Vreau să precizez că noi pentru impozitul pe clădiri la persoane fizice este de 0,8%, este unul dintre cele mai mici impozite din țară și dacă  - vi le pot și eu citi - dar puteți să vă uitați pe net dacă luați orașele care ni le tot dați ca exemplu, Cluj, Oradea, Timișoara și așa o să vedeți că au impozitul pe clădiri mai mare decât la Sibiu. Deci să nu uităm că ne gândim la cei care trebuie să plătească impozite și taxe și asta deja din anul 2016. Primăria Sibiu n-a majorat impozitele și taxele locale din anul 2016, am încercat să le menținem tocmai pentru predictibilitate. Din contră, în 2021 ați văzut că am redus cotele adiționale și nu numai cotele adiționale unde a fost cazul am redus și impozite, am redus taxe locale deci asta doar pentru a lua la cunoștință, că se uită de multe ori, se uită ce s-a făcut și e bine să ne aducem din când în când aminte că bugetul se formează și din ceea ce colectăm impozite și taxe locale. Atât am vrut să spun. Mulțumesc domnule președinte.
 
48. Dl consilier Paul Kuttesch: Trecem la punctul patruzeci și opt alegerea președintelui pentru ședința din luna ianuarie 2024.
Apoi vom trece la punctul întrebări și interpelări.

Dl consilier  Bibu Adrian: Grupul PNL, propune ca ședința din luna ianuarie  să fie condusă de domnul consilier Mihai Onițiu.
Dl consilier Paul Kuttesch: Supun la vot propunerea. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Propunerea a fost aprobată cu 20 voturi pentru și o abținere dl Onițiu Mihai Cercel.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 525/2023,privind alegerea președintelui ședinței din luna decembrie, cu 20 voturi "pentru" și o abținere (domnul Onițiu Mihai Cercel).

Dl consilier Bibu Adrian: am o întrebare: la patruzeci și trei s-a votat cu cele 2 stații propuse de colegi sau cu amendament sau fără amendament.?
Dna primar Astrid Cora Fodor: cu cele două stații. Urmează Tursibul să facă o analiză unde..... deci vor veni în altă ședință de consiliul local cu cele 2 stații.
 
49. Dl consilier Paul Kuttesch: Întrebări. Interpelări din partea consilierilor.

Dna consilier Diana Muresan: Aș avea eu una vă rog, dacă îmi permiteți, vă mulțumesc. Stimată doamnă primar, stimați colegi consilieri. În urmă cu 3 ani, pe 11 decembrie 2020 s-a semnat contractul cu cei desemnați să elaboreze Planul Urbanistic General care avea un termen de finalizare de maximum 3 ani. Pe lângă faptul că există întârzieri mari la eliberarea autorizațiilor de construire, că au plecat mulți angajați de la departamentul aflat sub coordonarea doamnei arhitect șef, avem și o întârziere la elaborarea noului PUG. Pare cumva că urbanismul este în cădere liberă în Sibiu, ceea ce destul de trist pentru că am putea face mult mai bine pe domeniul acesta iar având în vedere că acest termen nu a fost respectat vă rugăm să ne informați despre calendarul finalizării adică un timeline la ce să ne așteptăm,  când va avea Sibiul  efectiv un nou PUG.  De asemenea am mai zis și la începutul anului că am avut o intervenție pe tema aceasta și atunci ni s-a zis că dna arhitect șef a fost prezentă în ședință și ne-a zis că îi totul în pe drumul cel bun și nu o să fie întârzieri. Mi-a fost frică deja de atunci că o să ajungem la o întârziere și de asemenea atunci am pus întrebarea în legătură cu consultările cu consiliul local pentru că, cu toții vă amintiți, la început când  această echipă a început să lucreze la PUG am avut o întâlnire chiar aici în sala aceasta în care am avut niște discuții care din punctul meu de vedere au fost foarte bune și productive și ni s-a promis în momentul acela că astfel de discuții vor exista cu consiliul local de a lungul celor 3 ani în care se va lucra la acest PUG, lucru care nu s-a întâmplat, a rămas o singură întâlnire și de aia urmează întrebarea: vor mai fi întâlniri cu consiliul local înainte să  avem PUG-ul final deci astea ar fi cele două întrebări.
Dna primar Astrid Cora Fodor: O să vă răspund la ultima întrebare, la cealaltă o să vă răspundă dl. secretar care mă tot  asigură că nu suntem în întârziere. În legătură cu întâlnirile, cu siguranță vom avea. Pentru mâine la ora 13:00 am convocat două ședințe cu autorii PUG-ului tocmai pentru a stabili agenda întâlnirilor care urmează să mai aibă loc. Vor avea loc o serie întreagă de întâlniri numai cu consiliul local inclusiv cu arhitecții, după aceea cu cetățenii dar vreau să am o agendă exactă nu una teoretică: în perioada de.. până în data de... ne întâlnim. O agendă pe date ca să știm să ne pregătim, să discutăm la subiect. Deci mâine avem, chiar mâine avem această întâlnire și după ce cădem de acord o să o facem și publică și cu siguranță vom avea aceste întâlniri și acum poate vă răspunde dl. secretar cu întârzierea.
Dl Secretar general Dorin Nistor: Sărut mâna, deci,  fără să luăm în calcul întârzieri care nu există, am susținut punctul de vedere că sunt practic 4 etape de câte 9 luni, toate însumează 36 de luni. Contractul prevede că termenele de analiză pe care le are la dispoziție autoritatea locală nu se cuantifică, cu toate acestea nu am ieșit din termen, suntem în etapa de analiză, eu zic că spre finalul ei. La etapa a doua au fost realizate părți importante din documentație și bineînțeles așa cum a spus și dna primar suntem în discuții și în consultări pentru consultarea populației, etapa trei,  foarte importantă. 
Dna consilier Diana Mureșan: Mulțumesc, acum poate o să pun o întrebare mai clară: când preconizați dvs. cu datele pe care le aveți în momentul de față, că o să avem pe ordinea de zi a consiliului local votarea noului PUG. 
Dl Secretar general Dorin Nistor: Din punctul meu de vedere, la sfârșitul anului 2024, personal vorbesc. Deci cam atâtea sunt lunile în care este de lucru - cuantificat și analiză; așa preconizez.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Eu nu știu un PUG care să se fi terminat în termenul prevăzut în contract, dar de data asta, din explicațiile primite de la Serviciul Juridic și de la dl Secretar...contractul prevede în mod expres perioada în care le primim pentru analiză. Aici se analizează mii de documente, nu intră în calculul celor 36 de luni, scrie în contract, pentru realizarea PUG- ului, deci atâta vă pot eu spune, mai trebuie....., după aceea durează avizele. Nu putem garanta cât durează avizul la fiecare dar important pentru noi, odată să începem aceste dezbateri publice, să vedem ecoul care vine. Bineînțeles nu se poate ține cont de orice observație, că este vorba de interesul public dar să scoatem ce-i mai bun din ce se poate scoate din acest PUG.
Dna consilier Diana Mureșan: Ok mulțumesc pentru răspuns mai aș avea o altă întrebare pe alt subiect. 
Dna primar Astrid Cora Fodor: Ne-am obișnuit, că aveți multe întrebări...
Dna consilier Diana Mureșan: Am o întrebare pe care am transmis-o de fapt și în scris către  primărie, din păcate n-am primit un răspuns și din acest motiv o adresez aici. Am transmis o întrebare în legătură cu două proiecte  care au legătură cu școlile din Sibiu. Este cel de dotare a școlilor, finanțat prin PNRR, pentru care am primit răspunsul prin presă pentru că ați ieșit cu un comunicat acum o săptămână și știu care este stadiul. Dar mai este un alt proiect care nu este neapărat numai legat de școli, este cel de amplasare a panourilor fotovoltaice, finanțat prin POIM, care avea ca termen 15 noiembrie. Adică ați dat o informare la un moment dat, Primăria a dat o informare în vară sau în mai- iunie că urmează  licitația și că dacă va fi totul ok până în 15 noiembrie este termenul de amplasare a panourilor fotovoltaice pe cele 11 clădiri care sunt parte a acestui proiect dintre care erau și cinci școli. Eu întreb asta pentru că eu sunt în consiliul de administrație la  una dintre aceste școli și am urmărit. Nu mai am informații despre acest proiect și despre stadiul acestui proiect și de aia vă întreb care mai e stadiul. 

Dna primar Astrid Cora Fodor: Cred că Ioana știe mai exact că se ocupă de coordonarea lor Te rog Ioana - dna. Leca.
Dna Administrator Ioana Leca: Respectivul proiect nu se mai poate finaliza, deoarece a avut loc licitația, am atribuit contractul, a fost contestat, iar Consiliul Național (Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor n.r.) a anulat procedura la finalul lunii noiembrie, motiv pentru care nu ne-am mai putut încadra în termen. S-a deschis o nouă linie de finanțare și ministerul ne-a sugerat să depunem din nou proiectul; am depus primul proiect pentru parcul fotovoltaic, acesta este deja depus, iar în luna ianuarie vom veni cu același proiect, modificat pe ghidul nou. Nu se mai depune doar de către municipiul Sibiu, ci în parteneriat cu toate unitățile..
Dna primar Astrid Cora Fodor: Asta este schimbarea fundamentală.
Dna Administrator Ioana Leca: Da, adică intră mai multe entități publice, intra in parteneriat nu doar municipiul Sibiu. Intrăm și redepunem proiectul spre finanțare, termenul de finalizare până la 31 ....din păcate.... contestațiile și faptul că CNSC  ne-a anulat procedura de achiziție, nu am mai putut să ne încadrăm în termenul respectiv; ministerul a transmis că pe POIM  se va deschide o nouă linie de finanțare pe Fondul de Modernizare ceea ce s-a și întâmplat.

Dl consilier Plesciuc Ioan: Îmi permiteți și mie domnule președinte. 
Stimată doamnă primar, stimați colegi am primit de la cetățeni ai orașului observații și critici cu privire la lucrările publice care se execută în Sibiu. Oamenii  ne reproșează că nu analizăm suficient de bine proiectele pe care le aprobăm în consiliul local și că nu ținem cont de nevoile reale ale locuitorilor și ale orașului atunci când votăm aprobarea lor. Cred că e nevoie să răspundem acestor critici și să îmbunătățim dacă putem modul de lucru al consiliului local astfel încât cel puțin aspectul de analiză a proiectului să fie cât mai bine acoperit. Grupul consilierilor locali USR vine cu o propunere în acest sens: avem în structura comisiilor de specialitate ale consiliului local o comisie care se numește comisia de organizare și dezvoltare urbanistică realizare a lucrărilor publice protecția mediului înconjurător  conservare a monumentelor istorice și de arhitectură. De când sunt consilier local și membru al acestei comisii am primit spre analiză doar proiecte de hotărâri ce vizau probleme de urbanism și niciun proiect care să aibă ca obiect o lucrare publică pentru această ședință comisia de urbanism și lucrări publice a avut de analizat un singur proiect. Din dispoziția primarului cu privire la convocarea ședinței de consiliul local vedem că proiectele de hotărâri care vizează aprobarea lucrărilor publice sunt repartizate spre analiză la comisia pentru buget. Pentru ședința de astăzi comisia de buget a avut de analizat 4 proiecte având ca subiect lucrări publice și în total 32 de proiecte. Este de remarcat mai întâi dezechilibru de încărcare între cele două comisii cu o singură hotărâre la prima comisie față de 32 de hotărâri de analizat la cea de a doua. Apoi observăm că 32 de proiecte la o singură comisie este un număr foarte mare iar supraîncărcarea nu este de natură să favorizeze calitatea analizei, mai ales că în domeniul de interes al întregii comisii este cel economic și nu în ultimul rând vedem că situația este cu totul anormală. Avem o comisie înființată pentru lucrări publice dar care nu se ocupă de loc de lucrări publice pentru a îmbunătăți modul în care sunt analizate proiectele de lucrări publice și pentru a îmbunătăți chiar calitatea hotărârilor pe care le adoptăm aici. Vă propunem ca repartizarea acestor proiecte să se facă spre comisia de urbanism și lucrări publice, avem acolo colegi consilieri cu pregătire tehnică care înțeleg bine conținutul lucrărilor și implicațiile lor în ansamblu urbanistic al orașului vor putea emite păreri critice și constructive cu privire la proiectele supuse dezbaterii și vor corecta multe din scăpările care în prezent produc nemulțumire între cetățenii pe care îi servim. Vă mulțumesc. 

Dl consilier Paul Kuttesch: Dacă mai sunt și alte intervenții? S-au înscris 2 persoane: Staroste Ioana Tatiana și Bondulescu  Călin după care dl. Cristian Marinescu.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Deci trei.

Dna Staroste Tatiana: Ok o să vă rog să-mi scuzați emoțiile. Am văzut în ședința pe care dvs. ați ținut-o astăzi că vă implicați activ în rezolvarea problemelor cetățenilor, așa că vin și eu cu problema mea și a altor câțiva vecini.  Mă numesc Staroste Ioana Tatiana, locuiesc pe strada Tilișca numărul 34 în blocul ANL. Din mai 2015, sunt proprietar al apartamentului numărul 29 din scara B. Am venit azi aici pentru a expune problema mea și a altor 14 locatari,  14 proprietari din scările A și B în speranța că dvs. , cei pe care i-am ales să ne reprezintă ne veți ajuta să o rezolvăm. Blocul în care locuiesc are 4 scări și două centrale termice proprii care deservesc fiecare câte două scări A și B respectiv C și . În anul 2020, 17 proprietari din scara D au cerut și au obținut de la Urbana acordul pentru debranșarea de la centrala termică proprie pentru instalarea centralelor individuale de apartament. Țin să  menționez faptul că nu suntem într-un sistem termic centralizat ci este o centrală termică proprie de 2 scări ai căror proprietari suntem toți care am cumpărat apartamentele împreună cu Urbana. Începând cu anul 2021 și noi am făcut mai multe cereri la Urbana pentru debranșare, în aceleași condiții ca și cei din scara D,  cereri care au primit doar răspunsuri negative. Cererile au fost atât individuale cât și colective, răspunsurile fiind mereu negative. Conform legilor în vigoare, ca proprietari a apartamentelor, avem dreptul să ne debranșăm, drept care ne este îngrădit din diverse motive de către conducerea Urbana.  Menționez că am venit azi aici, ca ultimă încercare înainte de a acționa în instanță conducerea Urbana.  Răspunsurile Urbana se leagă de o lege care nu există, de faptul că în scara A sunt locuințe sociale al căror proprietar este Urbana sau de faptul că suntem doar 13 proprietari pe scară din 20; procentul este de peste 50%, exact ca în scara D. Legea de funcționare a ANL după care funcționează Urbana, așa cum chiar dânșii ne-au spus întruna în unul dintre răspunsuri, are mai multe prevederi pe care conducerea Urbana nu le respectă, una dintre ele fiind obligativitatea inițierii procedurilor pentru înființarea unei asociații de proprietari, la vânzare a cel puțin trei apartamente din condominiu, încă din 2013. Nici în acest moment noi nu suntem organizați într-o asociație de proprietari ci într-un ONG creat în 2008, din care fac parte și chiriașii Urbana. Acest fapt l-am aflat abia acum o lună când am contactat un avocat care a verificat documentele. Motivele pentru care ne dorim debranșarea sunt multe și o să enumăr aici doar o parte: în primul rând încălzirea neunitară a tuturor apartamentelor ceea ce duce la costuri suplimentare. Dacă în unele apartamente sunt 25 de grade în altele sunt 17-18; lipsa apei calde în momente cheie, cum ar fi duminica asta de Crăciun, când am vrut tot să facem un duș și am primit doar apă rece. Consumul prea mare de gaz al centralei care este depășită moral și fizic. Să știți că am făcut un calcul așa fizic, clar și am constatat că consumă mai mult decât ar trebui, apoi apariția igrasiei și a mucegaiului, pe pereții exteriori ai apartamentelor, din lipsă de căldură uniformă zi-noapte, lipsa de acces la centrală sau la robineții de pe coloanele de apă. O să vă arăt, am și aici, o să vă las și unul dintre dosarele mele, cum arată astăzi de dimineață  casa scărilor, cu un contor de apă pentru care s-a făcut sesizare de câteva săptămâni, să vină să fie reparat de către Urbana, care ne ignoră de ceva timp.Comunicarea deficitară cu Urbana, care ne dau răspunsuri la solicitări, întârziate uneori chiar și cu două luni sau răspunsuri date doar în batjocură care nu au nicio legătură cu realitatea. De exemplu, am cerut să știm care este procentul de proprietari din scară și care este procentul de chiriași chiar cu contracte de vânzare-cumpărare cu rate la Urbana. Răspunsul pe care l-am primit a fost un tabel Excel în care noi, de exemplu, apăream că am fi cumpărat apartamentul anul acesta în februarie și că stăm la etajul patru și noi stăm la etajul doi, deci un tabel făcut așa doar de dragul de a da mai departe un răspuns. Accesul restricționat la informații, care ar trebui să fie publice, cum ar fi: câte apartamente sunt proprietate privată. Noi am fost nevoiți să extragem, să cerem un extras CF ca să vedem exact câți suntem cei care suntem proprietari și câți sunt cei care au rate. Apoi refacturarea de către Urbana către o asociație de chiriași nu de proprietari, așa cum spune legea, a unor servicii pe care nu le-am solicitat și de care nu am fost înștiințați sau semnarea unor contracte în numele tuturor proprietarilor fără a fi notificați. Menționez că legea de funcționare ANL după care se ghidează Urbana spune clar că Urbana este doar administrator al locuințelor închiriate și al centralei termice proprii ai căror proprietari suntem și noi în cotă de 1/80, conform contractelor de vânzare cumpărare. Aș vrea să vă prezint cumva comparativ răspunsul pe care l-am primit noi de la Urbana și răspunsul primit de cei din scara D. Cei din scara D au primit așa: luând în considerare faptul că majoritatea locatarilor de pe scara D a imobilului în care domiciliați au cumpărat apartamentele ANL  deținute anterior cu chirie, ținând seama totodată de intenția de debranșare exprimată în scris de către 17 din totalul de 20 de locatari de pe scară, nouă ni se spune așa: pentru separarea consumului de energie termică și apă caldă este necesar acordul tuturor proprietarilor din condominiu. Mă gândesc că observați diferența între cele două, apoi ni se spune așa nouă: prin debranșarea de la sistemul centralizat, țevile care alimentează apartamentele nedebranșate trec prin părțile comune ale apartamentelor debranșate ceea ce duce la încălzirea acestor suprafețe și astfel crescând costurile cu încălzirea pentru apartamente nedebranșate. Dincoace se spune așa: instalația actuală va rămâne neschimbată cu excepția traseelor orizontale care fac legătura între coloane și radiatoare, acestea din urmă vor putea fi îndepărtate cu montarea de dopuri pe rețele tur-retur, coloanele care străbat locuințele ce se vor debranșa vor rămâne funcționale și vor deservi locuințele pentru care nu  s-a solicitat debranșarea. Deci sunt diferențe între cele două răspunsuri. Vă mai spun, că am făcut o interpretare și la ANPC. Răspunsul pe care l-am primit de la ANPC  după comunicarea cu dl. director Mircea Ovidiu a fost așa: răspunsul operatorului economic: vă aducem la cunoștință că acesta este de acord cu debranșarea de la centrala termică dacă este prezentată o soluție tehnică dată de o firmă specializată, astfel încât să nu afecteze interesele celorlalți beneficiari, având în vedere că aceasta deservește mai multe apartamente și proprietari. Proprietari acestora sunt coproprietari ai centralei în cauză, aceștia trebuie să-și dea acordul pentru a soluționa cererea dvs. Menționez că toți proprietarii din scara mea și din scara vecină își dau acordul, ei înșiși vor toți debranșarea de la această centrală. Cât privește faptul că centralele individuale poluează mai mult, așa cum mi s-a spus aici într-un răspuns, aș vrea să vă spun că tocmai astăzi am vizitat blocurile ANL de pe strada Viitorului, cele 3 blocuri noi sau câte sunt acolo construite care toate sunt construite cu centrale individuale de apartament, deci nu știu povestea cu centralele individuale care poluează mai mult decât centrala de scară... Din punctul meu de vedere, la partea asta pică. Consider că Urbana, prin conducerea sa face un abuz și apelez la dvs. azi pentru a remedia situația. Nu dorim decât să ni se respecte un drept dat de lege, să nu fim discriminați și să fim tratați exact ca vecinii din scara D. La întâlnirea pe care am avut o cu dl. director Mircea Ovidiu, acesta nu a mai recunoscut faptul că sub conducerea dânsului în ianuarie 2020 a fost dat acordul de debranșare vecinilor din scara D a aceluiași bloc, deși pe acord este ștampila Urbana numele și semnătura dânsului, le am pe toate aici vă mulțumesc. 

Dl consilier Paul Kutesch: poate dl. Mircea Ovidiu vă poate răspunde cel mai bine la întrebările dvs. fiind aici să profităm de acest lucru. 
Dl Mircea Ovidiu: Cu siguranță că este cunoscută problema prezentată de doamna. Deci ne este cunoscută, noi am avut întâlniri dese cu locatarii de acolo și exact cum susține și dna. lucrurile nu sunt făcute de către dânșii de la început bine, deoarece nu sunt constituiți ca asociație de proprietari. Dânșii trebuiau să se constituie imediat după cumpărarea acestor apartamente. La toate întâlnirile pe care le am avut, am solicitat din partea lor să se prezinte într-un mod organizat, într-o formă legală cu care să putem dialoga, acolo intervenind asupra centralei termice se produc într-adevăr niște dereglări de funcționare. Acolo s-au făcut  intervenții asupra caloriferelor, asupra circuitelor care au destabilizat și au dezechilibrat centrala și din această cauză funcționează deficitar. Sunt multe aspecte care le-a prezentat dna. Dacă îmi permite dânsa o să le iau și să i răspund și în scris. Ceea ce pot să spun  în continuare că dacă la un bloc s-au făcut greșeli și s-a ajuns la o o soluție cu probleme nu aș dori să repetăm aceeași greșeală și la blocul dânșilor. Spunea la un moment dat dna că  se refacturează niște servicii pe care nu  le-au solicitat. Dânșii în calitate de utilizatori  au mereu pretenții asupra unor ore de funcționare a acestor centrale termice, ori cineva cu care Urbana are contract, vine și prestează acele servicii ori acele servicii atâta timp cât dânșii sunt proprietari trebuie să și le asume și să le plătească, noi refacturându-le. Nu mai știu, sunt mult multe aspecte care le-au prezentat acolo eu în continuare  sunt adeptul funcționării într-un mod centralizat pentru că este cel mai eficient, cel mai rentabil iar împreună cu dânșii am căutat,  nu am găsit din partea dânșilor o colaborare, am căutat un sistem optim atât din punct de vedere  financiar cât și  funcțional. De ce spun aceasta... s-ar putea ca costul cu tragerea unei magistrale de gaz cu ramificare, cu lucrările pe scară, pe care trebuie să le facem acolo, să fie peste costul pe care ni-l putem asuma cu achiziția unei centrale performante care să funcționeze în sistemul deja existent și care să nu mai trebuiască să spargem iarăși, să stricăm toată structura blocului. Acesta este dialogul pe care l-am avut cu dânșii și de la care nu am avut niciun răspuns. Dânșii  mereu au fost refractari, eu nu am dorit să vin cu propriul meu sistem de calcul să-l prezint dânșilor, pentru a nu se interpreta că am un sistem mai favorabil sau favorabil. De aceea am venit cu rugămintea ca dânșii să ne prezintă un sistem, să comparăm costurile și să decidem împreună, nu am primit acest răspuns. Așa cât am reținut și cât mai știu din dialogul pe care l -am avut și cu dna. și cu  fel de fel de instituții pe care le-au trimis ca să-și arate nemulțumirea față de conducerea Urbana. 
Dna Staroste Tatiana: Deci dacă îmi permiteți în continuare, da, nu suntem organizați, după cum am spus, într-o asociație de proprietari. Repet, legea ANL spune că Urbana trebuia să inițieze și să organizeze... dacă vreți căutăm repede pe internet legea ANL după care funcționați, care este pe site-ul ANL și care asta spune: la 3 cel puțin 3 imobile vândute; asta s-a întâmplat în 2013... apoi... 
Dl Mircea Ovidiu: Mă scuzați, Urbana nu se poate implica în crearea unei asociații de proprietari, 
Staroste Tatiana: Urbana este proprietar, sau reprezintă pe proprietar (mun. Sibiu)
Dl Mircea Ovidiu: dvs.  vă desprindeți dintr-o asociație de locatari și înființați o asociație de proprietari..asta este. 
Dna Staroste Tatiana: Menționez că la niciuna dintre întrevederi,  dl. director nu ne-a spus chestia asta până n-am vorbit noi cu un avocat, acum o lună de zile. Deci trebuie să vă spun dacă vreți vă dau răspunsurile toate, nicăieri în niciun răspuns pe care l-am primit de la dvs. nu scrie de asociația de proprietari, locatari sau care o fi. Apoi, în al doilea rând, eu înțelesesem din lege că sunteți administratori ai centralei ai căror proprietari suntem și noi. N-ar trebui, vă spun vă întreb, n-ar trebui ca eu, în casa mea, când vine cineva, să știu că vine și-mi umblă la centrală? Vine oricând, oricine, noi n-avem acces, n-avem cheie, n-avem nimic la centrala respectivă. Dacă doamne ferește de sărbători, când nu lucrează nimeni, se întâmplă să se spargă o conductă de apă, va curge în casa scării două săptămâni sau cât va fi până când vine cineva la lucru. Nu știm nici număr de telefon al firmei care se ocupă de centrală, nu știm, n-avem cheie deși suntem, repet, proprietari ai centralei. Urbana este administrator ca atare Urbana ar trebui să ne anunțe pe noi ca proprietari ce se întâmplă cu centrala, din alt punct de vedere dl. spune că ne a ... 
Mircea Ovidiu: ....aici  vă întrerup.... 
Dl consilier Paul Kuttesch: Vă rog mă scuzați... un minut, vă rog frumos dl. Mircea va analiza și vă va trimite un răspuns pe baza întrebărilor care.... 
Dna Staroste Tatiana: Nu vă supărați, eu am venit astăzi în ședință tocmai pentru că răspunsurile domnului Mircea de până acum  cum le știm și nu sunt nu se potrivesc .
Dl consilier Paul Kuttesch: Vom primi și noi acele răspunsuri și  le vom analiza. 
Staroste Tatiana: Ok, vă mulțumesc frumos pentru atenție atunci. 
Staroste Tatiana: Mă gândesc că singura soluție este să mergem mai departe în instanță pentru că suntem clar discriminați dacă în același bloc,  în aceleași condiții, pentru unii se poate iar pentru ceilalți nu și vreau să vă mai spun că nu sunt nemulțumiți cei care au rămas pe vechea centrală. În scara C sunt foarte mulțumiți, ca atare nu este o greșeală faptul că o parte dintre locatari au fost debranșați, că toată lumea e mulțumită. Dl. (director Mircea Ovidiu) perpetuează o situație în care vă spun sincer că și chiriașii din locuințele sociale din scara A sunt foarte nemulțumit și ar dori și ei debranșarea. Chiar am cerere de la trei dintre dânșii dar cum sunt chiriași nu pot dispune de așa ceva dar nu e lumea mulțumită și nu ne dorim o nouă centrală pe care s o plătesc eu din banii mei. Eu vreau să fiu, să nu depind de absolut nimeni, așa cum și dvs. probabil acasă nu depindeți de nimeni.  
Dl consilier Paul Kuttesch: Sunt convins că se va găsi o soluție. Vă mulțumim mult de tot. 
Mircea Ovidiu: O ultimă intervenție. Aș vrea să nu să rămână cu ideea că Urbana chiar nu administrează cum trebuie aceste spații. Noi avem serviciu de intervenție 24h/24h, atât propriu cât și apelând la firme de specialitate,  firme specializate care intervin mai repede decât de pe piața liberă și nu au rămas așa cum zice dna. cu scările pline de apă de sărbători sau cu alte...(probleme) 
Dna Staroste Tatiana: eu vă rog să veniți astăzi în scara mea și să vedeți cum arată contoarele pe casa scării și cum se scurge apa. 

Dl consilier Adrian Bibu: dacă îmi permiteți numai o secundă, eu îmi dau seama ...eu ce am reținut de la dna e că n-au putut să facă duș de Crăciun, ceea ce cred că niciunul dintre noi nu ne-am dori și totodată că au uneori 17 grade în casă și alte ori 20,  îmi dau seama că între dvs. deja există niște tensiuni dar dl. Director, la cum vă cunosc și la experiența pe care o aveți, eu vă rog frumos și sunt convins că o să le găsiți acestor oameni niște soluții, pentru că dvs. aveți o experiență mare și aveți și diplomația să găsiți soluții ca să le rezolvăm acestor oameni problemele. Pentru că până la urmă trebuie să ne punem și locul lor, cum ar fi să nu putem face baie de Crăciun, eu atâta numai am vrut să intervin și vă rog frumos haideți să găsim soluții și sunt convins că și dna. primar o să intervină.
Dna primar Astrid Cora Fodor: din punctul meu de vedere, dacă doriți să putem organiza o întâlnire între dvs.  conducerea Urbana și cu juriștii noștri, să vedem unde este, care este problema, că așa plasăm mingea de la unul la altul. Poate răspunsul care îl primiți oricum îl dorim și noi dl. Mircea să-l depuneți la dl. Secretar general, ca să analizăm, pentru că totuși ceva ne dă de gândit că ceva nu-i în regulă și să nu ne punem pe niște poziții antagonice numai ca să arătăm ca să avem dreptate. Eu doresc să găsiți o soluție și dacă nu se poate o vom găsi împreună pentru că soluții cred că există și eu cred că există soluții și să vedem care sunt. Așa am auzit prima dată de această situație noi cu toții dar dorim să găsim o soluție ca să se rezolve, mai ales că avem exemplu chiar dacă ziceți că a fost o greșeală nu știu dacă a fost, nu putem aprecia. O să trebuiască să primim mai multe informații, de ce a fost o greșeală că o scară s-a putut debranșa și o scară nu se poate debranșa. Până una alta 3 sferturi din Sibiu are centrală proprie și dacă se pun centrale din acestea performante ...există soluții și tehnice și dacă aceste centrale se pun de locatar nu cred că va fi o problemă dar dvs. întâi analizați punct cu punct, calm, fără supărare și cred că găsim o soluție până la urmă. 
Dl consilier Paul Kuttesch: Mulțumim dna. primar. Mai este și  dl. Marinescu care s-a înscris. 
Dna primar Astrid Cora Fodor: Nu este. 
Dl consilier Paul Kuttesch: Nu este, se pare că este absent.
Dl consilier Mezei Paul: Suntem convinși că se găsește (o soluție) pentru perioada asta de peste sărbători, să nu apară vreo discrepanță, să rămână fără apă, vă rog să asigurați până în prima săptămână..
Dna primar Astrid Cora Fodor: Nu numai de sărbători e nevoie de apă, este necesară în fiecare zi dl. Mezei... așa. 
Dl consilier Mezei Paul: Să nu apară nicio discrepanță sau vreo problemă.

Dl consilier Paul Kuttesch:  Aș dori să vă urez la mulți ani, tuturor cetățenilor municipiului Sibiu, colegilor și un an nou fericit. Declar ședința închisă.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Da, și eu mă alătur și vă doresc un an nou bun. 

Dl consilier Paul Kuttesch: An nou fericit.


Ședinţa se încheie la ora 15.21.


 
       
               Preşedinte de ședință,                                                             Contrasemnează,
                    Paul Kuttesch                                                                       Secretar General   
                                                                                                                    Dorin Ilie Nistor                                                             

 

 

Proces - Verbal al sedinței ordinare din data de 27.12.2023 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu (PDF).



go top
e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE ÎN SECŢIUNE: