PROCES - VERBAL încheiat astăzi, 31.01.2024 cu ocazia ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Sibiu

Secţiunea: procese back


Şedinţa începe la ora 14:00.

Consiliul Local al Municipiului Sibiu a fost convocat în scris, prin Dispoziția Primarului Municipiului Sibiu nr. 111/2024, în temeiul art. 133 alin.1 și art. 134 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ.
Sunt prezenți în sala de ședințe: Administratorul Public al Municipiului Sibiu- dna Ioana Leca;  Director Direcția Economică- dl Dorian Dăncăneț, Arhitect Șef -dna Ioana Urdea, Director Direcția Patrimoniu-dna Liliana Ordean, Șef Serviciu Administrație Locală- dna Nicoleta Slavu, Șef Serviciu Informatică -dl Racz Cristian, Consilier Serviciul Informatică, dl.Florin Brădean.
Această ședință a fost convocată cu prezență fizică, cu respectarea prevederilor art. 133, alin. 1,  art. 134, alin. 1, lit. a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ și cu respectarea prevederilor Regulamentului Consiliului Local.

Dna Primar Astrid Cora Fodor: Bună ziua doamnelor, domnilor consilieri. Bine ați venit la prima ședința ordinară a Consiliului Local din acest an.
Din 23 de consilieri, sunt prezenți fizic 22 consilieri, 1 consilier este conectat on-line (dl consilier Emanuel Curtman).
Întrucât Consiliul Local este legal constituit, predau conducerea acesteia domnului consilier Onițiu Mihai Cercel. Domnule consilier, aveți cuvântul mulțumesc.

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Mulțumesc. Doamna Primar, domnilor consilieri, stimați invitați. Vă mulțumesc pentru încrederea acordată.
Conform Regulamentului de organizare și funcționare al Consiliului Local al Municipiului Sibiu se va intona imnul de stat.

Se intonează imnul de stat.

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: În conformitate cu dispozițiile art.138, alin.15 din O.U.G. nr.  57/2019 privind Codul Administrativ, îl rog pe domnul secretar general Dorin Nistor să supună la vot procesele verbale ale ședințelor Consiliului Local Sibiu din luna decembrie 2023.
Dl Secretar General Dorin Nistor: Mulțumesc. 
Doamnelor și domnilor consilieri, supun aprobării dumneavoastră Procesul verbal al ședinței extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Sibiu din data de 18.12.2023. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Procesul verbal a fost aprobat. Mulțumesc.
De asemenea supun aprobării dumneavoastră Procesul verbal al ședinței ordinare a Consiliului Local al Municipiului Sibiu din data de 27.12.2023. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Procesul verbal a fost aprobat. Mulțumesc.
Dna primar Astrid Cora Fodor: Doamnelor și domnilor consilieri, în conformitate cu prevederile art. 135, alin. 7 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, supun aprobării dumneavoastră Proiectul Ordinii de zi propus pentru această ședință ordinară fără proiectul nr. 29, inclusiv Ordinea de zi suplimentară. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri? Domnule Secretar Ordinea de zi a fost aprobată. Mulțumesc.
Dl Secretar General Dorin Nistor:  Am notat dna Primar, vă mulțumesc foarte mult.

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Așadar să începem . Proiectul numărul unu.
1. Proiect de hotărâre privind aprobarea planului de acțiuni sau de lucrări de interes local în Municipiul Sibiu pentru anul 2024.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt interpelări? 
Cine este pentru?  Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 5/2024, privind aprobarea planului de acțiuni sau de lucrări de interes local în Municipiul Sibiu pentru anul 2024, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul doi.
2. Proiect de hotărâre privind aprobarea plății cotizației pentru anul 2024 ce revine Municipiului Sibiu, în calitate de membru al Asociației "Orașe Energie în România".
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 6/2024, privind aprobarea plății cotizației pentru anul 2024 ce revine Municipiului Sibiu, în calitate de membru al Asociației "Orașe Energie în România", cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul trei.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea criteriilor de eligibilitate, a tipurilor de servicii sociale de îngrijire la domiciliu, a noilor standarde de cost pentru aceste servicii și stabilirea contribuției persoanelor vârstnice care beneficiază de servicii de îngrijire la domiciliu, începând cu data de 01.02.2024. 
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 7/2024, privind aprobarea criteriilor de eligibilitate, a tipurilor de servicii sociale de îngrijire la domiciliu, a noilor standarde de cost pentru aceste servicii și stabilirea contribuției persoanelor vârstnice care beneficiază de servicii de îngrijire la domiciliu, începând cu data de 01.02.2024, cu 23 voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul patru.
4. Proiect de hotărâre privind aprobarea nivelului alocației zilnice de hrană pentru consumurile colective la centrele Căminul pentru persoane vârstnice Sibiu, Cantina Municipiului Sibiu, Centrul de zi pentru copiii de vârstă școlară din cadrul Centrului Multifuncțional de servicii sociale Oțelarilor și Adăpostul de Noapte Sibiu din structura Direcției de Asistență Socială Sibiu pentru anul 2024
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 8/2024, privind  aprobarea nivelului alocației zilnice de hrană pentru consumurile colective la centrele Căminul pentru persoane vârstnice Sibiu, Cantina Municipiului Sibiu, Centrul de zi pentru copiii de vârstă școlară din cadrul Centrului Multifuncțional de servicii sociale Oțelarilor și Adăpostul de Noapte Sibiu din structura Direcției de Asistență Socială Sibiu pentru anul 2024, cu 23 voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul cinci.
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea costului mediu lunar de întreținere, a contribuției lunare de întreținere datorată de persoanele vârstnice, precum și a Normelor metodologice privind modul de calcul al contribuției lunare de întreținere stabilită pentru beneficiarii Căminului pentru Persoane Vârstnice Sibiu și susținătorii lor legali, conform prevederilor Legii nr. 17/2000, pentru anul 2024.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi. 
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 9/2024, privind  aprobarea costului mediu lunar de întreținere, a contribuției lunare de întreținere datorată de persoanele vârstnice, precum și a Normelor metodologice privind modul de calcul al contribuției lunare de întreținere stabilită pentru beneficiarii Căminului pentru Persoane Vârstnice Sibiu și susținătorii lor legali, conform prevederilor Legii nr.17/2000, pentru anul 2024, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul șase.
6. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării tarifului activității de măturat mecanizat cu colectare și a tarifului activității de colectare și transport deșeuri municipale, inclusiv taxa de depozitare.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 10/2024, privind aprobarea modificării tarifului activității de măturat mecanizat cu colectare și a tarifului activității de colectare și transport deșeuri municipale, inclusiv taxa de depozitare, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul șapte.
7. Proiect de hotărâre privind majorarea impozitului pe terenul neîngrijit, situat în intravilanul Municipiului Sibiu, [Date cu caracter personal],  proprietatea d-lui Curtean Ioan şi a d-nei Curtean Maria.
   - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt sesizărit? Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu 20 de voturi și o abținere.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 11/2024, privind majorarea impozitului pe terenul neîngrijit, situat în intravilanul Municipiului Sibiu, [Date cu caracter personal], proprietatea d-lui Curtean Ioan şi a d-nei Curtean Maria, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul opt.
8. Proiect de hotărâre privind majorarea impozitului pe terenul neîngrijit, situat în intravilanul Municipiului Sibiu, [Date cu caracter personal], proprietatea d-lui Brădeanu Eugen.
   - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 12/2024, privind majorarea impozitului pe terenul neîngrijit, situat în intravilanul Municipiului Sibiu, [Date cu caracter personal], proprietatea d-lui Brădeanu Eugen, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul nouă.
9. Proiect de hotărâre privind majorarea impozitului pe terenurile neîngrijite, situate în intravilanul Municipiului Sibiu, proprietar S.C. Profesional Construct S.R.L.
  - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 13/2024, privind majorarea impozitului pe terenurile neîngrijite, situate în intravilanul Municipiului Sibiu, proprietar S.C. Profesional Construct S.R.L., cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul zece.
10. Proiect de hotărâre privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici la obiectivul de investiții "Reabilitare Podul Gării" din Municipiul Sibiu.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Dacă sunt interpelări? Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 14/2024, privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici la obiectivul de investiții "Reabilitare Podul Gării" din Municipiul Sibiu, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul unsprezece.
11. Proiect de hotărâre privind  aprobarea indicatorilor tehnico-economici la obiectivul "Reabilitare și extindere funcțională Bloc Operator - etaj I, pavilion A" în Sibiu, str. Gheorghe Barițiu nr. 1-3, la Spitalul Clinic de Pediatrie Sibiu.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 15/2024, privind  aprobarea indicatorilor tehnico-economici la obiectivul "Reabilitare și extindere funcțională Bloc Operator- etaj I, pavilion A" în Sibiu, str. Gheorghe Barițiu nr. 1-3, la Spitalul Clinic de Pediatrie Sibiu, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul doisprezece.
12. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici la obiectivul "Reabilitare și modernizare Compartiment de Recuperare Medicală" în mansarda pavilionului A, în Sibiu, str. Gheorghe Barițiu nr. 1-3, la Spitalul Clinic de Pediatrie Sibiu.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 16/2024, privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici la obiectivul "Reabilitare și modernizare Compartiment de Recuperare Medicală" în mansarda pavilionului A, în Sibiu, str. Gheorghe Barițiu nr. 1-3, la Spitalul Clinic de Pediatrie Sibiu, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul treisprezece.
13. Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii al Direcţiei de Asistență Socială Sibiu, începând cu data de 01.01.2024 și a Regulamentului de organizare și funcționare al serviciului social cu cazare "Centrul Adăpostul de Noapte" aprobat prin Anexa nr. 4 la HCL nr. 159/2018.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 17/2024, privind aprobarea statului de funcţii al Direcţiei de Asistență Socială Sibiu, începând cu data de 01.01.2024 și a Regulamentului de organizare și funcționare al serviciului social cu cazare "Centrul Adăpostul de Noapte" aprobat prin Anexa nr. 4 la HCL nr. 159/2018, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul paisprezece.
14. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism "P.U.Z. - Reîncadrare funcțională a terenului înscris în CF nr. 124217 Sibiu din UTR IsP în UTR L1u - funcțiuni de locuire (locuințe individuale) - lotizare și creare căi de acces", în municipiul Sibiu, str. Bahluiului, nr. 16.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Avem intervenții? Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 18/2024, privind aprobarea documentației de urbanism "P.U.Z. - Reîncadrare funcțională a terenului înscris în CF nr. 124217 Sibiu din UTR IsP în UTR L1u - funcțiuni de locuire (locuințe individuale) - lotizare și creare căi de acces", în municipiul Sibiu, str. Bahluiului, nr. 16, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Paul Kuttesch: Proiectul numărul cincisprezece.
15. Proiect de hotărâre privind aprobarea documentației de urbanism "PUZ - Modificare P.U.Z. aprobat cu HCL nr.367/2011, locuințe individuale, unifamiliale cu regim redus de înălțime (UTR UL1)", în municipiul Sibiu, Zona str. Bradului, F.N.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 19/2024, privind aprobarea documentației de urbanism "PUZ - Modificare P.U.Z. aprobat cu HCL nr. 367/2011, locuințe individuale, unifamiliale cu regim redus de înălțime (UTR UL1)", în municipiul Sibiu, Zona str. Bradului, F.N, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul șaisprezece.
16. Proiect de hotărâre privind aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar de pe raza Municipiului Sibiu, propuse să funcționeze în anul școlar 2024 - 2025.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu, nr. 20/2024, privind aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar de pe raza Municipiului Sibiu, propuse să funcționeze în anul școlar 2024 - 2025, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul șaptesprezece.
17. Proiect de hotărâre privind trecerea din domeniul public al Municipiului Sibiu în domeniul privat al Municipiului Sibiu, a imobilului teren identificat  în CF 136780 Sibiu nr.cad 136780 situat în Sibiu, str. Arad.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Avem intervenții? Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 21/2024, privind trecerea din domeniul public al Municipiului Sibiu în domeniul privat al Municipiului Sibiu, a imobilului teren identificat  în CF 136780 Sibiu nr.cad 136780 situat în Sibiu, str. Arad, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul optsprezece.
18. Proiect de hotărâre privind atestarea apartenenţei la domeniul privat al Municipiului Sibiu a imobilelor - terenuri situate în Sibiu, str. Grâului nr. 21.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi. 
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 22/2024, privind  atestarea apartenenţei la domeniul privat al Municipiului Sibiu a imobilelor - terenuri situate în Sibiu, str. Grâului nr. 21, cu 23 voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul nouăsprezece.
19. Proiect de hotărâre privind aprobarea preţului de vânzare, valabil pentru anul 2024, a imobilului - teren pentru construcţii, proprietatea privată a Municipiului Sibiu, aferent blocului nr. 21, situat în Sibiu, str. Islazului.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Avem intervenții? Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 23/2024, privind aprobarea preţului de vânzare, valabil pentru anul 2024, a imobilului - teren pentru construcţii, proprietatea privată a Municipiului Sibiu, aferent blocului nr. 21, situat în Sibiu, str. Islazului, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul douăzeci.
20. Proiect de hotărâre privind preluarea în proprietatea Municipiului Sibiu a imobilelor - terenuri în suprafață totală de 455 mp, situate în Sibiu, str. Calea Șurii Mici FN, cu destinația de drum
     - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 24/2024, privind preluarea în proprietatea Municipiului Sibiu a imobilelor - terenuri în suprafață totală de 455 mp, situate în Sibiu, str. Calea Șurii Mici FN, cu destinația de drum, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul douăzeci și unu.
21. Proiect de hotărâre privind modificarea și completarea art. 1 din H.C.L. nr. 214/29.05.2023
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 25/2024, privind modificarea și completarea art. 1 din H.C.L. nr. 214/29.05.2023, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul douăzeci și doi.
22. Proiect de hotărâre privind aprobarea casării și scoaterii din evidențele Municipiului Sibiu a unor obiecte de inventar aflate în custodia S.C. URBANA S.A.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 26/2024, privind aprobarea casării și scoaterii din evidențele Municipiului Sibiu a unor obiecte de inventar aflate în custodia S.C. URBANA S.A., cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul douăzeci și trei.
23. Proiect de privind aprobarea valorii chiriei pentru clădirea C4 din Sibiu, str. Triajului, nr. 1-3, proprietatea publică a Municipiului Sibiu, în incinta căreia se află două transformatoare proprietatea S.C. Construcții S.A
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 27/2024, privind aprobarea valorii chiriei pentru clădirea C4 din Sibiu, str. Triajului, nr. 1-3, proprietatea publică a Municipiului Sibiu, în incinta căreia se află două transformatoare proprietatea S.C. Construcții S.A, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul douăzeci și patru.
24. Proiect de hotărâre privind aprobarea transmiterii în administrarea Teatrului Național ”Radu Stanca” Sibiu, a suprafeței de 2004 mp din imobilul-teren situat în Sibiu, str. Triajului, nr.1-3, pentru funcționarea ”Fabricii de Cultură”
     - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Aveți intervenții? Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 28/2024, privind aprobarea transmiterii în administrarea Teatrului Național "Radu Stanca" Sibiu, a suprafeței de 2004 mp din imobilul-teren situat în Sibiu, str. Triajului, nr. 1-3, pentru funcționarea "Fabricii de Cultură", cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul douăzeci și cinci.
25. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a evaluării managementului pentru Teatrul Național "Radu Stanca" Sibiu.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 29/2024, privind aprobarea proiectului "Reabilitare Grădinița cu program prelungit nr. 36 în vederea îmbunătățirii eficienței energetice" și a cheltuielilor legate de proiect, cu 23 voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul douăzeci și șase.
26. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a evaluării managementului pentru Casa de Cultură a Municipiului Sibiu.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu, nr. 30/2024, privind aprobarea Regulamentului de organizare și desfășurare a evaluării managementului pentru Casa de Cultură a Municipiului Sibiu, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul douăzeci și șapte.
27. Proiect de hotărâre privind modificarea statului de funcții din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Sibiu
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 31/2024, privind modificarea statului de functii din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Sibiu, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul douăzeci și opt.
28. Proiect de hotărâre privind  aprobarea transferului de activitate și personal al Serviciului public pentru administrare parcuri și zone verzi și al Serviciului public de gestionare a câinilor fără stăpân către Serviciul Public Grădina Zoologică Sibiu și schimbarea denumirii Serviciului în Serviciul Public Managementul Integrat pentru Ecosisteme urbane.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Aici avem un a amendament: în cuprinsul Raportului de specialitate, la punctul 4, referitor la funcțiile care se înființează la Serviciu Public Managementul Integrat pentru Ecosisteme Urbane, se elimină sintagma înființarea unui post de contabil șef   la serviciul financiar contabil, aceasta fiind înscrisă dintr-o eroare materială. O să rog pe dna Primar să văd dacă și își însușește amendamentul.
Dna Primar Astrid Cora Fodor: Da, domnule președinte, mi-l însușesc. Este o eroare materială, acest post există deja.
Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Bine mulțumesc. Sunt interpelări?  Dacă nu supun la vot. Cine este pentru? Împotrivă? Se abține cineva?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 32/2024, privind aprobarea transferului de activitate și personal al Serviciului public pentru administrare parcuri și zone verzi și al Serviciului public de gestionare a câinilor fără stăpân către Serviciul Public Grădina Zoologică Sibiu și schimbarea denumirii Serviciului în Serviciul Public Managementul Integrat pentru Ecosisteme urbane, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul 29 a fost retras.

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul treizeci.
30. Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul "Coridor de mobilitate - Calea Șurii Mici" - tronson I, aprobarea coridorului de expropriere și a declanşării procedurii de expropriere pentru cauza de utilitate publică, de interes local în vederea realizării obiectivului.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Sunt interpelări? Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 33/2024, privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul "Coridor de mobilitate - Calea Șurii Mici" - tronson I, aprobarea coridorului de expropriere și a declanşării procedurii de expropriere pentru cauza de utilitate publică, de interes local în vederea realizării obiectivului, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul treizeci și unu.
31. Proiect de hotărâre privind retragerea dreptului de administrare al Serviciului Public Salubrizare, Protecția Mediului și Administrarea Domeniului Public asupra apartamentelor nr. 1, 2, 7 și 9 din blocul nr. 1 din Stațiunea Păltiniș Sibiu
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 34/2024, privind retragerea dreptului de administrare al Serviciului Public Salubrizare, Protecția Mediului și Administrarea Domeniului Public asupra apartamentelor nr. 1, 2, 7 și 9 din blocul nr. 1 din Stațiunea Păltiniș Sibiu, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul treizeci și doi.
32. Proiect de hotărâre privind completarea H.C.L. nr. 66/2023.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă?
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 35/2024, privind completarea H.C.L. nr. 66/2023, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Proiectul numărul treizeci și trei.
33. Proiect de hotărâre privind îndreptarea erorilor materiale din HCL nr. 1/2024 privind utilizarea excedentului bugetar.
    - inițiator primar Astrid Cora Fodor.
Supun la vot. Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă 
Proiectul de hotărâre a fost adoptat cu unanimitate de voturi.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 36/2024, privind îndreptarea erorilor materiale din HCL nr. 1/2024 privind utilizarea excedentului bugetar, cu 23 de voturi "pentru".


Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: avem ordine de zi suplimentară - proiectul numărul 1 din ordinea suplimentară. 
S1. Proiect de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii, organigramei și Regulamentului de organizare și funcționare pentru personalul contractual din cadrul Serviciului Public de Administrare a Unităților de Învățământ Preuniversitar de Stat.
      - inițiator primar Astrid Cora Fodor.

Dl consilier Ionut Ghise: Îmi permiteți dl președinte, îmi cer scuze de întrebare dar vroiam să  mă asigur un pic că, așa cum ne-am obișnuit, este încă o chestie făcută pe genunchi de guvernul PNL-PSD, cu publicare în Monitorul Oficial pe 29 ianuarie cu tot felul de chestiuni care sunt importante. Eu am o singură întrebare: pentru că acum 2 ani tot așa au fost ceva probleme și a fost nevoie să intervină Primăria atunci să  achite salariile, parcă în ianuarie, acum 2 ani și aș vrea, dacă se poate, pentru că fiind și din scurt și pe viteză, să știm și noi cine le achită salariile acestor asistenți medicali preluați în cadrul Serviciului școli, dacă Primăria sau, în continuare, Ministerul.
Dna Primar Astrid Cora Fodor: Ministerul Sănătății, de asta am intrat în Consiliul Local.
Dl consilier Ionut Ghise: Ok. Deci practic la începutul lui februarie, pentru luna ianuarie, va achita Ministerul. Ok, bine. Mulțumesc frumos.
Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Mai sunt interpelări? Dacă nu supun la vot.
Cine este pentru? Abțineri? Împotrivă? Proiectul a fost adoptat.
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 37/2024, privind aprobarea statului de funcţii, organigramei și Regulamentului de organizare și funcționare pentru personalul contractual din cadrul Serviciului Public de Administrare a Unităților de Învățământ Preuniversitar de Stat, cu 23 de voturi "pentru".

Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Avem următoarele informări.
34. Raportul nr. 1333/09.01.2024 privind activitatea de soluționare a petițiilor, întocmit de Serviciul Centrul de Informații pentru Cetățeni și Registratură.

35. Informarea nr. 2951/15.01.2024 privind activitatea Serviciului Public de Poliție Locală al Municipiului Sibiu pe trimestrul IV al anului 2023.

36. Informarea nr. 2954/15.01.2024 privind activitatea Serviciului Public de Poliție Locală al Municipiului Sibiu pe anul 2023.

37. Raportul nr. 3632/17.01.2024 al Direcției de Asistență Socială Sibiu privind activitatea desfășurată de asistenții personali ai persoanelor cu handicap grav pe semestrul II 2023

38. Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Trecem la punctul treizeci și opt, alegerea președintelui pentru ședința din luna februarie 2024. Vă rog să propuneți, poftiți.

Dna consilier Corina Bokor: Grupul FDGR, propune ca ședința Consiliului Local  din luna februarie  să fie condusă de domnul consilier  Zeno Karl  Pinter.
Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Supun la vot propunerea. Cine este pentru? Împotrivă? Abțineri?
Propunerea a fost aprobată cu 22  voturi pentru și o abținere dl consilier Zeno Pinter. 
S-a adoptat Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Sibiu nr. 38/2024, privind alegerea președintelui ședinței din luna februarie, cu 22 voturi "pentru" și o abținere (domnul consilier Zeno Pinter).

Acum vom  trece la punctul Intrebări și Interpelări din partea consilierilor.

Dna consilier Diana Mureșan: Pot eu sau...... mai e?... Eu am o întrebare scurtă.
Dna consilier Diana Mureșan: Nu e o întrebare complicată, e în legătură cu rapoartele pe care le-ați citit mai înainte. Am o întrebare în legătură cu raportul de activitate al Serviciului Public de Poliție Locală. L-am citit și am comparat, un pic, cu raportul de anul trecut și am observat o scădere a sancțiunilor cu aproximativ 1000 și ceva și mai ales în cadrul contravențiilor privind circulația pe drumurile publice. Ne interesează sau e o curiozitate de-a noastră, dacă s-a întâmplat ceva în activitatea Poliției locale, nu știu...mai puțin personal sau dacă într-adevăr diferența a apărut datorită faptului că încep să se vadă activitățile Poliției Locale sau că sibienii au devenit mai disciplinați în ceea ce privește parcatul mașinilor și alte...
Dna Primar Astrid Cora Fodor: Cu siguranță sibienii au devenit mai disciplinați tocmai datorită activității Poliției Locale de ridicare a mașinilor și intervenții punctuale. Au constatat că e mai bine să respecți regulile de parcare.
Dna consilier  Diana Mureșan: Deci asta ar fi concluzia raportului acesta. 
Dna Primar Astrid Cora Fodor: Da, asta ar fi concluzia raportului.
Dna consilier  Diana Mureșan: Ok,  bine mulțumesc.

Dl consilier Ioan Pleșciuc: Îmi permiteți? Stimată doamnă primar, stimați colegi, avem în orașul Sibiu situații nerezolvate care afectează situația cetățenilor și pentru care nimeni nu își asumă rezolvarea.  În cartierul Turnișor există zona de blocuri noi, dezvoltate pe strada Frunzei. La intersecția străzii Frunzei cu una din străzile laterale, este necesară montarea a 2 indicatoare de circulație și trasarea unei treceri de pietoni. În lipsa lor, oamenii și copiii care locuiesc în zonă traversează la întâmplare, iar conducătorii auto riscă să producă accidente pentru că nu este definită nicio prioritate. În fața magazinului Hornbach din zona comercială de nord a orașului, oamenii traversează la risc o stradă cu 4 benzi intens circulată de mașini, pentru că nu este trasată o trecere de pietoni. Riscul de accidentare a unui pieton este foarte mare, mai ales pentru că numărul de pietoni și numărul de mașini care trec prin același loc este mare. Când am solicitat reglementarea circulației în aceste două locuri, Primăria Sibiu a răspuns că nu sunt suprafețe care aparțin domeniului public și nu poate executa lucrări acolo. Ele sunt drumuri aflate încă în proprietate privată iar investitorii nu acordă importanță siguranței oamenilor care au devenit și utilizatori ai investițiilor. Ne aflăm deci într-o zonă gri, fără reglementare, în care locuitorii orașului sunt afectați dar nimeni nu are răspunderea rezolvării problemelor. Acestea sunt 2 exemple dar în municipiu Sibiu mai există și alte situații în care Primăria nu poate iar investitorul nu face și cetățenii sunt descoperiți în fața riscurilor. Am adus problema asta în Consiliul Local în primul rând pentru a crea o dezbatere între noi. Ce facem cu astfel de situații: lăsăm cetățenii la mâna investitorilor, ne oprim la bariera nu este proprietate publică nu ne putem amesteca? sau încercăm să găsim soluții împreună cu investitorii dacă se poate. Noi credem că situația nu poate fi lăsată așa, cetățenii așteaptă ca administrația orașului să administreze și rezolvarea problemelor care țin de siguranța publică chiar dacă se situează pe suprafețe private, dar să nu uităm, destinate publicului. Nu ne așteptăm ca lucrările necesare să fie realizate din bani publici, dar rugăm reprezentanții Primăriei Sibiu să intre în dialog cu investitorii și să discute remedierea problemelor pe cheltuiala acestora. La nevoie acolo unde Poliția rutieră sau Comisia de circulație dispun realizarea unor lucrări iar proprietarul nu se conformează, putem căuta soluții de constrângere, așa cum am avut astăzi, de exemplu, sancțiunea majorării impozitului pentru proprietarii care nu-și curăță propriile terenuri private. Vă mulțumesc.
Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Mulțumim și noi. Colegii consilieri mai au întrebări, interpelări? Dacă nu, avem 3 cetățeni înscriși la cuvânt și aș dori să-i dau cuvântul domnului Giurgiu Ion.

Dl Giurgiu Ion: Bună ziua.
Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Bună ziua. Aveți 4 minute, vă rog.
Dl Giurgiu Ion: Da, în primul rând vreau să-mi cer scuze și iertare față de dv  și personalul Primăriei și Poliției Locale și Prefecturii pentru tonalitatea cu care am ridicat problema mea vizavi de copii. E greu să fii în situația asta și abia m-am stăpânit, îmi pare sincer rău dar eu    n-am primit nicio rezolvare, niciun ceva... vă rog din suflet ajutați-mă nu vreau să cer la milă, nu vreau să cer la ....vreau să construiesc eu. Măcar lăsați-mi locul ăla că-i depus și cu toți vecinii în afară de acel vecin care a făcut reclamațiile, singurul. Ca să pot să-mi întind hainele, să pot să folosesc cum l-am folosit și până acuma, de aia am și pus niște poze pe site-ul Primăriei. N-am făcut altceva, am lucrat în fața blocului, da, lucrez pentru că trebuie să-mi întrețin copiii, nu pot să-i las sau dacă găsiți dvs.  o soluție fără a mă îndepărta de copii. Găsiți dvs. soluție; de aia am și vorbit cu dvs. anul trecut în mai că găsim ceva dar nu vreau să-mi luați (spațiul), vreau să mă lupt pentru ei și nu vreau să mai fac scandal sau să mai mă cert. Îmi pare rău că-s oameni nevinovați cu care mă cert cu ei, că nu știu, vorbesc cu dna  de la locuințele sociale iar dânsa nu știe nimic că e voluntar. Acuma iertați-mă, unde să bat eu, până acuma n-am bătut la ușă că m-am descurcat cum am putut. Într-adevăr, am făcut (lucrări) dar n-am făcut mizerie n-am făcut dna Primar. Sunt 3 copii minunați, ce să ajung, ce să fac? Să-i las? Vreau să vă mai spun încă ceva: s-ar putea să vină și un divorț. Ce fac: cu 3 copii, sunt 3 copii buni nu-s 3 copii și nu contează ce copii ...sunt copii și numai că ăla mare e major, că sunt sănătoși. Vă rog din suflet, se poate folosi ca și înainte. De 40 de ani, 42 de ani stau în blocul ăla; nu se poate? În fine s-a făcut ce s-a făcut lăsați-mi măcar să pot să folosesc și eu fără să plătesc chirie că vizavi... vreau să vă rog ceva poate nu știți dna  Primar, dar vizavi la fel folosește. Are cușcă de câini, aveți poze cu cușcă de câini. Ei folosesc cum vor ei. Dacă e ceva cu mine personal sau nu știu, are cineva ceva cu mine, să-mi zică, pot să și plec, să părăsesc țara. Pentru ce, pentru un om care nu știu.. copiii ăștia ....într-adevăr că i-am învățat puțin mai na...copiii ăștia își plătesc abonamentele dna Primar de 15 ani pe la muzee, peste tot. Merg la ski, merg la alea, merg chiar dacă sunt necăjit, stau într-o singură cameră asta e stau și acolo nu...
Dna Primar Astrid Cora Fodor: Concret, dar ce solicitați? Vorbiți de 5 minute nu știu exact la ce vă referiți?  
Dl Giurgiu Ion: la locul din spatele blocului  
Dna Primar Astrid Cora Fodor: și ce să faceți în locul din spatele blocului? ce doriți să faceți? Sper că nu atelier.
Dl Giurgiu Ion: Să întindem hainele,  nu  ce s-a zis dna Primar. Să întindem hainele să ne punem lucruri. Atât. Mai ales eu, că am mai multe lucruri, hainele.. de ce vă spun că și dacă aș primi acum o mașină de uscat haine n-aș putea s-o iau că n-am unde s-o pun. Vă invit la mine acasă ...să vedeți. De asta și nu mai vreau să vin pe aici, credeți-mă, chiar nu mai vreau. Vreau să mă lupt pentru ei (pt copii).
Dna Primar Astrid Cora Fodor: Da este ..orice excepție, știți ce se întâmplă, după aceea dvs. vreți să mai și montați câte ceva, să vă puneți dulapul, nu știu,  de toate. Că de fiecare dată  îmi spuneți altceva. Acuma ziceți că vreți doar să agățați haine și să puneți lucruri, nu știu ce lucruri când puneți pe domeniu public este o taxă de ocupare. Dacă dvs. vă dăm acuma fără taxă de ocupare... taxa de ocupare nu este mare, dar mâine vin alți o sută și vor exact același lucru-  să își pună pe domeniu public fără taxă de ocupare. Motive probabil are fiecare, mulți stau în apartamente mici, multe persoane, deci situația și pentru mulți nu este ușoară. Concretizați rugămintea, să vedem  ce este, despre ce suprafață vorbim, nu lucruri;  ce lucruri? că știți ce a fost acolo! Există poze......... n-are rost să tot descoperim. Deci limitați-vă, să știm exact ce vreți să facem și vedem ce vă răspundem, ce soluții sunt. 
Dl Giurgiu Ion: lucruri din astea, de casă, bicicletă, 
Dna Primar Astrid Cora Fodor: vă rog limitați-vă și explicați că știți ce-am găsit noi acolo, avem o întreagă documentație, deci n-are rost iar să publicăm ce-ați avut dvs. acolo pe domeniul public. Veniți cu niște propuneri clare, concrete și vedem ce înseamnă. În legătură cu locuința socială, într-adevăr este o Comisie Socială formată din consilieri locali care vă analizează cazul. Nu e vorba numai de președinte, decizia nu o ia președinta, se ia de întreaga comisie, analizând situația dvs. Deci eu nu pot interveni la Comisia Socială,  este o legislație clară. Am înțeles de la dna președintă că din nou v-a planificat într-o audiență, să vedeți care e situația; sunteți pe un loc destul de îndepărtat, datorită faptului că v-ați depus foarte târziu cererea. Sunt alții care au depus cereri de ani de zile. E o situație dificil de rezolvat. Dacă v-ați încadra la o locuință de necesitate, dar știți că acolo sunt termenele limitate la locuințele de necesitate, nu puteți să stați zece ani, da. Și aștept să vedem, nu știu dacă ați fost programat de dna președintă (Konnerth). 
Dna consilier Sara Konerth: Da, este programat luni domnul Giurgiu. 
Dna Primar Astrid Cora Fodor: Eu știu că am discutat, eu am vorbit cu dvs. să programați și să analizați cauza,  întreaga comisie nu numai dvs. cu toate responsabilitatea și să veniți cu niște propuneri concrete. Dacă nu se poate cu o locuință că aveți câteva locuințe de necesitate dar vă spun de acuma, ele sunt pe termen limitat, da până când se găsește o altă soluție. Bine, aștept să vedem ce vreți să depozitați acolo și ce suprafață ocupați prin depozitare, nu așa liber să depozitez. Că iarăși se întâmplă să transformăm toată zona în  depozit. Eu v-am spus, vă rog, dacă înțelegeți, depuneți o solicitare clară: vreau să ocup atâția metri pătrați.
Dl Giurgiu Ion: Da, am înțeles. Mulțumesc și eu.
Dl consilier Onițiu Mihai Cercel: Vă mulțumim și noi dl Giurgiu.  O invit la microfon pe dna. Avram Maria. Tot 4 minute aveți și dvs.

Dna Avram Maria: M-am înscris pentru ședință pentru rezolvarea unor probleme.
Dna Primar Astrid Cora Fodor: Vorbiți la microfon că se aude rău.
Dna Avram Maria: Așa. Parte dintre ele s-au rezolvat. Am luat legătura cu dna Ordean și a rămas în discuție să rezolve problema cu dezmembrarea imobilului din strada Crișului. Mai am câteva probleme de ridicat: canalizarea străzii Islazului și Aciliu.  Mereu refulează. Din 2006 se fac intervenții la Primărie. Nu știu dacă se vede, canal refulat la o vecină, deci iasă mizeria. Sunt imobile legate, branșate direct pe pluvial. Nu este corect, miroase.  Mergem și facem intervenții la Apă Canal.  Nu ne primește în audiențe. Trimite vidanja, curăță și după 2 zile este la loc. 
O altă problemă este traficul pe strada Islazului; este teroare, sunt vecini care ies direct în stradă, nu este trotuar. S-au pus niște calmante de viteză pentru trecerea de pietoni dar degeaba, sau se ocolesc sau se trece peste ele și gălăgia este mai mare. Poate că ar trebui să mai vină Poliția să mai stea pe acolo să mai vadă ce se întâmplă. Nu încap, este o porțiune de stradă unde nu încap 2 mașini să treacă efectiv. Am solicitat sens unic dar cam greu. Printr-o sesizare,  nr. 76173 din 11.10.2022, mai mulți vecini am sesizat faptul că numitul Dancu a cumpărat un teren, s-a întabulat peste stradă și dorește să construiască mai multe blocuri. Nu suntem de acord, nu am primit niciun răspuns. Mai mult, în 3 decembrie dl a venit în 2022 și a defrișat efectiv dealul, a smuls copacii pentru că Primăria a zis că trebuie să facă curat.  Aia nu a fost curățenie. Și așa a rămas terenul, au crescut tot felul de bălării, n-a mai venit nimeni că am făcut hârtii și ne-am opus. Nu suntem de acord să se mai construiască blocuri pentru că fuge terenul. Suntem pe aceeași falie cu vilele fugărețe, vilele de pe Islazului care au fugit de  toată lumea le știe de vilele  fugărețe. Tot acolo, cu ani în urmă, a fugit terenul. Familiei Avram i-a căzut gardul. La dl. Muscalu i-a rămas casa suspendată. Deci, cum se dau aprobări să se construiască pe așa terenuri. Așteptăm un răspuns. Atunci am făcut reclamații. Poliția Locală a venit după trei zile după ce a apărut în presă că cineva sapă dealul fără nicio aprobare. În data de 10.03.2021, în urma unei sesizări făcute de vecinul meu de la numărul 8, deci strada Islazului 8A și 8B, că dețin găini și fumul de la centrala termică pe lemne îl deranjează, a venit (control) de la Mediu, Poliția Locală, da, în 10 martie a venit de la Poliția Locală. Au văzut că totul este în regulă și am semnat un proces verbal, o notă de constatare, că de fapt aia a fost, un proces verbal, pentru care am făcut hârtie să primesc o copie dar nu am primit. În 17.03.2021 a venit în control dl. Gherghel, fără să prezinte o delegație de control, că  aș avea clădiri fără plan. Mi-a dat un răspuns așa ambiguu, să am grijă cu creșterea animalelor și că am clădiri fără plan cu mulți ani făcute înainte și cu asta basta. Solicit să primesc o copie după nota de constatare pe care am semnat-o în 10.03.2021. De asemenea, vecinul are casă care a depășit prin construcție nivelul de înălțime, deci are un etaj în plus care în întabulare nu apare, deci nu plătește impozit. Aș vrea să intre în legalitate. Repet, familia Ramf și Crăciun din str. Islazului 8A și 8B.  Întabularea la acești vecini a fost făcută și certificarea că există în teren exact ce este în acte, a fost făcută de dna Bâja Mariana, care n-a văzut că nu s-a respectat programul,  n-a văzut nimic totul a fost în regulă. De asemenea, am făcut o adresă  nr. 78430 din 30.10.2023, prin care doream să mi se comunice ce avize am nevoie ca să-mi construiesc o bordură în care să-mi fac compostul din vegetale ce rezultă din grădină. Nu mi s-a răspuns.  Aș vrea să mi se răspundă, vreau să fac legal, dacă îmi trebuie plan, aviz, ce îmi trebuie, aia fac, ca să-mi fac rânduială în grădină. Deci e o bordură, am scris, pe o suprafață de aproximativ 2 metri și cam de 1 metru de înaltă, deci nu acoperit, nu nimic. Cam atât am avut de spus, sper să se rezolve cu canalizarea; și în Ajun de Crăciun mirosea în casă de nu puteam să stăm și mereu refulează. Vă rog să ne ajutați, să  faceți ceva.
Dna Primar Astrid Cora Fodor: La problemele  ridicate,  dl. Secretar și-a notat și oricum este înregistrat,  să vedem ce este cu adresele alea și cu numerele care le-ați înșirat. În legătură cu problemele de Apă Canal,  din câte am discutat cu dl. director Maier, care a fost personal, s-a deplasat în zonă -  de fapt este dl. director tehnic... Vă rog dl. director, ne puteți explica problemele, că așa pare simplu. Probleme nu sunt, ați fost acolo de atâtea ori, nu ați avut acces să vedeți dacă nu cumva este o problemă în bloc deci, poftiți. Lucrați la un studiu pentru tot Sibiul privind problemele de canalizare, explicați dvs. 

Dl director Tatu: Da, pot. Bună ziua dna Primar, bună ziua stimați consilieri, bună ziua tuturor.  Mă numesc Tatu Măierean, sunt directorul tehnic de la Apă Canal Sibiu. Cunoaștem situația din strada Islazului, o cunoaștem și pe dna. Avram. Aș expune așa în câteva cuvinte, care e situația reală din teren, pentru că o știm foarte bine. Strada Islazului se află în cartierul Calea Poplăcii.  Pe strada Islazului sunt 2 rețele de canalizare: o rețea unitară și o rețea pluvială cum a spus și dna Avram. Rețeaua pluvială a fost executată în 2010 când s-a modernizat cartierul, când s-au asfaltat străzile de către Primăria Sibiu. Între timp zona s-a mai dezvoltat, toate străzile s-au asfaltat, au mai apărut și blocuri. Cele 2 rețele lucrează la...  într-adevăr, când sunt ploi foarte mari, ele lucrează la limita capacității lor de transport, că așa lucrează majoritatea canalizărilor din oraș pentru că, dacă plouă într-o zonă, într-un contur foarte clar, cu debite foarte mari, într-un timp scurt, ați observat și dvs. câtă apă vine.. .. Ce măsuri ar trebui luate, că până la urmă acolo vrem să ajungem. Așa cum spune și în Regulamentul de apă canal, așa cum este stipulat și în Contractul de furnizare pe care îl avem și în Ordinul 88 care gestionează Regulamentele pentru apă și canalizare, fiecare proprietar sau cine vrea să dispună în condiții bune de un subsol / demisol, are obligația, conform legii să-și protejeze acel subsol cu clapete, cu sisteme de pompare. Noi nu putem garanta niciodată nimănui pe o stradă că o rețea, la niște ploi deosebite, nu poate să creeze probleme într-un subsol. Din cauza asta și legea este foarte clară aici, deci fiecare proprietar trebuie să-și ia măsuri. Noi chiar capetele nici nu le recomandăm foarte tare, foarte multă lume folosește instalații de pompare, dacă vrea să utilizeze un subsol în condiții foarte bune.  În acest sens îmi exprim disponibilitatea pentru dna Avram, dacă dorește, numai să ne lase să intrăm să vedem exact situația. Vă ajutăm cu o consultanță și dacă trebuie ceva, vreo lucrare pe domeniu public, o facem. Vă mai țin un pic, aș vrea numai să vă spun, de exemplu în cartierul Ștrand am făcut anul trecut  un calcul de dimensionare. În cartierul  Ștrand de exemplu, unde au mai fost probleme - poate știe lumea, pe strada Maramureșului - în zona respectivă, între timp s-au făcut niște lucrări foarte importante, am făcut noi o rețea pluvială. Primăria a înlocuit rețeaua de pe str. Hațegului, de pe strada Bihor, cu diametre mari și nu mai sunt așa probleme. Așa a rezultat că, din calculul respectiv, rezultă o canalizare care să nu creeze probleme. Să zicem că o construim de la Maramureșului și până în râul Cibin, cu diametru de 2 metri vă dați seama deci, ce eforturi financiare ar trebui făcute pentru o situație care poate să apară dată la 2-3  ani și atunci cele mai bune măsuri sunt ca fiecare să-și rezolve treburile la nivelul instalațiilor interioare.  Se montează pompe, cum am zis, mai repet. Pe de altă parte, ați remarcat foarte bine, noi lucrăm,  din 2022 am pornit niște servicii de modelare hidraulică, deci o achiziție în acest sens cu o firmă și am demarat acest proiect cu o firmă din București, DHI România se numește, e o firmă foarte cunoscută și specializată în așa ceva; anul ăsta o să-l finalizăm, deci este un proiect de modelare hidraulică care va duce la a face o evaluare cât mai sigură a rețelei de canalizare de la nivelul municipiului Sibiu. Mă gândesc că și multă lume este interesată de treaba asta. În momentul în care va fi finalizat și vom avea niște rezultate acolo, în mod clar că vom putea să avizăm în condiții foarte bune orice dezvoltare rezidențială, vom putea să vedem cum răspunde la ploi sistemul de canalizare. Deci n-am stat cu mâinile în sân, am lucrat și pe tema asta. Revin, pentru dna Avram, îmi pare foarte rău că trebuie să repet treaba asta, deci fiecare trebuie să-și ia niște măsuri la nivel de instalații interioare și atunci va avea liniște când sunt ploi foarte mari, cum  vedem în  ultima perioadă.  
Dl consilier Mihai Onițiu: Ok, vă mulțumim dl Tatu.
Dna Avram Maria: Aș vrea, dl. Tatu, noi am mai discutat ...vecinul de vizavi are două clapete. În momentul în care pornesc pompele de la blocuri, nu face față că inundă de nu se poate. Deci, ați legat blocurile cu fose și cu pompe pe canalizarea făcută de oamenii în `73.
Dl director Tatu: Deci blocurile din spate, dacă îmi permiteți, sunt legate la rețeaua de menajeră  care e legată la  rețea publică a municipiului Sibiu.
Dna consilier Corina Bokor: Rețeaua aia publică a fost făcută de cetățeni pe banii cetățenilor;  în `73, ați preluat rețeaua.. 
Dl director Tatu: Posibil da, nu contest treaba asta.
Dna Avram Maria: Am hârtii de la vecinii care au făcut-o..
Dl director Tatu: Da, da . E o rețea din beton cu diametru foarte bun și funcțională.
Dna Avram Maria: Nu știu, eu am înțeles că este mică...
Dl director Tatu: Deci tocmai că a fost mică, în  2010, asta a fost decizia s-a mai executat încă o rețea pluvială.
Dna Avram Maria: Și pe rețeaua pluvială vi se pare corect să puneți menajerul?
Dl director Tatu: Cum...? 
Dna Avram Maria: Pe rețeaua pluvială vi se pare corect să legați menajerul,  canalul menajer?
Dl director Tatu: Nu există; din ce știm noi n-are cum să fie nici o legătură.
Dl consilier Mihai Onițiu: Dna Avram, din păcate timpul dvs. a expirat. 
Dna Avram Maria: Eu vă mulțumesc... și sper că.. .
Dl director Tatu: Dacă ne primiți mai putem veni să  facem o constatare.

Dna consilier Diana Mureșan: Am și eu o întrebare pe temă, că nu mi-e ceva clar. Din ce a zis dl. Tatu, ați zis că ați făcut rețeaua în 2010. În momentul în care ați dimensionat acea rețea, cum ați dimensionat-o având în vedere o viitoare dezvoltare ...doar pluvialul?
Dl director Tatu: Rețeaua pluvială. În momentul în care Primăria a asfaltat  toate străzile din cartier, deci până atunci, putem să verificăm și în istoricul reclamațiilor, erau foarte multe reclamații din toată zona. Între timp, din cauza aceasta, s-a luat decizia să fie realizată o rețea pluvială și s-a făcut o rețea pluvială cu diametru destul de bun,  are 400 de milimetri. Dar revin, de 15 ani iarăși s-au modificat un pic și bun, treaba asta  cu ploile, cu încărcatul rețelei are loc de 2-3 ori pe an sau, de exemplu, anul trecut am fost mai liniștit. În alți ani mai apare, câteodată nu mai apare, deci depinde. La momentul respectiv, lucrările s-au făcut, s-au executat pe baza unui proiect, s-au făcut niște calcule de dimensionare atunci.
Dna consilier Diana Mureșan: Și rețeaua care este, e din `73, cum zice dna?
Dl director Tatu: Vă rog?
Dna consilier Diana Mureșan: Rețeaua de apă care există, este din `73?
Dl director Tatu: Rețeaua de canalizare. 
Dna consilier Diana Mureșan: de canalizare și apă. 
Dl director Tatu: din anii `70. Deci rețeaua unitară de prin anii `70 și rețeaua pluvială, vă dați seama, a fost executată momentul în care s-a asfaltat zona, adică în 2009-2010 dacă țin minte.
Dna consilier Diana Mureșan: Am înțeles, mersi pentru clarificare.

Dl consilier Mihai Onițiu: Mulțumim, aș vrea să invit la microfon pe dna Bulacovschi Maria Livia. Bună  ziua patru minute vă rog frumos.
Dna Bulacovschi Maria Livia: Bună ziua, primul subiect pentru care am venit este referendumul local conform legii nr. 3/2000, pe care am rugat acum 370 de zile în  26.01.2023, ca să fie organizat la nivelul municipiului Sibiu, pentru a chestiona cetățenii care locuim la case dacă suntem de acord sau nu, ca să se construiască construcții tip bloc în cartiere de case. Pentru că apar și astfel de probleme, cum ar fi cu rețelele respective, această măsură a referendumului, este cea mai democratică măsură pe care v-o solicităm, cetățenii de pe Bahluiului, acei 381 de cetățeni care s-au împotrivit planului de construire a blocurilor, ansamblului de blocuri de pe Bahluiului. Deci a fost acel  mic referendum, pe lista respectivă, la fel și noi am făcut acel mic referendum din tabelul respectiv semnat de 90 de cetățeni. L-am și depus când am făcut cererea pentru această ședință și prin urmare, vă rugăm ca să ne respectați dorința de a nu apărea blocuri. Totodată, ca să vin în sprijinul afirmațiilor noastre, zona respectivă este o zonă-  numai un pic ca să nu vorbesc prostii - așa, este un culoar aerian. Noul război dintre Rusia și Ucraina demonstrează că viitorul niciodată nu este cert, că trebuie  să facem planuri și pentru astfel de situații. Aeroportul din Sibiu este cunoscut că este aeroportul de rezervă al României în cazul în care aeroporturile din București sunt atacate.  Prin urmare în timpul războiului, când se întrerup legăturile cu satelitul și se ia curentul, telefonia digitală dispare, nu mai e funcțională. Nu știu câți din dintre dvs. ați observat zilele trecute că se introduceau din nou cabluri de telefon prin pământ pentru telefonie analogă, adică cum aveam în vremea lui Ceaușescu; este unica telefonie care nu dispare, care rămâne funcțională în timpul unor astfel de situații. Prin urmare, vă rog, pentru că în acele momente este folosit numai radarul clasic ca să poți comunica cu  avioanele. Iar unul dintre motive eu am și listat de pe  internet, dar vă rog, ca în viitorul PUG,  să obligați prin  acele planuri ca, măcar jumătate din suprafața din lotul respectiv să fie ocupat de vegetație, inclusiv pomi. Și atenție că încă în actualul PUG, acolo este o șmecherie,  zic eu răutate, acolo apare cuvântul copac dar mărul nu este copac, părul nu-i copac, da, aceia sunt pomi fructiferi. Aici în zona Sibiului,  str. Vasile Milea această zonă este fără pomi pe șosea. Șoseaua da aici deja se vede cum au rămas fără copaci deci sunt 40 de metri, alți 40 de metri aici lângă mine nu mai sunt copaci. Deci urmează ca tronsonul acesta, de la strada Oituz până la Luptei, să aibă o sută de metri zonă fără vegetație dacă se continuă cum este în prezent.  N-au absolut nicio obligație ca să planteze copaci. Ghinionul vecinului meu, el chiar a avut numai copaci: nuc, stejar, tei...  Vă rog pentru viitor: schimbarea cuvântului copac cu pom sau adăugare cuvânt pom. Eu consider  că este important,  pomii sunt încă un strat de vegetație,  paralel cu păstratul de vegetație de la sol este un plus; te apără de zgomot, de praf, etc. Plus oxigen. Am mai avut, zic eu o chestiune importantă, datorită faptului că tot s-au construit deja niște blocuri, avem deja două victime la nivelul vecinilor, datorită supărării lor, primul e dl. Dicu, pe care l-ați cunoscut dna Primar în primele ședințe, de supărare a făcut cancer iar în decembrie anul trecut a decedat dl. Drăgoi de pe str. Budai Deleanu, care locuia lângă viitorul bloc aprobat în spatele stației de autobuz. N-aș vrea ca să sfârșesc și eu la fel. 
Dl consilier Mihai Onițiu: Da, vă mulțumim. Timpul a expirat. 
Dna Bulacovschi Maria Livia: Dar, vă rog, eu nu am venit ca să cer să se intoneze imnul României, strofa a doua sau cum era un domn... știți.. Aș vrea, scuze, scuze, acuma profit și eu că și așa vin după un an,  nu-mi explic întârzierea planului urbanistic cu cei 3 ani decât prin faptul că el conține niște chestiuni atât de supărătoare pentru cetățeni care, poate, ar afecta votarea. Pe mine m-ar fi mulțumit ca să-l văd înainte de votare ca să știu cum pun ștampila. Mai este un pic o chestiune: citisem în Turnul Sfatului că consultarea populației se va face după ce toți arhitecții vor decide diverse chestii; părerea mea era că era bine prima dată ca să știe arhitecții, după aceea: pe unde, ce și cum,  exact cum a fost în acele prime ședințe ale doamnei viceprimar Fodor când un cetățean a propus pentru lacul lui Binder, altul a propus ca pe strada Noica să nu se facă acele monstruoase noi clădiri cubice neterminate. Dacă se dorește ca să se construiască aceste noi clădiri aș fi vrut ca să se facă un nou Sibiu, da, unde arhitecții.... deci conceput de la zero cu  bulevarde, cu  străzi largi, cu blocuri, cu parcări subterane. 
Dl consilier Mihai Onițiu: Dna Bulacovschi, v-am mai acordat 2 minute, dar vă rog să finalizați....
Dna Primar Astrid Cora Fodor: Vreau să precizez, când intră PUG-ul în dezbatere publică, vă rog frumos să transmiteți aceste observații și vă garantez că fiecare observație va fi analizată de către proiectanți și dacă este una pertinentă, chiar dacă specialiștii și - au spus deja cuvântul, dacă este o idee nouă, care este constructivă, se va ține cont de ea. PUG-ul va sta suficient timp în dezbatere publică iar dvs., care sunteți o persoană interesată, îl studiați și faceți propuneri, că pe astea le-am notat, dar poate mai găsiți și altele și vedem dacă sunt considerate oportune sau nu sunt oportune. Nu înseamnă că tot ce se propune este bine, dar, vă asigur că le vom citi și se vor analiza. Precizez că PUG-ul e făcut de specialiști care vor analiza și vom ajunge la o concluzie care va fi, după aceea, publică. Deci, când intră în dezbatere, vă rog frumos să le transmiteți (propunerile), poate găsiți și alte observații. Astea le-am notat dar mai transmiteți-le la subiect, pe capitole. Tot PUG- ul va fi prezentat, îl găsiți pe site; câte pagini are: 200, 300, 150, 80,  luați-l, răsfoiți-l și vă spuneți un punct de vedere. Noi vom anunța, vom da un comunicat de presă că .....începând de astăzi.... îl găsiți pe site-ul Primăriei. Deocamdată nu este într-o fază în care să-l publicăm, încă suntem în analiză, am ascultat punctele de vedere ale consilierilor locali, urmează să avem întâlnirea cu specialiștii pentru că, sunt și alte puncte de vedere, poate, decât ale proiectantului. Deci, ne adresăm mediului profesional și urmează după aceea dezbaterea publică. Tocmai de aceea o facem, să se mai poată face corecturi căci cetățeanul poate avea un punct de vedere și poate e foarte pertinent. 

Dl consilier Mihai Onițiu: Vă mulțumim. Cu aceasta declar ședința închisă. Vă mulțumim pentru prezență.


Ședința se încheie la ora 14:58.


 
       
               Preşedinte de ședință,                                                             Contrasemnează,
                 Onițiu Mihai Cercel                                                                 Secretar General   
                                                                                                                    Dorin Ilie Nistor                                                             

 

 

Proces - Verbal al sedinței ordinare din data de 31.01.2024 a Consiliului Local al Municipiului Sibiu (PDF).



go top
e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE ÎN SECŢIUNE: