Proceduri probe suplimentare


DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ - BIROUL PENTRU PROTECȚIA COPILULUI

Inspector de specialitate, gradul II - 1 post

Secţiunea: angajari back
23.04.2024

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI SIBIU
DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ
organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unui post vacant unic,
de inspector de specialitate, gradul II (ocupare pe perioadă nedeterminată)
din cadrul Biroului Protecția Copilului din subordinea Direcţiei de Asistență Socială Sibiu,
conform VII alin. (1)  lit. b) și alin. (2) lit. a) din O.U.G. nr. 115 din 14 decembrie 2023

 

ÎN CADRUL DIRECȚIEI DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ SIBIU – BIROUL PENTRU PROTECȚIA COPILULUI

Un post unic vacant de inspector de specialitate, gradul II din cadrul Biroului Protecția Copilului (ocupare pe perioadă nedeterminată) 


Condiții generale

a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).


Condiții specifice de participare:

• studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii de lungă durată absolvite cu diplomă de licență  în asistență socială, psihologie, psihopedagogie, sociologie, științe juridice, administrație publică și științe ale comunicării.
• vechime în specialitatea studiilor -  minim 1 an
Concursul constă în susținerea următoarelor probe:
• Selecția dosarelor
• Probă scrisă
• Interviu


Bibliografie/Tematică:
 
1. Legea nr. 272/2004 privind  protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, (Capitolul I: Dispoziţii generale şi definiţii, Capitolul II: Drepturile copilului, Capitolul III: Protecţia specială a copilului lipsit, temporar sau definitiv, de ocrotirea părinţilor săi, Capitolul V: Protecţia copilului care a săvârşit o faptă penală şi nu răspunde penal)  
2. Legea nr. 156/2023 privind organizarea activității de prevenire a separării copilului de familie, cu modificările și completările ulterioare,  (Capitolul I: Dispoziții generale și definiții, Capitolul II: Instituţii şi servicii cu atribuţii în activitatea de prevenire a separării copilului de familie, Capitolul III: Observatorul naţional al copilului)
3. O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ – Partea VI- ”Statutul funcționarilor publici, prevederi aplicabile personalului contractual din administratia publică si evidența personalului platit din fonduri publice”, Cap. V- Sectiunea Dispozitii generale, (art. 365-368), Titlul II- Statutul functionarilor publici, Cap V- Sectiunea a-2-a (art. 430, 432-434, 437-441, 443-449) și titlul III- Personalul contractual din Autoritățile și instituțiile publice (art. 538-541), cu modificările și completările ulterioare 
4. Legea nr. 217 din 2003 (*republicată*) - pentru prevenirea şi combaterea violenţei domestice
5. Ordinul nr. 288 din 2006 - pentru aprobarea Standardelor minime obligatorii privind managementul de caz în domeniul protecţiei drepturilor copilului
6. Hotărârea nr. 691 /2015 - pentru aprobarea Procedurii de monitorizare a modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate şi a serviciilor de care aceştia pot beneficia, precum şi pentru aprobarea Metodologiei de lucru privind colaborarea dintre direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului şi serviciile publice de asistenţă socială şi a modelului standard al documentelor elaborate de către acestea.


Atribuțiile principale ale postului sunt: 

1. Realizează activităţile desfăşurate cu mijloace informatice pentru înregistrarea în cadrul Observatorului copilului a copiilor aflaţi în situaţie de risc de separare de familie.
2. Colectează sistematic datele cantitative şi calitative cu privire la copiii aflaţi în situaţie de risc de separare de la nivelul municipiului Sibiu;
3. Gestionează şi actualizează evidenţa copiilor aflaţi în situaţii de risc, cu domiciliul sau reşedinţa în mun. Sibiu.
4. Introduce şi actualizează datele şi informaţiile, precum şi, după caz, încarcă documentele în Observatorul copilului
5. Monitorizează punerea în aplicare a planurilor de servicii pentru copiii aflaţi în situaţie de risc.
6. Întocmește situaţii şi rapoarte care vor fi stocate în forma în care au fost realizate, fără a exista posibilitatea modificării lor ulterioare.


Concursul de recrutare se va desfăşura la sediul Direcţiei de Asistență Socială din Sibiu, B-dul Victoriei, nr. 1-3, astfel:

- proba scrisă în data de 20.05.2024, ora 09:00
- interviu în data de 23.05.2024, ora 09:00
- depunere contestații: 1 zi lucrătoare
- soluționare contestații: 1 zi lucrătoare de la exipirarea termenului de depunere a contestațiilor


Pentru înscriere la concurs candidații depun în perioada 23.04.2024 -10.05.2024, în format electronic pe adresa de e-mail: resurse.das@sibiu.ro sau la sediul Direcţiei de Asistență Socială din Sibiu, B-dul Victoriei, nr. 1-3, Serviciul Resurse Umane, comunicare şi relaţii cu publicul, cam.P 32, de luni până joi de la ora 8:00 la ora 15:00, iar vineri de la ora 8:00 la ora 12:00, următoarele documente:

a) cerere de înscriere la concurs adresată directorului executiv (vezi formular).
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate; 
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz; 
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar; 
g) adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului; 
h) certificatul de integritate comportamentală
i) curriculum vitae, model comun European (Descărcare model CV)

 

Documentele solicitate vor fi prezentate și în original, urmând ca după verificarea conformității copiei, originalul să se restituie.

   Conform prevederilor art. 34 alin. (7), (8), (9) și (10) din H.G.1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, ”în situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale instituţiilor sau autorităţilor publice, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b) - e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de angajare. (9) Transmiterea documentelor prin poşta electronică sau prin platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă. (10) Nerespectarea prevederilor alin. (7) şi (9), după caz, conduce la respingerea candidatului.”

   Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii.

   În cazul cazierul judiciar candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data desfăşurării primei probe a concursului.

   Relații suplimentare se pot obține la sediul Direcției din Sibiu, B-dul Victoriei, nr.1-3, parter, camera P32 și la nr. de tel. 0269/208930.

   Temei legal: art.1, art.8, art. 14 și art. 15 din H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice şi  prevederilor art. VII alin. (1)  lit. b) și alin. (2) lit. a) din O.U.G. nr. 115 din 14 decembrie 2023 - privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene.


e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE ÎN SECŢIUNE: