Activitatea de relaţii cu publicul a Primăriei Sibiu -între modelul clasic şi electronic

Secţiunea: comunicate back

19.01.2012

Platforma de e-administraţie a dovedit că este utilă în facilitarea relaţiilor dintre cetăţeni şi administraţia locală. Lansată în luna iulie a anului trecut, plaforma a fost accesată de 20.193 de vizitatori unici care au vizualizat peste 160.000 de pagini ale platformei. Secţiunea de consultare a hotărârilor Consiliului Local a fost şi aceasta foarte utilizată fiind accesată de peste 19.000 de ori, semn că sibienii au dorit să se informeze cu privire la reglementările locale.

Pentru utilizarea plaformei este necesară crearea şi aprobarea unui cont. Un număr de 1.510 cetăţeni şi 345 de firme au solicitat crearea unui astfel de cont. Aceştia au trimis în ultimele 6 luni un număr de aproape 150 de solicitări.

Şi secţiunea “Taxe şi Impozite” este destul de accesată. Secţiunea de plăţi electronice însă a fost utilizată doar pentru 81 de astfel de operaţiuni, suma totală plătită fiind de 14.985 lei.

Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni este cel mai vizibil serviciu al Primăriei deoarece este interfaţa între instituţie şi cetăţeni. Prin activitatea lor, angajaţii acestui serviciu oferă asistenţă cetăţenilor, de la completarea documentelor şi până la îndrumarea acestora către serviciile sau instituţiile competente.

Anul trecut, Centrul a înregistrat 31.292 de cereri, dintre care cele mai multe solicitări pentru eliberarea certificatelor de urbanism, a certificatelor de nomenclatură stradală, a autorizaţiilor de construire şi a certificatelor de atestare.

Acest serviciu s-a ocupat si de primirea, evidenţierea şi rezolvarea petiţiilor sau a informaţiilor de interes public solicitate de cetăţeni sau de persoanele juridice, toate acestea fiind depuse online pe adresele pms@sibiu.ro şi primar@sibiu.ro

În anul 2011, Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni a înregistrat 211 petiţii pe diferite probleme sesizate de sibieni, de alte instituţii sau autorităţi ale administraţiei publice locale sau de persoane juridice. Un număr de 182 de petiţii au fost preluate de la cetăţeni, 16 petiţii de la Instituţia Prefectului Sibiu sau alte autorităţi şi zece petiţii de la societăţi comerciale sau asociaţii. Prin e-mail au fost trimise 78 de petiţii şi încă nouă care au fost clasate ca anonime întrucât nu conţineau date pentru identificarea petenţilor.

Un număr de 76 de solicitări s-au referit la teme de gospodărire, străzi, reţele de utilităţi şi gestionarea deşeurilor. Alte 19 petiţii au fost formulate în legătură cu spaţiile de locuit (cumpărare sau închiriere locuinţe, evacuări, etc.). Pentru a contesta amenzi sau pentru ocuparea domeniului public, cetăţenii au formulat 12 astfel de documente.

Pe cele două adrese electronice menţionate mai sus, Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni primeşte în fiecare zi, în medie aproximativ 40-50 de e-mailuri. Toate e-mailurile valide sunt înregistrate şi îşi găsesc fie un răspuns direct de la acest serviciu, fie sunt direcţionate către serviciile competente pentru a fi rezolvate.

În anul 2011 cetăţenii au formulat sub formă verbală, aproximativ 200 de solicitări zilnice pentru furnizarea unor informaţii de interes public. Principalele solicitări au vizat informaţii legate de acordul de funcţionare şi vizele anuale, bugetul local, informaţii privind emiterea certificatelor de urbanism, autorizaţii de construire, certificate de atestare, certificate de nomenclatură stradală, strategii sau programe de ale primăriei, etc.

În scris, au fost înregistrate 18 cereri de informaţii de interes public şi încă 15 cereri au fost înregistrate pe suport electronic. Toate cele 33 de solicitări au fost rezolvate favorabil.







 

e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE ÎN ŞTIRI:

ULTIMELE COMUNICATE:

30.04.2024

Complexul Lacul Binder se redeschide pentru un nou sezon cald

30.04.2024

Restricții de circulație în perioada 3-5 mai, pentru procesiunile de Paști

26.04.2024

Acțiune de dezinsecție împotriva căpușelor în zilele de 26 și 27 aprilie


VEZI TOATE ŞTIRILE