Promovarea turistică a Sibiului continuă la târgurile din străinătate

Secţiunea: comunicate back

12.01.2012

Primăria Sibiu continuă promovarea oraşului ca o destinaţie turistică prin participarea în următoarea perioadă la două târguri de profil din străinătate, iar în ceea ce priveşte creşterea calităţii serviciilor municipalitatea sprijină cursuri de formare a ghizilor turistici profesionişti.

Sibiul va fi promovat la cele două târguri internaţionale de turism care vor avea loc în următoarea perioadă. În perioada 12-15 ianuarie va avea loc Ferien Messe Wien - Internationale Messe für Urlaub, Reisen und Freizeit, un târg care se adresează în egală măsură publicului şi operatorilor în turism. Târgul înregistrează la fiecare ediţie peste 700 de expozanţi din peste 70 de ţări, iar ediţia precedentă s-a bucurat de prezenţa a peste 116.000 de vizitatori.

În perioada 14 - 22 ianuarie va avea loc la Stuttagart CT - Die Urlaubsmesse, un târg destinat preponderent publicului care caută oferte de vacanţe şi petrecerea timpului liber. Evenimentul se desfăşoară pe o suprafaţă expoziţională de 105.000 m2, bucurându-se de participarea a peste 1850 de expozanţi ce provin din 100 de ţări. La ediţia de anul trecut 220.000 de vizitatori au căutat oferte pentru călătorii de vacanţă.

Reprezentanţii municipalităţii vor distribui la cele două târguri un total de 4.100 de materiale de promovare - hărţi, pliante şi broşuri de promovare a Sibiului şi a obiectivelor sale turistice, dar şi broşuri de prezentare a unităţilor de cazare din municipiul Sibiu.

Flux continuu de turişti în Centrele de Informare Turistică. Cele două centre de informare turistică aparţinând municipalităţii au înregistrat în ultimele şase luni un flux constant şi destul de important de turişti. La Centrul de Informare Turistică din Piaţa Mare cel mai mare număr de turişti a fost înregistrat în luna august, când aprope 4.200 de persoane au solicitat informaţii. Peste 2.700 de turişti au trecut pragul centrului de informare turistică şi în luna iulie şi puţin mai atipic pentru lunile de extra-sezon, în septembrie au fost înregistraţi aproape 3.900 de turişti, iar în luna octombrie, aproape 2.000.

În ceea ce priveşte ţara de provenienţă, cei mai mulţi turişti au provenit din Germania şi din România, dar şi din Spania, Franţa sau Italia. Aceştia au solicitat cel mai des harta oraşului, informaţii despre evenimente culturale şi obiective turistice şi informaţii referitoare la opţiunile de transport local. În total au fost împărţite anul trecut prin centrele de informare turistică peste 13.700 de hărţi.

De asemenea, au existat turişti care s-au interesat de traseele montane sau împrejurimile oraşului sau despre orarul muzeelor din oraş.

Modificări ale taxei hoteliere. Începând din 1 ianuarie 2012 taxa hotelieră scade de la 4% la 1%. În anul 2011 municipalitatea a încasat din taxa hotelieră suma de 1.549.585 lei, sumă comparabilă cu cele din 2007 şi 2008, în contextul în care tarifele de cazare au scăzut.

„Noi vom continua strategia de promovare în acest domeniu, chiar şi în contextul acestei scăderi a taxei hoteliere pentru că dorim să sprijinim turismul sibian şi pe cei care îşi desfăşoară activitatea în acest domeniu. Dorim să continuăm contrucţia imaginii Sibiului ca destinaţie turistică. Această sumă pe care noi o încasam din taxa hotelieră reprezenta doar o mică parte din finanţarea pe care bugetul local o asigură pentru această strategie de promovare turistică” a declarat primarul Klaus Iohannis.

Încep cursurile de atestare a ghizilor. Municipalitatea vă găzdui două cursuri de calificare pentru ghizi turistici locali şi respectiv naţionali. Cursurile sunt iniţiat de Asociaţia Naţională a Ghizilor din Turism – România, iar municipalitatea contribuie prin punerea la dispoziţie a sălii de şedinţe de la mansarda clădirii şi a echipamentelor necesare.

"Primăria s-a asociat la aceste proiecte pentru că dorim să sprijinim în măsura în care ne este posibil, dezvoltarea serviciilor în turism şi creşterea calităţii acestora" a declarat primarul Klaus Iohannis.

Costul cursului pentru ghizi locali este de 290 de euro, iar cel pentru ghid naţional costă 90 de euro. Cursul pentru ghizi locali va avea o durată de 6 luni, iar cel pentru ghizi naţionali se va desfăşura pe o perioadă de 5 săptămâni. În urma absolvirii celor două cursuri se vor obţine diplome care, împreună cu alte documente, vor fi depuse pentru obţinerea atestatului de ghid de turism.

Diplomele de absovire a cursului sunt recunoscute şi eliberate de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale precum şi de Ministerul Turismului. Atestatul este recunoscut în toate ţările Uniunii Europene.

Până în prezent cursurile s-au organizat doar în Cluj şi Braşov. Cei care se vor înscrie la aceste cursuri vor studia printre altele teme legate de patrimoniu, geografie, marketing, tehnologia activităţii de ghid, legislaţie în turism, istorie, etnografie.

Cei care se înscriu trebuie să aibă minim 18 ani, să fi absolvit cel puţin liceul şi să cunoască minim o limbă de circulaţie internaţională. Mai multe detalii privind înscrierea se pot obţine de la centrele de informare turistică.

e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE ÎN ŞTIRI:

ULTIMELE COMUNICATE:

30.04.2024

Complexul Lacul Binder se redeschide pentru un nou sezon cald

30.04.2024

Restricții de circulație în perioada 3-5 mai, pentru procesiunile de Paști

26.04.2024

Acțiune de dezinsecție împotriva căpușelor în zilele de 26 și 27 aprilie


VEZI TOATE ŞTIRILE