Programul ghișeelor Direcției Fiscale Sibiu în perioada Anului Nou. Noi formulare de completat pentru stabilirea impozitelor

Secţiunea: comunicate back

04.01.2016

Programul ghișeelor Direcției Fiscale în perioada Anului Nou.

Sibienii pot achita taxele și impozitele locale până în data de 31 decembrie inclusiv. În perioada 28-30 decembrie 2015 programul ghișeelor Direcției Fiscale situate în sediul Primăriei Sibiu din Piața Mare și respectiv în sediul instituției de pe bulevardul Victoriei este cel obișnuit: de luni până joi între orele 8 – 15.15, iar vineri între orele 8-12.15.

În data de 31 decembrie va fi deschis doar ghișeul din sediul Primăriei din Piața Mare, acesta având program cu publicul între orele 8 și 9.30. Programul mai scurt a fost decis în funcție de programul de lucru al Trezoreriei Sibiu, acolo unde trebuie predați banii încasați.

Ghișeele din cele două sedii ale instituției, cât și cele de la oficiile poștale se vor redeschide din 4 ianuarie 2016, dar se vor încasa doar taxe fără debit, adică amenzi, taxe pentru autorizații de construire, taxe judiciare și extrajudiciare și alte taxe locale.

Încasarea impozitelor locale și a taxelor cu debit, adică inclusiv impozitele pe clădiri, terenuri și vehicule, se vor relua din data de 11 ianuarie 2016.

 

Noi formulare de completat pentru persoanele fizice care dețin clădiri nerezidențiale sau cu destinație mixtă, dar și în cazul persoanelor juridice.

În vederea stabilirii impozitelor si taxelor locale pentru anul 2016, noul Cod Fiscal introduce următoarele obligații pentru contribuabili:

   • Persoanele fizice care la data de 31 decembrie 2015 au în proprietate clădiri nerezidențiale sau clădiri cu destinație mixtă (suprafețe folosite în scop rezidențial și nerezidențial în aceeași clădire) au obligația ca până în 31 martie 2016 să depună o declarație în sensul stabilirii suprafețelor utilizate rezidențial și respectiv nerezidențial, pentru ca Direcția Fiscală Sibiu să calculeze corect impozitul. Formularul pentru completarea declarației se găsește pe site-ul instituției la secțiunea “Informații Publice” - “Formulare necesare”:

     - DECLARAŢIE FISCALĂ pentru stabilirea impozitului pe clădiri, în cazul persoanelor fizice.

   Declarația de impunere trebuie însoțită de un act din care să reiasă valoarea impozabilă a clădirii nerezidențiale, respectiv:

   - raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă, care trebuie să conțină dovada că rezultatele evaluării au fost înregistrate în baza de date gestionată de ANEVAR care curpinde valorile impozabile ale clădirilor; sau
  - declarația privind valoarea finală a lucrărilor de construcţii, în cazul clădirilor noi care au fost construite în ultimii 5 ani, anteriori anului de referinţă; sau
   - actul prin care se transferă dreptul de proprietate, în cazul clădirilor dobândite în ultimii 5 ani, anteriori anului de referinţă.

  Persoanele fizice care la data de 31 decembrie 2015 au în proprietate clădiri nerezidențiale sau clădiri cu destinație mixtă au obligația să depună și o declarație cu privire la terenul pe care îl dețin:

      - DECLARAŢIA FISCALĂ pentru stabilirea impozitului pe teren în cazul persoanelor fizice.

   • Persoanele fizice care la data de 31 decembrie 2015 au în proprietate clădiri rezidențiale la care este înregistrat un domiciliu fiscal (adică sediul sau punctul de lucru al unui P.F.A., I.I., I.F, cabinet activități liberale, sediul unei persoane juridice, etc.) dar unde nu se desfășoară nici o activitate economică, au obligația ca până în data de 31 martie 2016 să depună declarații cu privire la construcția și terenul în cauză, conform formularelor publicate pe site-ul instituției (aceleași formulare de mai sus).

   De asemenea, aceste persoane vor depune și o declarație pe proprie raspundere ( - Declaratie pe proprie raspundere a persoanelor fizice, proprietari ai clădirilor la a căror adresă administrativă este înregistrat un domiciliu fiscal al unui operator economic) din care să rezulte că în spațiul respectiv nu se desfășoară nici o activitate economică, că acele cheltuieli cu utilitățile sunt suportate doar de persoana fizică proprietară a spațiului, iar persoana care are înregistrat sediul sau punctul de lucru la respectiva adresă nu și-a înregistrat în contabilitate cheltuieli cu utilitățile aferente spațiului respectiv.

   • Persoanele juridice au obligația să depună declarații privind clădirile și terenurile (inclusiv terenul construit) pe care le dețin în proprietate la data de 31 decembrie 2015, precizând destinația și valoarea impozabilă a acestora. Această declarație se va depune pana la data de 31 martie 2016, pe formularul prezentat pe site-ul instituției:

         - Declaraţie de impunere privind impozitul pe clădiri persoane juridice.

         - Declaraţie de impunere privind impozitul pe teren persoane juridice.

   • Persoanele fizice si juridice care la data de 31 decembrie 2015, dețin în folosință, concesiune, administrare sau chirie, clădiri și terenuri proprietate de stat sau proprietate a Municipiului Sibiu au obligația să depună declarații privind destinația și valoarea impozabilă a acestora, înregistrată în contabilitatea proprietarului. Declarațiile se vor depune și în acest caz pe formularele de mai sus, până la data de 31 martie 2016.

Precizare: Din 4 ianuarie 2016 formularele pentru declarații vor fi disponibile și în format tipărit în sediul Primăriei Sibiu din Piața Mare, la camera 18 pentru persoane fizice și la camera 20 pentru persoane juridice.

e administratie
plata taxe si impozite
taxe si impozite
taxe si impozite firme
acte necesare
petitii onlibe
achizitii publice
cheltuieli publice
rCĂUTARE ÎN ŞTIRI:

ULTIMELE COMUNICATE:

26.04.2024

Acțiune de dezinsecție împotriva căpușelor în zilele de 26 și 27 aprilie

25.04.2024

Primăria Sibiu pregătește reabilitarea spațiului public din fața Cercului Militar

19.04.2024

O nouă sesiune a programului de bugetare participativă


VEZI TOATE ŞTIRILE